O, hebben de blanken het weer gedaan?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:19 schreef krioro het volgende:
[..]
Ben jij nou echt zo dom? Dat je denkt dat crimineel gedrag van Noord-Afrikaanse allochtonen in een Vogelaar-wijk voortkomt vanuit de Noord-Afrikaanse cultuur?
Nee. Dat zeg ik ook niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:32 schreef ES57 het volgende:
[..]
O, hebben de blanken het weer gedaan?
"Iemand' is toch echt de schuldige van de puinzooi in een Vogelaarwijk.quote:
Allerliefste Zoalshetis,quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:34 schreef zoalshetis het volgende:
lieve criticasters in dit topic. laat het even bezinken en bedenk dan het volgende...
stel dat een significante groep nederlanders in jullie paspoortland, of het land van jullie ouders, hetzelfde zou doen als een bepaalde significante groep allochtonen hier doet.
welke kritiek zou hen ten deel vallen? mijn lieve, matige en overkijkende kritiek? of zouden ze per direct het land kunnen verlaten, inde gevangenis op een kapotte fles moeten zitten, of aan de absolute bedelstaf raken en elke dag geschopt worden?
beetje nuancering is wel op zijn plaats als je mijn woorden leest en begrijpt.
de groep die het goed doet verdient geen pluim, want dit is het land waar je alle kansen krijgt, maar de criticasters zouden wel iets meer begrip voor mijn belastingbestedingen kunnen tonen. that's all folks.
Laatste poging. Dat sommige allochtonen crimineel zijn, wil niet zeggen dat de cultuur van hun thuisland criminele grondslagen heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:41 schreef ES57 het volgende:
[..]
"Iemand' is toch echt de schuldige van de puinzooi in een Vogelaarwijk.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:41 schreef ES57 het volgende:
[..]
"Iemand' is toch echt de schuldige van de puinzooi in een Vogelaarwijk.
dit vind ik wel een heel erg slap verhaal als je om je heen kijkt. kom op meid. dat ik jou en nog wat turken heel leuk en waardevol vind, zegt toch wel wat over mijn idee van allochtonen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:45 schreef Min-e het volgende:
[..]
Allerliefste Zoalshetis,
Die significante groep allochtonen doet niets meer of minder dat elke andere significante groep autochtonen doet. Maar met dien verschil dat zij bij voorbaat al veroordeeld zijn. En de rest uit deze groep allochtonen moet maar bewijzen dat zij toch zo echt niet zijn?!
Snap je dan niet dat je meet met twee standaarden?
In blank Nederland is de criminaliteit nu eenmaal verwaarloosbaar klein vergeleken met een gemiddeld Afrikaans land.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
![]()
Echt die logica van jou:
- Allochtoon woont in witte wijk, gedraagt zich goed ==> ES57: dat moet zijn veroorzaakt door de witte wijk!
- Noord Afrikanen veroorzaken problemen in achterbuurt ==> ES57: dat moet door de Noord Afrikaanse cultuur komen
- User krioro zegt als reactie dat de Noord Afikaanse cultuur niet per definitie een criminele grondslag hoeft te hebben ==> ES57: oh dus krioro beweert dat de problemen door autochtonen zijn veroorzaakt
Lijkt me wel makkelijk trouwens, zwart-wit denken.
Feiten? Ik kom uit een middelgrote stad in de randstad, ik en vele van mijn generatiegenoten zijn goed opgeleid, hebben waarschijnlijk betere banen dan vele autochtonen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit vind ik wel een heel erg slap verhaal als je om je heen kijkt. kom op meid. dat ik jou en nog wat turken heel leuk en waardevol vind, zegt toch wel wat over mijn idee van allochtonen.
nee, ik blijf bij mijn woorden en posts. het gaat niet goed met nederland. ik baal er van dat zo weinig allochtonen gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn in nederland. serieus. het had zoveel beter kunnen zijn als niet telkens hele groepen mensen, met name jongens, opgevoed worden door ongeletterde nichtjes uit bergdorpjes.
sorry dat ik het zeg, maar het is inmiddels eerder regel dan uitzondering. en het blijft maar komen. schande! zo komen we nooit tot een intelligente laag nieuwkomers.
ik zeg 20 jaar geen uitkering en stemrecht.
voel je vooral niet aangesproken, maar kijk naar de feiten. laat het nog dieper bezinken.
ja dat kan. misschien moet je daarvoor autochtoon zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:12 schreef Min-e het volgende:
[..]
Feiten? Ik kom uit een middelgrote stad in de randstad, ik en vele van mijn generatiegenoten zijn goed opgeleid, hebben waarschijnlijk betere banen dan vele autochtonen.
Ik ken niemand die leeft van een uitkering, terwijl ik toch best nog wat contacten, voornamelijk via mijn ouders, onderhoud met de Turkse bevolking in mijn stad.
Maar goed ik baseer mijn feiten dan ook niet o.g.v. telegraafartikelen en WODC onderzoekjes.
Natuurlijk zijn er ook allochtonen die het niet kunnen nalaten het ene strafbare feit na het andere te plegen, ik zou hier best op de voornamelijk sociologische verklaringen hiervoor in willlen gaan, maar vrees dan dat het een andere discussie wordt.
Maar om nou bij voorbaat al het standpunt in te nemen zoals jij dat doet door te zeggen dat alleen autochtonen een meerwaarde vormen en de rest zich maar gelukkig mag prijzen wanneer je niet als allochtoon kan worden aangemerkt gaat mij veel te ver.
Om even op jouw niveau verder te gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:00 schreef ES57 het volgende:
In blank Nederland is de criminaliteit nu eenmaal verwaarloosbaar klein vergeleken met een gemiddeld Afrikaans land.
- edit -
Maar goed, mijn zwart-wit denken ligt jou toch niet.
Ik hoop dat je begrijpt dat homeopathie in de wetenschap wordt gezien als kwakzalverij.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
daar doelde ik dan ook op,
quote:Op woensdag 7 januari 2009 07:35 schreef ES57 het volgende:
De blanke cultuur werkt helend.
Op dat hele continent heb je uiteraard alleen maar mensen die de hele dag hongerig met vliegen in hun gezicht in de camera's van westerse journalisten kijkenquote:
Oud westquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke wijk is dat als ik vragen mag.
Sommige allochtonen crimineel zijn??quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:48 schreef krioro het volgende:
[..]
Laatste poging. Dat sommige allochtonen crimineel zijn, wil niet zeggen dat de cultuur van hun thuisland criminele grondslagen heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |