Op donderdag 8 januari 2009 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De rokers zijn toch in de meerderheid in Nederland? Of ga je me vertellen dat de rokers wegblijven en er geen nieuwe niet-rokers gaan stappen?
De anti-rokers liegen en bedriegen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:47 schreef vipergts het volgende:
Wat jij doet is hetzelfde als vito in zijn post stelt, cijfers en meningen naar je hand zetten
Best interessant om te lezen al vind ik dat hij wel erg veel met mening en opvatting komt in plaats van met wetenschap. Daarmee rechtvaardigt hij zijn toon niet helemaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:43 schreef Vito_Rozzo het volgende:
Dr Michael Siegel maakt overigens gehakt van alle onderzoeken omtrent daling van hartinfarcten na rookverboden. Ook van andere junk science artikelen die de media en vele van de antirokers hier klakkeloos overnemen.
Siegels Blog
Jammer dat hij door de antirooklobby volledig is buitengesloten van alle nieuwsgroepen "omdat hij te kritisch was".
Nee, dat zijn de anti-rokers.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Best interessant om te lezen al vind ik dat hij wel erg veel met mening en opvatting komt in plaats van met wetenschap.
Omdraaiing bewijslastquote:Blijft onveranderd staan dat er nog geen onderzoek is dat bewijst dat meeroken niet schadelijk is.
Ach zie het als een rechtszaak; er is bepaald dat iemand schuldig is. Vanaf dat moment ligt het aan die persoon om zijn onschuld te bewijzen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de anti-rokers.
[..]
Omdraaiing bewijslast
http://www.bmj.com/cgi/content/full/326/7398/1057?maxtoshow=&HITS=10&hits=10&RESULTFORMAT=&fulltext=enstrom+kabat&searchid=1&FIRSTINDEX=0&resourcetype=HWCITquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:41 schreef Schanulleke het volgende:
Blijft onveranderd staan dat er nog geen onderzoek is dat bewijst dat meeroken niet schadelijk is.
heb je het nog niet gehoord, het is verplaatst naar 6 februari want dit was echt te kort dag om voor te bereiden aldus Cafe de Kachelquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de rechter maandag genadeloos is.
Schuldig bevonden zonder bewijs.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ach zie het als een rechtszaak; er is bepaald dat iemand schuldig is. Vanaf dat moment ligt het aan die persoon om zijn onschuld te bewijzen.
Je kan individuele beslissingen niet op dit niveau sturen. Mensen bepalen zelf wat ze doen.quote:Met roken is de heersende tendens dat dat slecht is voor jezelf en voor anderen. De politiek en de rechtstaat, alsmede tabaksfabrikanten zelf hebben deze mening ook.
Het is taak van mensen om voor hun rechten op te komen en de politiek een draai om hun oren te geven.quote:Dus op dit moment is het aan de pleitbezorger dat dit allemaal niet waar is om bewijs te leveren die zijn mening ondersteund. Oftewel, bewijs maar dat die tendens niet klopt en gestoeld is op onwaarheden...
Dat is dus niet het geval. Je vergelijking gaat dus niet op.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ach zie het als een rechtszaak; er is bepaald dat iemand schuldig is.
Ik hoop dat de rechter iedereen die voor dit verbod is verbied om in de horeca te komen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de rechter maandag genadeloos is.
De anti-rokers stellen, de bewijslast ligt bij hen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bewijslast ligt bij beide partijen.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:00 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
heb je het nog niet gehoord, het is verplaatst naar 6 februari want dit was echt te kort dag om voor te bereiden aldus Cafe de Kachel
Ze gaan er in dit onderzoek van uit dat niet -rokende mensen die niet met een roker zijn getrouwd ook nooit omgevingsrook binnen hebben gekregen. Die overduidelijk foutieve aanname maakt de uitkomst van het onderzoek bij voorbaat onbetrouwbaar.quote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:05 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ze gaan er in dit onderzoek van uit dat mensen die niet met een roker zijn getrouwd ook nooit omgevingsrook binnen hebben gekregen. Die overduidelijk foutieve aanname maakt de uitkomst van het onderzoek bij voorbaat onbetrouwbaar.
Nogmaals jij stelt dat de dalende bezoekers komen door wegblijvende niet rokers ik vroeg al 2 keer om cijfers vanwege het feit dat het niet alleen in niet rokers zit. Je vraagt iedereen in een discussie om cijfers maar als iemand anders ze vraagt heb jij geen cijfers nodig.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De anti-rokers liegen en bedriegen.
ik heb helemaal geen cijfers nodig. Mijn standpunt is duidelijk. Ik vind dat mensen het recht hebben zelf hun leven in te vullen en dat medewerkers het recht hebben om GEEN gebruik te maken van het recht op rookvrije werkomgeving als ze bijvoorbeeld als horecamedewerker graag zelf een sigaretje roken achter de bar.
ik vind het prima dat mensen de mogelijkheid krijgen om rookvrij te werken en uit te gaan , maar ik laat me niet chanteren. Als mijn keuzes worden verboden gun ik de niet rokers die vrijheid ook niet. Dan is het oorlog.
Dat is een principieel punt en cijfers veranderen daar niets aan.
Maar ik vind de leugenachtige propaganda van de anti-rokers wel vermakelijk.
Nee, ze gaan ervan uit dat iemand die wezenlijk meer omgevingsrook binnenkrijgt meer klachten zou moeten ontwikkelen wanneer er een causaal verband zou zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:05 schreef Schanulleke het volgende:
Ze gaan er in dit onderzoek van uit dat niet -rokende mensen die niet met een roker zijn getrouwd ook nooit omgevingsrook binnen hebben gekregen.
Dan kan natuurlijk niet, je kunt hooguit de conclusie betwisten op basis van de methodologie. Bij voorbaat zo'n onderzoek terzijde schuiven getuigt slechts van de wens om voorbarig te zijn wanneer de conclusies niet de wenselijke zijn.quote:Die overduidelijk foutieve aanname maakt de uitkomst van het onderzoek bij voorbaat onbetrouwbaar.
Daarom sta ik ook zo sterk in deze discussie.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:12 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nogmaals jij stelt dat de dalende bezoekers komen door wegblijvende niet rokers ik vroeg al 2 keer om cijfers vanwege het feit dat het niet alleen in niet rokers zit. Je vraagt iedereen in een discussie om cijfers maar als iemand anders ze vraagt heb jij geen cijfers nodig.
Dat is uitstekend op te lossen door de wet te veranderen. Keuze vrijheid is het uitgangspunt. Je zult de rechten van niet-rokers op een andere menier moeten beschermen dan met een totaalverbod, want dit word niet geaccepteerd. Vooral niet in de entertainmentindustrie. Ben je al op een groot feest geweest, of een festival sinds het verbod?quote:En wat jouw standpunt betreft dat vind ik allemaal best maar voor zoals jij het stelt komt het er nooit omdat het juridisch niet te handhaven is. ook als het mag en een werknemer heeft dat recht opgeven als hij besluit om weer van zijn recht gebruik te maken dan mag dat gewoon.
Daar hebben de kleine kroegen zonder personeel al helemaal geen boodschap aan.quote:Hoe mooi mensen het tegenwoordig ook verpakken een werknemer blijft ondergeschikt aan zijn werkgever. Daar zijn dus de rechten van een werknemer voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |