Dat is ook al aan bod gekomen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:05 schreef Chewie het volgende:
Gia leg nu eens uit hoe er sprake kan zijn van overlast als niemand er last van heeft? Zoals met roken het geval kan zijn.
Ook al zou alles rookvrij zijn dan nog ga je vanwege je voorkeur lang niet naar alle horecagelegenheden, dus waarom zou dan alles rookvrij moeten zijn?
Stank is ook overlast. Rooklucht veroorzaakt per definitie overlast. Ook al zou het niet schadelijk zijn, wat het wel is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:07 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee, maar het enige enigzins plausibele argument voor een rookverbod zou de vermeende schadelijkheid van meeroken (welke niet bewezen is) kunnen zijn. Alle andere argumenten zijn onzin.
Maar wat voor jou overlast is, vindt een ander heerlijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Stank is ook overlast. Rooklucht veroorzaakt per definitie overlast. Ook al zou het niet schadelijk zijn, wat het wel is.
Iemand met aandoeningen aan hart of luchtwegen heeft er last van. Dus........overlast.
Dat is geen antwoord.quote:
Klopt. Ik vind het heerlijk om harde muziek te draaien. Toch mag ik dat niet na 10 uur 's avonds, omdat dat mijn buren overlast bezorgd.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:27 schreef Casos het volgende:
[..]
Maar wat voor jou overlast is, vindt een ander heerlijk.
Het is wel een antwoord, alleen jij bent het er niet mee eens.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord.
Elke werkplek dient rookvrij te zijn. Als er voor een bepaalde werkplek een uitzondering komt, gaan mensen op andere werkplekken ook in opstand komen.
Nee, jij denkt dat mensen dat gaan doen. En dat slaat nergens opquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord.
Elke werkplek dient rookvrij te zijn. Als er voor een bepaalde werkplek een uitzondering komt, gaan mensen op andere werkplekken ook in opstand komen.
Maar je kan dan na 10.00 uur een discotheek of kroeg met jouw muzieksmaak bezoeken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. Ik vind het heerlijk om harde muziek te draaien. Toch mag ik dat niet na 10 uur 's avonds, omdat dat mijn buren overlast bezorgd.
Bij degene bij wie die beslissing zou moeten liggen natuurlijk, de ondernemer die uiteraard wel beïnvloed kan worden door zijn klantenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is ook al aan bod gekomen.
Wie gaat dan bepalen welke zaken rookvrij moeten zijn en welke niet?
Ik wordt een beetje moe van je slachtofferrol om eerlijk te zijn. Met 70% van de doelgroep is er altijd aanbod van rookvrij.quote:Als het rookverbod teruggedraaid wordt, is elke kroeg weer een rookkroeg en is er niets bereikt.
Als je alleen eenmanszaken het roken gedoogd, dan wordt het daar al gauw zo druk dat ze personeel nodig hebben.
Enz.....
Nee hoor nog steeds geen antwoord op mijn vraag.quote:Herhaling van zetten, cirkelredenaties enz....
Beide hoeven dat niet dat is aan de uitbater, klant enzquote:Leg mij nou eens uit waarom een werkplek in een kroeg niet rookvrij zou hoeven te zijn en een werkplek in een bioscoop wel?
Mensen bij mijn man op het werk hebben al gezegd dat ze dat gaan doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:31 schreef Steeven het volgende:
[..]
Nee, jij denkt dat mensen dat gaan doen. En dat slaat nergens op.
Waarmee je elke mogelijkheid tot concurrentie de nek om draait aangezien een nieuwe kroeg er dan nooit eentje kan krijgen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef Casos het volgende:
En er zijn wel meer uitzonderingen...... er zijn vele werkplekken waar je geen alcohol mag nuttigen, in de kroeg wel. Heb je een vergunning voor nodig, roep dan een rookvergunning voor bepaalde kroegen in leven. X-aantal per gemeente, wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
volgens mij mag je officieel zijnde personeel geen alcohol nuttigen, enkel schenkenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef Casos het volgende:
[..]
Het is wel een antwoord, alleen jij bent het er niet mee eens.
En er zijn wel meer uitzonderingen...... er zijn vele werkplekken waar je geen alcohol mag nuttigen, in de kroeg wel. Heb je een vergunning voor nodig, roep dan een rookvergunning voor bepaalde kroegen in leven. X-aantal per gemeente, wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Dan nog houden de kroegen die die vergunning niet krijgen zich niet aan het verbod. Schiet je dus helemaal niks mee op.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef Casos het volgende:
[..]
Het is wel een antwoord, alleen jij bent het er niet mee eens.
Ja, mensen van de oom van een kennis van een nichtje daarvan zeiden het tegenovergestelde. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen bij mijn man op het werk hebben al gezegd dat ze dat gaan doen.
Waarom? Ik wil dat liever thuis doen. En als het zo hard is dat het geen gehoorschade veroorzaakt, moet dat toch kunnen!!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:31 schreef Casos het volgende:
[..]
Maar je kan dan na 10.00 uur een discotheek of kroeg met jouw muzieksmaak bezoeken.
Neehoor. Dat is iets tussen werkgever en werknemer. Veel werkgevers zullen er niet blij mee zijn, daar niet van.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:32 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
volgens mij mag je officieel zijnde personeel geen alcohol nuttigen, enkel schenken
je hebt gelijkquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neehoor. Dat is iets tussen werkgever en werknemer. Veel werkgevers zullen er niet blij mee zijn, daar niet van.
Is ook geen serieus voorstel, verbod moet gewoon van tafel en de ondernemers lekker zelf laten beslissen of ze hun klanten laten roken in de zaak.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarmee je elke mogelijkheid tot concurrentie de nek om draait aangezien een nieuwe kroeg er dan nooit eentje kan krijgen.
Inderdaad, hier komt het weleens voor op een vrijdagmiddag dat, als er goede resultaten zijn behaald, we een biertje open trekken (en de dames een wijntje), maar met mate.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neehoor. Dat is iets tussen werkgever en werknemer. Veel werkgevers zullen er niet blij mee zijn, daar niet van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |