abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64834560
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:43 schreef kastanova het volgende:
Het is immers al jaren bekend dat een burn-out geen ziekte is.
Interessante wending! Daar heb je, als grootste voorstander van de slavendrijvers, vast wel een bron van

En na de correctie van Djenneke? Is burnout ook geen vorm van arbeidsongeschiktheid?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64834641
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Of er word een lichtere functie voor gesteld of part-time werk.
Om er dan maar eens een Twents wijsheidje in te gooien: "Half werk is jammer geld."

Waarom 2 mensen aannemen die in feite half werk leveren, als je er 1 kunt krijgen die alles doet en daarbij ook nog eens veel meer routine en ervaring heeft en op doet?
I was an atheist until I realized I was God
pi_64834644
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:45 schreef r_one het volgende:

[..]

Dank voor je correctie. Hoewel 'arbeidsongeschikt' in de volksmond gewoon 'ziek' genoemd wordt.
Laat onverlet mijn vraag aan Halcon.
Klopt, maar ziek zijn betekent lang niet altijd arbeidsongeschiktheid. Dus wel degelijk een wezenlijk verschil!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_64834703
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:48 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik wacht niet af tot mensen gepest worden. Als ze hun werk niet naar behoren doen ontsla ik ze al vrij vlot.
Dus eigenlijk neem ik ze in bescherming tegen het toekomstige pesten en voorkom daarbij alle bijkomende "ziektebeelden", wat ben ik toch een nobel mens .
Moet je toch met een verdomd goede reden komen, want zieke medewerkers zijn nou niet bepaald makkelijk te ontslaan.
pi_64834756
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:48 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik wacht niet af tot mensen gepest worden. Als ze hun werk niet naar behoren doen ontsla ik ze al vrij vlot.
Dus eigenlijk neem ik ze in bescherming tegen het toekomstige pesten en voorkom daarbij alle bijkomende "ziektebeelden", wat ben ik toch een nobel mens .
Normaal hoor je als ledinggevende de daders aan te pakken niet het slachtoffer,maar ja, van jouw posts druipt de socialiteit vanaf
pi_64834776
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:52 schreef djenneke het volgende:

[..]

Moet je toch met een verdomd goede reden komen, want zieke medewerkers zijn nou niet bepaald makkelijk te ontslaan.
Er is een makkelijkere manier; onder het motto: voorkomen is beter dan genezen.
Vandaar dus dat ik één van de weinige mensen met een vast contract ben .
pi_64834783
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:52 schreef djenneke het volgende:
Mensen ontslaan is wat anders dan mensen niet aannemen.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64834789
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Interessante wending! Daar heb je, als grootste voorstander van de slavendrijvers, vast wel een bron van

En na de correctie van Djenneke? Is burnout ook geen vorm van arbeidsongeschiktheid?
Als ik een betrouwbare, objectieve bron toon, geef jij dan toe dat alle burn-out huilies die langer dan een maand thuis zitten werkschuw tuig zijn?
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 23:55:39 #259
236264 crew  capricia
pi_64834833
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:54 schreef kastanova het volgende:

[..]

Als ik een betrouwbare, objectieve bron toon, geef jij dan toe dat alle burn-out huilies die langer dan een maand thuis zitten werkschuw tuig zijn?
Dat ben ik toch echt niet met je eens hoor. Dat mensen met een burn-out allemaal werkschuw tuig zijn...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64834868
quote:

[..]

Knap dat er dan toch genoeg personeel aanwezig is... Lijkt mij dat werving en selectie een leuke kostenpost is. Of werken er maar 2 mensen?
pi_64834870
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Normaal hoor je als ledinggevende de daders aan te pakken niet het slachtoffer,maar ja, van jouw posts druipt de socialiteit vanaf
Welke daders? Er wordt immers nog niet gepest aangezien ik dat voorkom door ze te voortijdig te ontslaan.
Wel op blijven letten hé. Of wordt het mentaal alweer te zwaar voor je?
pi_64834915
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:56 schreef djenneke het volgende:

[..]

Knap dat er dan toch genoeg personeel aanwezig is... Lijkt mij dat werving en selectie een leuke kostenpost is. Of werken er maar 2 mensen?
Op dit moment zo'n 250 man en ik doe het recruitment grotendeels zelf .
pi_64834934
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:50 schreef kastanova het volgende:

[..]

Om er dan maar eens een Twents wijsheidje in te gooien: "Half werk is jammer geld."

Waarom 2 mensen aannemen die in feite half werk leveren, als je er 1 kunt krijgen die alles doet en daarbij ook nog eens veel meer routine en ervaring heeft en op doet?
Ook de werkgever moet zich inzetten/medewerking verlenen voor/aan een zieke werknemer, ontslaan is een drogmiddel.
Voordat je iemand kan ontslaan moet je ook aan dossiervorming doen,anders zegt de rechter, das a no go, niet voldoende inzet van de werkgever om de zaak op te lossen.
pi_64834957
quote:
Op voorhand? Waarom

Je bent zo vastberaden en stellig in je kennis dus dat 'wisselgeld' heb jij toch niet nodig joh.
.
pi_64834983
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:56 schreef kastanova het volgende:

[..]

Welke daders? Er wordt immers nog niet gepest aangezien ik dat voorkom door ze te voortijdig te ontslaan.
Wel op blijven letten hé. Of wordt het mentaal alweer te zwaar voor je?
Je weet dat er gepest wordt en je staat het oogluikend toe, dan behoor je tot de 60% slechte managers van NL.
pi_64834999
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:57 schreef kastanova het volgende:

[..]

Op dit moment zo'n 250 man en ik doe het recruitment grotendeels zelf .
En de organisatie bestaat nagenoeg uit tijdelijk personeel? Doe je knap. Daar waar tot voor kort geen mens te vinden was op de arbeidsmarkt...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:00:28 #267
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64835022
quote:

[..]

Weer op je borst trommelen? je bent echt helemaal vol van jezelf, he.
WoW, wat ben je toch goed, moeten we je nu allemaal aanbidden?
pi_64835031
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ook de werkgever moet zich inzetten/medewerking verlenen voor/aan een zieke werknemer, ontslaan is een drogmiddel.
Voordat je iemand kan ontslaan moet je ook aan dossiervorming doen,anders zegt de rechter, das a no go, niet voldoende inzet van de werkgever om de zaak op te lossen.
Wel opletten. Ondanks dat Kasta het over ontslaan heeft, bedoelt hij contract niet verlengen.
pi_64835081
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je weet dat er gepest wordt en je staat het oogluikend toe, dan behoor je tot de 60% slechte managers van NL.
Ach, overdrijf niet zo. Werknemers hebben ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid, al blijkt uit jouw posts dat je een manager als een kleuterjuf ziet.
pi_64835086
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Om maar weer eens ontopic te gaan: Als de werknemer zelf al moeilijk gaat doen bij het zoeken van een oplossing, wordt het voor de werkgever ook lastig hé.
Dat kom ik dan ook hoofdzakelijk tegen; mensen die regelmatig ziek zijn (migraine, griep, kiespijn, andere lulsmoes) verlenen, zelfs ondanks het feit dat ze een ongelooflijke pain in the ass zijn voor de werkgever, mínder medewerking dan de werknemer die slechts sporadisch ziek is.

Ik kan er dan ook echt met m'n kop niet bij dat er nog mensen zijn die de schuld dan nóg bij de werkgever neer durven te leggen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:02:34 #271
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_64835107
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:00 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wel opletten. Ondanks dat Kasta het over ontslaan heeft, bedoelt hij contract niet verlengen.
Dan moet ie duidelijk typen, das wel het eerste wat je verwacht van iemand die zogenaamd 250 man onder zich heeft,whahaha
pi_64835122
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dan moet ie duidelijk typen, das wel het eerste wat je verwacht van iemand die zogenaamd 250 man onder zich heeft,whahaha
Dat heb ik hem ook nog niet zien beweren, maar kan aan mij liggen.
pi_64835141
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is anders niet jouw sterkste vak, knul.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 00:03:45 #274
236264 crew  capricia
pi_64835144
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:02 schreef kastanova het volgende:

[..]

Om maar weer eens ontopic te gaan: Als de werknemer zelf al moeilijk gaat doen bij het zoeken van een oplossing, wordt het voor de werkgever ook lastig hé.
Dat kom ik dan ook hoofdzakelijk tegen; mensen die regelmatig ziek zijn (migraine, griep, kiespijn, andere lulsmoes) verlenen, zelfs ondanks het feit dat ze een ongelooflijke pain in the ass zijn voor de werkgever, mínder medewerking dan de werknemer die slechts sporadisch ziek is.

Ik kan er dan ook echt met m'n kop niet bij dat er nog mensen zijn die de schuld dan nóg bij de werkgever neer durven te leggen.
Maar als de mensen zo vaak ziek zijn, is er dan niet iets mis met het bedrijf/managementstijl?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64835199
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar als de mensen zo vaak ziek zijn, is er dan niet iets mis met het bedrijf/managementstijl?
Dat hoeft niet per definitie zo te zijn. In elk bedrijf heb je wel een aantal van dit soort klaplopers rondlopen (of beter gezegd: thuis zitten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')