Het politieke klimaat wordt maar al te vaak gevormd door massale ontevredenheid. Maar dat was mijn vraag niet. En dit geen antwoord.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij denkt serieus dat het politieke klimaat niet gevormd gaat worden door de massale ontevredenheid die er nu leeft.
Ik denk dat we dan weer zo'n discussie krijgen over de verhouding criminele / niet criminele allochtonen, de cijfertjes, de definities die men tijdens dit soort onderzoeken heeft gebruikt voor allochtoon, etc.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daar ben ik het weer niet mee eens. zeker niet vanuit mijn point of view. zeker niet na wat ik geschreven heb ik dit topic.
Dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Er schiet mij nu ook een verhaal te binnen van mijn tante. Toen zij op haar 30ste naar Nederland kwam ging ze in een arme allochtone buurt wonen. Ze was toen erg dom en laagopgeleid. Met steun van de familie konden wij genoeg geld inzamelen om haar te verhuizen naar een blanke wijk. Sinds mijn tante daar woont is zij intelligent en hoogopgeleid.
Toen mijn familie nog zich nog allochtoon voelde, hadden zij ook de cultuur van ons thuisland. Ze liepen toen in rieten rokjes en waren allemaal crimineel. Diegenen die met een blanke trouwden of in een blanke wijk kwamen te wonen leerden de blanke cultuur en waren opeens niet meer crimineel.
Dus inderdaad ja!
Dan zit je waarschijnlijk ook een heel stuk dichter bij de waarheidquote:Op woensdag 7 januari 2009 07:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Knap staaltje redeneren
Je kant net zo goed zeggen: de beter opgeleide en geïntegreerde allochtoon heeft een betere baan, meer geld en woont daardoor in een duurdere, wittere wijk.
Wilde je dan beweren dat de Noord-Afrikaanse cultuur een zegen is voor Nederland? Wel eens in een Vogelaar-wijk geweest?quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het zijn ook open deuren in mijn post. Daarom is het nu juist zo ongelofelijk triest dat niet iedereen dit doorheeft![]()
Zie Wilders en aanhang, zie frontpage discussies.
Zie ook de kinderlogica van topicstarter.
Je zei zelf 'we'. En je legt de schuld bij de allochtonen, wat dus volgens die eigen post van je ook niet klopt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
eigen schuld? niet mijn schuld. maar ik betaal er wel belasting voor!
Het kan ook ergens anders aan liggen dat iemand bijvoorbeeld een uitkering nodig heeft, dan aan zijn of haar luiheid. Ik ben er ook voor dat luie autochtonen niet zomaar kunnen teren op de staat. Daarom blijf ik erbij dat je dan meer zou moeten denken aan nationaliteitsverkrijging.quote:waarom 20 jaar? omdat dat een periode is waarbinnen je een kind kan laten opgroeien die geen steun meer hoeft te trekken. mag ook 30 jaar zijn, maar 20 jaar is socialer. want zo sociaal ben ik dan weer wel. ik vind 20 jaar een mooie periode om te bewijzen dat je hier niet bent om lui op je reet te liggen.
Ja, die zitten niet te wachten om met dat uitschot over één kam geschoren te worden, heel begrijpelijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:12 schreef raptorix het volgende:
Treffend, ik woon in amsterdam oud-west, een voor ik schat 70 procent blanke wijk, met een hoop allochtonen die prima integreren, maakt niet uit waar je bent, ze zijn vriendelijk, sociaal en bechaaft, en nog leuker ze spreken zonder uitzondering schande over hun landgenoten in de buitenwijken.
Hier haal je je gehele eigen standpunt onderuit.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
autochtoon zie ik als iemand die zich inzet voor nederland. je hebt een goed punt te pakken!
zonder cijfers te benoemen zal jouw saaiheid een niet aflatende waarheid en irritatie blijken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik denk dat we dan weer zo'n discussie krijgen over de verhouding criminele / niet criminele allochtonen, de cijfertjes, de definities die men tijdens dit soort onderzoeken heeft gebruikt voor allochtoon, etc.
Lijkt me saai.
vind je? ik dacht het niet. aanpassen hoeft niet, als je maar niks kost en iets opbrengt. thats all.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:15 schreef krioro het volgende:
[..]
Hier haal je je gehele eigen standpunt onderuit.
welke wijk is dat als ik vragen mag.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:12 schreef raptorix het volgende:
Treffend, ik woon in amsterdam oud-west, een voor ik schat 70 procent blanke wijk, met een hoop allochtonen die prima integreren, maakt niet uit waar je bent, ze zijn vriendelijk, sociaal en bechaaft, en nog leuker ze spreken zonder uitzondering schande over hun landgenoten in de buitenwijken.
autochtoon???quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zonder cijfers te benoemen zal jouw saaiheid een niet aflatende waarheid en irritatie blijken.
lieve autochtonen die wel de taal spreken en hier posten, waar maken jullie je druk om?
mijn liefde voor nederland als welvarend land? mijn ergernis voor heel erg veel mensen die hier nog steeds denken dat ze lekker op kosten van de autochtoon kunnen leven in weelde en elke maand hun uitkering kunnen trekken? generaties lang?
we zullen zien wie aan het langste eind gaat trekken.
Ben jij nou echt zo dom? Dat je denkt dat crimineel gedrag van Noord-Afrikaanse allochtonen in een Vogelaar-wijk voortkomt vanuit de Noord-Afrikaanse cultuur?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:14 schreef ES57 het volgende:
[..]
Wilde je dan beweren dat de Noord-Afrikaanse cultuur een zegen is voor Nederland? Wel eens in een Vogelaar-wijk geweest?
en wat allochtonen die wel hard werken en meer opbrengen dan ze kosten natuurlijk. maar dat heb ik al uit den treure gemeld. die zijn voor mij ook autochtoon. eigenlijk best simpel he?quote:
Och. Laat ik het zo zeggen. Ik kan me in een aantal van jouw standpunten vinden en uiteindelijk wil jij mbt het gezeur over, vanwege en door, allochtonen hetzelfde als ik: dat die groep allochtonen die zich misdraagt, zich goed gaat gedragen zodat er hopelijk geen reden tot zeuren meer is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zonder cijfers te benoemen zal jouw saaiheid een niet aflatende waarheid en irritatie blijken.
lieve autochtonen die wel de taal spreken en hier posten, waar maken jullie je druk om?
mijn liefde voor nederland als welvarend land? mijn ergernis voor heel erg veel mensen die hier nog steeds denken dat ze lekker op kosten van de autochtoon kunnen leven in weelde en elke maand hun uitkering kunnen trekken? generaties lang?
we zullen zien wie aan het langste eind gaat trekken.
ik heb het niet over criminelen. ik heb het over uitkeringstrekkers.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Och. Laat ik het zo zeggen. Ik kan me in een aantal van jouw standpunten vinden en uiteindelijk wil jij mbt het gezeur over, vanwege en door, allochtonen hetzelfde als ik: dat die groep allochtonen die zich misdraagt, zich goed gaat gedragen zodat er hopelijk geen reden tot zeuren meer is.
Om deze reden vind ik het overbodig om over en weer te gaan zitten discussieren hoeveel % v/d allochtonen nu precies crimineel is. Dit soort discussies zijn er sowieso al vaak genoeg geweest op het forum.
Nu komen we weer aan bij het kernpunt, waarom jouw betoog niet deugt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en wat allochtonen die wel hard werken en meer opbrengen dan ze kosten natuurlijk. maar dat heb ik al uit den treure gemeld. die zijn voor mij ook autochtoon. eigenlijk best simpel he?
Ja, omdat je allochtonen die zich inzetten voor Nederland ineens ook autochtoon noemt. Dat is niet de gangbare definitie. En zou je punt, wat je nu weer maakt, niet moeten gelden voor autochtonen? Die mogen wel lui zijn en op de staat teren? Lijkt me sterk dat je dat vindt. Dus, tenzij dat wel zo is, heeft je standpunt eigenlijk niks te maken met het allochtoon of autochtoon zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vind je? ik dacht het niet. aanpassen hoeft niet, als je maar niks kost en iets opbrengt. thats all.
Jij snapt hetquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:28 schreef krioro het volgende:
[..]
Ja, omdat je allochtonen die zich inzetten voor Nederland ineens ook autochtoon noemt. Dat is niet de gangbare definitie. En zou je punt, wat je nu weer maakt, niet moeten gelden voor autochtonen? Die mogen wel lui zijn en op de staat teren? Lijkt me sterk dat je dat vindt. Dus, tenzij dat wel zo is, heeft je standpunt eigenlijk niks te maken met het allochtoon of autochtoon zijn.
O, hebben de blanken het weer gedaan?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:19 schreef krioro het volgende:
[..]
Ben jij nou echt zo dom? Dat je denkt dat crimineel gedrag van Noord-Afrikaanse allochtonen in een Vogelaar-wijk voortkomt vanuit de Noord-Afrikaanse cultuur?
Nee. Dat zeg ik ook niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:32 schreef ES57 het volgende:
[..]
O, hebben de blanken het weer gedaan?
"Iemand' is toch echt de schuldige van de puinzooi in een Vogelaarwijk.quote:
Allerliefste Zoalshetis,quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:34 schreef zoalshetis het volgende:
lieve criticasters in dit topic. laat het even bezinken en bedenk dan het volgende...
stel dat een significante groep nederlanders in jullie paspoortland, of het land van jullie ouders, hetzelfde zou doen als een bepaalde significante groep allochtonen hier doet.
welke kritiek zou hen ten deel vallen? mijn lieve, matige en overkijkende kritiek? of zouden ze per direct het land kunnen verlaten, inde gevangenis op een kapotte fles moeten zitten, of aan de absolute bedelstaf raken en elke dag geschopt worden?
beetje nuancering is wel op zijn plaats als je mijn woorden leest en begrijpt.
de groep die het goed doet verdient geen pluim, want dit is het land waar je alle kansen krijgt, maar de criticasters zouden wel iets meer begrip voor mijn belastingbestedingen kunnen tonen. that's all folks.
Laatste poging. Dat sommige allochtonen crimineel zijn, wil niet zeggen dat de cultuur van hun thuisland criminele grondslagen heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:41 schreef ES57 het volgende:
[..]
"Iemand' is toch echt de schuldige van de puinzooi in een Vogelaarwijk.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:41 schreef ES57 het volgende:
[..]
"Iemand' is toch echt de schuldige van de puinzooi in een Vogelaarwijk.
dit vind ik wel een heel erg slap verhaal als je om je heen kijkt. kom op meid. dat ik jou en nog wat turken heel leuk en waardevol vind, zegt toch wel wat over mijn idee van allochtonen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:45 schreef Min-e het volgende:
[..]
Allerliefste Zoalshetis,
Die significante groep allochtonen doet niets meer of minder dat elke andere significante groep autochtonen doet. Maar met dien verschil dat zij bij voorbaat al veroordeeld zijn. En de rest uit deze groep allochtonen moet maar bewijzen dat zij toch zo echt niet zijn?!
Snap je dan niet dat je meet met twee standaarden?
In blank Nederland is de criminaliteit nu eenmaal verwaarloosbaar klein vergeleken met een gemiddeld Afrikaans land.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
![]()
Echt die logica van jou:
- Allochtoon woont in witte wijk, gedraagt zich goed ==> ES57: dat moet zijn veroorzaakt door de witte wijk!
- Noord Afrikanen veroorzaken problemen in achterbuurt ==> ES57: dat moet door de Noord Afrikaanse cultuur komen
- User krioro zegt als reactie dat de Noord Afikaanse cultuur niet per definitie een criminele grondslag hoeft te hebben ==> ES57: oh dus krioro beweert dat de problemen door autochtonen zijn veroorzaakt
Lijkt me wel makkelijk trouwens, zwart-wit denken.
Feiten? Ik kom uit een middelgrote stad in de randstad, ik en vele van mijn generatiegenoten zijn goed opgeleid, hebben waarschijnlijk betere banen dan vele autochtonen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit vind ik wel een heel erg slap verhaal als je om je heen kijkt. kom op meid. dat ik jou en nog wat turken heel leuk en waardevol vind, zegt toch wel wat over mijn idee van allochtonen.
nee, ik blijf bij mijn woorden en posts. het gaat niet goed met nederland. ik baal er van dat zo weinig allochtonen gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn in nederland. serieus. het had zoveel beter kunnen zijn als niet telkens hele groepen mensen, met name jongens, opgevoed worden door ongeletterde nichtjes uit bergdorpjes.
sorry dat ik het zeg, maar het is inmiddels eerder regel dan uitzondering. en het blijft maar komen. schande! zo komen we nooit tot een intelligente laag nieuwkomers.
ik zeg 20 jaar geen uitkering en stemrecht.
voel je vooral niet aangesproken, maar kijk naar de feiten. laat het nog dieper bezinken.
ja dat kan. misschien moet je daarvoor autochtoon zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:12 schreef Min-e het volgende:
[..]
Feiten? Ik kom uit een middelgrote stad in de randstad, ik en vele van mijn generatiegenoten zijn goed opgeleid, hebben waarschijnlijk betere banen dan vele autochtonen.
Ik ken niemand die leeft van een uitkering, terwijl ik toch best nog wat contacten, voornamelijk via mijn ouders, onderhoud met de Turkse bevolking in mijn stad.
Maar goed ik baseer mijn feiten dan ook niet o.g.v. telegraafartikelen en WODC onderzoekjes.
Natuurlijk zijn er ook allochtonen die het niet kunnen nalaten het ene strafbare feit na het andere te plegen, ik zou hier best op de voornamelijk sociologische verklaringen hiervoor in willlen gaan, maar vrees dan dat het een andere discussie wordt.
Maar om nou bij voorbaat al het standpunt in te nemen zoals jij dat doet door te zeggen dat alleen autochtonen een meerwaarde vormen en de rest zich maar gelukkig mag prijzen wanneer je niet als allochtoon kan worden aangemerkt gaat mij veel te ver.
Om even op jouw niveau verder te gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:00 schreef ES57 het volgende:
In blank Nederland is de criminaliteit nu eenmaal verwaarloosbaar klein vergeleken met een gemiddeld Afrikaans land.
- edit -
Maar goed, mijn zwart-wit denken ligt jou toch niet.
Ik hoop dat je begrijpt dat homeopathie in de wetenschap wordt gezien als kwakzalverij.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
daar doelde ik dan ook op,
quote:Op woensdag 7 januari 2009 07:35 schreef ES57 het volgende:
De blanke cultuur werkt helend.
Op dat hele continent heb je uiteraard alleen maar mensen die de hele dag hongerig met vliegen in hun gezicht in de camera's van westerse journalisten kijkenquote:
Oud westquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke wijk is dat als ik vragen mag.
Sommige allochtonen crimineel zijn??quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:48 schreef krioro het volgende:
[..]
Laatste poging. Dat sommige allochtonen crimineel zijn, wil niet zeggen dat de cultuur van hun thuisland criminele grondslagen heeft.
Dat wil toch niet zeggen dat de cultuur in het land van herkomst een criminele grondslag heeft?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:09 schreef Superfast het volgende:
[..]
Kijk eens voor de gein op de website van het CBS dan zullen de cijfers bewijzen dat allochtonen wel degelijk crimineler zijn dan de autochtone Nederlander.
Nee daar laten ze het wel uit hun kop om te gaan jatten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat wil toch niet zeggen dat de cultuur in het land van herkomst een criminele grondslag heeft?
Het topic gaat juist over allochtonen die in een blanke wijk wonen en zich vaker Nederlander voelen, dus ik vraag me nu af op wie je doelt met 'die gasten'?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:15 schreef Superfast het volgende:
[..]
OT laat die gasten maar lekker ophokken in een of andere wijk . Dan kunnen wij tenminste die wijk mijden en verder gewoon plezierig wonen.
Je snapt het niet. Ik zeg helemaal niet dat allochtonen procentueel gezien minder, meer, of even vaak crimineel zijn als autochtonen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:09 schreef Superfast het volgende:
[..]
Sommige allochtonen crimineel zijn??
Kom jij es ff héél gauw onder je steen vandaan!
Kijk eens voor de gein op de website van het CBS dan zullen de cijfers bewijzen dat allochtonen wel degelijk crimineler zijn dan de autochtone Nederlander.
er zijn simpelweg en cijfermatig niet genoeg autochtone buurten om alle allochtonen, volgens het simpele model van de sociologen zoals in op gemeld wordt, te herbergen. met dank aan de pvda. wat wil je zeggen verder?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het topic gaat juist over allochtonen die in een blanke wijk wonen en zich vaker Nederlander voelen, dus ik vraag me nu af op wie je doelt met 'die gasten'?
Ik vroeg me af of hij nu doelt op allochtonen in het algemeen (of bijv. de allochtonen uit openingspost die in een blanke wijk wonen en zich vaker Nederlander voelen) of dat hij specifiek op de probleemallochtonen doelt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
er zijn simpelweg en cijfermatig niet genoeg autochtone buurten om alle allochtonen, volgens het simpele model van de sociologen zoals in op gemeld wordt, te herbergen. met dank aan de pvda. wat wil je zeggen verder?
Eigenlijk bijzonder jammer. Ik vind het juist mooi dat mensen nog steeds wat oude gewoontes of iets van oude cultuur 'bij zich' houden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:40 schreef SHE het volgende:
Nu 30jr later is er geen greintje van onze cultuur meer over thuis. Zowel ik als mijn broers voelen ons 100% Nederlander en het enige wat ons nog herinnert aan onze achtergrond is ons temperament
wat denk je zelf? ik heb het over een stroom van een miljoen inmiddels die niet alleen scholen, maar ook het openbaar leven in de greep houden. dat terwijl ze überhaupt blij mogen zijn hier te leven. we zullen afwachten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik vroeg me af of hij nu doelt op allochtonen in het algemeen (of bijv. de allochtonen uit openingspost die in een blanke wijk wonen en zich vaker Nederlander voelen) of dat hij specifiek op de probleemallochtonen doelt.
Werkeloze of criminele allochtonen dus.(vaak gaat dit prima samen)quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het topic gaat juist over allochtonen die in een blanke wijk wonen en zich vaker Nederlander voelen, dus ik vraag me nu af op wie je doelt met 'die gasten'?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |