never leave home without it!quote:
eensch... sommige mensen kunnen de druk ook niet aan...quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:56 schreef Killaht het volgende:
Geweldig dit TEOTWAWKI topic,
Maar ik mis is de eventuele mentale en psychische druk op jezelf en je metgezellen. Je kan wel proberen te overleven in een groep, maar de personen zijn in sommige momenten niet meer zo helder.
Wat ik bedoel is dat mensen je kunnen verraden, doden in je slaap, doordraaien etc. (zoals in de film 'The Mist' waarbij er mensen elkaar gaan killen en door een beinvloedend persoon etc.) Het beste lijkt mij te overleven met vertrouwelingen en naaste. Zelfs vrienden kunnen opeens heel anders zijn in dergelijke situaties dan je voor ogen had.
Een ander voorbeel, je hebt je kamp opgebouwd met twee metgezellen en voldoende voorraad. Dan komen er 3 onbekenden en vragen hulp, jij geeft ze dat niet. Ze gaan weg met woedde en kunnen altijd terugkomen je te vermoorden. Je moet dus ALTIJD op je hoedde zijn.
TEOTWAWKI is dus overleven op alle vlakken ook het mentale.
idd NL gaat vol zitten. daarom ga ik ook naar zweden. daar heb je tenminste genoeg ruimte.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:58 schreef R0N1N het volgende:
Dat deel is inderdaad ook mijn grootste zorg.
Het gros draait door, ben ik bang.
Uiteraard hangt het 1 en ander van de situatie af.
Wat ik veel zie is dat mensen er, helaas, min of meer van uit gaan dat ze 1 van de weinigen op een enorm 'jachtgebied' zullen zijn in zo'n geval.
Zeker in Europa, ga je dan zeer waarschijnlijk bedrogen uit komen.
Er zijn praktisch geen 'jachtgronden' (weiden & bossen met (veel) prooidieren) meer in Europa ! laat staan NA een TEOTWAWKI !
& veel & veel te veel mensen. Bovendien leeft 70% !!! van de wereld bevolking op 'laag gelegen gebied'. Wat wil zeggen, land dat kwetsbaar is voor overstromingen & vloedgolven. Die verkassen (vluchten) direct naar hoger gelegen gebied (ALS ze de kans krijgen)
Met als gevolg dat je eerder met overvolle 'vluchtelingenkampen' te maken krijgt dan een verdwaalde circus beer. Toch houdt men vaak eerder rekening met het laatste. Vreemd.
Vandaar dat ik ook vind dat Noorwegen/Zweden zo gek nog niet is als 'toevluchtsoord'. Want de Ardennen (om eens wat te noemen) zitten waarschijnlijk 'vol'
& dit is ook de reden dat ik zeg dat je beter er voor kan zorgen dat je (schuilplaats) niet wordt ontdekt.
& daar zit ook gelijk weer een dilemma/paradox aan vast, omdat je tegelijkertijd juist ook weer afhankelijk bent van anderen, als je b.v. weer een gemeenschap wilt opbouwen en akkers & vee stapels aanleggen etc.
een marktplaats dusquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
je kan heel makkelijk een verzamel plaats maken waar je om een bepaalde tijd met mensen afspreekt.
(elke 2 of 3 dagen om 12:00 smiddags) en als het mensen zijn die het niet kwijt zijn kan je ze altijd mee nemen naar je hideout
quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:05 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
een marktplaats dus![]()
Jachtgeweer (met vizier) lijkt me idd verreks hendig. Heb zelf ook al aan wapens gedacht en zou er dolgraag 1/meerdere in bezit willen hebben, maar idd die vergunning en dus ook geregisteerd staan. (wat ze meteen opzoeken ten tijden van martial law)
je staat sowieso op een lijst.. de lijst met wapenvergunningen...quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:58 schreef Da_Ripper het volgende:
Ze zullen het eerst vragen: "Please hand in all your weapons" ... maar zodra de martial law/state of emergency is afgekondigd lijkt me de kans best groot dat ze het adres wat op je wapenvergunning staat even een bezoekje komen brengen ... ook al sta op geen enkele lijst.
Dan heb je duidelijk niet vel geleerd van de orkaan Katrina.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:12 schreef Elegy het volgende:
Mwah, als er martial law is en je bent verder een brave burger denk ik niet dat je hoog op de prio lijst komt.
dont be so sure!quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:44 schreef Elegy het volgende:
Mwah, dit is Nederland hè. Net even iets anders dan daar. En als de spreekwoordelijke poep de ventilator raakt hebben ze echt geen tijd om bij iedereen langs te gaan om de wapens in te nemen.
En waar lees jij blind vertrouwen?
heb je nog meer wapens en munitiequote:Op donderdag 22 januari 2009 14:03 schreef Elegy het volgende:
Dan zorgen dat je wat achter de hand hebt
Of je legt ze om als ze aan de deur komen
Precies! Geen geldtransport overvallen, maar een wapeninnametransportquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:06 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
heb je nog meer wapens en munitie![]()
valt wel mee... verrassing is het belangrijkste wapen wat je hebt!quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:17 schreef Elegy het volgende:
[..]
Precies! Geen geldtransport overvallen, maar een wapeninnametransport
Dan heb je best lef, trouwens
een kernbom doet het ook goedquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:38 schreef Elegy het volgende:
Ik las toch eventjes ver-assingAls je een vlammenwerper hebt is daar wel wat voor te zeggen, trouwens
Maar da's zo.... definitiefquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
een kernbom doet het ook goed
het opkopen van fortis is een hele normale actie van de staatquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:57 schreef huhggh het volgende:
Hier trouwens dat nieuws-item waar ik het eerder over had.
Een woord: SCHANDALIG.
En Elegy, wordt wakker.
Macht doet een hoop met mensen.
Martial law, of een Nederlandse variant daarvan, is praktisch een cart blanche voor politie en/of leger.
En jouw woorden dat wij anders zijn dan de USA had ik eerder gehoord, vlak voor die "kredietcrisis".
Even later werd Fortis opgekocht door de Nederlandse overheid......maar he.....wij zijn anders.....toch?
Nou nee, de overheid behoort geen bedrijven op te kopen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:01 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
het opkopen van fortis is een hele normale actie van de staat
Ik ben wakker hoorquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:57 schreef huhggh het volgende:
Hier trouwens dat nieuws-item waar ik het eerder over had.
Een woord: SCHANDALIG.
En Elegy, wordt wakker.
Macht doet een hoop met mensen.
Martial law, of een Nederlandse variant daarvan, is praktisch een cart blanche voor politie en/of leger.
En jouw woorden dat wij anders zijn dan de USA had ik eerder gehoord, vlak voor die "kredietcrisis".
Even later werd Fortis opgekocht door de Nederlandse overheid......maar he.....wij zijn anders.....toch?
Je bent duidelijk dus niet wakker.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:11 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ik ben wakker hoor
Maar ik zie het zo: Mensen met een wapenvergunning = niet zulke hele gevaarlijke mensen omdat je zo'n vergunning niet zomaar krijgt. In tegenstelling tot de VS waar het stukken makkelijker is.
Daarbij, als er grootschalige paniek is zal de aandacht eerder liggen bij plunderaars/brandstichters etc. dan bij dat handjevol met een wapenvergunning. In de chaos kan je makkelijk er tussenuitknijpen naar je afgelegen survivalhut. Ondertussen plunderaars neerschieten en hun buit inpikken
middagquote:
Idd wanneer er een acute situatie is dan zullen die kwajongens, schavuiten en raddraaiers de eerste prio zijn. Maar ze kunnen ook rustig M-L afkondigen zonder dat er al poep aan de ventilator zit.quote:Maar ik zie het zo: Mensen met een wapenvergunning = niet zulke hele gevaarlijke mensen omdat je zo'n vergunning niet zomaar krijgt. In tegenstelling tot de VS waar het stukken makkelijker is.
Daarbij, als er grootschalige paniek is zal de aandacht eerder liggen bij plunderaars/brandstichters etc. dan bij dat handjevol met een wapenvergunning. In de chaos kan je makkelijk er tussenuitknijpen naar je afgelegen survivalhut. Ondertussen plunderaars neerschieten en hun buit inpikken
Die hele grondwet vervalt (met al zijn 'burgerrechten') meteen zodra M-L wordt uitgeroepen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:19 schreef huhggh het volgende:
In DAT filmpje werd akelig duidelijk dat de politie opeens schijt had aan het burgerecht op vuurwapenbezit.
Dat heeft helemaal niks met vergunningen te maken, of de verschillen hier en in de VS, dus laat dat dan ook gewoon achterwege.
En imo zijn Elegy's ogen gewoon open hoorquote:Je bent duidelijk dus niet wakker.
Middag? Nu al? Heeft mijn ochtenddutje toch langer geduurdquote:
Dat is ook waar. Maar in zo'n geval is natuurlijk het eerste wat je doet: Niet meer thuis zijn en naar je safehouse vertrekken. Voor zover dat kan natuurlijk.quote:Idd wanneer er een acute situatie is dan zullen die kwajongens, schavuiten en raddraaiers de eerste prio zijn. Maar ze kunnen ook rustig M-L afkondigen zonder dat er al poep aan de ventilator zit.
Goeie tip: malaria pillenquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:32 schreef Killaht het volgende:
Als je namelijk in de amazone zit, ga je 5x zo snel dood door infecties of ziekte dan door overleven en voedsel tekort.
Ja maar malaria voldoet in zulke gebieden niet alleenquote:
een pistool is ook geen survival wapen...quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:32 schreef Killaht het volgende:
Het is in Nederland natuurlijk anders,
Ik denk dat je hier geen pistool hoeft te hebben, aangezien de meeste mensen hier nuchter zijn en geen wapens bezitten, dus zullen ze t uberhaupt niet snel gebruiken. Ik zou als de hel uitbreekt, zsm mn auto inladen met alles (indien er geen a-bom is gevallen met emp) en naar een tankstation rijden daar alles leegroven en richting noorwegen gaan.
Qua locatie zou ik denk ik naar noorwegen vluchten de bevolkingsdichtheid is daar het kleinst. Tevens is het rijk aan bossen en dus dieren. Ik vind het ook belangrijk dat er in een land niet veel infectie dieren of roofdieren aanwezig zijn. Als je namelijk in de amazone zit, ga je 5x zo snel dood door infecties of ziekte dan door overleven en voedsel tekort.
Ja, maar dan moet je gewoon elke dag, elkaars of je eigen nek, knieholten, oksels etc controleren. Een tekentang is handig. In hooggras alleen lopen met hogeschoenen. De kans op besmetting met Lymeziekte bij de mens is bij verwijdering van de teek binnen 24 uur gering.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:40 schreef Elegy het volgende:
Voordeel van de europese bossen is dat er genoeg informatie te vinden is en er ook weinig grote roofdieren leven. Hooguit wat beren en wolven, maar daar kan je lekker warme jassen van maken
Ook praktisch is dat er minder gevaarlijke parasieten/insecten leven. Hoewel je wellicht met de ziekte van Lyme geïnfecteerde teken tegen kan komen, ook niet te onderschatten.
Tekentang ook inderdaadquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:45 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je gewoon elke dag, elkaars of je eigen nek, knieholten, oksels etc controleren. Een tekentang is handig. In hooggras alleen lopen met hogeschoenen. De kans op besmetting met Lymeziekte bij de mens is bij verwijdering van de teek binnen 24 uur gering.
Kijk eens aan. In elk geval iemand die het begrijptquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:42 schreef BarraCupraCuda het volgende:
een pistool is ook geen survival wapen...
en pistool gebruik je voor zelfverdediging.... daar kan je niet mee jagen (niet goed teminste)
quote:Of je legt ze om als ze aan de deur komen
quote:Daarbij, als er grootschalige paniek is zal de aandacht eerder liggen bij plunderaars/brandstichters etc. dan bij dat handjevol met een wapenvergunning. In de chaos kan je makkelijk er tussenuitknijpen naar je afgelegen survivalhut. Ondertussen plunderaars neerschieten en hun buit inpikken
Hebben jullie wel door wat je zelf zegt ???quote:Ik denk dat je hier geen pistool hoeft te hebben, aangezien de meeste mensen hier nuchter zijn en geen wapens bezitten, dus zullen ze t uberhaupt niet snel gebruiken. Ik zou als de hel uitbreekt, zsm mn auto inladen met alles (indien er geen a-bom is gevallen met emp) en naar een tankstation rijden daar alles leegroven en richting noorwegen gaan.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:37 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Kijk eens aan. In elk geval iemand die het begrijpt![]()
Want waar is nou die 'nuchtere hollander' in de volgende quotes:
[..]
[..]
[..]
Hebben jullie wel door wat je zelf zegt ???
Typisch het soort berichten dat de gemiddelde yankee doodle redneck er uit weet te persen.
Toegegeven, daar reageerd bijna iedereen zo, hier 'valt het mee'.
Maar goed, het is niet mijn bedoeling iemand persoonlijk aan te vallen, de meeste quotes zijn van het type 'ff lekker geklscherend baldadig dromen' i.p.v. bloed serieus, maar toch ... (heb dus opzettelijk de namen weggelaten, het had iedereen kunnen zijn.)
Dit soort sentimenten is nou juist de reden DAT die wapens ASAP in beslag worden genomen zodra de ventilator begint te meuren ...
ALS je dan al zo nodig een propjes schieter wilt hebben, neem dan GEEN pistool zoals BCC al aangaf, je hebt er niet veel aan. Zelfs ter verdediging is het niet handig (ok. beter dan niets) een pistool is namelijk tot < 25 meter 'effectief', daarna niet meer. Iemand op > 100 meter kan je 9mm bijna letterlijk terug koppen ... als je 'm al weet te raken !
Dus ... neem dan gewoon een geweer, of nog beter AK47.
Koop 'm bovendien 'illegaal', dan heb je geen vergunning nodig !
Het betrof inderdaad in deze gevallen meer flauwe humor dan echt serieus. En in weze had iedereen zulke dingen kunnen roepen. Ik ook.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:20 schreef Elegy het volgende:
Zelfs twee quotes van mij
Met het einde van de wereld zoals we het kennen is er ook een einde aan wat flauwe humor?
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:
HEY JONGENS!
lief doen tegen elkaar nu!
ik heb jullie nodig wanneer de pleuris uitbreekt!!!
t is nog niet begonnen of jullie draaien elkaars nek al om!
Heel de westerse wereld twee weken zonder stroom en de beschaving is weg hoor...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:11 schreef R0N1N het volgende:
Dan is het namelijk in no time ECHT gedaan met 'de mensheid' en/of de 'beschaving'.
Vergeet niet dat zonder stroom bijna niks meer werkt. Niet alleen internet of tv, maar ook waterleiding, stadsverlichting, beveiligingssystemen etc. Ik vind 2 weken zelfs nog een hele ruime schatting. Denk bijvoorbeeld niet alleen dat je niet kan pinnen of dat het koelvak in de supermarkt uitvalt. Tanken wordt ook lastig en wat te denken van mensen in het ziekenhuis? Er is een grote mogelijkheid dat diverse mensen elkaar de hersens inslaan omdat ze vinden dat hun familie de eerste prioriteit nodig heeft. En hoe moeten hulpdiensten en politie of zelfs het leger ergens zien te komen als ze niet weten dat er wat is? Natuurlijk zullen die groepen aggegraten hebben maar toch.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik denk dat veel mensen zich verkijken over de tijd dat het duurt dat de samenleving flipt..
ik hoor geluiden van 2 weken zonder stroom e.d.
vergis je niet.. toen we werden binnengevallen door de duitsers ging het levens zelfs gewoon door...
we zijn kudde en gewoonte dieren.
er gaan imho maanden al dan niet jaren over heen wil de maatschappij uit een vallen..
mad max taferelen zullen we nooit krijgen...
alleereerst... we hebben ook een rambo topic:quote:Op zondag 25 januari 2009 16:00 schreef Elegy het volgende:
[..]
Vergeet niet dat zonder stroom bijna niks meer werkt. Niet alleen internet of tv, maar ook waterleiding, stadsverlichting, beveiligingssystemen etc. Ik vind 2 weken zelfs nog een hele ruime schatting. Denk bijvoorbeeld niet alleen dat je niet kan pinnen of dat het koelvak in de supermarkt uitvalt. Tanken wordt ook lastig en wat te denken van mensen in het ziekenhuis? Er is een grote mogelijkheid dat diverse mensen elkaar de hersens inslaan omdat ze vinden dat hun familie de eerste prioriteit nodig heeft. En hoe moeten hulpdiensten en politie of zelfs het leger ergens zien te komen als ze niet weten dat er wat is? Natuurlijk zullen die groepen aggegraten hebben maar toch.
Ik denk dat een totale en langdurige stroomuitval veel meer paniek en ellende veroorzaakt dan een bio-aanval of een vulkaanuitbarsting aan de andere kant van de wereld. Binnen een korter tijdsbestek.
Vergelijkingen met WO2 gaan niet helemaal op. Al was het alleen al omdat er toen nog niet zo veel elektronisch geregeld was. Men gebruikte kaartenbakken, pen en papier en zorgen dat voedsel langer houdbaar was werd op wat ruimere schaal gedaan (wecken bijvoorbeeld).
Als je er van overtuigd bent dat dit gaat gebeuren, lijkt het me slimmer om nu al te leren jagen en die planten te herkennen. Scheelt je dan moeite, want je hebt op dat moment wel andere zaken aan je hoofd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:51 schreef jogy het volgende:
True, ik heb zelf 0 ervaring. Naja, vroeger bouwde ik wel hutten. Ondergrond en boomhutten, dat is beide handig. En als je bijvoorbeeld 14 dagen aan voedsel bij je hebt, heb je minimaal 14 dagen om te leren jagen via de boeken die je bij je hebt, of planten te zoeken die eetbaar zijn (heb ik ook een boek van), is lastig, zeker in het begin maar het geeft je in ieder geval 80% meer kans om te overleven dan iemand die niet verder kijkt dan Idols oid. Die lopen linea recta naar het eerste kamp toe met welke gevolgen dan ook van dien. Ik ga nog liever dood
.
Gedownload, en inmiddels gezien.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:
trouwens... torrent gebruikers onder ons moeten even zoeken naar "survival beyond the 10 essentials"
mocht je hem niet kunnen vinden pm me ff...
ik heb nu 4 minuten gekeken en nu al zie ik dat deze gast het door heeft in tegenstelling tot survivorman
Klopt. Het gaat hier ook om de hypothese "Stel dat ALLE stroom weg is. Wat gebeurd er dan ?"quote:Op zondag 25 januari 2009 16:08 schreef BarraCupraCuda het volgende:
<snip>
1) de kans dat in heel NL de stroom uitbreekt is gering.
Nee.quote:mocht het gebeuren... dan is er weinig te survivallen. eten is er toch in overvloed. Wanneer er geen stroom is word er binnen een dag eten uitgedeeld door de overheid... net zoals het rode kruis dat in 3de wereld landen doet... oke je eet rijst voor de komende paar dagen maar het is beter dan dat je het zelf moet vangen of verbouwen.
True true. Ik heb dan ook een mountainbike dus hoef ik niet in de file te staan of zelfs netjes over de wegen te fietsen. En in het vorige topic hadden we het ook over een TRU/Teotwawki survival weekend. En persoonlijk ga ik zeker nog een keer in de Schotse Hooglanden een echte cursus volgen om in ieder geval de basics te leren, dat is gewoon altijd handig en nog leuk ook. Hier is inderdaad veel concurrentie maar hoeveel mensen weten hier nog hoe ze voor zichzelf moeten zorgen als alles naar de tering gaat? (ookal is het maar in theorie). Als de wet van Darwin terug komt zal het snel gaan vermoedelijk. En daarbij komt nog, mocht iets gebeuren wat ervoor zorgt dat er een tsunami veroorzaakt ben ik toch al hartstikke doodquote:Op zondag 25 januari 2009 16:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je er van overtuigd bent dat dit gaat gebeuren, lijkt het me slimmer om nu al te leren jagen en die planten te herkennen. Scheelt je dan moeite, want je hebt op dat moment wel andere zaken aan je hoofd.
T.a.v. het idee van anderen die denken dat als de pleuris uitbreekt ze wel de auto kunnen pakken en naar het oosten/zuiden rijden, dat kan alleen als je dat doorhebt voordat de pleuris uitbreekt. Anders zitten de wegen vol en is er geen doorkomen meer aan.
Volgens mij kun je beter zorgen dat je voor die tijd al op een eilandje ergens in de Stille Zuidzee zit dan de boel hier af te wachten. Hier is teveel concurrentie.
Heb ik ook, maar is relatief langzaam. Zeker vanuit Rotterdam (N-W) is het een eindje fietsen naar hogere grond, en aangezien alles aankomt op spierkracht ben je zeer beperkt in de hoeveelheid spullen die je mee kunt nemen.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:12 schreef jogy het volgende:
True true. Ik heb dan ook een mountainbike dus hoef ik niet in de file te staan of zelfs netjes over de wegen te fietsen.
Ja, hoe zit het daarmee ?quote:En in het vorige topic hadden we het ook over een TRU/Teotwawki survival weekend. En persoonlijk ga ik zeker nog een keer in de Schotse Hooglanden een echte cursus volgen om in ieder geval de basics te leren, dat is gewoon altijd handig en nog leuk ook.
Indeed. Alhoewel dat laatste niet zo zeker is, dat soort dingen gaan niet van de ene op de andere minuut. Met de juiste waarschuwing hadden er in 2004 b.v. veel meer mensen de tijd gehad om te evacueren, zo'n tsunami is namelijk meestal nog even onderweg. Echter, ga je op dat moment met de auto inderdaad niet veel verder komen dan de file.quote:Hier is inderdaad veel concurrentie maar hoeveel mensen weten hier nog hoe ze voor zichzelf moeten zorgen als alles naar de tering gaat? (ookal is het maar in theorie). Als de wet van Darwin terug komt zal het snel gaan vermoedelijk. En daarbij komt nog, mocht iets gebeuren wat ervoor zorgt dat er een tsunami veroorzaakt ben ik toch al hartstikke dood.
Yep. Heb 'm net gezien. Absoluut een aanrader. & daar is ook dat stuk plastic wat ik bedoeldequote:Op zondag 25 januari 2009 15:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:
trouwens... torrent gebruikers onder ons moeten even zoeken naar "survival beyond the 10 essentials"
mocht je hem niet kunnen vinden pm me ff...
ik heb nu 4 minuten gekeken en nu al zie ik dat deze gast het door heeft in tegenstelling tot survivorman
quote:Op maandag 26 januari 2009 07:25 schreef Elegy het volgende:
Nou, ik woon in Den Haag en ik ga er vanuit dat als de pleuris uitbreekt men als eerste naar de Mediamarkt rent om tv's te jattenDus heb ik mooi de gelegenheid om de toko op de hoek te plunderen en er vandoor te gaan
Ik doe het toch liever andersom. Eerst maken dat ik weg kom, op de motor-fiets.quote:Op maandag 26 januari 2009 07:25 schreef Elegy het volgende:
Nou, ik woon in Den Haag en ik ga er vanuit dat als de pleuris uitbreekt men als eerste naar de Mediamarkt rent om tv's te jattenDus heb ik mooi de gelegenheid om de toko op de hoek te plunderen en er vandoor te gaan
Ziet er wel bruut uit. Maar met die breedte kun je in zo'n situatie toch net zo goed de auto pakken ?quote:Op maandag 26 januari 2009 19:19 schreef Elegy het volgende:
Ik vind motoren heel erg tof, toch zou ik niet zo'n ding kiezen in zo'n situatie. Wat als ik val en ik breek wat? Dan kan/wil niemand mij helpen.
Dan zou ik eerder een Spyder nemen, dat is net iets stabieler: http://spyder.brp.com/
Vergeet ook zeker niet om ook een paar essentiele in boekvorm te kopen voor het geval van een EMP oid.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:58 schreef R0N1N het volgende:
Ook nog een algemene tip
Verzamel zoveel mogelijk PDF's zet ze op miniSD cards & neem een Smartphone mee & vergeet je zonnecel GSM lader nietVia zo'n "splinter" (meer is het niet) kun je een hele bibliotheek meeslepen !
Niet alleen PDF's over survival & eetbare planten etc. maar ook over:
Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Verpleegkunde, Bouwkunde, Geschiedenis, Kunst.
Gewone literatuur. Muziek, Etc. etc.
Opdat (een deel van) de kennis behouden blijft voor de "wederopbouw"
heb ik ook alquote:Op maandag 26 januari 2009 19:58 schreef R0N1N het volgende:
Ook nog een algemene tip
Verzamel zoveel mogelijk PDF's zet ze op miniSD cards & neem een Smartphone mee & vergeet je zonnecel GSM lader nietVia zo'n "splinter" (meer is het niet) kun je een hele bibliotheek meeslepen !
Niet alleen PDF's over survival & eetbare planten etc. maar ook over:
Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Verpleegkunde, Bouwkunde, Geschiedenis, Kunst.
Gewone literatuur. Muziek, Etc. etc.
Opdat (een deel van) de kennis behouden blijft voor de "wederopbouw"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |