dan moet je bij google eens gevaren van vioxx in typen de eerste twintig hits gaan allemaal. Ik citeer letterlijk uit de bronnen:quote:Op woensdag 4 maart 2009 03:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Om er maar eens een puntje uit te vissen, wat is er mis met Vioxx?
Maar om even een Lambiekiaans argument te gebruiken; wie zegt dat al die bronnen niet liegen?quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:38 schreef 49euro het volgende:
[..]
dan moet je bij google eens gevaren van vioxx in typen de eerste twintig hits gaan allemaal. Ik citeer letterlijk uit de bronnen:
In 2004 haalde Merck de pijnstiller Vioxx van de markt vanwege de negatieve resultaten in de
APROVE studie (Bresalier 2005). In de VS zouden naar schatting tot eind 2004 tussen de
88.000 en 140.000 mensen een hartinfarct hebben gehad, vermoedelijk als gevolg van Vioxx.
In Nederland zouden er ongeveer 220 mensen zijn overleden aan Vioxx gebruik, schat de
Utrechtse hoogleraar farmacotherapie Ton de Boer (Meijer van Putten 2006).
http://www.meldpuntvioxx.(...)ederland%20Final.pdf
Het Amerikaanse farmaceutische bedrijf Merck&Co moet een schadevergoeding van 208 miljoen euro betalen aan de Texaanse Carol Ernst. Haar man stierf aan hartritmestoornissen nadat hij maandenlang de populaire pijnstiller Vioxx slikte. Het is slechts de eerste uitspraak in mogelijk duizenden Vioxx-rechtszaken.
http://www.ziekte-gezondheid.be/2005/08/vioxx.html
Geneesmiddelengigant Merck besloot vrijwillig de hele voorraad Vioxx uit de rekken te halen, vijf jaar na een wereldwijde goedkeuring voor verkoop. Het bedrijf had ontdekt dat bij patiënten die het geneesmiddel langer dan 18 maanden namen ernstige bijwerkingen optraden. Diezelfde maand brachten de Amerikaanse controlediensten aan het licht dat de inname van Vioxx het risico op een hartziekte met 34 procent verhoogt. Dit percentage stijgt naarmate de patiënt het middel langer inneemt.
http://www.ziekte-gezondheid.be/2005/08/vioxx.html
(Novum/AP) - De Amerikaanse medicijnfabrikant Merck heeft negatieve resultaten tijdens het klinisch onderzoek van het omstreden medicijn Vioxx verzwegen. Dat stelt het gezaghebbende New England of Journal of Medicine (NEJM).
http://buitenland.nieuws.nl/64510
Er is zelfs een speciaal meldpunt voor de problemen rondom Vioxx in Nederland dat zegt denk ik wel genoeg!
http://www.meldpuntvioxx.nl/meldpunt_wat.html
Je bent vergeten te reageren Lambiekje... Hoe kom je erbij dat er een verbod op onderzoek naar voedsel en aandoeningen is in de VS.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:26 schreef Lambiekje het volgende:
Maar wat het ergst van alles is is dat er een verbod is op onderzoek naar voedsel en aandoeningen. Dat is zonder meer verwerpelijk. Dus staat dus los over een correlatie bestaat. En zo gek is het niet want scheurbuik is officieel bekend als een Vitamine C te kort.
UIt meerdere docus blijkt dat. Zo ook de de nieuwe docu Food Matters.quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:53 schreef The_End het volgende:
[..]
Je bent vergeten te reageren Lambiekje... Hoe kom je erbij dat er een verbod op onderzoek naar voedsel en aandoeningen is in de VS.
Tja maar toch is bijna de helft ghostpublicaties.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:32 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dit is klinkklare onzinEr zijn zat onderzoeksgroepen en laboratoria die gewoon failliet gaan omdat ze met hun budget niet het gewenste resultaat krijgen en dus gewoon vast zitten. En publicaties worden door meerdere vakmensen aan uitgebreide research onderworpen of het überhaupt wel ergens op slaat voordat het gepubliceerd wordt. Afgezien misschien van een universiteitsblaadje ofso, maar bladen als Nature kijken wel uit met 'ghostpublicaties'. dat zou compleet ten koste van hun geloofwaardigheid gaan...
Nee het zijn geen incidenten. Het is regelmaat. Het zijn incidenten waarbij het zo extreem escaleert dat het dan toch echt in de MSM terecht komt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Joh, doe even rustig....Dat er fouten gemaakt worden in de farmacie en de gezondheidszorg, net als in elke andere bedrijfstak, zal niemand ontkennen, maar wat jij noemt zijn slechts incidenten, niet een georchestreerd iets om de ene helft v/d wereldbevolking uit te moordden, en de andere helft tot hersenloze verslaafden te maken..
![]()
Je zit weer allerlei losstaande incidenten/fouten aan elkaar te knopen, terwijl die verbanden er helemaal niet zijn, behalve volgens jou dan.
Bron?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tja maar toch is bijna de helft ghostpublicaties.
Als er een verbod is, dan moet er een wet zijn die dat verbied. Welke wet is dat?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:09 schreef Lambiekje het volgende:
UIt meerdere docus blijkt dat. Zo ook de de nieuwe docu Food Matters.
zal is kijken in FoodMatters welk wet ze het over hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:35 schreef The_End het volgende:
[..]
Als er een verbod is, dan moet er een wet zijn die dat verbied. Welke wet is dat?
Ik heb niks met lambiekje te maken, hoewel ik hem in de discussie vioxx zeker steun, ik reageer gewoon op iets waarover ik toevallig al eerder gehoord heb. Het feit dat vioxx problemen oplevert is allang meerdere malen bewezen, en nee dat heb ik niet uit een documentaire maar uit rechtstreekse verslagen van onderzoeken, rechtzaken en mensen die het gebruikt hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:42 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Maar om even een Lambiekiaans argument te gebruiken; wie zegt dat al die bronnen niet liegen?
quote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:24 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Klopt. Oja en de docu liegt, had ik dat al gezegd?
Reageer dan nietquote:
Ik doe gewoon ff 2 keer wat Lambiekje al het hele topic doet, mag ik ook een keerquote:Op woensdag 4 maart 2009 16:56 schreef 49euro het volgende:
[..]
Ik heb niks met lambiekje te maken, hoewel ik hem in de discussie vioxx zeker steun, ik reageer gewoon op iets waarover ik toevallig al eerder gehoord heb. Het feit dat vioxx problemen oplevert is allang meerdere malen bewezen, en nee dat heb ik niet uit een documentaire maar uit rechtstreekse verslagen van onderzoeken, rechtzaken en mensen die het gebruikt hebben.
Daarnaast trek jij hierbij je eigen argumenten onderuit. Uit je reactie blijkt dat welke bron dan ook voor jou geen bewijs is omdat deze bronnen altijd kunnen liegen. Waarom blijf je dan in de posts de hele tijd vragen om bronnen? Waarom beweer je dat lambiekje zegt dat bronnen liegen terwijl je zelf in de laatste drie dagen hetzelfde hebt beweerd? Wat is voor jou dan de essentie van waarheid? waarmee kan iemand jou overtuigen? Ik denk dat wanneer je niet te over tuigen bent en alleen maar onzin uitkraamd je je beter niet op een forum kan vertonen. Vooral hier in brave new world lijkt mij toch dat een discussie belangrijk is en als jij die op wat voor weg dan ook ontwijkt hoor je hier niet thuis.
[..]
[..]
[..]
Reageer dan niet
Ja dat punt snap ik dus niet, ik heb niets met lambiekje te maken dus waarom reageer je uberhaupt op die manier richting mij? Dat vioxx slechte bijwerkingen heeft is gewoon een feit dat jij dan met een post eromheen grappig probeert te zijn kan ik niet waarderen en dat je vervolgens zegt dat ik me moet inlezen kan ik al helemaal niet waarderen omdat jij en ik weten dat dat nergens op slaat. Maar goed je snapt zelf best wat ik bedoelquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:02 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik doe gewoon ff 2 keer wat Lambiekje al het hele topic doet, mag ik ook een keerDaarnaast vraag ik 1 keer om een bron, dat is toch niet zo gek? Lees je voortaan ff in, in het topic, dan had je het in 1 keer doorgehad.
Ok duidelijk, humor wordt niet gewaardeerd, fair enoughquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:06 schreef 49euro het volgende:
[..]
Ja dat punt snap ik dus niet, ik heb niets met lambiekje te maken dus waarom reageer je uberhaupt op die manier richting mij? Dat vioxx slechte bijwerkingen heeft is gewoon een feit dat jij dan met een post eromheen grappig probeert te zijn kan ik niet waarderen en dat je vervolgens zegt dat ik me moet inlezen kan ik al helemaal niet waarderen omdat jij en ik weten dat dat nergens op slaat. Maar goed je snapt zelf best wat ik bedoel
Op dit moment waardeer ik humor zeker niet misschien op een later tijdstipquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:12 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ok duidelijk, humor wordt niet gewaardeerd, fair enough![]()
Joah, dat is bekend jaquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:14 schreef 49euro het volgende:
[..]
Op dit moment waardeer ik humor zeker niet misschien op een later tijdstip![]()
verder ontopic leuk stukje in een artikel over vioxx
Dit heldere pleidooi voor onafhankelijkheid dateert uit 2002, maar veel lijkt er sindsdien niet veranderd. In oktober 2005 publiceerde het wetenschappelijke tijdschrift Nature een eigen onderzoek naar belangenverstrengeling bij opstel-lers van richtlijnen. Nature bekeek ruim 200 medische richtlijnen, die wereld-wijd worden gebruikt. Daaruit bleek dat in de helft van de richtlijnen geen ver-antwoording was opgenomen van de industrierelaties van de auteurs.
Meer dan een derde van de 685 artsen en wetenschappers die aan de 200 richt-lijnen hadden meegewerkt, verklaarde dat zij financiële banden hadden met fabri-kanten voor wie de richtlijn relevant was. Bij 20 van de 200 richtlijnen had een lid van de expertgroep aandelen in farmaceutische bedrijven die een middel pro-duceerden waarop de richtlijn betrekking had.
http://www.meldpuntvioxx.nl/vioxx_m_10.html
Moet je nagaan dit is dan nog alleen over Vioxx...quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:14 schreef 49euro het volgende:
[..]
verder ontopic leuk stukje in een artikel over vioxx
Je kunt het met me eens zijn of niet maar deze hele industrie heeft al lang zijn geloofwaardigheid verloren
En dat proberen we nu middels dit subforum aan de kaak te stellenquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:17 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Joah, dat is bekend jaJe wil niet altijd weten wat er allemaal in de achterkamertjes gebeurd
Het zijn een paar dingen die je noemt, in de grofweg 100 jaar dat er wat ik dan voor het gemak maar even "moderne" geneeskunde gepraktiseerd wordt.. Regelmaat noem ik dan eerder het aantal levens reddende operaties die er dagelijks uitgevoerd worden, en welke niet zouden lukken medicatie...quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee het zijn geen incidenten. Het is regelmaat. Het zijn incidenten waarbij het zo extreem escaleert dat het dan toch echt in de MSM terecht komt.
Welke wet is het nou?quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:39 schreef Lambiekje het volgende:
zal is kijken in FoodMatters welk wet ze het over hebben.
Ja joh, en dit soort rechtszaken zijn wel geloofwaardig?quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Moet je nagaan dit is dan nog alleen over Vioxx...
Waardoor jij al gigantische vraagtekens zet bij geloofwaardigheid Medische Industrie.
Vioxx is idd voornamelijk een mooi voorbeeld hoe een public opinion een product stuk kan maken. Er zijn idd fouten gemaakt, door zowel de voor als tegen kampen. Feit blijft dat er wel degelijk patientengroepen zijn die gebaat zouden zijn bij een herintroducering van het medicijn.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:25 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ja joh, en dit soort rechtszaken zijn wel geloofwaardig?
Die vent was een 71 jarige roker mét al 23 jaar een hartaandoening.En de studies laten zien dat er pas een verhoogd risico op hartfalen etc is na langdurig gebruik (12+ maanden), niet na 1 weekje gebruik. Hoe verschillen die geldgraaiende nabestaanden van zeg de directie van Merck?
als je 1 persoon er mee redt maar vervolgens wel meer doden is het een verwepelijk middel.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vioxx is idd voornamelijk een mooi voorbeeld hoe een public opinion een product stuk kan maken. Er zijn idd fouten gemaakt, door zowel de voor als tegen kampen. Feit blijft dat er wel degelijk patientengroepen zijn die gebaat zouden zijn bij een herintroducering van het medicijn.
En iddzijn weer echt Amerikaanse practijken met die rechtzaken.... Ik snap ook niet hoe ze dat soort dingen juridisch aan willen tonen. Tis een verhoogde kans na een bepaalde periode van gebruik. Geen zekerheid dat al die gebruikers een hartaanval krijgen.
ik heb gezocht maar kon niet iets concreets vinden. Eerst nog maar eens terugkijken wat er nu echt gezegd wordt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |