abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64784436
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij denkt serieus dat het politieke klimaat niet gevormd gaat worden door de massale ontevredenheid die er nu leeft.
Het politieke klimaat wordt maar al te vaak gevormd door massale ontevredenheid. Maar dat was mijn vraag niet. En dit geen antwoord.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:10:26 #102
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_64784480
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

daar ben ik het weer niet mee eens. zeker niet vanuit mijn point of view. zeker niet na wat ik geschreven heb ik dit topic.
Ik denk dat we dan weer zo'n discussie krijgen over de verhouding criminele / niet criminele allochtonen, de cijfertjes, de definities die men tijdens dit soort onderzoeken heeft gebruikt voor allochtoon, etc.

Lijkt me saai.
Krekker is de bom!
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:11:47 #103
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_64784529
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Er schiet mij nu ook een verhaal te binnen van mijn tante. Toen zij op haar 30ste naar Nederland kwam ging ze in een arme allochtone buurt wonen. Ze was toen erg dom en laagopgeleid. Met steun van de familie konden wij genoeg geld inzamelen om haar te verhuizen naar een blanke wijk. Sinds mijn tante daar woont is zij intelligent en hoogopgeleid.

Toen mijn familie nog zich nog allochtoon voelde, hadden zij ook de cultuur van ons thuisland. Ze liepen toen in rieten rokjes en waren allemaal crimineel. Diegenen die met een blanke trouwden of in een blanke wijk kwamen te wonen leerden de blanke cultuur en waren opeens niet meer crimineel.

Dus inderdaad ja!
Dat bedoel ik dus.

(dat sarcasme staat je niet goed)
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_64784567
Treffend, ik woon in amsterdam oud-west, een voor ik schat 70 procent blanke wijk, met een hoop allochtonen die prima integreren, maakt niet uit waar je bent, ze zijn vriendelijk, sociaal en bechaaft, en nog leuker ze spreken zonder uitzondering schande over hun landgenoten in de buitenwijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_64784636
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 07:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Knap staaltje redeneren
Je kant net zo goed zeggen: de beter opgeleide en geïntegreerde allochtoon heeft een betere baan, meer geld en woont daardoor in een duurdere, wittere wijk.
Dan zit je waarschijnlijk ook een heel stuk dichter bij de waarheid
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:14:30 #106
226255 ES57
pi_64784661
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het zijn ook open deuren in mijn post. Daarom is het nu juist zo ongelofelijk triest dat niet iedereen dit doorheeft

Zie Wilders en aanhang, zie frontpage discussies.

Zie ook de kinderlogica van topicstarter.
Wilde je dan beweren dat de Noord-Afrikaanse cultuur een zegen is voor Nederland? Wel eens in een Vogelaar-wijk geweest?
pi_64784673
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

eigen schuld? niet mijn schuld. maar ik betaal er wel belasting voor!
Je zei zelf 'we'. En je legt de schuld bij de allochtonen, wat dus volgens die eigen post van je ook niet klopt.
quote:
waarom 20 jaar? omdat dat een periode is waarbinnen je een kind kan laten opgroeien die geen steun meer hoeft te trekken. mag ook 30 jaar zijn, maar 20 jaar is socialer. want zo sociaal ben ik dan weer wel. ik vind 20 jaar een mooie periode om te bewijzen dat je hier niet bent om lui op je reet te liggen.
Het kan ook ergens anders aan liggen dat iemand bijvoorbeeld een uitkering nodig heeft, dan aan zijn of haar luiheid. Ik ben er ook voor dat luie autochtonen niet zomaar kunnen teren op de staat. Daarom blijf ik erbij dat je dan meer zou moeten denken aan nationaliteitsverkrijging.
full stops and exclamation marks
pi_64784677
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:12 schreef raptorix het volgende:
Treffend, ik woon in amsterdam oud-west, een voor ik schat 70 procent blanke wijk, met een hoop allochtonen die prima integreren, maakt niet uit waar je bent, ze zijn vriendelijk, sociaal en bechaaft, en nog leuker ze spreken zonder uitzondering schande over hun landgenoten in de buitenwijken.
Ja, die zitten niet te wachten om met dat uitschot over één kam geschoren te worden, heel begrijpelijk
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_64784707
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

autochtoon zie ik als iemand die zich inzet voor nederland. je hebt een goed punt te pakken!
Hier haal je je gehele eigen standpunt onderuit.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:16:35 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64784744
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik denk dat we dan weer zo'n discussie krijgen over de verhouding criminele / niet criminele allochtonen, de cijfertjes, de definities die men tijdens dit soort onderzoeken heeft gebruikt voor allochtoon, etc.

Lijkt me saai.
zonder cijfers te benoemen zal jouw saaiheid een niet aflatende waarheid en irritatie blijken.

lieve autochtonen die wel de taal spreken en hier posten, waar maken jullie je druk om?
mijn liefde voor nederland als welvarend land? mijn ergernis voor heel erg veel mensen die hier nog steeds denken dat ze lekker op kosten van de autochtoon kunnen leven in weelde en elke maand hun uitkering kunnen trekken? generaties lang?

we zullen zien wie aan het langste eind gaat trekken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:17:14 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64784778
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:15 schreef krioro het volgende:

[..]

Hier haal je je gehele eigen standpunt onderuit.
vind je? ik dacht het niet. aanpassen hoeft niet, als je maar niks kost en iets opbrengt. thats all.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:18:28 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64784827
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:12 schreef raptorix het volgende:
welke wijk is dat als ik vragen mag.
pi_64784857
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zonder cijfers te benoemen zal jouw saaiheid een niet aflatende waarheid en irritatie blijken.

lieve autochtonen die wel de taal spreken en hier posten, waar maken jullie je druk om?
mijn liefde voor nederland als welvarend land? mijn ergernis voor heel erg veel mensen die hier nog steeds denken dat ze lekker op kosten van de autochtoon kunnen leven in weelde en elke maand hun uitkering kunnen trekken? generaties lang?

autochtoon???
pi_64784888
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:14 schreef ES57 het volgende:

[..]

Wilde je dan beweren dat de Noord-Afrikaanse cultuur een zegen is voor Nederland? Wel eens in een Vogelaar-wijk geweest?
Ben jij nou echt zo dom? Dat je denkt dat crimineel gedrag van Noord-Afrikaanse allochtonen in een Vogelaar-wijk voortkomt vanuit de Noord-Afrikaanse cultuur?
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:21:05 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64784956
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:19 schreef Min-e het volgende:

[..]

autochtoon???
en wat allochtonen die wel hard werken en meer opbrengen dan ze kosten natuurlijk. maar dat heb ik al uit den treure gemeld. die zijn voor mij ook autochtoon. eigenlijk best simpel he?
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:24:54 #116
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_64785141
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Och. Laat ik het zo zeggen. Ik kan me in een aantal van jouw standpunten vinden en uiteindelijk wil jij mbt het gezeur over, vanwege en door, allochtonen hetzelfde als ik: dat die groep allochtonen die zich misdraagt, zich goed gaat gedragen zodat er hopelijk geen reden tot zeuren meer is.

Om deze reden vind ik het overbodig om over en weer te gaan zitten discussieren hoeveel % v/d allochtonen nu precies crimineel is. Dit soort discussies zijn er sowieso al vaak genoeg geweest op het forum.
Krekker is de bom!
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:26:26 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64785200
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Och. Laat ik het zo zeggen. Ik kan me in een aantal van jouw standpunten vinden en uiteindelijk wil jij mbt het gezeur over, vanwege en door, allochtonen hetzelfde als ik: dat die groep allochtonen die zich misdraagt, zich goed gaat gedragen zodat er hopelijk geen reden tot zeuren meer is.

Om deze reden vind ik het overbodig om over en weer te gaan zitten discussieren hoeveel % v/d allochtonen nu precies crimineel is. Dit soort discussies zijn er sowieso al vaak genoeg geweest op het forum.
ik heb het niet over criminelen. ik heb het over uitkeringstrekkers.
pi_64785258
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en wat allochtonen die wel hard werken en meer opbrengen dan ze kosten natuurlijk. maar dat heb ik al uit den treure gemeld. die zijn voor mij ook autochtoon. eigenlijk best simpel he?
Nu komen we weer aan bij het kernpunt, waarom jouw betoog niet deugt.
Waarom zijn het "wat allochtonen"?
Blijkbaar zie jij de "allochtonen" als een kostenpost. Die de "autochtone"bevolking bij voorbaat al niet is.
En ik vroeg jou al eerder wanneer het zover is dat deze bewijslast die blijkbaar bij de allochtonen is neergelegd, wordt opgeheven?

En waarom zijn de termen in te wisselen op gronden die door jou ter plekke, zoals het jou uitkomt?
pi_64785290
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vind je? ik dacht het niet. aanpassen hoeft niet, als je maar niks kost en iets opbrengt. thats all.
Ja, omdat je allochtonen die zich inzetten voor Nederland ineens ook autochtoon noemt. Dat is niet de gangbare definitie. En zou je punt, wat je nu weer maakt, niet moeten gelden voor autochtonen? Die mogen wel lui zijn en op de staat teren? Lijkt me sterk dat je dat vindt. Dus, tenzij dat wel zo is, heeft je standpunt eigenlijk niks te maken met het allochtoon of autochtoon zijn.
pi_64785369
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:28 schreef krioro het volgende:

[..]

Ja, omdat je allochtonen die zich inzetten voor Nederland ineens ook autochtoon noemt. Dat is niet de gangbare definitie. En zou je punt, wat je nu weer maakt, niet moeten gelden voor autochtonen? Die mogen wel lui zijn en op de staat teren? Lijkt me sterk dat je dat vindt. Dus, tenzij dat wel zo is, heeft je standpunt eigenlijk niks te maken met het allochtoon of autochtoon zijn.
Jij snapt het
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:32:31 #121
226255 ES57
pi_64785440
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:19 schreef krioro het volgende:

[..]

Ben jij nou echt zo dom? Dat je denkt dat crimineel gedrag van Noord-Afrikaanse allochtonen in een Vogelaar-wijk voortkomt vanuit de Noord-Afrikaanse cultuur?
O, hebben de blanken het weer gedaan?
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:34:37 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64785513
lieve criticasters in dit topic. laat het even bezinken en bedenk dan het volgende...

stel dat een significante groep nederlanders in jullie paspoortland, of het land van jullie ouders, hetzelfde zou doen als een bepaalde significante groep allochtonen hier doet.

welke kritiek zou hen ten deel vallen? mijn lieve, matige en overkijkende kritiek? of zouden ze per direct het land kunnen verlaten, inde gevangenis op een kapotte fles moeten zitten, of aan de absolute bedelstaf raken en elke dag geschopt worden?

beetje nuancering is wel op zijn plaats als je mijn woorden leest en begrijpt.

de groep die het goed doet verdient geen pluim, want dit is het land waar je alle kansen krijgt, maar de criticasters zouden wel iets meer begrip voor mijn belastingbestedingen kunnen tonen. that's all folks.
pi_64785631
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:32 schreef ES57 het volgende:

[..]

O, hebben de blanken het weer gedaan?
Nee. Dat zeg ik ook niet.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:41:06 #124
226255 ES57
pi_64785762
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:37 schreef krioro het volgende:

[..]

Nee. Dat zeg ik ook niet.
"Iemand' is toch echt de schuldige van de puinzooi in een Vogelaarwijk.
pi_64785921
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:34 schreef zoalshetis het volgende:
lieve criticasters in dit topic. laat het even bezinken en bedenk dan het volgende...

stel dat een significante groep nederlanders in jullie paspoortland, of het land van jullie ouders, hetzelfde zou doen als een bepaalde significante groep allochtonen hier doet.

welke kritiek zou hen ten deel vallen? mijn lieve, matige en overkijkende kritiek? of zouden ze per direct het land kunnen verlaten, inde gevangenis op een kapotte fles moeten zitten, of aan de absolute bedelstaf raken en elke dag geschopt worden?

beetje nuancering is wel op zijn plaats als je mijn woorden leest en begrijpt.

de groep die het goed doet verdient geen pluim, want dit is het land waar je alle kansen krijgt, maar de criticasters zouden wel iets meer begrip voor mijn belastingbestedingen kunnen tonen. that's all folks.
Allerliefste Zoalshetis,

Die significante groep allochtonen doet niets meer of minder dat elke andere significante groep autochtonen doet. Maar met dien verschil dat zij bij voorbaat al veroordeeld zijn. En de rest uit deze groep allochtonen moet maar bewijzen dat zij toch zo echt niet zijn?!
Snap je dan niet dat je meet met twee standaarden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')