quote:
Wachtende Wielaert blijft rustig door Thijs Slegers
LA MANGA - Terwijl Robbie Wielaert (30) aan de zuidoostkust van Spanje met FC Twente de spieren opwarmt voor de tweede seizoenshelft, bekvechten in Nederland zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma en huidige werkgever over de rechtsgeldigheid van zijn nieuwe contract. De onlangs gesloten verbintenis bevat een gelimiteerde transfersom van naar verluidt vier miljoen euro. Ajax wil dat bedrag maar wat graag op tafel leggen. FC Twente betwist echter de geldigheid van de overeenkomst, omdat er nog geen handtekeningen zijn gezet. Onder de huidige omstandigheden lijkt inmenging van de arbitragecommissie onafwendbaar, maar in de ogen van Wielaert is dat onnodig. "Er is e-mailverkeer geweest waaruit blijkt dat er sprake is van een done deal", stelt de centrale verdediger helder.
Op het mooie sportcomplex van La Manga Club Resort slaakt de international van Oranje B een zucht, als hij de vraag krijgt of hij bezig is aan zijn laatste werkdagen in dienst van FC Twente. "Ik probeer me voor de situatie af te sluiten. Dat gaat best goed", vertelt de defensieve sterkhouder van de nummer drie van Nederland. "Ik laat me natuurlijk goed op de hoogte houden door mijn vader en zaakwaarnemer, maar concentreer me voorlopig alleen op FC Twente. Ik zit in een luxepositie. Ik heb het bij FC Twente goed naar mijn zin, maar Ajax is natuurlijk wel Ajax." Vanaf het moment dat Wielaert in de jeugdopleiding van PSV een plaatsje kreeg, hoopte hij op een doorbraak bij een topclub. Tien jaar geleden was hij als jonge PSV'er nog niet goed genoeg, maar via FC Den Bosch, NEC en FC Twente, speelde de stopper zich uiteindelijk in het gevlei bij niemand minder dan Ajax-coach Marco van Basten. "De trein komt nu voor de tweede keer (afgelopen zomer ketste een transfer van Wielaert naar Ajax af, red.) voorbij en natuurlijk is het een mooie kans. Ajax heeft aan Aldo van der Laan, hij is lid van de raad van commissarissen van FC Twente, netjes toestemming gevraagd of ze met mij mochten praten. Hij is akkoord gegaan, maar zei wel dat er niet te praten viel over de gelimiteerde transfersom. Meer heeft FC Twente niet gezegd."
Als de rechtsgeldigheid van zijn nieuwe contract ter sprake komt, trekt Wielaert een moeilijk gezicht. "Op 19 december heeft Twente op de eigen site geschreven dat we rond waren. Dat waren we feitelijk al veel eerder, dat blijkt ook uit de papieren, maar ze wilden wachten op een geschikt moment om het naar buiten te brengen. Hoe het nu gaat eindigen? Ik wacht rustig af."
http://www.telegraaf.nl/t(...)_rustig__.html?p=2,1
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.