Schei nou toch eens uit man. Waaruit zou er jodenhaat blijken vandaag de dag bij de gemiddelde Nederlander?quote:
Niet iedereen ziet ze als het uitverkoren volk dat een goddelijk recht op andermans land en dus maar kinderlijkjes mag opstapelen. Dat heet jodenhaat.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:23 schreef jpjedi het volgende:
Schei nou toch eens uit man. Waaruit zou er jodenhaat blijken vandaag de dag bij de gemiddelde Nederlander?
andermans land? land hebben ze gekregen van de britten...quote:Op zondag 11 januari 2009 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet iedereen ziet ze als het uitverkoren volk dat een goddelijk recht op andermans land en dus maar kinderlijkjes mag opstapelen. Dat heet jodenhaat.
Inderdaad, want de media zijn in handen van de Palestijnse lobby!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:16 schreef mschol het volgende:
[..]
andermans land? land hebben ze gekregen van de britten...
kinderlijkjes opstapelen? dat hamas zich zielig achter burgers gaat verschuilen en kinderen als soldaat inzet kan israel weinig aan doen he...
maar vooral naar de beelden in de media blijven kijken
Tja, dat krijg je als je door zo'n beetje elk land in de regio bent aangevallen.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, want de media zijn in handen van de Palestijnse lobby!Als Israel zich houdt aan haar grenzen, is er niks aan de hand, maar dat doet ze niet. Al sinds het begin dat ze er zijn is het mot, het mandaat van de Engelsen strekte niet zover als de landsgrenzen van het huidig Israël nu.
![]()
Hoezo? De bevolking is nooit Brits geweest en het hoort geografisch ook niet bij Brittanië. Het was gewoon een soort kolonie, en die mensen woonden daar.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:16 schreef mschol het volgende:
andermans land? land hebben ze gekregen van de britten...
Ze kunnen er alles aan doen, maar ze willen het niet. Dat is juist het probleem.quote:kinderlijkjes opstapelen? dat hamas zich zielig achter burgers gaat verschuilen en kinderen als soldaat inzet kan israel weinig aan doen he...
Goed excuus om decennia na dato andere mensen het leven zuur te maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je als je door zo'n beetje elk land in de regio bent aangevallen.
Hoezo? Is een groot deel van Polen al terug gegeven aan de Duitsers dan?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goed excuus om decennia na dato andere mensen het leven zuur te maken.Dergelijke calimero standpunten hebben in het verleden ook tot prachtige oorlogen geleid.
nou het lijkt me niet meer dan fair als je door een soevereine macht aangevallen wordt, en hun verslaat, om het land van de agressor te annexeren.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goed excuus om decennia na dato andere mensen het leven zuur te maken.Dergelijke calimero standpunten hebben in het verleden ook tot prachtige oorlogen geleid.
ze kunnen er alles aan doen maar ze willen niet?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze kunnen er alles aan doen, maar ze willen het niet. Dat is juist het probleem.
toch zie ik zijn oplossing ook als 1 van de weinige die gaza enclave werkt gewoon niet die moet verbonden worden met de westbank echter verlies israel dan zijn grens met egypte.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:44 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb geen idee hoe het daar verder moet, dit werkt logischerwijs niet en een oplossing is niet voor handen door alle ontwikkelingen door de jaren heen.
Het lijkt me uberhaupt niet haalbaar om mensen te verplichten uit hun land te vertrekken, ook niet met een oprotpremie natuurlijk, al is het maar (grond)wettechnisch.
Bedragen gaan echt niets oplossen, grotendeels is het natuurlijk ook principieël allemaal waardoor beiden partijën geen cm toegeven en onderhandelingen nooit wat worden en enkel lijken te gebeuren om de druk van buitenaf enigzins van de ketel te houden.
Ik heb geen idee wat er dan gedaan moet worden met dit probleem, 2 kwaden in dit geval die beiden liever dood gaan dan wijken.
bijna waar behalve dat de VS in het begin ook niet voor de staat israel was en de joden maar een zeer klein deel kregen in het VN plan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:56 schreef mvdejong het volgende:
De uiteindelijke oplossing : het verwijderen van de staat Israel. Op termijn, zeker met het steeds verder afkalven van de authoriteit en effectieve macht van de VS, zal dit onvermijdelijk zijn.
Israel is in het leven geroepen omdat veel Europese Joden niet langer in Europa (Duitsland, Frankrijk) wilden blijven, en het ernaar uitzag dat ze richting de VS zouden emigreren. Daar zat de VS niet op te wachten, dus hebben ze de klassiek-koloniale oplossing gekozen om de Palestijnen van de beste stukken Palestina af te schoppen, en daar een plek voor de Europese Joden te maken. De meer fundamentalistische Joden begonnen bijna meteen ook de resterende stukjes van Gross-Israel te bezetten (waarbij gewapend geweld tegen de troepen van de VN geen probleem was).
De beroerde economische positie van de Palestijnen is een gevolg van het toegeschoven krijgen van de slechtere stukken van Palestina, waarbij dan ook nog Israel een groot deel van het water dat aanvankelijk nog daarheen vloeide, voor eigen gebruik omleidt, zodat landbouw al praktisch onmogelijk is. En natuurlijk heeft de voortdurende strijd ook niet echt geholpen om een functionerende economie op te zetten.
dat gebeuren met libanon is niet eens een heel slechte oplossing beide staten zijn qua grootte niet echt vruchtbaar maar samen zouden ze een stuk sterker staan, regel iets met de water aanvoer en je bent van een hoop gezeik af.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:39 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Netjes verdeeld over Egypte, Syrië en Jordanië is eigenlijk beter, pas het wel even aan in de TT
Een eigen staat is overigens ook wel een oplossing maar die zie ik dan toch meer zoals dit:
nu:
[ afbeelding ]
eigen staat (uit de hele losse pols in paint):
[ afbeelding ]
Maar goed, daar zijn Jordanië, Syrië en Libanon het weer niet mee eens natuurlijk. Ze verdienen immers wel een eigen staat maar het moet wel voor 100 % van Israel gepakt worden.
nope zijn altijd 2 delen geweest, verder werkt de huidige situatie ook niet bepaald constructief dus een volksverhuizing zal 1 van de weinige oplossingen zijnquote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is eerder ook zo geweest. Maar daar hangt het niet vanaf of je etnisch mag zuiveren en mensen op transport mag zetten naar een vreemd land.
quote:Op zondag 11 januari 2009 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze hebben er dankzij de VS, de middelen voor. Groot-Israël is waar ze zich op richten. Egypte zal dus ook grond gaan moeten inleveren - tot aan de Nijl. De Arabische staten eromheen zijn zich er wel van bewust en zien de Palestijnse gebieden dan ook als een bufferzone tegen Israëlische fascisten.
quatch onder het mandaat van de britten viel het halve MO bijnaquote:Op zondag 11 januari 2009 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, want de media zijn in handen van de Palestijnse lobby!Als Israel zich houdt aan haar grenzen, is er niks aan de hand, maar dat doet ze niet. Al sinds het begin dat ze er zijn is het mot, het mandaat van de Engelsen strekte niet zover als de landsgrenzen van het huidig Israël nu.
![]()
Volgens mij heeft iemand hier een paar postings gemist. Onder het mandaat van de Britten zou het huidige Israel gehalveerd worden.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
quatch onder het mandaat van de britten viel het halve MO bijna
Hey, dat staat gewoon in de partijbeginselen van een aantal regeringspartijen. Kan je wel heel lacherig over doen.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
Dat is de reden dat israel natuurlijk 1/3 van zijn land terug gaf aan de egyptenaren
quote:Op zondag 11 januari 2009 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iemand hier een paar postings gemist. Onder het mandaat van de Britten zou het huidige Israel gehalveerd worden.
of lees ik dit nu verkeerd maar daar staat toch dat ze groter zijn dan het mandaatgebied van de engelsenquote:Op zondag 11 januari 2009 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
![]()
Het veroveren van het MO, wat moeten ze er in godesnaam meequote:Op zondag 11 januari 2009 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hey, dat staat gewoon in de partijbeginselen van een aantal regeringspartijen. Kan je wel heel lacherig over doen.
Israël is nu inderdaad groter dan het mandaat gebied van de Engelsen. Het staat er misschien ongelukkig, maar dat is wat ik bedoel.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
of lees ik dit nu verkeerd maar daar staat toch dat ze groter zijn dan het mandaatgebied van de engelsen
Duitsland is op valse gronden Polen maar binnengevallen tijdens de tweede wereld-oorlog, zoveel weet ik nog wel. Was Polen van Duitsland dan?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoezo? Is een groot deel van Polen al terug gegeven aan de Duitsers dan?
Dat zou Hamas er niet van weerhouden burgers te blijven bestoken met raketten. Het doel is namelijk om de Joden de zee in te drijven, en hoe groot Israel ook is, het moet vernietigd worden. Verder is het ironische van de onwil van Israel om de media toe te laten in de Gazastrook dat de meeste beelden die we te zien krijgen regelrecht van de Hamas komt...journalisten komen er niet in. Dus in zekerheid klopt het toch wel.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, want de media zijn in handen van de Palestijnse lobby!Als Israel zich houdt aan haar grenzen, is er niks aan de hand, maar dat doet ze niet.
polen bestaat zowel uit russisch als duits grondgebied na de aparte vredes afspraken tussen duitsland en ruslandquote:Op zondag 11 januari 2009 17:11 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Duitsland is op valse gronden Polen maar binnengevallen tijdens de tweede wereld-oorlog, zoveel weet ik nog wel. Was Polen van Duitsland dan?
Al Jazeera zit anders ook in de Gazastrook, dus er zijn genoeg beelden die niet afkomstig zijn van Hamas. Daarnaast is het zo dat dergelijke partijprogramma's niet vreemd zijn in die regio, zoals ik reeds stelde - een aantal Israelische partijen heeft Groot-Israël op het oog. Mijns inziens zijn die dus geen haar beter dan Hamas. Hamas heeft zich eerder trouwens wel aan een staakt het vuren gehouden, ik zie niet in waarom dat in dit geval anders zou zijn.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat zou Hamas er niet van weerhouden burgers te blijven bestoken. Het doel is namelijk om de Joden de zee in te drijven, hoe groot Israel ook is. Verder is het ironische van de onwilligheid van Israel om de media toe te laten in de Gazastrook dat de meeste beelden die we te zien krijgen regelrecht van de Hamas komt...journalisten komen er niet in.
Woah, wordt je van twee kanten genaaid. Wat voor mensen zijn de Polen dan ook zigeuners?quote:Op zondag 11 januari 2009 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
polen bestaat zowel uit russisch als duits grondgebied na de aparte vredes afspraken tussen duitsland en rusland
Ik heb niet gezegd dat ze er niet zijn. Ik zeg alleen dat, als er een gekleurd beeld zou moeten zijn, dit van de Hamas komt omdat onafhankelijke media geen toegang krijgen tot het gebied. Laten we niet doen alsof Hamas niet meedoet in de mediaoorlog. Achteraf moet maar bekeken worden wat er nu wel en wat niet klopt.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Al Jazeera zit anders ook in de Gazastrook, dus er zijn genoeg beelden die niet afkomstig zijn van Hamas.
Volgens mij is trouwens alleen de Shaspartij een voorstander van een groot Israel in de regering. En geen haar beter dan Hamas? Heb je iets te diep in de fles gekeken of zo? Hoewel ze het idee er op nahouden dat dit gewenst is, is er geen actie uitgevoerd op (bewust gekozen) burgerdoelen om de gebieden te terroriseren zodat het tot stand komt. Het verschil zit hem in de kern van de activiteiten van de Hamas: geweld op bewust gekozen burgerdoelen.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
Daarnaast is het zo dat dergelijke partijprogramma's niet vreemd zijn in die regio, zoals ik reeds stelde - een aantal Israelische partijen heeft Groot-Israël op het oog. Mijns inziens zijn die dus geen haar beter dan Hamas. Hamas heeft zich eerder trouwens wel aan een staakt het vuren gehouden, ik zie niet in waarom dat in dit geval anders zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |