quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:45 schreef Druus het volgende:
En het blijft maar winter![]()
[ afbeelding ]
Zo ergens medio februari komt-ie weer terugquote:Op donderdag 8 januari 2009 01:15 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
![]()
Is de dooi nou weer al verplaatst.
Pessimist, in maart wordt de 3e Elfstedentocht van het seizoen verreden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo ergens medio februari komt-ie weer terug
Is misschien wel wat makkelijk om het waterschap de schuld te geven. In het noorden is tot nu toe ook de minste vorst geweest, dus het ijs groeit daar ook gewoon een stuk minder hard. Als wij nou die -20 in Friesland hadden gehad, dan hadden we pas echt kunnen schelden op zequote:Op donderdag 8 januari 2009 02:14 schreef Caesu het volgende:
hadden ze nu maar in Friesland niet de gemalen aangezet...
stevige spreiding, kan alle kanten op. Beetje koud kwakkelweer houd ik het voorlopig opquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Nieuwe pluim
- Maandag ijsdag is maandag dooidag geworden
+ Nieuw diepje in de maak
[ afbeelding ]
GFS-ensemble blijft zeer consistent. Geeft al dik een week aan dat de echte koude gaat stoppen rond de 13e.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:33 schreef IkWilbert het volgende:
Nieuwe GFS toch wel een stukje minder hoor... hopelijk een zachte uitbijter
Dat dus. Bagger ijs op moment...quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:38 schreef mark2012 het volgende:
Van mij mag het volgende week wel even dooien en dat we daarna weer een vorstperdiode krijgen zodat we straks mooi glad ijs hebben.
btw heeft iemand ook nog een mooie kaart van europa met de actuele temperaturen. Ik kan ze wel vinden maar het zijn allemaal van die mini kaartjes.
maandag/dinsdag tijdelijk wat dooi overdag.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:55 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
GFS-ensemble blijft zeer consistent. Geeft al dik een week aan dat de echte koude gaat stoppen rond de 13e.
WC is een WestCirculatie (wind uit het westen). Iets wat je niet wilt hebbenquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:52 schreef LeNeHe het volgende:
Wat een heerlijk weer; mistig, laagje sneeuw, donker en koud(als je de deur niet uit hoeft tenminste
)
Wat houdt WC in, waar jullie het over hadden? *weer-noob is*
Heel tijdelijk ziet 't er niet uitquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:22 schreef Caesu het volgende:
[..]
maandag/dinsdag tijdelijk wat dooi overdag.
Anders streng? Hier in Rotterdam is de winter primaquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:10 schreef Fokkedop het volgende:
Zegt nog niks!
Jammer dat Friesland deze winter geen extremen kent. Tis een strenge winter, maar anders streng dit jaar.
Dat lijkt me ook misschien een beetje overdreven. Maar een nieuwe vorstperiode is zeker niet uitgesloten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Pronzo65 het volgende:
Klassieke situatie. Deze winter moet waarschijnlijk nog beginnen. Let de komende week op plotselinge drukstijgingen boven Skandinavie en een nieuwe bel kou vanover de Baltische staten.
Lijkt me nietquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Pronzo65 het volgende:
Klassieke situatie. Deze winter moet waarschijnlijk nog beginnen. Let de komende week op plotselinge drukstijgingen boven Skandinavie en een nieuwe bel kou vanover de Baltische staten.
Inderdaad, wat het zuidoosten deze week heeft is bijna wel het maximale wat je hier kunt hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook misschien een beetje overdreven. Maar een nieuwe vorstperiode is zeker niet uitgesloten.
Dat zie je vaker, dat het vlak voor een dooiperiode nog een nacht flink koud wordt. De atmosfeer komt dan volledig tot rust. Je kunt het een beetje vergelijken met stilte voor de storm.quote:[b]Op vrijdag 9 januari 2009 11:59 schreef Caesu het volgende:
eerst wordt zaterdagochtend nog flink koud.
ben benieuwd of de -20 weer gehaald gaat worden.
en voor het oosten kan zondagnacht nòg kouder worden eventjes.
ja, dat zei ik dus een tijdje terug ookquote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:37 schreef joko90 het volgende:
[..]
Dat zie je vaker, dat het vlak voor een dooiperiode nog een nacht flink koud wordt. De atmosfeer komt dan volledig tot rust. Je kunt het een beetje vergelijken met stilte voor de storm.
2 voorbeelden:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:43 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, dat zei ik dus een tijdje terug ookIk vroeg me al af of dat nu echt zo is...
Je zou toch nog een mailtje naar het knmi sturen of was jij dat niet?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:43 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, dat zei ik dus een tijdje terug ookIk vroeg me al af of dat nu echt zo is...
ik hoop een een 1985 scenarioquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:50 schreef -0- het volgende:
Nieuwste pluim laat het dooien vanaf zondagmiddag.
Blijft echter bij meest lichte dooi en eind van de week weer nieuwe kansen.
Ben benieuwd hoe het uiteindelijk uit gaat pakken.
Als er al ijs ligtquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:13 schreef i2Them2 het volgende:
Het is nu wel gedaan met deze winterse/koude periode. We gaan nu de dooi in. Komende tijd gewoon temperaturen tot 5 graden en 's nachts kans op lichte vorst. In de gebieden waar nog een leuke laag sneeuw ligt zou de kou best nog wel eens wat langer kunnen aanhouden. En daar kan het ijs ook in goede conditie blijven. Voor het noorden en westen zou dat wel anders zijn. Als er al ijs ligt...
Dus vandaag nog genieten van de laatste ijsdag. Iig hier. Wat daarna gebeurt blijft nog wel wat onzeker. Maar 'winters' blijft 't wel.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:25 schreef WEST het volgende:
denk dat je morgen ook nog wel veel kan schaatsen. Hier in de kop van Noord West Overijssel is het momenteel gekkenhuis.
quote:'Negatief reisadvies' Biesboschtocht
Uitgegeven: 10 januari 2009 14:01
Laatst gewijzigd: 10 januari 2009 13:57
HOOGLAND - De schaatsbond KNSB adviseert schaatsers niet meer af te reizen naar de Biesboschtocht.
Bij de afslag naar Hank op de A27, richting Biesbosch staan in beide rijrichtingen files door ongelukken in combinatie met de extra drukte in verband met de schaatstocht.
Schaatsers die nu in de file staan, komen niet meer op tijd voor de start, aldus een woordvoerder van de schaatsbond. De Biesboschtocht wordt ook zondag gehouden.
Op de site van de NOS staan alle luchtbeelden, die van kinderdijk zijn echt prachtigquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:05 schreef Tourniquet het volgende:
Dat waren mooie beelden in het 20u journaal!
Zeker mooie beelden! Ik wilde er nog naar toe, maar het is er niet van gekomen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:18 schreef Remzz het volgende:
[..]
Op de site van de NOS staan alle luchtbeelden, die van kinderdijk zijn echt prachtig
Waar kun je dit soort actuele kaartjes zien?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:52 schreef Caesu het volgende:
voorlopig neemt strenge vorst langzaam van het land bezit.
KNMI.nl Actueel, maar hier in dit topic staan ze allemaal bij elkaar + nog veel meer actuele kaartjes:quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:59 schreef maok het volgende:
[..]
Waar kun je dit soort actuele kaartjes zien?
Ah, bedankt, dat topic kende ik nog niet, handigquote:Op zondag 11 januari 2009 00:05 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
KNMI.nl Actueel, maar hier in dit topic staan ze allemaal bij elkaar + nog veel meer actuele kaartjes:
De Elementen: Actueel weer
sterker nog, het dooit overal op dit moment....quote:Op zondag 11 januari 2009 14:58 schreef kepler het volgende:
nou, de winter is voorlopig voorbij.... Hier in Rotterdam is het flink aan het dooien
Je kan nog wel schaatsen, maar het voelt niet echt meer aan als winter...
In 1985 hadden wij in januari een stevige vorstperiode met sneeuw en op ruime schaal temperaturen beneden de -15.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |