Dat lijkt me ook misschien een beetje overdreven. Maar een nieuwe vorstperiode is zeker niet uitgesloten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Pronzo65 het volgende:
Klassieke situatie. Deze winter moet waarschijnlijk nog beginnen. Let de komende week op plotselinge drukstijgingen boven Skandinavie en een nieuwe bel kou vanover de Baltische staten.
Lijkt me nietquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Pronzo65 het volgende:
Klassieke situatie. Deze winter moet waarschijnlijk nog beginnen. Let de komende week op plotselinge drukstijgingen boven Skandinavie en een nieuwe bel kou vanover de Baltische staten.
Inderdaad, wat het zuidoosten deze week heeft is bijna wel het maximale wat je hier kunt hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook misschien een beetje overdreven. Maar een nieuwe vorstperiode is zeker niet uitgesloten.
Dat zie je vaker, dat het vlak voor een dooiperiode nog een nacht flink koud wordt. De atmosfeer komt dan volledig tot rust. Je kunt het een beetje vergelijken met stilte voor de storm.quote:[b]Op vrijdag 9 januari 2009 11:59 schreef Caesu het volgende:
eerst wordt zaterdagochtend nog flink koud.
ben benieuwd of de -20 weer gehaald gaat worden.
en voor het oosten kan zondagnacht nòg kouder worden eventjes.
ja, dat zei ik dus een tijdje terug ookquote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:37 schreef joko90 het volgende:
[..]
Dat zie je vaker, dat het vlak voor een dooiperiode nog een nacht flink koud wordt. De atmosfeer komt dan volledig tot rust. Je kunt het een beetje vergelijken met stilte voor de storm.
2 voorbeelden:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:43 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, dat zei ik dus een tijdje terug ookIk vroeg me al af of dat nu echt zo is...
Je zou toch nog een mailtje naar het knmi sturen of was jij dat niet?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:43 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, dat zei ik dus een tijdje terug ookIk vroeg me al af of dat nu echt zo is...
ik hoop een een 1985 scenarioquote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:50 schreef -0- het volgende:
Nieuwste pluim laat het dooien vanaf zondagmiddag.
Blijft echter bij meest lichte dooi en eind van de week weer nieuwe kansen.
Ben benieuwd hoe het uiteindelijk uit gaat pakken.
Als er al ijs ligtquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:13 schreef i2Them2 het volgende:
Het is nu wel gedaan met deze winterse/koude periode. We gaan nu de dooi in. Komende tijd gewoon temperaturen tot 5 graden en 's nachts kans op lichte vorst. In de gebieden waar nog een leuke laag sneeuw ligt zou de kou best nog wel eens wat langer kunnen aanhouden. En daar kan het ijs ook in goede conditie blijven. Voor het noorden en westen zou dat wel anders zijn. Als er al ijs ligt...
Dus vandaag nog genieten van de laatste ijsdag. Iig hier. Wat daarna gebeurt blijft nog wel wat onzeker. Maar 'winters' blijft 't wel.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:25 schreef WEST het volgende:
denk dat je morgen ook nog wel veel kan schaatsen. Hier in de kop van Noord West Overijssel is het momenteel gekkenhuis.
quote:'Negatief reisadvies' Biesboschtocht
Uitgegeven: 10 januari 2009 14:01
Laatst gewijzigd: 10 januari 2009 13:57
HOOGLAND - De schaatsbond KNSB adviseert schaatsers niet meer af te reizen naar de Biesboschtocht.
Bij de afslag naar Hank op de A27, richting Biesbosch staan in beide rijrichtingen files door ongelukken in combinatie met de extra drukte in verband met de schaatstocht.
Schaatsers die nu in de file staan, komen niet meer op tijd voor de start, aldus een woordvoerder van de schaatsbond. De Biesboschtocht wordt ook zondag gehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |