en dat bepaal jij, vanuit je luie stoel?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je om de haverklap naar de psycholoog en de huisarts kunt gaan, dan kun je ook best naar je werk komen.
Puur theoretisch mag je dan gelijk hebben, maar wat voor signaal denk je dat je afgeeft naar je collega's als zij zich uit de naad werken omdat jij je ziek meldt, maar wel de kroeg in kan, of kan gaan skiën in Oostenrijk? Als werkgever zou ik het wel weten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee hoor, de arbo bepaald of iemand ziek is of niet, het betekent niet dat je kan gaan werken, als je wel gaat stappen.
Het is toch vrij logisch dat als je de auto kunt pakken om een gesprek met je dokter te hebben, dat je ook de auto kunt pakken om een gesprek met je werkgever te hebben. Tenminste ik kan zo geen situatie bedenken waar dat niet zo zou zijn. (behalve dan als je evt door hartritmestoornissen geen lange afstanden naar je werkgever kan rijden)quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dat bepaal jij, vanuit je luie stoel?
jij bent de sociaalste op het werk zeker, zulke types als jou,spreek ik het liefst op de parkeerplaats, zonder getuigenquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:51 schreef kastanova het volgende:
[..]
Enkele weken ziekte vanwege een bloedend oor?
Moest hij pallets versjouwen met zijn oren ofzo? Je gaat toch goddomme niet weken op je luie reet thuiszitten vanwege een "bloedend oor"?!
En dan een paar weken later nogmaals omdat hij er wéér last van had.
Echt serieus, dit is zó standaard voor dat soort teringpaupers; net zolang ziekte verzinnen tot de werkgever het niet meer vertrouwd en er dan maar 1 verzinnen die sowieso niet of nauwelijks ontkracht kan worden zodat ze nog maanden hun handje op kunnen houden zonder te werken.
Dat je dergelijk werkschuw tuig uberhaupt tracht te hélpen spreekt al in je nadeel.
De situatie als in dit topic komt gewoon erg vaak voor. Mensen lopen al een tijdje de kantjes eraf en dan opeens een burnout. Wat dan vaak ook typisch is dat ze moeilijk doen als ze eens op gesprek moeten komen o.i.d.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En dit soort reacties lokt dus reacties zoals die boven de jouwe uit. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat een burn-out een modeverschijnsel is, maar ik probeer wel onderscheid te maken tussen degenen die de kluit belazeren en degenen die echt klem zitten. Dat is af en toe confronterend voor de betrokken personen, maar in de meeste gevallen heb je snel zat in de peiling wie er écht doorheen zitten (door wat voor omstandigheden dan ook) of mensen die 'gewoon' geen zin meer hebben om te werken omdat de laatste reorganisatie ze niet bevalt of omdat de poes zwanger is.
Ja. Wie om de haverklap uit huis kan om vanalles te doen, kan ook best zich naar zijn werk begeven en zich daar nuttig maken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dat bepaal jij, vanuit je luie stoel?
1 Heb ik totaal NIET gezegd en 234 zuig je uit je kut.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:45 schreef Maanvis het volgende:
maok, er zitten een aantal 'verdachte' dingen in dit verhaal, vandaar waarschijnlijk deze reacties.
1) Werknemer wil het gesprek met de arbo-arts en de werkgever weigeren en laat zijn vriend op FOK informeren of dit kan.
2) Werknemer blijft weken thuis vanwege een bloedend oor.
3) Werknemer claimt dat arbo arts en werkgever 'onder 1 hoedje' spelen.
4) Werknemer geeft aan dat hij absoluut weg wil bij dat bedrijf.
Verder vind ik het heel normaal dat een burnout serieus genomen wordt. Maar ik vind het ook normaal dat een werknemer er alles aan doet om weer aan het werk te gaan en een productieve bijdrage te leveren aan de samenleving, en niet gaat kijken naar uitwegen om onder een gesprek uit te komen.
Wat ik al zei, ik probeer dus onderscheid te maken. Jij niet, maar dat blijkt wel uit meer posts van je. Iedereen die zich ziek meldt is een watje of een luie flikker die niet moet zeiken en morgen weer moet komen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
De situatie als in dit topic komt gewoon erg vaak voor. Mensen lopen al een tijdje de kantjes eraf en dan opeens een burnout. Wat dan vaak ook typisch is dat ze moeilijk doen als ze eens op gesprek moeten komen o.i.d.
Wat ook vaak typisch is is dat deze mensen geen last hebben van hun zogenaamde burnout tijdens avondjes sporten, horecabezoek of feestjes.
Wat moet je dan doen, je zit dan al een hele tijd thuis en dan maar overspannen worden, omdat je zogenaamd niet mag stappen van je werkgever. Stappen is iets vrijblijvends, als het na 1 uur niet meer gaat,kan je ook gewoon naar huis gaan, op het werk gaat dat zomaar even niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Puur theoretisch mag je dan gelijk hebben, maar wat voor signaal denk je dat je afgeeft naar je collega's als zij zich uit de naad werken omdat jij je ziek meldt, maar wel de kroeg in kan, of kan gaan skiën in Oostenrijk? Als werkgever zou ik het wel weten.
Niet als die werkgever je intimideert/chanteert om te gaan werken, gesprekken kunnen nl ook telefonisch, bij de arboarts niet, die moet jou nl medisch kunnen onderzoeken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is toch vrij logisch dat als je de auto kunt pakken om een gesprek met je dokter te hebben, dat je ook de auto kunt pakken om een gesprek met je werkgever te hebben. Tenminste ik kan zo geen situatie bedenken waar dat niet zo zou zijn. (behalve dan als je evt door hartritmestoornissen geen lange afstanden naar je werkgever kan rijden)
Burnout, komt door werken, niet door feesten, daarom kan sporten,horecabezoek en feestjes, juist helpen bij het herstel van een burnout, arbo artsen kunnen dit ook aanraden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:52 schreef Halcon het volgende:
Wat ook vaak typisch is is dat deze mensen geen last hebben van hun zogenaamde burnout tijdens avondjes sporten, horecabezoek of feestjes.
Vaak wel inderdaad. Je bent ziek als je de hele dag op je nest ligt en niets anders kunt doen. Als je op een zieke dag wel de hele dag kunt computeren, TV kunt kijken of boodschappen kunt doen, dan had je ook best kunnen werken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat ik al zei, ik probeer dus onderscheid te maken. Jij niet, maar dat blijkt wel uit meer posts van je. Iedereen die zich ziek meldt is een watje of een luie flikker die niet moet zeiken en morgen weer moet komen.
Je hebt ook een verplichting naar je werkgever toe. Ik kan me prima voorstellen dat je je niet populair maakt bij collega´s als je maanden thuis zit met een "burnout", maar intussen wel op vakantie gaat, voetbal speelt en het beest uithangt in de kroeg.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Burnout, komt door werken, niet door feesten, daarom kan sporten,horecabezoek en feestjes, juist helpen bij het herstel van een burnout, arbo artsen kunnen dit ook aanraden.
je moet nl wel alles in het werk stellen om beter te worden, hobby's hebben ook een gunstige uitwerking op een burnout.
Op het werk moet je je vaak erg/diep concentreren of je maakt veel/grove fouten die een werkgever klauwen met geld kan kosten.
bij feestjes of sporten is dat juist niet aanwezig.
Je kunt toch in overleg afspreken om 2 uurtjes per dag te werken en als het niet meer gaat naar huis te gaan? Dat gaat bij 95% van de werkgevers toch ook gewoon? Maar wat je vaak ziet is dat mensen niet het gesprek willen aangaan en toch gaan stappenquote:Op donderdag 8 januari 2009 00:55 schreef THEFXR het volgende:
Stappen is iets vrijblijvends, als het na 1 uur niet meer gaat,kan je ook gewoon naar huis gaan, op het werk gaat dat zomaar even niet.
Het is aan de arboarts te bepalen bij welke aandoeningen dat is, toch? Daar kom je in overleg toch wel uit, en aangezien de afspraken ook bij de werkgever bekend zijn zijn er toch geen rare gevolgen als het allemaal netjes volgens afspraak gebeurd is dat de werknemer toch gaat stappen en toch thuis zit?quote:Stappen kan ook een positieve uitwerking hebben op herstel, Bij bepaalde aandoeningen.
dan heb je het over aangepast werk, dit gaat in overleg met de arbo-arts. maar met een burn-out kan dat niet. Het is niet zo dat je invalide wordt van een burn out.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Wie om de haverklap uit huis kan om vanalles te doen, kan ook best zich naar zijn werk begeven en zich daar nuttig maken.
Leuk zo'n hypothetische situatie maar dit is gewoon een normaal gesprek hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Niet als die werkgever je intimideert/chanteert om te gaan werken, gesprekken kunnen nl ook telefonisch, bij de arboarts niet, die moet jou nl medisch kunnen onderzoeken.
Ja, zo lust ik er nog wel drie. Iemand die ziek is, mij belt, zegt dat hij langs wil komen maar niet weet of en hoe lang hij het volhoudt gaat natuurlijk komen, en mag voor mijn part na een kwartier al weer weg als het niet gaat. Maar hij gaat komen! en een dergelijke werkhouding gaat ook meespelen in mijn verdere beoordeling. Alternatief is dat je lekker thuis blijft zitten en GTST probeert te volgen, en daar kan ik geen flikker tegen beginnen, maar ik neem het wel mee in mijn beoordeling. En goh, wat zou er dan gebeuren bij een volgende ziekmelding of bij een functioneringsgesprekquote:Op donderdag 8 januari 2009 00:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wat moet je dan doen, je zit dan al een hele tijd thuis en dan maar overspannen worden, omdat je zogenaamd niet mag stappen van je werkgever. Stappen is iets vrijblijvends, als het na 1 uur niet meer gaat,kan je ook gewoon naar huis gaan, op het werk gaat dat zomaar even niet.
Klopt, en skiën ook. Maar wat ik al aangaf, het gaat om het signaal dat je afgeeft. Niet langs kunnen komen om koffie te drinken en bij te praten, maar wel kunnen gaan zuipen en de foto's op je hyves gooien is gewoon niet handig,. je snijdt jezelf in de vingers en geeft wel vrij duidelijk aan waar je prioriteiten liggen.quote:Stappen kan ook een positieve uitwerking hebben op herstel, Bij bepaalde aandoeningen.
1, arboarts is hij volgens mij gewoon heen geweest en ook van plan weer heen te gaan, en ts geeft aan mee te gaan naar het geprek. Welk gesprek wordt er geweigerd?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:45 schreef Maanvis het volgende:
maok, er zitten een aantal 'verdachte' dingen in dit verhaal, vandaar waarschijnlijk deze reacties.
1) Werknemer wil het gesprek met de arbo-arts en de werkgever weigeren en laat zijn vriend op FOK informeren of dit kan.
2) Werknemer blijft weken thuis vanwege een bloedend oor.
3) Werknemer claimt dat arbo arts en werkgever 'onder 1 hoedje' spelen.
4) Werknemer geeft aan dat hij absoluut weg wil bij dat bedrijf.
Verder vind ik het heel normaal dat een burnout serieus genomen wordt. Maar ik vind het ook normaal dat een werknemer er alles aan doet om weer aan het werk te gaan en een productieve bijdrage te leveren aan de samenleving, en niet gaat kijken naar uitwegen om onder een gesprek uit te komen.
En stel je voor dat die zieke collega dan idd komt werken en hij maakt meer fouten dan ooit en je werkgever geeft aan jou de opdracht om al zijn fouten te herstellen, wil je dan nog dat hij komt werken of heb je liever dat hij dan ziek thuis is?quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vaak wel inderdaad. Je bent ziek als je de hele dag op je nest ligt en niets anders kunt doen. Als je op een zieke dag wel de hele dag kunt computeren, TV kunt kijken of boodschappen kunt doen, dan had je ook best kunnen werken.
Ik heb liever dat hij dan gewoon ontslagen wordt. Aan iemand die er voortdurend niet is en fouten maakt als hij er toevallig wel een keertje is, heb je niets.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
En stel je voor dat die zieke collega dan idd komt werken en hij maakt meer fouten dan ooit en je werkgever geeft aan jou de opdracht om al zijn fouten te herstellen, wil je dan nog dat hij komt werken of heb je liever dat hij dan ziek thuis is?
Onzin. Leidinggevende/verantwoordelijke taken kun je bijvoorbeeld afnemen zodat er minder stress in het spel is. Dat is toch ook aangepast werk?quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan heb je het over aangepast werk, dit gaat in overleg met de arbo-arts. maar met een burn-out kan dat niet.
Dus volgens jou, moet dan iemand maar 24/7 uur thuisblijven? een soort van huisarrest.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt ook een verplichting naar je werkgever toe. Ik kan me prima voorstellen dat je je niet populair maakt bij collega´s als je maanden thuis zit met een "burnout", maar intussen wel op vakantie gaat, voetbal speelt en het beest uithangt in de kroeg.
Het is ook niet zo dat een burnout aanleiding moet zijn om maar maanden niet te komen werken. Helaas maakt de wet het in Nederland haast onmogelijk om dit soort figuren de bons te geven, vandaar dat de werkgever op een creatieve wijze een eind aan de samenwerking probeert te maken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan heb je het over aangepast werk, dit gaat in overleg met de arbo-arts. maar met een burn-out kan dat niet. Het is niet zo dat je invalide wordt van een burn out.
En jij denkt dat er 100% perfecte mensen bestaan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb liever dat hij dan gewoon ontslagen wordt. Aan iemand die er voortdurend niet is en fouten maakt als hij er toevallig wel een keertje is, heb je niets.
Geniale vergelijking.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dus volgens jou, moet dan iemand maar 24/7 uur thuisblijven? een soort van huisarrest.
het is al erg genoeg dat je ziek bent,laat staan dat iemand dan nog even gaat bepalen dat je je huis niet uit mag! ga jij dan boodschappen voor je collega doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |