en nu eet ik een heerlijke :quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:14 schreef DarkElf het volgende:
vanavond gegrilde groentensalade, met paprika, courgette, champignons, rucola en een scheutje goeie balsamico en erbij een gegrild biefstukje
oeh dat klinkt lekkerquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:11 schreef Tezz het volgende:
Hier staat een grieks kippetje uit de oven te wachten totdat ie afgebakken kan worden !![]()
Daarbij maak ik nog tzaziki en bulghar.
Ik geef je straks een recentie, hihi!quote:
Ben heel benieuwd! Het ziet er wel gruwelijk lekker uit. Het zou eigenlijk inderdaad een lichte maaltijd moeten zijn met al die groenten en kipfilet, ben benieuwd!quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:01 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik geef je straks een recentie, hihi!
Volgens mij is het wel vrij vettig. Aschwin schrijft dat het een lekker lichte maaltijd is, maar dat lijkt me sterk met al die olijfolie. De aubergines waren vooral erg zompig van de olijfolie. Nou ja, we zien wel! En met die yoghurt en bulghar erbij zal het allemaal wel meevallen.
Ik drink nu een kopje senseo. Met een koekje erbij!
Was lekker.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:42 schreef Bluezz het volgende:
Zeebaarsje lekker knapperig op de huid gebakken (toch golfer?) geroerbakte zeekraal met een knof en uitje erdoor en pandanrijst
Lekker!quote:
Was niet zo'n goed ideequote:Op woensdag 7 januari 2009 17:52 schreef Raissa het volgende:neemt patatjes mee, ik heb eigenlijk nergens zin in en toch ook weer wel..
En toch heb ik me weer bedachtquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:52 schreef Raissa het volgende:
Nou ja, morgen maar boerenkool met worst
ik heb gisteren ook bij mijn moeder gegetenquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:50 schreef Tezz het volgende:
Ik mocht bij mams eten: boerenkool met spekjes en oude kaas, jus en rookworst. Jummie!![]()
Wil je een maaltijdsoep maken?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Net een smoothie van banaan, frambozen, een beetje yoghurt en een tikje multivitaminesap.![]()
Straks eindelijk weer eens een soepje, dat is er een beetje bij in geschoten de laatste tijd. Iemand nog lekkere ideeën?
* MinderMutsig gaat haar recepten doorzoeken
Nee gewoon een soepje als lunch. Zo maak ik inderdaad ook meestal soep. Sjalotje en knof hakken en even aanbakken in wat olie, wat er aan groente is in stukjes is hakken en ook even meebakken, bouillon erop en even laten koken, staafmixer erdoor en klaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wil je een maaltijdsoep maken?
Laatste tijd maak ik regelmatig soepjes van wat ligt er nog aan restjes in de koelkast, simpel, makkelijk, lekker en snel klaar
ik heb nu al een paar keer paprika-tomaatsoepje gemaakt met verkruimelde feta eropquote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee gewoon een soepje als lunch. Zo maak ik inderdaad ook meestal soep. Sjalotje en knof hakken en even aanbakken in wat olie, wat er aan groente is in stukjes is hakken en ook even meebakken, bouillon erop en even laten koken, staafmixer erdoor en klaar.
Maar ik wil wel weer eens iets anders.
Oh jum dat klinkt goed.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik heb nu al een paar keer paprika-tomaatsoepje gemaakt met verkruimelde feta erop![]()
paprika's roosteren en ontvellen, tomaten in kokend water en ontvellen , uitje en knof aanfruiten, paprika en tomaat erbij en bouillon, even laten pruttelen, staafmixer er doorheen en dan in kommetje met feta
zou je ze dan net zo goed ontvelt kunnen krijgen? en zou de smaak van de paprika's net zo zacht worden als dat je ze in de oven hebt gedaan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Kan ik gelijk mooi mijn creme bruleebrander proberen om de paprika's zwart te fikken.
maak je de pasta zelf Patries? En hoe maak je de saus?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:09 schreef Patries86 het volgende:
Vanavond lekker verse pasta met champignonsaus met reepjes ham en salami er doorheen
Pasta haal ik bij de pasta winkel..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
maak je de pasta zelf Patries? En hoe maak je de saus?
klinkt wel lekker, zou er ook nog wat vers gemalen peper doorheen doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:02 schreef Patries86 het volgende:
[..]
Pasta haal ik bij de pasta winkel..
Saus maak ik zelf jaVerse champignons, beetje creme fraise(of room), Bouillonblokje en wat water, wat bloem, wat boter etc etc
Het ontvellen ging prima.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
zou je ze dan net zo goed ontvelt kunnen krijgen? en zou de smaak van de paprika's net zo zacht worden als dat je ze in de oven hebt gedaan?
gewoon doormidden snijden en ze zolang laten liggen dat de paprika's goed zwart zijn. Doordat ze een aardig tijdje in de oven liggen wordt de smaak ook wat verzacht.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het ontvellen ging prima.Daarna heb ik de paprika een minuutje of 10 gesmoord met de ui en knof, dan de tomaat en bouillon erbij, nog eens 10 minuutjes laten koken en dan pureren, crème fraîche erdoor en eten. Was lekker.
![]()
Hoe doe jij dat in de oven dan?
Ik dacht eerst ook dat het niet lekker zou zijn, maar het valt echt heel erg meequote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
klinkt wel lekker, zou er ook nog wat vers gemalen peper doorheen doen.
wat me wel tegenstaat is de combi ham/salami met de champignons, zou dan eerder uitgebakken spekjes ofzo er doorheen doen.
Hetzelfde vandaag nog een keer, straks. Nu een kop vers gezette jasmijn thee die helemaal uit Nepal komt Hmmm!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
Bladerdeeghapjes met zelfgemaakte uienmarmelade en geitenkaas! Hierbij lekker wat sla
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |