Zijn er eerst weer 40.000 handtekeningen nodig om die regel ongedaan te maken ofzo?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:37 schreef Tja..1986 het volgende:
Helaas mag een politieke partij niet zomaar verboden worden.
quote:
Volgens mij is de basis van het probleem de grondwet (vrijheid van vereniging). Met die 40.000 maak je het alleen bespreekbaar in de 2de kamer, dus dit is een beetje een hopeloos verhaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:37 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Zijn er eerst weer 40.000 handtekeningen nodig om die regel ongedaan te maken ofzo?
CP86 is destijds ook verboden...(maar dat terzijde)quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Volgens mij is de basis van het probleem de grondwet (vrijheid van vereniging). Met die 40.000 maak je het alleen bespreekbaar in de 2de kamer, dus dit is een beetje een hopeloos verhaal.
Die zelf vast ook weleens slachtoffer is geweest van acties als deze.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:50 schreef -skippybal- het volgende:
En dan fan zijn van de Partij van de VRIJHEID
Dus?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:09 schreef RensWisse het volgende:
[..]
Die zelf vast ook weleens slachtoffer is geweest van acties als deze.
Verbod om moskeeën te bouwenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:08 schreef weert-gilders het volgende:
Waar het mij om gaat is het betuttelende gedrag van de politiek. Verbieden verbieden verbieden en afschaffen dat is het enige dat ze nog kunnen in Den-Haag. Het is waarschijnlijk de makkelijkste manier van het voeren van politiek. Ik zal even wat verboden opnoemen die in 2008 zijn ingevoerd of bedacht.
Dan maken we daar eerst een petitie voor.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:37 schreef Tja..1986 het volgende:
Helaas mag een politieke partij niet zomaar verboden worden.
Jammer dat een petitie iets alleen bespreekbaar maakt in de kamer en dat het niet bindend isquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan maken we daar eerst een petitie voor.
Weer een vorm van nep-democratie. Net zoals het "referendum" voor de EU-grondwet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jammer dat een petitie iets alleen bespreekbaar maakt in de kamer en dat het niet bindend is
Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Weer een vorm van nep-democratie. Net zoals het "referendum" voor de EU-grondwet.
Je kan onderscheid maken tussen zinnige en onzinnige verbodenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Verbod om moskeeën te bouwen
Verbod om een huwelijkspartner uit het buitenland te halen
Verbod om een burka of burkini te dragen
.......
Okey, laten we hierbij dus vaststellen dat je niet principieel tegen verboden bent, maar alleen tegen de verboden die jij zelf onzinnig vindt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:06 schreef weert-gilders het volgende:
Je kan onderscheid maken tussen zinnige en onzinnige verbodenhet verbod op moord is een zinnig verbod... het verbod op paddo's is onzinnig omdat die dingen nou eenmaal overal groeien waar het vochtig is.
Met vuurwerk wordt jaarlijks voor miljoenen aan schade aangericht aan anderen. Ik durf te stellen dat die groter is dan de totale schade die burka's in Nederland toebrengen aan vrouwen.quote:Het boerka verbod is een zinnig verbod omdat met een boerka vrouwen worden onderdrukt.
Ah, de PVV weet welke bruiden voor mensen geschikt zijn? Goede vrijheidspartij!quote:Het verbod op importbruiden is in die zin zinnig dat er hier zat geschikte huwelijks kandidates/en wonen aangezien Nederland niet zo groot is is het importeren van mensen sowieso geen goed idee.
Waarom? Ze worden niet in jouw tuin gebouwd hoor. Waarom wil jij verbieden wat anderen bouwen?quote:Verbod om moskeeen te bouwen is zinnig maar vind wel dat het aangevuld moet worden met een verbod op de bouw van nieuwe kerken.
[misplaatste grap]quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:18 schreef Pool het volgende:
Met vuurwerk wordt jaarlijks voor miljoenen aan schade aangericht aan anderen. Ik durf te stellen dat die groter is dan de totale schade die burka's in Nederland toebrengen aan vrouwen.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:08 schreef weert-gilders het volgende:
Waar het mij om gaat is het betuttelende gedrag van de politiek. Verbieden verbieden verbieden en afschaffen dat is het enige dat ze nog kunnen in Den-Haag.
Hypocriet kutventje.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:33 schreef weert-gilders het volgende:
in de tweede kamer wil ik middels een petitie een verbod op Groen-links
De kamer zal er slechts een keer over spreken en wellicht stemmen. Een anti-petitie zal hooguit een paar seconden besproken worden en worden afgeschoten. Zo blijf je dus niet bezig.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:44 schreef LuisEnrike het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Ik wed dat er meer voor dan tegenstanders zijn voor het vuurwerk beleid zoals het nu is.
Áls het echt verboden zou worden door het kabinet, dan zijn binnen 10 uur alweer 40.000 handtekeningen verzameld om het verbod af te schaffen. Zo blijf je bezig.
Jawel, dat is datgene wat stukje bij beetje terug gedrongen wordt door onze overregulerende regering met teveel moraalridders in de stoelen van belang.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:13 schreef One_of_the_few het volgende:
Je hebt weinig kaas gegeten van de betekenis van het woord vrijheid he?
Geldt ook als het je even niet uitkomt..:W
btw, kut lemming en dat in POL.
en waar TS lekker aan mee doetquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:13 schreef Painted_Horse het volgende:
[..]
Jawel, dat is datgene wat stukje bij beetje terug gedrongen wordt door onze overregulerende regering met teveel moraalridders in de stoelen van belang.
Zie je hoe absurt het hele verhaal wordt....quote:
Lekker boeiend wat je allemaal te vertellen hebt. Op het moment dat jij ZELF pleit voor een verbod, is je hele betoog in één ruk waardeloos.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:26 schreef weert-gilders het volgende:
blabla.
Tja ach mja... tis maar in welke context jij het graag wil zienquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Lekker boeiend wat je allemaal te vertellen hebt. Op het moment dat jij ZELF pleit voor een verbod, is je hele betoog in één ruk waardeloos.
tja, en dat je dan precies Groen Links als voorbeeld neemt, zeg maar de partij die veel van de voorbeeldverboden die jij opnoemt niet steunt, zegt ook wel weer genoeg. Vervolgens nog even alle verboden van partij #2 van de verboden, de PVV, goedkeuren en het plaatje is compleet:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:55 schreef weert-gilders het volgende:
Tja ach mja... tis maar in welke context jij het graag wil zienWant in plaats van een helder antwoord te geven vanuit jouw visie kun jij alleen maar schoppen... met een oplossing kom je niet
De discussie over verbieden en verboden is los daar gaat het mij om... En dat ik, jij, wij, jullie, zij zo nu en dan de mening bij moet stellen of herzien is volstrekt normaal. Want sommige dingen worden nou eenmaal vaak in de loop van een proces duidelijk. Zoiets heet leren...
Mijn persoonlijke mening is dat men zonder Groen-links een stuk beter af zou zijn (blijkbaar zijn er nog veel meer mensen met deze mening) het grote voordeel daarvan is dat jij die mening nooit en te nimmer kunt verbieden
Het moge duidelijk zijn dat we hier te maken hebben met een fan? Even voor de duidelijkheid... Ik heb niets met Groen-links het zal me worst wezen wat ze doen zolang ze niet aan de macht zijn of komen. Net als de partij voor de dieren de SGP en zo heb je nog wel wat van die partijen die niet binnen mijn denkwijze passen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
tja, en dat je dan precies Groen Links als voorbeeld neemt, zeg maar de partij die veel van de voorbeeldverboden die jij opnoemt niet steunt, zegt ook wel weer genoeg. Vervolgens nog even alle verboden van partij #2 van de verboden, de PVV, goedkeuren en het plaatje is compleet:
Het gaat jou totaal niet om het verbieden zelf of om uberhaupt daar een discussie over te starten, maar om het afzeiken van GL omdat zij een verbod op vuurwerk willen. Hoera, weer een stok om mee te slaan.
Nope.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:38 schreef weert-gilders het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat we hier te maken hebben met een fan?
"het zal me worst wezen wat ze doen"....ook weer een prachtig staaltje tekst van weert-gilders die die in dezelfde zin verderop volledig ontkracht.quote:Even voor de duidelijkheid... Ik heb niets met Groen-links het zal me worst wezen wat ze doen zolang ze niet aan de macht zijn of komen. Net als de partij voor de dieren de SGP en zo heb je nog wel wat van die partijen die niet binnen mijn denkwijze passen.
Het gaat je wel degelijk om de verboden en daarvoor wil je een nieuw topic starten.quote:En het gaat me weldegelijk om de verboden misschien een goed idee voor een nieuw topic... Verbieden moet verboden worden
Wat wil je nu bewijzen? Of wat is je doel? Heb nog niets zinnigs uit jouw richting gezien of gelezen wat eventueel bij zou kunnen dragen aan een oplossing... Het enige wat je doet is mijn ideeen afzeiken en jouw interpetatie eraan gevenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nope.
[..]
"het zal me worst wezen wat ze doen"....ook weer een prachtig staaltje tekst van weert-gilders die die in dezelfde zin verderop volledig ontkracht.
[..]
Het gaat je wel degelijk om de verboden en daarvoor wil je een nieuw topic starten.
M.a.w.: het ging je in dit topicje dus wel om GroenLinks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |