Zoals beloofd hier vervolgpost nummer #3 (of eigenlijk vervolgpost #2 dan

).
Reiki…ik weet niet of ik er wel zo in moet geloven…..ik geloof zeker wel in universele levensenergie, en als mijn vriend me ‘reiki’ gaf (hij kan uit zichzelf energie voelen/ energie weghalen en doorgeven met zn handen/ genezen etc, ZONDER cursus) dan voelde ik dat –vaak- wel (zie tekst hieronder) maar als mensen met een reiki cursus me reiki gaven, voelde ik nooit wat of niks noemenswaardigs. (Echter, mijn vriend voelde bij een vrouw (die mij ook reiki had gegeven en waar ik niks van voelde/ merkte) wel wat toen die hem reiki gaf, en zijn moeder ook. Zij zijn beide erg gevoelig, ik niet, dus misschien dat het ‘signaal te zwak was’ en ik alleen de heel sterke energie van mn vriend kan voelen??? Zou dat kunnen?)
Bovendien vind ik het maar vreemd dat je er zoveel geld voor moet neertellen (alhoewel je geld dan misschien als ruilmiddel moet zien o.i.d.) en het hele idee van die inwijdingen: dat je INEENS ook iets zou kunnen nadat je daar stil met je ogen dicht op een stoel hebt gezeten terwijl er iemand rond je heen danst met belletjes en een A4tje met een symbool erop…of als je zelfs symbolen op een A4tje krijgt uitgereikt als mantra, dat dan je kracht zoveel x sterker wordt…ja ik weet niet…….is het hele reiki-cursus concept niet meer een soort selfullfilling prophecy voor mensen die graag willen geloven dat ze ook iets kunnen en die snel bij elk dingetje wat ze voelen denken ‘JA zie je nou wel, het is er!’? (ik zal nu vast een heleboel mensen op hun teentjes trappen)
Ik heb nog nooit gehad dat ik echt iets noemenswaardigs voelde bij mensen die een Reiki cursus hadden gedaan en me Reiki gaven. Maar als mijn vriend me ‘reiki’ gaf (die dus ‘reiki’ kan zonder cursus) dan voelde ik dat wel. Overigens ook niet altijd, maar ook een aantal keer dat ik het HEEL STERK voelde.
Echt dat je dan de negatieve energie heel zwaar voelt, en daarna dat er positieve energie voor in de plaats kwam. Vooral de dag erna werkte het dan door, voelde ik me zoveel beter, lichter, meer in het nu levend etc. Helaas zwakte het ook na een dag of twee wel weer af…..dan voelde ik ook echt de ‘vervuiling’/ stress weer binnenkomen/ terugkomen….een keer in de zoveel tijd zo’n portie ‘reiki’zou ideaal zijn

Ik ben er van overtuigd dat als ik regelmatig reiki zou ontvangen op den duur (omdat je er wel sterker door wordt) het dan ook steeds langer zou duren voor die negatieve energie weer de plek in heeft genomen van het positievere (als ik ook echt dat positieve aan zou pakken om meer met mn eigen leven te doen dan). Helaas heb ik dat nooit getest
En ik heb zelf dus wel een reiki-cursus gedaan, maar ik heb gewoon niet het idee dat ik nou iets ‘kan’. Echt jammer, want wat zou het fijn zijn als ik wat hij kon in dezelfde mate bij mezelf kon doen! (volgens mij kan hij het trouwens ook niet zo sterk bij zichzelf als dat hij het bij anderen kan, meen ik).
En de energie van mijn vriend is ook niet altijd even sterk, want soms voel ik ook niks als ik het hem vraag. Hij moet er denk ik ook maar net echt zin in hebben en er open voor staan ( of zo). Hij moet misschien nog leren om nee te zeggen als ie eigenlijk niet wil. En/ of leren hoe hij er altijd toegang toe kan hebben zonder dat het hemzelf schaadt. Maar dan nog moet je er zelf ook maar net zin in hebben.
Overigens ook ‘negatieve’ ervaringen mee gehad:
Zo moet hij moet ook leren wanneer hij het NIET moet toepassen :-p (maar goed dan moet ik dat ook aangeven hehe, hij kan natuurlijk ook niet al mijn gedachten lezen….nou hoop ik niet dat hij dit leest en zich doodschrikt en het meteen nooit meer –spontaan- doet want daar zie ik m ook wel voor aan, zo bedoel ik het dus niet ;-)). Zo lag ik es een keer lekker te huilen en had ook echt gewoon zin om es lekker te huilen, toen hij ook begon reiki te geven. Toen voelde ik gewoon dat huilen ombuigen in lachen, dus zat ik daar te lachen, maar eigenlijk was ik nogal pissig, want ik WOU juist es lekker huilen, maar het lukte me echt gewoon niet meer! Hehe maar achteraf ben ik wel blij dat ik die ervaring heb meegemaakt

, was wel apart om dat zo te voelen, dat dat echt zo ‘omgebogen’ wordt naar lachen.
En een paar keer gehad dat hij wel reiki gaf maar dat hij het niet ‘afmaakte’….dan zat ik daar met een portie opengewerkte negativiteit van hier tot Tokio (voelde me dan echt ‘vervuild’ ‘vergifd’ zeg maar en hoofdpijn blabla). Das wel kut :-p
I don’t blame him hoor (want ik vroeg het misschien ook wel op een moment dat hij eigenlijk niet echt wou en hij was er zich misschien ook niet bewust van of niet bewust dat het zo’n impact kan hebben..bovendien durfde ik ook niet te zeggen dat ik me nu nog kutter voelde en vragen of hij het misschien 'af' wou maken

), hijs is ook nog een stuk jonger dan ik en is gewoon iets waar we allebei rekening mee moeten houden/ bewust van moeten worden. Tis niet zomaar iets lichts, t kan behoorlijk wat bewerkstelligen. Natuurlijk vooral positief maar je moet er wel bewust mee omspringen.
Ik ken ook zeker wel de gezegden dat je het eigenlijk niet moet doen/ ermee uit moet kijken als je het nog niet helemaal onder controle hebt (als gever). Dus ja, logisch

(maar ik wil hem niet afremmen om het te doen, dat zou ik zonde vinden :-p Echter is al wel een keer tegen hem gezegd dat hij misschien ook maar een reiki cursus moet gaan doen zodat hij het beter kan reguleren en alles. Zit dus misschien wat in maar ik ben ook weer zo bang dat het misschien wat verpest?? -Zie mn eerste post-)
Ik ben er wel van overtuigd dat hij er ooit iets mee gaat/ moet doen want hij is echt heel sterk. Ik vind het egoistisch gezegd eigenlijk wel als zn taak om er dan wel iets mee te gaan doen

Moet ie echter wel zelf ook beter in zn vel zitten vind ik zodat ie het puur kan overbrengen (alhoewel tot nu toe het trouwens ook geen ruk uitmaakt of hij zelf nou zo ‘puur’is voor de reiki die hij gaf, behalve dan dat het kut voelt als hij de behandeling ‘niet afmaakt’ dat ie daar op moet letten. Maar ik denk dat het natuurlijk sowieso helpt als je zelf beter in je vel zit en sterker en beschermder bent).
Zou het goed zijn voor hem om ooit zo’n reiki cursus te volgen, dat hij het dan beter reguleert/ kan sturen/ onder controle kan houden/ altijd toegang toe kan hebben/ zichzelf beschermen dat hij niet negatieve energie van mij zich daardoor laat beïnvloeden (want hij is ook weleens in huilen uitgebarsten als hij mij behandelde)? Of heb je dan kans dat het zijn eigen reiki ruineert of dwarsboomt ofzo? Ervaringen hiermee van mensen die zelf ook energie konden voelen en doorgeven?
Nog twee ervaringen met hem:
Heb eigenlijk altijd rugpijn/ stress etc. Ineens zonder dat hij me aanraakte of iets, was het weg of voelde ik me lichter/ beter (ik weet niet meer of ik nou aan hem had gevraagd of hij me reiki wou geven, volgens mij trouwens wel. Maar was verbaasd dat het zo snel weg was, en dat hij me niet eens aan hoefde te raken). Ik vroeg aan hem of hij nou net iets had gedaan en hij zei ‘ja’.
N andere keer stonden we in de gang onze jassen aan te trekken of zoiets toen ik ineens iets een warme tinteling ‘van beneden’ voelde. Deed jij dat? Vroeg ik. ‘Hihi ja, energietjes naar je k*tje’ zei ie toen

. En toen dacht ik ‘Mmmmmmmmm dit zou nog wel es handig kunnen worden tijdens de seks, tantrische/ energetische seks'

maar helaas verder nooit iets mee gedaan (heb het hem misschien nog een keer gevraagd).
Overigens nu ik dit lees zit er misschien wel verschil in: reiki dus dat ie negatieve energie weghaalt en er goede voor in de plaats zet, en meer puur ‘spelen met energie’ zoals dat ie zeg maar die energie 'naar beneden' (

)zond :’-) Dat laatste zal met Reiki uit een reiki cursus dan misschien weer niet gaan?? Of is dat toch wel hetzelfde?
Errrm ja wat wou ik nou eigenlijk met dit lange verhaal

ohja nou ben sowieso benieuwd wat jullie nou te zeggen hebben op mijn sceptische opmerkingen en wat volgens jullie Reiki is, en ten tweede of het jullie verstandig lijkt dat mn vriend (in de toekomst) een cursus Reiki zou volgen. Of weten jullie nog iets anders waar hij kan leren om er beter mee om te gaan (het te perfectioneren) behalve een Reiki cursus?
Oja en nog een vraag: wat vinden jullie beter/ maakt het nog verschil: je handen OP iemands lichaam leggen tijdens het behandelen, of ERBOVEN?
Ikzelf heb tijdens de Reiki cursus dus geleerd handen BOVEN het lichaam houden, maar zelf vind ik dit nogal onprettig want het staat zo krampachtig....Mn vriend, die dus nooit een cursus gevolgd heeft, houdt zn handen gewoon OP mn lichaam, maar hij kan het ook zonder me aan te raken volgens mij (zie mn twee voorbeelden hierboven) dus volgens mij maakt het niet zo bar veel uit.

RESPECT voor de mensen trouwens die al mijn drie posts nu hebben uitgelezen
[ Bericht 0% gewijzigd door bulbjes op 16-06-2009 00:17:08 ]