abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64834403
Klassieke situatie. Deze winter moet waarschijnlijk nog beginnen. Let de komende week op plotselinge drukstijgingen boven Skandinavie en een nieuwe bel kou vanover de Baltische staten.
pi_64834538
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Pronzo65 het volgende:
Klassieke situatie. Deze winter moet waarschijnlijk nog beginnen. Let de komende week op plotselinge drukstijgingen boven Skandinavie en een nieuwe bel kou vanover de Baltische staten.
Dat lijkt me ook misschien een beetje overdreven. Maar een nieuwe vorstperiode is zeker niet uitgesloten.
pi_64834731

voorlopig neemt strenge vorst langzaam van het land bezit.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:59:22 #154
81627 TheActraiseR
It's all just temporary
pi_64834989
Ben blij dat ik eens meer dan 1 dag kan schaatsen !

Heb m'n schaatsen nu al 5 jaar, en voor deze winter eigenlijk nog maar 4 keer gebruikt.

wat mooi is want ze zij nog zo goed als nieuw.

Heerlijk weer zo.. lekker helder en weinig wind. Stond net nog ff buiten en de maan was zo fel dat de hele omgeving (weilanden enz) nog te zien was.
"Dit was de eerste dag van de rest van m'n leven"
Wii code : 7612-9726-5535-7543 , stuur aub berichtje als je me toevoegd.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:10:55 #155
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_64839355
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Pronzo65 het volgende:
Lijkt me niet Vanaf volgende week in ieder geval dooi... dan maar eens kijken of de winter nog terug kan komen
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:59:57 #156
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64843638
nog steeds -6 in Rotterdam
The line is a dot to you!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:17:21 #157
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_64844269
Für die zweite Wochenhälfte geht derzeit der Trend auch im Westen und Norden eher in Richtung einer neuerlichen Hochdrucklage mit wieder trockenem und kälterem Wetter als zu einer deutlichen und durchgreifenden Milderung.

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:21:55 #158
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64844439
mn Duits is een beetje roestig, maar ze geven nieuwe kansen voor koud weer eind volgende week?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:47:32 #159
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_64845452
hehe, een beetje roestig. Ja, de tendens aan het eind van de komende week is dat er opnieuw een hogedrukgebied het heft in handen neemt. Na een korte mildere periode in met name het westen en noorden van duitsland wat dus bij ons ook het geval zal zijn ( al wordt het waarschijnlijk in het oosten en zuiden max. 2 a 3 graden ) begin volgende week. Ik denk zo op dinsdag, woensdag en deels donderdag waarna het volgens de Duitsers vanaf vrijdag ongeveer weer kouder zal worden.

De kans op milder weer met warmere winden sluiten ze niet uit maar ze vermelden dat de kans op terugkerend hogedrukweer groter is. Laten we het hopen en afwachten hoe de ontwikkelingen zullen gaan verlope.
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_64845928

eerst wordt zaterdagochtend nog flink koud.
ben benieuwd of de -20 weer gehaald gaat worden.
en voor het oosten kan zondagnacht nòg kouder worden eventjes.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_64857731
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:48 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook misschien een beetje overdreven. Maar een nieuwe vorstperiode is zeker niet uitgesloten.
Inderdaad, wat het zuidoosten deze week heeft is bijna wel het maximale wat je hier kunt hebben.
Sneeuw, zeer strenge vorst en overdag ook matige vorst op 4 van de 5 dagen.

Alleen het maximum valt nog wel eens lager uit onder de -10 maar dat zijn zeldzame dagen, altijd geweest.
pi_64863108
quote:
[b]Op vrijdag 9 januari 2009 11:59 schreef Caesu het volgende:
eerst wordt zaterdagochtend nog flink koud.
ben benieuwd of de -20 weer gehaald gaat worden.
en voor het oosten kan zondagnacht nòg kouder worden eventjes.
Dat zie je vaker, dat het vlak voor een dooiperiode nog een nacht flink koud wordt. De atmosfeer komt dan volledig tot rust. Je kunt het een beetje vergelijken met stilte voor de storm.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:40:07 #163
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_64863241
Toch den ik dat de dooi het niet zo gek lang uit zal houden voor we weer de vorst in zullen duiken. De termijn kaartjes van wetterzentrale laten al een aantal keer mooie kaarten als ik het goed heb...

klikken voor vergroting.

ook de ensembles laten dat zien vanaf volgend weekend. Dan zitten we weer rond het vriespunt.

Never Stop Exploring!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:43:05 #164
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64863353
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:37 schreef joko90 het volgende:

[..]

Dat zie je vaker, dat het vlak voor een dooiperiode nog een nacht flink koud wordt. De atmosfeer komt dan volledig tot rust. Je kunt het een beetje vergelijken met stilte voor de storm.
ja, dat zei ik dus een tijdje terug ook Ik vroeg me al af of dat nu echt zo is...
pi_64863787
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:43 schreef kepler het volgende:

[..]

ja, dat zei ik dus een tijdje terug ook Ik vroeg me al af of dat nu echt zo is...
2 voorbeelden:

27 januari 1942: -27,4 (!) graden in Winterswijk
4 maart 2006: -20,6 graden in Marknesse

waren allebei het einde van een lange vorstperiode. Daarna zette de dooi in.
pi_64868040
Nieuwste pluim laat het dooien vanaf zondagmiddag.
Blijft echter bij meest lichte dooi en eind van de week weer nieuwe kansen.

Ben benieuwd hoe het uiteindelijk uit gaat pakken.
pi_64876102
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:43 schreef kepler het volgende:

[..]

Je zou toch nog een mailtje naar het knmi sturen of was jij dat niet?
Life is Music
  zaterdag 10 januari 2009 @ 09:10:56 #168
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_64878698
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:50 schreef -0- het volgende:
Nieuwste pluim laat het dooien vanaf zondagmiddag.
Blijft echter bij meest lichte dooi en eind van de week weer nieuwe kansen.

Ben benieuwd hoe het uiteindelijk uit gaat pakken.
ik hoop een een 1985 scenario
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zaterdag 10 januari 2009 @ 09:54:21 #169
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_64879017
Welk scenario was dat precies?

In der zweiten Wochenhälfte kehrt mit einem auf Ost drehenden Wind die trockenere Frostluft dann auch nochmals - zumindest für kurze Zeit - in den Westen des Landes zurück. Der weitere Verlauf ist noch recht unsicher. Erste Zeichen stehen derzeit auf vorübergehendes Tauwetter mit Wind und Regen. Allerdings liegt nach einer solchen Phase durchaus auch eine neuerliche Abkühlung im Bereich des Möglichen.

Hier staat ook dat de kou tegen het weekend terug zal keren met een naar oost draaiende wind. Echter, dit zal van korte duur zijn.Wat daarna gebeurt is nog erg onzeker. Op dit moment zeggen ze dat de eerste tekenen neigen naar dooiweer met regen en wind maar een nieuwe kou inval ligt ook binnen bereik.

onderstaand gfs plaatje voor de komende dagen geeft dat ook weer. Ik vind um op termijn mooier dan gister en dan met name volgend weekend e.d

klik voor vergroting

[ Bericht 43% gewijzigd door INViCTuS op 10-01-2009 11:43:12 ]
Never Stop Exploring!
pi_64882964
Het is nu wel gedaan met deze winterse/koude periode. We gaan nu de dooi in. Komende tijd gewoon temperaturen tot 5 graden en 's nachts kans op lichte vorst. In de gebieden waar nog een leuke laag sneeuw ligt zou de kou best nog wel eens wat langer kunnen aanhouden. En daar kan het ijs ook in goede conditie blijven. Voor het noorden en westen zou dat wel anders zijn. Als er al ijs ligt...
Dus vandaag nog genieten van de laatste ijsdag. Iig hier. Wat daarna gebeurt blijft nog wel wat onzeker. Maar 'winters' blijft 't wel .
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_64883902
Als er al ijs ligt?
Hele meren zijn hier in het westen bevroren dude. Je kan hier kilometers achter elkaar schaatsen
pi_64884396
Inderdaad daar ook overal behoorlijk dik ijs.
Zal vrij veel van wegsmelten.
In het zuiden en oosten zou die lichte dooi met wat geluk niet eens voldoende hoeven zijn om na een nachtvorst eind van de week meteen weer op de schaats te kunnen.

Na 5 nachten (zeer) strenge vorst en overdag ook dik onder 0 is het ijs goed dik wel.
pi_64884789
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:13 schreef i2Them2 het volgende:
Het is nu wel gedaan met deze winterse/koude periode. We gaan nu de dooi in. Komende tijd gewoon temperaturen tot 5 graden en 's nachts kans op lichte vorst. In de gebieden waar nog een leuke laag sneeuw ligt zou de kou best nog wel eens wat langer kunnen aanhouden. En daar kan het ijs ook in goede conditie blijven. Voor het noorden en westen zou dat wel anders zijn. Als er al ijs ligt...
Dus vandaag nog genieten van de laatste ijsdag. Iig hier. Wat daarna gebeurt blijft nog wel wat onzeker. Maar 'winters' blijft 't wel .
Als er al ijs ligt
Hier in het hoge noorden van het land heb ik gisteren nog een tocht van 50KM geschaatst over grote meren en kanalen.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 14:25:46 #174
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_64885101
denk dat je morgen ook nog wel veel kan schaatsen. Hier in de kop van Noord West Overijssel is het momenteel gekkenhuis.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_64885349
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:25 schreef WEST het volgende:
denk dat je morgen ook nog wel veel kan schaatsen. Hier in de kop van Noord West Overijssel is het momenteel gekkenhuis.
quote:
'Negatief reisadvies' Biesboschtocht
Uitgegeven: 10 januari 2009 14:01
Laatst gewijzigd: 10 januari 2009 13:57
HOOGLAND - De schaatsbond KNSB adviseert schaatsers niet meer af te reizen naar de Biesboschtocht.

Bij de afslag naar Hank op de A27, richting Biesbosch staan in beide rijrichtingen files door ongelukken in combinatie met de extra drukte in verband met de schaatstocht.
Schaatsers die nu in de file staan, komen niet meer op tijd voor de start, aldus een woordvoerder van de schaatsbond. De Biesboschtocht wordt ook zondag gehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')