abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64777549
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tuurlijk, jij wel, want jij profiteert er het meeste van.
Makkelijk scoren, maar helaas niet waar.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64777596
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Toch zit er veel in van wat hij zegt. De winnaars zullen het systeem toejuichen. Maar mensen aan de andere kant van de streep zullen daar veelal anders overdenken. Het is gewoon een systeem dat voor een tweedeling zorgt.
pi_64777703
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wijvengejank!

Iedereen die voor zichzelf opkomt, daarbij over lijken gaat als het echt niet anders kan en niet gaat huilen bij de aanblik van kapotgeschoten kindertjes in Gaza, wordt meteen tot "psychopaat" gebombardeerd. Oftewel: zo'n 33% van de mannen. Pure penisnijd.
Nee, iedereen die aan een set van, door deskundigen opgestelde criteria voldoet wordt tot "psychopaat" gebombardeerd. Het type mens dat jij beschrijft heet "klootzak".
pi_64777745
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Toch zit er veel in van wat hij zegt. De winnaars zullen het systeem toejuichen. Maar mensen aan de andere kant van de streep zullen daar veelal anders overdenken. Het is gewoon een systeem dat voor een tweedeling zorgt.
Maar goed, dat betekent dat je als winnaar per direct geen rationeel denkend persoon meer bent? Het geld zal me roesten. Na volgende kerst trek ik hier de deur achter met dicht en ga ik iets doen wat dan opeens bijna niks betaald. Heb ik net zoveel plezier in. Al die mensen die altijd maar uitgaan dat iemand die geld verdient, daadwerkelijk ook alleen maar om geld geeft, makkelijk hoor, applaus voor jezelf.

Voor mij is het kapitalisme het enige zelfregulerend systeem. De vrije markt is niet perfect, maar het beste wat we in mijn ogen hebben. Dit is een mening, mijn mening. Die mag ik hebben, hoop ik? Of heb ik dat recht niet, als "winnaar"?
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:26:32 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64777850
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je mag het best toegeven hoor.

Overigens, ook ik ambieer zo'n baan met vette bonus, hetgeen gezien m'n opleiding en werkervaring prima binnen de mogelijkheden ligt. Die bonus heb ik zelf absoluut niet nodig, maar die gebruik ik dan om mijn in de thuiszorg werkende, zwaar onderbetaalde moeder te ondersteunen en om mijn demente oma een plekje in een privétehuis te bezorgen. Blijkbaar is dat nu eenmaal de manier waarop het spelletje gespeeld dient te worden, maar ik had het liever anders gezien, uitgaande van meer solidariteit.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:29:17 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64777966
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:22 schreef zoost het volgende:

[..]

Nee, iedereen die aan een set van, door deskundigen opgestelde criteria voldoet wordt tot "psychopaat" gebombardeerd. Het type mens dat jij beschrijft heet "klootzak".
Welnee. De psychologie is bij uitstek een wijven-"wetenschap", die wordt gedomineerd door verzuurde feministes die hun uiterste best doen om mannen allerlei geestelijke tekortkomingen en syndromen aan te praten. Heb je je nooit afgevraagd waarom "geestelijke aandoeningen" als ADHD en autisme zo sterk in opmars zijn?
pi_64777988
En dat is nou de kern: de solidariteit komt steeds meer onder druk te staan. Het is tegenwoordig zo ongeveer als vloeken in de kerk.
pi_64778083
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:23 schreef Drive-r het volgende:
Maar goed, dat betekent dat je als winnaar per direct geen rationeel denkend persoon meer bent?
Hoe dichter je bij de top komt hoe moeilijker het wordt om rationeel te blijven denken en alle verleidingen die langs komen af te blijven slaan.
pi_64778104
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je mag het best toegeven hoor.

Overigens, ook ik ambieer zo'n baan met vette bonus, hetgeen gezien m'n opleiding en werkervaring prima binnen de mogelijkheden ligt. Die bonus heb ik zelf absoluut niet nodig, maar die gebruik ik dan om mijn in de thuiszorg werkende, zwaar onderbetaalde moeder te ondersteunen en om mijn demente oma een plekje in een privétehuis te bezorgen. Blijkbaar is dat nu eenmaal de manier waarop het spelletje gespeeld dient te worden, maar ik had het liever anders gezien, uitgaande van meer solidariteit.
Mocht je willen, jij kent me niet.
pi_64778133
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe dichter je bij de top komt hoe moeilijker het wordt om rationeel te blijven denken en alle verleidingen die langs komen af te blijven slaan.
Dat is met de kredietcrisis overduidelijk gebleken, ja.
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:37:09 #61
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64778273
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:32 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Mocht je willen, jij kent me niet.
Da's waar. Maar ik geloof je niet zo.

Ik heb een aantal vrienden en kennissen in het wereldje van de veelverdieners, hetzij bij een financial hetzij binnen de top van een grote multinational. Die roepen ook altijd dat ze makkelijk ander, nuttiger werk zouden kunnen doen en met minder geld genoegen zouden kunnen nemen. In de praktijk valt dat gewoon vies tegen.
pi_64778441
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Da's waar. Maar ik geloof je niet zo.

Ik heb een aantal vrienden en kennissen in het wereldje van de veelverdieners, hetzij bij een financial hetzij binnen de top van een grote multinational. Die roepen ook altijd dat ze makkelijk ander, nuttiger werk zouden kunnen doen en met minder geld genoegen zouden kunnen nemen. In de praktijk valt dat gewoon vies tegen.
Natuurlijk, da's waar. Maar dat betekent niet dat ze enkel daarom voor een vrije markt zijn. Dat is wellicht grotendeels zo, maar ik vind het persoonlijk een mijn geval een wat kortzichtige veroordeling. Ik ben met weinig opgegroeid, verbruik nu ook weinig en inderdaad, ook ik zeg dat ik met minder kan. Maar goed, dat ga ik dan ook echt doen, wellicht dat dat dan een verschil maakt.
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:46:07 #63
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64778606
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk, da's waar. Maar dat betekent niet dat ze enkel daarom voor een vrije markt zijn. Dat is wellicht grotendeels zo, maar ik vind het persoonlijk een mijn geval een wat kortzichtige veroordeling. Ik ben met weinig opgegroeid, verbruik nu ook weinig en inderdaad, ook ik zeg dat ik met minder kan. Maar goed, dat ga ik dan ook echt doen, wellicht dat dat dan een verschil maakt.
Nouja, goed, ik ken je inderdaad niet, dus misschien was mijn eerdere uitspraak te kort door de bocht. De toekomst zal het uitwijzen.

Overigens snap ik niet waarom je voor minder aan de slag zou gaan als het je nu relatief makkelijk komt aanwaaien. Niks mis met een beetje egoïsme imho. Je bereikt er niks mee om als individu afstand te doen van rijkdom. Daar word je alleen maar zelf ellendig van, maar de wereld geen haartje beter.
pi_64778788
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nouja, goed, ik ken je inderdaad niet, dus misschien was mijn eerdere uitspraak te kort door de bocht. De toekomst zal het uitwijzen.

Overigens snap ik niet waarom je voor minder aan de slag zou gaan als het je nu relatief makkelijk komt aanwaaien. Niks mis met een beetje egoïsme imho. Je bereikt er niks mee om als individu afstand te doen van rijkdom. Daar word je alleen maar zelf ellendig van, maar de wereld geen haartje beter.
Ach, ik zie de mensen die 5-10-20 jaar op mij voor liggen. Ik zie waar ik uiteindelijk heen ga en geld voegt blijkbaar weinig toe, ik zie ze er weinig gelukkiger van worden. Ik zie het wel echter als een soort van vrijheid. Over een tijdje kan ik iets voor mezelf gaan beginnen en echt testen wat ik kan. Ik heb spaarcentjes om mezelf een tijdje van voedsel en onderdak te voorzien en iets te investeren in een onderneming.

Met pech sta ik na een jaar met lege handen. Als er niks mis gaat wordt het waarschijnlijk gewoon niets bijzonders, maar wel iets waarmee ik zelf kan kiezen wat ik doe en waar ik heen wil. En wellicht is het een laaiend succes en wordt ik er zelfs beter van. Je weet het nooit. Ik weet wel dat ik over 10 jaar blij zal zijn dat ik het geprobeerd heb.
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:54:16 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64778913
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, ik zie de mensen die 5-10-20 jaar op mij voor liggen. Ik zie waar ik uiteindelijk heen ga en geld voegt blijkbaar weinig toe, ik zie ze er weinig gelukkiger van worden. Ik zie het wel echter als een soort van vrijheid. Over een tijdje kan ik iets voor mezelf gaan beginnen en echt testen wat ik kan. Ik heb spaarcentjes om mezelf een tijdje van voedsel en onderdak te voorzien en iets te investeren in een onderneming.

Met pech sta ik na een jaar met lege handen. Als er niks mis gaat wordt het waarschijnlijk gewoon niets bijzonders, maar wel iets waarmee ik zelf kan kiezen wat ik doe en waar ik heen wil. En wellicht is het een laaiend succes en wordt ik er zelfs beter van. Je weet het nooit. Ik weet wel dat ik over 10 jaar blij zal zijn dat ik het geprobeerd heb.
Succes in elk geval. Lijkt me een mooi streven.
pi_64779117
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Succes in elk geval. Lijkt me een mooi streven.
Dank je. Ik heb er ook echt zin in. Kijken of de vrije markt mij goed gezind is
pi_64785296
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dank je. Ik heb er ook echt zin in. Kijken of de vrije markt mij goed gezind is
Wil je doorgaan in engineering of blijf je bij de financials?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_64802184
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:28 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Wil je doorgaan in engineering of blijf je bij de financials?
Geen idee, maar dat komt wel goed.
pi_64808157
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk, iedereen walgt daarvan. Jammer enkel dat nu iedereen met een goeie bonus door de meerderheid als een graaier of schraper wordt neergezet. Als mijn werk en inzet een hoop oplevert voor mijn baas en hij beloont mij ook zo, ben ik dan echt zo'n lul?
Zeker niet, blijf het wel apart vinden dat
  • De bailout op Wall Street aan bonusen is opgegaan. High risk, pay hard? Dat blijkt dus niet zo te zijn.
  • de M&A afdeling van de grote zakenbanken een fusie fixt waar LyondellBasell uit voort komt. LyondellBasell zit nu in grote problemen (oa vanwege belachelijk hoge schulden) maar de zakenbankiers hebben wel hun bonusen binnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door TubewayDigital op 08-01-2009 13:36:47 ]
  • pi_64808974
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 13:29 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Zeker niet, blijf het wel apart vinden dat
  • De bailout op Wall Street aan bonusen is opgegaan. High risk, pay hard? Dat blijkt dus niet zo te zijn.
  • de M&A afdeling van de grote zakenbanken een fusie fixt waar LyondellBasell uit voort komt. LyondellBasell zit nu in grote problemen (oa vanwege belachelijk hoge schulden) maar de zakenbankiers hebben wel hun bonusen binnen.
  • Twee maal een goed punt.
    pi_64811012
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 13:50 schreef Drive-r het volgende:

Twee maal een goed punt.
    Ik weet het antwoord al van onze bankiers. Die zullen zeggen dat de bonussen al vorig jaar afgesproken zijn. En men (de bankiers) hoopt natuurlijk dat we volgend jaar het alweer vergeten zijn en lekker op dezelfde voet kan verder gaan.

Ik ben misschien te cynisch, maar ik heb weinig vertrouwen in het zelfregulerend vermogen van deze sector.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')