abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64835209
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per definitie zo te zijn. In elk bedrijf heb je wel een aantal van dit soort klaplopers rondlopen (of beter gezegd: thuis zitten).
Hij was nog leuker geweest als je de doorstreep functie had gebruikt
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:06:34 #277
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64835235
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:02 schreef kastanova het volgende:

[..]

Om maar weer eens ontopic te gaan: Als de werknemer zelf al moeilijk gaat doen bij het zoeken van een oplossing, wordt het voor de werkgever ook lastig hé.
Dat kom ik dan ook hoofdzakelijk tegen; mensen die regelmatig ziek zijn (migraine, griep, kiespijn, andere lulsmoes) verlenen, zelfs ondanks het feit dat ze een ongelooflijke pain in the ass zijn voor de werkgever, mínder medewerking dan de werknemer die slechts sporadisch ziek is.

Ik kan er dan ook echt met m'n kop niet bij dat er nog mensen zijn die de schuld dan nóg bij de werkgever neer durven te leggen.
Hoe heb je vastgesteld dat, migraine, griep, kiespijn, allemaal lul smoezen zijn?
Je hebt een prive detectieve ingeschakeld om ze te betrappen, of ga je zelf voor het huis staan met een verrekijker?
Als je zo wantrouwig bent en achterdochtig, dan kan je je werk toch al niet meer goed doen, iig niet met ene objectieve visie.
pi_64835252
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:05 schreef djenneke het volgende:

[..]

Hij was nog leuker geweest als je de doorstreep functie had gebruikt
Verhip, daar heb je helemaal gelijk in. Ik bewaar 'm voor de volgende keer.
pi_64835276
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:03 schreef capricia het volgende:
Maar als de mensen zo vaak ziek zijn, is er dan niet iets mis met het bedrijf/managementstijl?
En bovendien: het aanbieden van overwegend tijdelijke aanstellingen is nou ook niet bepaald bevorderlijk voor de binding die werknemers voelen bij het bedrijf in kwestie.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64835281
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Op voorhand? Waarom

Je bent zo vastberaden en stellig in je kennis dus dat 'wisselgeld' heb jij toch niet nodig joh.
Omdat ik nu al weet dat je dan wel weer met een andere lulsmoes zult komen.
Ik bedoel; ik ken "jouw type mens."
Kun je niet komen werken vanwege een zere voet, dan bied ik je een stoel aan.
Maar dan heb je plotseling migraine van alle stress waardoor je persé thuis moet blijven.

Jij stelt dat een burn-out een ziekte is, ik stel van niet.
Het lijkt me dan toch allerminst redelijk dat jij je ongelijk toegeeft als ik een, notabene objectieve, bron kan overleggen?
I was an atheist until I realized I was God
pi_64835288
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Verhip, daar heb je helemaal gelijk in. Ik bewaar 'm voor de volgende keer.
In dit geval had je trouwens wel gelijk. Veelplegers heb je in iedere middelgrote tot grote organisatie. Op een gegeven moment gaat de rek er dan wel uit. En krijg je het Peter-cried-wolf-syndroom.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 00:08:26 #282
236264 crew  capricia
pi_64835300
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per definitie zo te zijn. In elk bedrijf heb je wel een aantal van dit soort klaplopers rondlopen (of beter gezegd: thuis zitten).
Maar als het er veel zijn (zeg boven het landelijk gemiddelde in jouw branche) dan is er toch wat aan de hand? Of zie ik dat verkeerd?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64835355
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar als het er veel zijn (zeg boven het landelijk gemiddelde in jouw branche) dan is er toch wat aan de hand? Of zie ik dat verkeerd?
Dat kan. Maar hoeft niet per definitie zo te zijn. Kan ook pech zijn natuurlijk.
pi_64835387
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:07 schreef r_one het volgende:

[..]

En bovendien: het aanbieden van overwegend tijdelijke aanstellingen is nou ook niet bepaald bevorderlijk voor de binding die werknemers voelen bij het bedrijf in kwestie.
Dan nog is dat geen vrijbrief voor de werknemer in kwestie om zonder goede reden betaald thuis te gaan zitten. Je weet wat je tekent, dus niet miepen.
pi_64835395
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je weet dat er gepest wordt en je staat het oogluikend toe, dan behoor je tot de 60% slechte managers van NL.
Kollere, ik zal het nog één keer uitleggen. Ik weet dat er gepest gaat worden als iemand langdurig, ruimschoots onder de maat presteert. Die pest-periode zullen ze echter niet eens meer meemaken.
Ik denk dat we nu toch in ieder geval wel mogen concluderen dat jij tot het deel "incompetente werknemers"-burnouters behoort als zelfs 4-regelige forumposts al teveel van je vergen.
pi_64835397
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

In dit geval had je trouwens wel gelijk. Veelplegers heb je in iedere middelgrote tot grote organisatie. Op een gegeven moment gaat de rek er dan wel uit. En krijg je het Peter-cried-wolf-syndroom.
Hier hebben we sowieso al een stuk of 5 a 8 echt zware jongens en dan nog twee handen vol met kruimeldieven zeg maar.

Het is gewoon een probleem. De 80/20 regel gaat ook op. 20 procent van de medewerkers zorgt voor 80 procent van het verzuim. Dat zegt niet iets over het bedrijf, dat zegt vooral iets over die 20 procent medewerkers.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:11:53 #287
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64835410
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan. Maar hoeft niet per definitie zo te zijn. Kan ook pech zijn natuurlijk.
Of slechte sortering van de desbetreffende manager/personeelsfunctionaris.
pi_64835413
* r_one wacht nog steeds op antwoord van Halcon:
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:31 schreef r_one het volgende:
Als je een burnout hebt, ben je ziek arbeidsongeschikt.
Als je ziek arbeidsongeschikt bent, kun je niet werken.
Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? Zin 1 of zin 2?
(met doorstreepfunctie )
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64835416
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Weer op je borst trommelen? je bent echt helemaal vol van jezelf, he.
WoW, wat ben je toch goed, moeten we je nu allemaal aanbidden?
Nee joh, dat doet al m'n personeel al dus er is geen ruimte meer bij het altaar .
pi_64835476
* en op de bron van Kasta:
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:48 schreef r_one het volgende:
Interessante wending! Daar heb je, als grootste voorstander van de slavendrijvers, vast wel een bron van
.
pi_64835550
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar als de mensen zo vaak ziek zijn, is er dan niet iets mis met het bedrijf/managementstijl?
Ik ben daar vrij nuchter (danwel reëel) in.
Als 100 personeelsleden binnen die managementstijl hun werk naar behoren verrichten zonder regelmatig ziek te zijn en er is 1 personeelslid dat bij elke dwarszittende keutel de ziektewet ingaat.

Dan kan ik inderdaad de fout bij de management-/bedrijfsstijl leggen en die aanpassen, maar ik denk dat het reëler is om aan te nemen dat dat ene personeelslid een grote klaploper is.
pi_64835579
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:08 schreef kastanova het volgende:
Jij stelt dat een burn-out een ziekte is, ik stel van niet.
Het lijkt me dan toch allerminst redelijk dat jij je ongelijk toegeeft als ik een, notabene objectieve, bron kan overleggen?
Mijn eerdere opmerking over "generaliseren" gemist Kasta?
Heeft niks met ongelijk toegeven te maken.

En knap dat jij mij met zekerheid kunt typeren op basis van enkele posts alhier

Dus kom op met die link. Of kappen met die brallende grootspraak van je
.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 00:18:03 #293
236264 crew  capricia
pi_64835607
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:16 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik ben daar vrij nuchter (danwel reëel) in.
Als 100 personeelsleden binnen die managementstijl hun werk naar behoren verrichten zonder regelmatig ziek te zijn en er is 1 personeelslid dat bij elke dwarszittende keutel de ziektewet ingaat.

Dan kan ik inderdaad de fout bij de management-/bedrijfsstijl leggen en die aanpassen, maar ik denk dat het reëler is om aan te nemen dat dat ene personeelslid een grote klaploper is.
Maar zit je onder het landelijk gemiddelde of er boven?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64835615
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:11 schreef r_one het volgende:
* r_one wacht nog steeds op antwoord van Halcon:
[..]

(met doorstreepfunctie )
Ik geef juist aan dat burnout een modeverschijnsel is en dat mensen te pas en te onpas roepen dat men een burnout heeft.

Een paar jaar geleden was dat RSI. Daar hoor je nu nauwelijks nog wat over.
pi_64835630
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Klopt. Maar het in vaste dienst hebben van een hoop klaplopers die voortdurend de kantjes eraf lopen is ook niet bepaald bevorderlijk voor de prestaties van een afdeling.
pi_64835676
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:18 schreef Halcon het volgende:
Ik geef juist aan dat burnout een modeverschijnsel is en dat mensen te pas en te onpas roepen dat men een burnout heeft.

Een paar jaar geleden was dat RSI. Daar hoor je nu nauwelijks nog wat over.
Dus idd wat ik al eerder zei: burnout wordt door jou c.s. niet erkend als ziekte (arbeidsongeschiktheid@Djenneke) maar weggezet als aanstelleritis. U is medisch onderlegd?

Verschil tussen "het IS een modeverschijnsel" en "jij VINDT het een modeverschijnsel"
.
pi_64835737
Kastanova wilt weer eens aandacht voor het feit over hoe geweldig hij bezig is op een of andere afdeling..

Die sneue knul kan niet normaal discussiëren zonder zichzelf constant erbij te betrekken, zo lijkt het wel. .
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:24:04 #298
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64835798
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:22 schreef FutureStock het volgende:
Kastanova wilt weer eens aandacht voor het feit over hoe geweldig hij bezig is op een of andere afdeling..

Die sneue knul kan niet normaal discussiëren zonder zichzelf constant erbij te betrekken, zo lijkt het wel. .
dat zeg ik al een hele pagina, erg vol van zichzelf, die hot shot managersknul
pi_64835807
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:22 schreef FutureStock het volgende:

En zelf was ie toch ook niet al te 'honkvast'; 12 ambachten, 13 ongelukken enzo.
.
pi_64835813

[ Bericht 100% gewijzigd door djenneke op 09-01-2009 00:25:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')