Ik niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik wel.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1231424892324&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
Dat, dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik lees over onzekerheid van het incident. IDF tank of een Hamas sluipschutter?
Mjah, is het ook niet stellig omdat het Palestijnse VN-gasten waren? Tenminste, dat haalde ik net uit je gegeven link (en hoorde ik gisteren niet op de Nederlandse radio/ tv)..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:48 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat, dus.
Palestijnen zeggen "Israëli's hebben het gedaan", Israël zegt "Geen idee momenteel, er komen meerdere verhalen binnen."
Ik vind het tweede verhaal iets verstandiger klinken, ook omdat het eerste verhaal zo stellig is.
Ja, ik ben een jood volgens sommigen op de frontpage. Doet niet terzake.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mjah, is het ook niet stellig omdat het Palestijnse VN-gasten waren? Tenminste, dat haalde ik net uit je gegeven link (en hoorde ik gisteren niet op de Nederlandse radio/ tv)..
Neemt niet weg dat ik bij m'n standpunt blijf dat je de problematiek daar alleen maar kan oplossen door 1 van de partijen weg te halen en, voor mij, blijft Israël de oorzaak daar. Maargoed, nu ben ik weer een neo-nazi volgens sommigen op Fok!
Ik zeg niet dat het verstandig is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, ik ben een jood volgens sommigen op de frontpage. Doet niet terzake.
De 'oorzaak' (welke partij dan ook) weghalen kan alleen middels een all-out oorlog en daar zit niemand op te wachten. Geen verstandige uitspraak van je, dus.
Het MOET mogelijk zijn. Het antwoord is trouwens onderwijs.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:27 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het verstandig is.
Ik geef alleen een oplossing
Deze partijen gaan nooit in vrede naast elkaar leven.
En Iran, Egypte en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het MOET mogelijk zijn. Het antwoord is trouwens onderwijs.
GOED ONDERWIJS.
Voed de Palestijnse kinderen samen met de Israëlietenkinderen op en verwonder je over 't resultaat.
Maar eerst en vooral moet het haatonderwijs (Jihad Mickey etc) verdwijnen uit de Paelstijnse gebieden.
Ik hoop het ook...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:54 schreef Keltie het volgende:
[..]
En Iran, Egypte en ga zo maar door.
Jodenhaat is in alle omliggende gebieden te vinden, dacht ik...
En dan nog, is het probleem pas over 2 a 3 generaties volledig opgelost. Als je dat al red.
Dus nee, ik zie dat als iets onmogelijks. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar toch..
Je klinkt een beetje ironisch, maar dat mag ik wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed om te zien dat je een onderscheid maakt tussen borrelpraat en de realiteit en ervaring van ruim 800.000 burgers in Israël.
Daarbij vind ik je ook een beetje klinken als een ervaringsdeskundige. Ik ben toch wel benieuwd naar hoe het is om vanuit een gemoedelijke toestand ineens geconfronteerd te worden met diverse alarmsystemen en er allerhande stress is om zo snel als mogelijk jezelf in veiligheid te moeten brengen in een schuilkelder in afwachting op hetgeen komen gaat.
Je klinkt heel erg ervaren daarmee. Misschien kun je daar meer over vertellen en dan met name aandacht besteden aan die punten, in zo'n bedreigende situatie, die overeenkomsten hebben met een ziekte, zoals jij
zo vakkundig weet te verwoorden.
Én de Joodse scholen. Maar verder met je eens!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het MOET mogelijk zijn. Het antwoord is trouwens onderwijs.
GOED ONDERWIJS.
Voed de Palestijnse kinderen samen met de Israëlietenkinderen op en verwonder je over 't resultaat.
Maar eerst en vooral moet het haatonderwijs (Jihad Mickey etc) verdwijnen uit de Paelstijnse gebieden.
Het is jammer dat je semantische woordspelletjes blijft spelen en niet direct op mmijn vragen en opmerkingen ingaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je klinkt een beetje ironisch, maar dat mag ik wel.
Inderdaad lijk ik in moeilijke omstandigheden mijn hoofd redelijk koel te kunnen houden.
Er is toch wel een verschil tussen een staat die weggevaagd dreigt te worden en burgers die persoonlijk bedreigd worden. Reacties dienen verschillend te zijn, dat mag toch wel duidelijk zijn.
Je maakt ook alleen maar ironische en suggestieve opmerkingen, wat moet ik daar nou op zeggen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is jammer dat je semantische woordspelletjes blijft spelen en niet direct op mmijn vragen en opmerkingen ingaat.
Je kunt daarmee jouw pretentie, dat jij in moeilijke omstandigheden je hoofd koel houdt, niet waarmaken. Sterker nog vind ik dit ontwijkend gedrag laf.
Hangt van de intelligentie van de Turken af. Als die slim genoeg zijn om een aanval van Israel uit te lokken, bijvoorbeeld door een blokkade van alle toegangswegen, dan valt Israel een NAVO-land aan en moeten wij en de VSvA Turkije gaan helpen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:07 schreef Burakius het volgende:
Heel gek iets om het scenario eens wat interessanter te maken. Wat als Turkije Israël aanvalt (ja het is helemaal niet waarschijnlijk 0,0%, maar wat IF)
En de Navo gaat Israel aanvallen dacht je?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hangt van de intelligentie van de Turken af. Als die slim genoeg zijn om een aanval van Israel uit te lokken, bijvoorbeeld door een blokkade van alle toegangswegen, dan valt Israel een NAVO-land aan en moeten wij en de VSvA Turkije gaan helpen.
De wens is de vader van de gedachte, vrees ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:28 schreef Burakius het volgende:
[..]
En de Navo gaat Israel aanvallen dacht je?
Iran heeft iets van 20.000 zelfmoord commando's? Nee precies, daar hoef je niet bang voor te zijn want de Israëli's hebben daar al genoeg ervaring mee. Jouw probleem is dat je opzoek bent naar argumenten om je anti-Israël mening mee te onderbouwen. Normaliter zoek je eerst de argumenten op en trek je vervolgens pas een conclusie, waar je je mening opbaseert.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik ook met opzet het woord staat gebruikt. Omdat dat in een groot deel van de argumentatie ook door pro-Israelmensen gebruikt wordt: ZE willen de staat vernietigen en ZE moeten eerst de staat maar eens erkennen voor we gaan praten.
Dat is iets anders dan dat mensen zich persoonlijk onveilig voelen. Daarbij kan er trouwens ook heel goed sprake zijn van een fobie en niet van een reële angst. De burgers van Gaza hebben daar op dit moment ongeveer 100 keer zoveel reden toe als de burgers van het zuiden van Israel. Afgaande op de dodencijfers.
Voorbeeld uit eigen land: een moeder in Zoetermeer die na de aanslagen op het WTC bijna haar kinderen niet meer naar school durfde te brengen.
Binnenlands staat de Egyptische regering onder flinke druk van een ontevreden, Israel-minder-goed-genegen bevolking.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:06 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En de laatste keren dat ze Israel aanvielen werden ze weggeblazen. Daarbij is al gezegd dat de huidige Egyptische regering op goede voet staat met Israel, en juist pissig zijn op Hamas.
Tsja, het is verder niet echt een democratisch land, dus of dat veel uitmaakt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Binnenlands staat de Egyptische regering onder flinke druk van een ontevreden, Israel-minder-goed-genegen bevolking.
Kennelijk niet breed genoeg om te snappen dat mensen zich ergeren aan een onoverzichtelijke letterbrij.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:58 schreef Dwainy het volgende:
IK ben uitermate tevreden met het stukje wat ik hierboven heb beschreven. lekker met taalfouten... en hier en daar wat grammaticale fouten.... maar ik kan het zelf erg goed begrijpen... Ik heb ook een brede horizon.....
Je fantasieverhalen, door je ouders en familie opgelegd, met wat haatbronnen erbij en voor jou en nog een paar andere users is het waarheid.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:58 schreef Dwainy het volgende:
IK ben uitermate tevreden met het stukje wat ik hierboven heb beschreven. lekker met taalfouten... en hier en daar wat grammaticale fouten.... maar ik kan het zelf erg goed begrijpen... Ik heb ook een brede horizon..... Maar ik wens joden niet hetzelfde toe als wat zij anderen aandoen..... Ik zou nog wel wat meer over die zielige indianen volkeren kunnen schrijven maar... ach nee laat ook maar... geen tijdt nu...... of al die miljoenen Bizons... die zijn uitgeroeidt ... om het indianen volk te doen uithongeren.... Vroeger waren de eerste americanen namelijk ook Kollonisten.... net zo als nu de joden in het midden oosten.... kijk maar in het woordenboek.....Wat kollonist betekent.....Klinkt als.... shit Happens again and again..... Copy gedrag.... en hellaas gaan ze er nog mee wegkomen ook... want ze leven boven elke wet.... Het recht van de sterkste... net als in de dieren wereld.... de Jungle wet..... Leuk stukje....vindt ikzelf..Sterk gesschreven.... tja ik ben dan ook veelzijdig geinformeerdt he.... en vroeger waren er joden die ook erg goed waren in het drijven van slaven handel... met van die mooie Galjoenen ...""driemasters"" verdienden ze hopen met geld mee...was een goeie handel he toen.... ja als volk moet je toch aan je rijkdom komen he.... net zoals nu de diamant handel die volkomen wordt beheerst door joden... maar daar weet ik verder minder vanaf... zal ook wel een geschiedenis zijn... waar je niet vrolijk van wordt..... komt allemaal uit Afrika he....
Ik heb gezocht naar 'kollonist' in het woordenboek, maar ik kon het niet vinden.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:58 schreef Dwainy het volgende:
IK ben uitermate tevreden met het stukje wat ik hierboven heb beschreven. lekker met taalfouten... en hier en daar wat grammaticale fouten.... maar ik kan het zelf erg goed begrijpen... Ik heb ook een brede horizon..... Maar ik wens joden niet hetzelfde toe als wat zij anderen aandoen..... Ik zou nog wel wat meer over die zielige indianen volkeren kunnen schrijven maar... ach nee laat ook maar... geen tijdt nu...... of al die miljoenen Bizons... die zijn uitgeroeidt ... om het indianen volk te doen uithongeren.... Vroeger waren de eerste americanen namelijk ook Kollonisten.... net zo als nu de joden in het midden oosten.... kijk maar in het woordenboek.....Wat kollonist betekent.....Klinkt als.... shit Happens again and again..... Copy gedrag.... en hellaas gaan ze er nog mee wegkomen ook... want ze leven boven elke wet.... Het recht van de sterkste... net als in de dieren wereld.... de Jungle wet..... Leuk stukje....vindt ikzelf..Sterk gesschreven.... tja ik ben dan ook veelzijdig geinformeerdt he.... en vroeger waren er joden die ook erg goed waren in het drijven van slaven handel... met van die mooie Galjoenen ...""driemasters"" verdienden ze hopen met geld mee...was een goeie handel he toen.... ja als volk moet je toch aan je rijkdom komen he.... net zoals nu de diamant handel die volkomen wordt beheerst door joden... maar daar weet ik verder minder vanaf... zal ook wel een geschiedenis zijn... waar je niet vrolijk van wordt..... komt allemaal uit Afrika he....
Euh, doe dat in PM. Ik heb de post trouwens weggehaald, want wanneer iedereen zijn post gaat c/pen is het voor ons helemaal verschrikkelijk om te lezen. De tekst wekt argwaan op, maar hou het even bij deze edit om deze redenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:18 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik bedoel het niet gemeen Paddy, maar dat zou zijn taalgebruik verklaren.
waarschijnlijk naast het woord kloonquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:15 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik heb gezocht naar 'kollonist' in het woordenboek, maar ik kon het niet vinden.
-edit-
+1, zoiets wou ik ook zeggen...jij verwoordt het nog iets subtielerquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:48 schreef desiredbard het volgende:
Wat voor kut schrijfstijl heb jij ...
Nee, dat is niet waar.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:42 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Iran heeft iets van 20.000 zelfmoord commando's? Nee precies, daar hoef je niet bang voor te zijn want de Israëli's hebben daar al genoeg ervaring mee. Jouw probleem is dat je opzoek bent naar argumenten om je anti-Israël mening mee te onderbouwen. Normaliter zoek je eerst de argumenten op en trek je vervolgens pas een conclusie, waar je je mening opbaseert.
Leer eens fatsoenljk verhalen schrijven, ik ben na één 'zin' gekapt met lezen. Als je er moeite mee hebt moet je even vragen of je een weekje mee kan lopen met de VMBO-brugklassers bij Nederlands.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:57 schreef Dwainy het volgende:
er zal geen vrede komen in het midden oosten... 99,9% zeker... Omdat er nog geen groot Israel is... en in america zijn er een paar grote joodse families... die er in america de dienst uitmaken...en die steunen en plannen alles voor Israel... daar zit de leiding van Israel.... en die willen een groot israelisch rijk...zo staat het geschreven in de JOODSE boeken....en daar zetten ze alles voor opzij... dat is hun ideologie... en daar houden ze ..verbitterdt hard aan vast... het is hun ideologie... ze willen de Koningen zijn van alle volkeren.... een soort van levens bestemming... ""grootheidswaan"" met inbegrip van alle gebieden tot nen met de Eufraat.... dus alle gebieden Libanon / Syrie / Jordanie / Irak + alle Palesteinse gebieden. Mensenrechten en veiligheid... ''zijn opgericht om'', ter bescherming van blanke amerikanen / blanke Europeanen en ter bescherming van alle Joden in de wereld.... Daar kunnen ze zich acher verschuilen.... zodat ze allerlei wandaden kunnen gaan plegen...... zoals keihard LIEGEN en bedriegen over de lijken van andere volkeren op deze planeet..... Conclusie; er zal zeker een geen vrede komen.... ja alleen een papieren vrede .... om deze weer te kunnen verbreken door een andere papieren vrede...enzovoorts.... zo ging dat ook al toen america alle indianen vermoorde.... en zo gaat het nu nog....... bGELUKKIG weten de meeste mensen op deze planeet inmiddels dat het zo is...... gellukkig wel..... maar ik ben pessimistisch en denk dat het Israel gaat lukken ook nog.... Ik heb geen hekel aan joodse mensen zo als sommigen hier willen beweren...integen deel......maar ik vindt het onverteerbaar wat ik steeds maar weer op de buis zie... al die leugens en verdraiingen... een ieder weet toch datalle media wordt geleidt door PRO... Israel.... Hoe kun je je eigen soort in de wereld zo zwart maken in de wereld door altijd maar weer liegen en liegen en bedriegen........ dat doen ze toch zelf.......
Ja, hij heet wel meerdere punten. Ik heb ze even verzameld.quote:Op woensdag 14 januari 2009 01:04 schreef Armageddon het volgende:
Toch heeft die Dwainy wel een punt. Als je de moeite neemt om het te lezen.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:57 schreef Dwainy het volgende:
.................................. ..... .... ............ ... .... ........ ......................................... ..... .... ............ ... .... ........ ......................................... ..... .... ............ ... .... ........ ......................................... ..... .... ............ ... .... ........ ......................................... ..... .... ............ ... .... ........ ......................................... ..... .... ............ ... .... ........ .......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |