Ka me hierbij alleen maar aansluiten. Prima wedstrijd gespeeld, ook gelet op het gebrek aan wedstrijdritme.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef planethugo het volgende:
thnx DS!
wat vonden we trouwens van Delorge? Ik vond 'm wel aardig spelen, je merkt wel duidelijk dat t geen back is maar je zag al dat het een speler is die aanvallend zeker iets toevoegt en een goede pass heeft. Kortom, een echte versterking
Zal wellicht niet baten. Ik vrees dat Roda's dagen geteld zijn...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:36 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Ka me hierbij alleen maar aansluiten. Prima wedstrijd gespeeld, ook gelet op het gebrek aan wedstrijdritme.
quote:‘Dit hoop ik nooit meer mee te maken’
AANHOUDINGEN Zes verdachten opgepakt voor bedreigen arbiter Pol van Boekel uit Venray
De politie heeft op 22 en 23 december zeven mannen opgepakt voor het bekladden van de woning en de auto van Pol van Boekel, scheidsrechter betaald voetbal uit Venray in april 2008. De verdachten komen uit Kerkrade, Gouda en Landgraaf en zijn 18 tot 26 jaar oud. Met Kerstmis waren de verdachten weer thuis.
Scheidsrechter Pol van Boekel deed op zaterdag 12 april, toen hij in de ochtenduren zijn huis in Venray verliet een ontdekking, die hem nog lang zal heugen. Zijn auto, de voordeur van zijn woning, de muur van de garage en rolluiken waren met verf besmeurd. De ongenode voorjaarsschilders wensten de oud-profvoetballer van VVV weinig goeds toe. ‘Jij gaat dood, stond op een rolluik geklad’. De T van gaat en de D dood waren weliswaar onleesbaar, maar de boodschap was duidelijk. De daders lieten Van Boekel ook weten dat hij in hun ogen een hoer was, en ook een homo. Hun teksten suggereerden dat Van Boekel en/of de KNVB er maffiapraktijken op nahielden.
De kladderaars lieten weliswaar geen visitekaartjes achter, maar zetten de politie wel op een spoor. De kapitale letters RJC op muren en op de motorkap van de auto waren een aanwijzing dat Roda JC-aanhangers hun gram hadden gehaald op de scheidsrechter. En er waren meer redenen om dat aan te nemen. Scheidsrechter Van Boekel (op de foto met Roda JC’er Willem Janssen) stuurde immers op vrijdag 4 april tijdens de wedstrijd Roda JC - NEC Cheikh Tioté, trainer Raymond Atteveld en verzorger Norbert Keulen van de Kerkradenaren naar de tribune. Daar praatten de supporters in Parkstad nog lang over na. Op 11 april, een dag voor de kladpartij, kreeg Van Boe- kel al een vreemd, anoniem, telefoontje over deze wedstrijd.Wellicht dat de daders op zoek naar zijn adres waren.Van Boekel is blij dat hij een punt achter de affaire kan zetten nu er verdachten zijn opgepakt. „Ik hoop het nooit meer mee te maken.
Het heeft geen invloed gehad op mijn fluiten.
Afgezien van het feit dat ik tot eind vorig jaar geen wedstrijden van Roda JC meer heb gefloten. Maar persoonlijk laat het je niet koud. Het is belachelijk dat dit soort dingen gebeuren.
Mensen moeten niet aan andermans spullen zitten. Zeker niet aan je huis. Dan komt het wel heel erg dichtbij. Maar goed, ze zijn opgepakt en verdienen straf. Daarmee is de zaak wat mij betreft afgedaan.”
De fans van Roda zijn de zaak nog lang niet vergeten. Toen Van Boekel op 20 december vorig jaar het duel Roda-Groningen leidde, had de leidsman het zwaar te verduren.
Het ene spreekkoor na het andere daalde van de tribunes op hem neer. Ook uit de reacties op internet blijkt dat het nog lang niet goed zit tussen een deel van de Roda-aanhang en de Noord-Limburgse arbiter.
Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
quote:Vertrek Vandamme maakt bij Roda JC ruimte voor De Wree
KNVB Protest tegen gele kaart voor Kah verworpen
Roda JC wacht op een telefoontje van Kortrijk, dat Jamaïque Vandamme zou willen overnemen. Als de Belgische eersteklasser akkoord gaat met de transfersom, wil de Kerkraadse club zich na het vertrek van de aanvaller zo snel mogelijk versterken met een verdediger.
Volgens trainer Harm Volgens trainer Harm van Veldhoven heeft Roda meerdere kandidaten op het oog. Eén van hen is Kris de Wree van Germinal Beerschot Antwerpen. „Een vertrek van Jamaïque biedt eventueel ruimte voor het aantrekken van DeWree”, aldus Van Veldhoven. „Maar hij is niet de enige die we volgen.”Wel is duidelijk dat de coach vooral versterking zoekt in de verdediging. „Voorin hebben we voldoende mogelijkheden”, geeft Van Veldhoven aan. „Achterin zijn we, ook met het oog op mogelijke schorsingen, kwetsbaar. Bovendien is het niet te doen met weinig geld een aanvaller te vinden die echt een versterking is.”
De backposities zijn (ondanks het aantrekken van Laurent Delorge) nog steeds onvoldoende bezet, terwijl ook centraal achterin niet veel mag gebeuren.
Het voordeel van De Wree is dat hij achterin op meerdere posities inzetbaar is.
Het contract van de 27-jarige Belg bij GBA loopt in de zomer af.
Door hem nu van de hand te doen kan de club nog een transfersom vragen. GBA-coach Aimé Anthuenis liet in Belgische media weten gisteren in Belgische media weten zijn verdediger niet kwijt te willen.
Roda heeft zonder succes protest aangetekend tegen de gele kaart die Pa Modou Kah zondag kreeg in het duel tegen PSV. Scheidsrechter Jan Wegereef slingerde de verdediger op de bon (en gaf PSV een strafschop), omdat hij dacht dat Kah hands had gemaakt. In werkelijkheid werd de bal geblokt door het gezicht van de Roda JC’er. Na het bekijken van de televisiebeelden erkende de scheidsrechter het fout te hebben gezien. „Hoewel we wisten dat het eigenlijk niet mogelijk is in beroep te gaan tegen een gele kaart, hebben we het toch geprobeerd”, aldus directeur voetbalzaken Martin van Geel. „Maar het protest is meteen verworpen.”
quote:FC LIMBURG
Roda JC heeft vanavond (20.00 uur) een uitgelezen kans de laatste acht van het bekertoernooi te bereiken.
De Kerkraadse ploeg ontvangt FC Lienden, de huidige nummer vijf in de zondag hoofdklasse C. De tegenstander, die in de vorige ronde op eigen veld stuntte tegen Vitesse, wordt in Kerkrade gesteund door meer dan meer dan 1200 toeschouwers.
Roda heeft de amateurs driemaal bekeken. „Het is een grote, atletische ploeg met snelheid op de flanken”, aldus trainer Harm van Veldhoven, die niet van plan lijkt veel wijzigingen aan te brengen in zijn ploeg om andere spelers meer speelminuten te geven. „Je kunt jezelf meer vertrouwen geven met dit soort wedstrijden. Zoveel winnen we niet. Je weet dat je in dit soort duels alleen iets te verliezen hebt, dus de druk ligt bij ons.
Maar we spelen wel thuis, dus normaal gesproken moet je winnen.”
Ruud Vormer, die zondag tegen PSV vanwege een lichte blessure ontbrak in de basis, is voldoende hersteld. Bovendien kan PSV-huurling Eric Addo zijn debuut maken.
Vincent Lachambre, Przemyslaw Tyton en Dieter van Tornhout zijn niet van de partij.
Vermoedelijke opstelling Roda: Castro, Delorge, De Fauw, Addo/Kah, De Jong, Vormer, Meeuwis, Bodor, Janssen, Hadouir, Cissé.
Resterend bekerprogramma.
Vandaag 20.00 uur: NEC-Sparta, FC Volendam- Excelsior, AZ-Achilles’29; 20.45 uur: NAC-FC Groningen.
Morgen 20.45 uur: ADO Den Haag-FC Twente.
Ook dan zou die kaart zijn blijven staan, gele kaarten worden namelijk echt nooit ingetrokken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:16 schreef LeonH het volgende:
Delorge was ik ook zeker tevreden over. Je zag dat ie al rond de 70e minuut stond te puffen wegens gebrek aan wedstrijd ritme, maar je zag ook zijn ervaring op bepaalde momenten.
Weet niet precies wat die reglementen zijn wat betreft die gele kaart maar was eens benieuwd geweest als het een Amsterdams, Rotterdams of Eindhovens clubje was geweest.
Dan kreeg die scheids de week erop iig. geen FC Gronigen - Ajax aangewezen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ook dan zou die kaart zijn blijven staan, gele kaarten worden namelijk echt nooit ingetrokken.
dat is een ding wat zeker is ja, dan had ie Helmond Sport - Veendam mogen fluiten, hoezo maffiapraktijken. Die domme supporters moeten wel gek zijn!quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:02 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dan kreeg die scheids de week erop iig. geen FC Gronigen - Ajax aangewezen.
Het zit diep héquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:49 schreef Timmie1983 het volgende:
Wat wordt het trouwens tegen FC Lienden? Denk toch een 4-1 of zo. Winnen we deze wedstrijd, dan staan we als 'degradatieploeg' toch maar weer in de kwartfinale
. Kunnen we van
Ajakkes, Pisvee
en Feijenerd
niet zeggen.
quote:
Dat je uberhaubt reageert op een dergelijke prikker...quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:52 schreef thewishmaster het volgende:
Ik denk dat Roda eerst maar eens moet zorgen dat ze nacompetitie ontlopen voordat ze neerbuigende taal uitslaan richting de traditionele top drie, vooral als je de kwartfinale haalt via Cappele uit, Willem II thuis en Lienden thuis.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:52 schreef thewishmaster het volgende:
Ik denk dat Roda eerst maar eens moet zorgen dat ze nacompetitie ontlopen voordat ze neerbuigende taal uitslaan richting de traditionele top drie, vooral als je de kwartfinale haalt via Cappele uit, Willem II thuis en Lienden thuis.
Desondanks twijfel ik er niet aan dat Roda de beker niet wint dit seizoen. Dat zagen we vorig seizoen, toen ze in de finale met Feyenoord een sterke tegenstander troffen, werden ze gelijk ondersteboven gespeeld. Dat zal dit jaar niet anders zijn wanneer ze bijvoorbeeld AZ tegenkomen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:10 schreef RD4 het volgende:
[..]
Ja, dikke lul drie bier. Hoe je het haalt is onbelangrijk als je het maar haalt. Volendam-uit altijd lastig, alleen rot als je er voor de beker verliest.....
Dus met een sterke tegenstander verliezen we direct?quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:15 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Desondanks twijfel ik er niet aan dat Roda de beker niet wint dit seizoen. Dat zagen we vorig seizoen, toen ze in de finale met Feyenoord een sterke tegenstander troffen, werden ze gelijk ondersteboven gespeeld. Dat zal dit jaar niet anders zijn wanneer ze bijvoorbeeld AZ tegenkomen.
Die mening ben ik ook toegedaan, als wij AZ treffen is het ook over en uit. Maar zolang dat niet zo is en wij verder zijn gekomen dan Ajax (die nota bene verliezen van Volendam) ben ik een blij man. Er is geen beter vermaak dan leedvermaak. Wij komen er wel bovenop net zoals jullie vast en zeker nog eens de beker winnen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:15 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Desondanks twijfel ik er niet aan dat Roda de beker niet wint dit seizoen. Dat zagen we vorig seizoen, toen ze in de finale met Feyenoord een sterke tegenstander troffen, werden ze gelijk ondersteboven gespeeld. Dat zal dit jaar niet anders zijn wanneer ze bijvoorbeeld AZ tegenkomen.
Tevens zijn we sinds 2002 thuis ongeslagen in de beker....quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:16 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus met een sterke tegenstander verliezen we direct?
Leuke wetenschap, als ajax de laatste 3 jaar gewonnen had in Kerkrade had men 3 titels mogen vieren.
Ik ben blij dat er ook normaal onderbouwde reacties gegeven kunnen worden in dit topic. Bij de beker maakt het echter niet uit of je in de halve finale wordt uitgeschakeld of in de eerste ronde, een prijs heb je in allebei de gevallen niet. De nederlaag tegen Volendam was trouwens schandalig, daar kan geen discussie over bestaan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:32 schreef RD4 het volgende:
[..]
Die mening ben ik ook toegedaan, als wij AZ treffen is het ook over en uit. Maar zolang dat niet zo is en wij verder zijn gekomen dan Ajax (die nota bene verliezen van Volendam) ben ik een blij man. Er is geen beter vermaak dan leedvermaak. Wij komen er wel bovenop net zoals jullie vast en zeker nog eens de beker winnen.
Finalist worden is in veel gevallen voldoende om ook europees te spelen. Als AZ bij de 1e 5 eindigt speelt de finalist toch ook Europees? En Europees en/of de beker halen is voor ons al een hele prestatie.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:33 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er ook normaal onderbouwde reacties gegeven kunnen worden in dit topic. Bij de beker maakt het echter niet uit of je in de halve finale wordt uitgeschakeld of in de eerste ronde, een prijs heb je in allebei de gevallen niet. De nederlaag tegen Volendam was trouwens schandalig, daar kan geen discussie over bestaan.
Misschien is dat zijn definitie van wedstrijdritme op laten doenquote:Op woensdag 21 januari 2009 16:42 schreef TheYoung1 het volgende:
Waar ik me zondag overigens wel nog aan ge-ergerd had: dat van Veldhoven Vandamma nog warm liet lopen ondanks dat hij net de derde wissel ging inbrengen..Was iemand anders dat ook opgevallen?
Ik vond het een lage streek en gemeen denigrerend voor een speler. Zoiets doe je niet.
Voor topclubs geldt dat misschien, maar bij ons als subtopper is een halve finale al bijna net zo heerlijk hoor. Zelfs die in Amsterdam 2 jaar terug, man wat was dat zuur... maar wel een heerlijke dag verder gehad.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:33 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Bij de beker maakt het echter niet uit of je in de halve finale wordt uitgeschakeld of in de eerste ronde, een prijs heb je in allebei de gevallen niet.
praat voor jezelf ja!quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:45 schreef NoMercy285 het volgende:
[..]
Voor topclubs geldt dat misschien, maar bij ons als subtopper is een halve finale al bijna net zo heerlijk hoor. Zelfs die in Amsterdam 2 jaar terug, man wat was dat zuur... maar wel een heerlijke dag verder gehad.
nee je bent toch echt de enige die op vandamme letquote:Waar ik me zondag overigens wel nog aan ge-ergerd had: dat van Veldhoven Vandamme nog warm liet lopen ondanks dat hij net de derde wissel ging inbrengen..Was iemand anders dat ook opgevallen?
de winnaar moet CL spelen om de verliezend finalist UEFA Cup te laten spelen.quote:Finalist worden is in veel gevallen voldoende om ook europees te spelen. Als AZ bij de 1e 5 eindigt speelt de finalist toch ook Europees? En Europees en/of de beker halen is voor ons al een hele prestatie.
het leuke van bekervoetbal is dat er altijd wel gekke uitslagen bijzitten, dus dat gedoe van: dat zagen we vorig jaar wel.... als een club in zijn eigen stadion mag spelen met 75% eigen supporters, scheidsrechterlijke dwalingen en beide teams die wel willen maar niet kunnen voetballen dan heb je al weinig kans.quote:Desondanks twijfel ik er niet aan dat Roda de beker niet wint dit seizoen. Dat zagen we vorig seizoen, toen ze in de finale met Feyenoord een sterke tegenstander troffen, werden ze gelijk ondersteboven gespeeld. Dat zal dit jaar niet anders zijn wanneer ze bijvoorbeeld AZ tegenkomen.
Het hele dorp past 3 keer in het Parkstad Limburg stadionquote:Op woensdag 21 januari 2009 17:23 schreef Mestras het volgende:
ik ga jullie wel uitlachen als Lienden jullie verslaat
volgens mij is er op dit moment een hele volksverhuizing vanuit Lienden naar jullie op komst!
wat the fuck stel jij dan voor eigenlijk? Waar heb je het over?quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:37 schreef Mestras het volgende:
roda, stelletje zijn jullie verdienen geen eer geen respect
Lienden had geen spelers meer.quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:55 schreef Oinkie het volgende:
Waarom speelden ze maar 23 minuten in de verlenging ipv 30?
ah vandaar.quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:55 schreef Oinkie het volgende:
Iemand met suiker werd het blijkbaar te veel. Was flauw gevallen, niets bijzonders.quote:Op donderdag 22 januari 2009 00:06 schreef LeonH het volgende:
[..]
ah vandaar.
Wij liepen naar de auto en toen hoorden we de muziek al, terwijl er pas tussen de 5 en 10 minuten waren gespeeld.
Wat was er trouwens op West gebeurd? Zag een paar gele hesjes en in het midden daarvan EHBO mensen
De spelers gaven aan het op te geven en Hans Kraaij jr. was het daarmee eens. Zij legde zich neer bij het verlies en wilden niet met nog meer naar huis gestuurd worden. 2-0 was een redelijke eindstand. Vond wel dat Roda ergens echt bagger speelde, maar ja, wat wil je met publiek wat niet eens weet wat zingen en aanmoedigen is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:55 schreef Oinkie het volgende:
Dat dus niet hequote:
quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:47 schreef Puala het volgende:
[..]
De spelers gaven aan het op te geven en Hans Kraaij jr. was het daarmee eens. Zij legde zich neer bij het verlies en wilden niet met nog meer naar huis gestuurd worden. 2-0 was een redelijke eindstand. Vond wel dat Roda ergens echt bagger speelde, maar ja, wat wil je met publiek wat niet eens weet wat zingen en aanmoedigen is.
[..]
Dat dus niet he
Ik hoop AZquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:04 schreef planethugo het volgende:
eind goed al goed, moeilijk spelen tegen een ploeg die niet kan én niet wil ballen. Vanavond de loting, als we maar thuis spelen, dan maakt t me niet uit tegen wie
"Niet het meest fanatieke publiek" wat zeg je het toch heerlijk zacht.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:06 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
![]()
Toegegeven, RJC heeft niet het meest fanatieke publiek, maar ze zijn er wel iedere wedstrijd. 1200 man van Lienden in het PLS, waarvan er 1000 successupporters zijn en 100 normaalgesproken voor Fietstas. FC Lienden, adiëe wa
Zegt mij al genoegquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:11 schreef Puala het volgende:
[..]
En er zat meer ajax en feyenoord aanhang in de bus als vitesse aanhang
Wat een onzin... Alsof je niet én je amateurclub én je profclub mag steunen?quote:
Ja idd. Ik zie het punt niet. Voor velen is hiervandaan telkens naar A'dam of R'dam reizen geen optie. Zij kiezen er voor om wel een amateurclub door en door te steunen. Vind het een goed alternatief hoor. Feyenoord en Ajax is helemaal geen partij voor Lienden, denk dat velen dat ook inzien. Verwacht wel trouwens dat ze gewoon bij Lienden zouden gaan zittenquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:21 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Wat een onzin... Alsof je niet én je amateurclub én je profclub mag steunen?
Wordt pas interessant wanneer dan FC Lienden tegen Feyenoord of Ajax zou spelen
Overigens, zo neerbuigend doen terwijl je eigen club toch een baggerseizoen draait en zo veel moeite (niet weten te scoren) heeft tegen een amateurclub
slaat idd nergens op. Is toch mooi dat zoiets loskomt bij een amateurclub. Respect daarvoor.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:21 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Overigens, zo neerbuigend doen terwijl je eigen club toch een baggerseizoen draait en zo veel moeite (niet weten te scoren) heeft tegen een amateurclub
Verrek, ja.. Dat is overmorgen al weer.. Hoewel de afgelopen jaren veelal doelpuntrijke en spectaculaire wedstrijden leeft deze wedstrijd niet bepaald bij ons.. Misschien omdat het tussen een dubbele ontmoeting met Feijenoord en de uitwedstrijd tegen Ajax in valt. Misschien ook omdat Roda dit seizoen het af laat weten. Gezien de stand zijn we eigenlijk 'verplicht' om thuis 'eenvoudig' te winnen, al zal het, zoals wel vaker dit seizoen, vast een draak van een wedstrijd worden waarin de minst slechte met de punten aan de haal gaatquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:36 schreef planethugo het volgende:
[..]
-knip- Nu op naar de diepfriezen
Wat is zijn positie? Linksback, rechtsback of centrale verdediger?quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:00 schreef DarkShine het volgende:
Kris de Wree per direct van GBA naar Roda JC.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:04 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat is zijn positie? Linksback, rechtsback of centrale verdediger?
Als een club inziet dat het voor de rest een verloren wedstrijd is, waarom zou je ze dan nog verder gaan pijnigen? In mijn ogen hebben ze op een volwassen en correcte manier aangegeven dat jullie idd de winnaars van die avond waren. Niets meer, niets minder?quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:22 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Als de een na de andere niet meer vooruit komt noem ik dat zo.
Hullie mogen V.O.F. Paulo Henrique wel huren.. Die schopt bij ons in voetballend opzicht op de flanken al maanden geen deuk in een pakje boter, maar zou bij jullie mooi in de 16 kunnen gaan ploeteren en doelpunten maken (want dat laatste doet 'ie dan wel weer)quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:30 schreef planethugo het volgende:
werd toch altijd gezegd dat t een rechtsback was? Dan kan Delorge eindelijk wat meer naar voren, nu nog een fatsoenlijke spits erbij, maarja waar vind je die midden in t seizoen en ook nogeens gratis
Dat zou inderdaad mooi zijn, maar op zich ben ik niet ontevreden met wat we in de winterstop binnengehaald hebben. Dat is meer dan waar ik op gerekend had.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:30 schreef planethugo het volgende:
werd toch altijd gezegd dat t een rechtsback was? Dan kan Delorge eindelijk wat meer naar voren, nu nog een fatsoenlijke spits erbij, maarja waar vind je die midden in t seizoen en ook nogeens gratis
die zou ik wel graag bij ons zien ja, snap niet dat die bij jullie niet zoveel speelt maar jullie hebben geloof ik wel 8 spitsen ofnietquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:38 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Hullie mogen V.O.F. Paulo Henrique wel huren.. Die schopt bij ons in voetballend opzicht op de flanken al maanden geen deuk in een pakje boter, maar zou bij jullie mooi in de 16 kunnen gaan ploeteren en doelpunten maken (want dat laatste doet 'ie dan wel weer)
Hmmm. We hebben wel veel aanvallende (flank)spelers en middenvelders, voor wat betreft echte centrumspitsen valt het ietwat tegen. En dat laatste is toch waar Paulo Henrique het beste tot z'n recht komt denk ik. Hij lijkt dit seizoen een beetje stil te staan in z'n ontwikkeling. Heeft veelal ruzie met de bal en in het veld is het net éénmansbedrijfje P.H. Als je het mij vraagt wil hij gewoon veel te veel en te snel. Hij is nog maar 19, dan hoef je echt niet al de spits van SC Heerenveen te zijn. Toch lijkt 'ie dat te denken, zowel op als naast het veld. Dus even er tussen uit, flink aan de bak in het Limburgse en gewoon weer eens gaan voetballen zou wel eens heel heilzaam kunnen werken..quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
die zou ik wel graag bij ons zien ja, snap niet dat die bij jullie niet zoveel speelt maar jullie hebben geloof ik wel 8 spitsen ofniet
Volgende week pas...quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:19 schreef NoMercy285 het volgende:
ah we hadden rustig wat langer kunnen verlengen gisteren... de loting is nu toch pas volgende week
quote:Roda JC ontsnapt aan blamage
MOEIZAAM Kerkraadse profs pas na verlenging langs hoofdklasser Lienden
Als een profclub wordt uitgeschakeld door amateurs wordt terecht gesproken van een blamage.
Als het ook nog eens gebeurt in de thuishaven van de profs, is zelfs de term blamage veel te zwak uitgedrukt.
Roda JC speelde gisteren tegen de amateurs van Lienden met vuur en kwam uiteindelijk met de schrik vrij: 2-0. Na verlenging, dat wel..
De complimenten en het applaus waren na afloop voor FC Lienden. Ook vanuit het supportersvak van Roda. De Kerkraadse fans toonden waardering voor de manier waarop de gasten werkelijk voor elke centimeter hadden geknokt.
Vergeten waren de woorden van Hans Kraay die zich in een opwelling meteen na de loting niet al te vleiend had uitgelaten over het tripje naar Kerkrade. Tijdens de wedstrijd was de trainer van Lienden een paar keer minder flatteus toegezongen door de Roda-aanhang, maar dat had vooral te maken met de ergernis over het feit dat Kraays formatie weigerde te capituleren en er zelfs een verlenging uit wist te slepen. Het is en blijft de charme van het bekervoetbal: een reus die struikelt over de underdog.
Het gebeurt niet vaak en als het al gebeurt is het meestal op het veld van de amateurclub. Daar waar doorgaans op een zondag een paar honderd man staan, maar het dorp of de wijk massaal uitloopt als een profclub op bezoek komt. En vervolgens tot diep in de nacht de polonaise lopen in een te krappe kantine als de favoriet na een onverwachte nederlaag met de staart tussen de benen is afgedropen.
Een stunt van amateurs op vreemde bodem is zo goed als uitgesloten.
Eigenlijk zou de KNVB bij de loting een amateurclub altijd het thuisvoordeel moeten geven tegen een eredivisionist. Al blijft een bezoekje aan een groot stadion voor amateurs natuurlijk altijd een avontuur. Niet alleen voor de spelers, ook voor de achterban. FC Lienden werd gisteren vergezeld door 1500 supporters, waardoor één op de vier inwoners van het dorp uit de Betuwe in een bus of auto richting Limburg was gestapt.
Op weg naar een kansloze nederlaag, zou je denken.
Een nederlaag die doorgaans in dit soort duels gepaard gaat met een hoge uitslag als de profclub snel scoort. Blijft die vroege treffer uit, dan zie je vaak hetzelfde tafereel.
Bij de favoriet nemen de irritaties toe, omdat het niet loopt zoals gewenst en de enthousiaste opponent met hangen en wurgen overeind blijft en er alles aan doet om de frustraties bij de profs tot het kookpunt te laten stijgen. Gisteren was het niet anders. Het opstootje in de eerste minuut tussen Anouar Hadouir en twee Lienden-verdedigers zette de toon voor de rest van het duel. De eenzijdige wedstrijd speelde zich weliswaar af in en rond het strafschopgebied van de bezoekers, maar door het uitblijven van de verlossende 1-0 ging Roda steeds meer tegen zichzelf voetballen en zich steeds frequenter ergeren aan de kleinste zaken. De thuisploeg was een makkelijker avondje tegemoet gegaan als één van de drie ballen voor rust niet tegen de paal maar tegen de touwen was gevlogen.
Of als één van de kansen na rust was benut.
Dat gebeurde niet en dus hield de hoofdklasser onder het motto ‘Knokken tot je erbij neervalt’ tot stijgende verbazing van iedereen in het Parkstad Limburg Stadion stand tot het allerlaatste fluitsignaal.
Om vervolgens in de verlenging alsnog door de knieën te gaan door treffers van Marcel de Jong en Andres Oper. De tank bij de bezoekers was toen he-le-maal leeg. Al konden er na afloop nog net voldoende krachten worden aangeboord om samen met een kwart van het dorp een terecht feestje te vieren in Kerkrade.
KNVB-beker
Roda JC *2 FC Lienden 0
* na verlenging, 0-0 na 90 minuten. 91. De Jong 1-0, 98. Oper 2-0. Scheidsrechter Blom. Toeschouwers 6700. Gele kaart: Meeuwis (Roda), Ten Brinke, Van Dijk, Brands (Lienden).
Roda: Castro, Delorge, De Fauw, Addo, De Jong, Vormer (38. Oper), Meeuwis, Bodor (90. Yulu-Matondo), Janssen, Hadouir, Oper.
FC Lienden: Van den Top, Van Dijk, Kuijpers, Vos, Ten Brinke, Brands, Pastoors (79. Hupkes), Caulley, Ter Maat, Van de Kerkhof (55. Van de Langeberg), Hol (10. Hendriks).
quote:Hans Kraay, het sprookje is uit
Hij ligt eruit. Maar Hans Kraay junior heeft genoten van alle aandacht die het bekeravontuur van FC Lienden veroorzaakte. Een dagje in het kielzog van de oud-voetballer, zanger, lolbroek, gastspreker, tv-presentator, maar deze week vooral trainer van de Trots van de Betuwe.
Dinsdag 20 januari, 14.01 uur Hans Kraay junior belt terug.
Of we in de aanloop naar het treffen met Roda JC over zijn schouder mogen meekijken, luidt ons het verzoek. ,,Geen probleem, ik heb geen geheimen voor de pers.” Ander verzoekje dan, kunnen we de opstelling vandaag al krijgen? Verontschuldigend: ,,Zeg ik net dat ik geen geheimen heb voor de pers, heb ik nu geen opstelling voor je. Ik lijk Bert van Marwijk wel, ha ha ha. Ik had ‘m je graag gegeven. Maar ik ben er nog niet uit. Gisteravond zat ik bij SBS, daarna bij Voetbal Insite en vanmorgen heb ik een motivatiespeech voor agrariërs gegeven. Ik heb nog geen tijd gehad om over de opstelling na te denken.”
Woensdag 21 januari, 11.20 uur De grijze spelersbus van FC Lienden draait de krappe oprit van SVN in Landgraaf op. De glimlach van Hans Kraay junior verschijnt.
Joviaal schudt hij handjes. Eeuwige dank voor de gastvrijheid. FC Lienden werkt een ultrakorte training af. De coach: ,,Ik had als speler een bloedhekel aan wandelingen op wedstrijddagen. Daarom gaan we wat tegen een bal aan hengsten." 11.30 uur Kraay doet mee met de groep.
Tackelt als hij in een rondo te lang in het midden staat en schreeuwt geregeld zijn longen uit zijn lijf.
,,Als wij trainen, moeten de ramen in Lienden dicht”, vertelt elftalbegeleider Paul van Driel. ,,Anders kunnen de kinderen niet slapen.” 11.35 uur De groep wordt bijgepraat. Vanaf nu draait alles om Roda, is de boodschap.
Kraay wil strijd zien. Strijd, strijd en nog meer strijd. 12.01 uur De training die eigenlijk geen training is, zit erop. „We hebben geen schijn van kans tegen Roda. In Lienden heeft iemand laatst de lotto gewonnen.
Dat lukte hem de maand erop niet nog een keer.Wij hebben de lotto al gewonnen tegen Vitesse.” 12.09 uur De overnachting in Landgraaf is uit de hand gelopen, meldt Kraay op een landelijke radiozender. Aanvaller Jesse Pastoors verwisselde diep in de nacht de wasbak met het toilet, wil het verhaal. „We hebben de fout gemaakt door om tien uur tegen de spelers te zeggen dat ze best wat mochten drinken. ‘Bereid je maar voor zoals je dat normaal ook voor een wedstrijd doet, als jullie maar om twaalf uur naar bed gaan’, hebben we gezegd. Binnen twee uur was de rekening opgelopen tot 498 euro.” 18.20 uur De aankomst bij het stadion is veelbelovend.
De spelersbus wordt begroet door honderden supporters.
„Het eerste kippenvelmoment is binnen”, zegt Kraay. 19.50 uur Speler Frank Hol breekt vlak voor de aftrap in de kleedkamer de spanning: „Niet onderschatten jongens.”
Kraay knuffelt iedereen en neemt nog één keer het woord. Hij rept weer over kippenvel. Opgelopen voor het bomvolle uitvak. „Jullie schrijven vanavond geschiedenis.
We zullen wel weer 90 minuten lang achter de bal aanlopen, maar we gaan knokken. Veel plezier jongens.”
20.22 uur De harde kern van Roda zet aan voor de klassieker met daarin een homoseksueel als hoofdpersoon.
Lijdend voorwerp Hans Kraay hoort het met een glimlach aan, schudt zijn hoofd en zwaait. De Limburgers begroeten die reactie met gejuich. 20.29 uur Het vak voor de dug-out waarin de trainer vrij mag rondlopen, is voor de zoveelste keer te klein voor de opwinding van Kraay. 20.48 uur Ruststand 0-0. Kraay duikt handenklappend de catacomben in. 21.55 uur Negentig minuten op de klok, stand 0-0. Kraay pept zijn manschappen op voor de verlening. 22.00 uur Het sprookje is voorbij: 1-0. Tegen beter weten in zwaaien de armen in het rond. De coach die weet dat de strijd verloren is, geeft niet op. 22.30 uur Honderdtwintig minuten op de klok: 2-0. Kraay dirigeert zijn ploeg richting de Limburgse fans. Als goedmakertje voor de emotionele reactie meteen na de bekerloting toen hij Roda-uit een strafkamp noemde.
Een staande ovatie volgt. 22.36 uur Het uitvak is uitgejuicht. Kraay loopt de kleedkamer binnen. Schudt handjes, geeft omhelzingen. „Geweldig, geweldig, geweldig, geweldig.
We hebben zo hard geknokt, we zijn zo diep gegaan. Sorry, maar van dit soort wedstrijden ga ik in clichés praten.”
HANS KRAAY JUNIOR
Geboren op 22 december 1960 in Utrecht Zoon van voormalig voetballer en voetbaltrainer Hans Kraay senior Kraay junior speelt betaald voetbal van 1977 tot 1996 Komt onder meer uit voor AZ, De Graafschap, Dordrecht, RKC, FC Den Bosch het Engelse Brighton, het Amerikaanse San Jose Earthquakes en het Canadese Edmonton.
Bouwt een reputatie op als bikkelharde speler Heeft nog altijd het record van de allersnelste gele kaart in het betaald voetbal op zijn naam staan (3 seconden tijdens Feyenoord-Dordrecht in 1992) Begint tijdens zijn actieve loopbaan in 1987 bij NOS Langs de Lijn Stapt in 1992 over naar Veronica, later naar RTL om uiteindelijk bij SBS terecht te komen waar hij verschillende programma’s (o.a. duels van Oranje, Domino Day en Worlds Funniest Videos) presenteert.
quote:Hoe FC Lienden zo ver kwam
FC Lienden won in de eerste ronde van de KNVB-beker van de amateurs van DWV (0-1). In de tweede ronde had de ploeg van Hans Kraay junior een verlening nodig om Sparta Nijkerk op de knieën te krijgen (1-2). Maar de grootste verrassing was het behalen van de achtste finales door grote buur Vitesse thuis met 1-0 te verslaan.
De gevierde man die memorabele avond in november vorig jaar was Erik de Kruijk. De aanvaller die drie jaar geleden nog een blauwe maandag uitkwam voor Fortuna Sittard, scoorde de enige treffer uit een afgemeten vrije trap. De Kruijk was er gisteren overigens niet bij. Hij miste het duel in verband met een hersenschudding.
quote:Roda-fans veroordeeld wegens geweldpleging
RECHTSZAAK ‘Kerkraadse club blundert met actie’
VOETBAL – Acht van de tien Roda- supporters die gisteren voor de rechtbank in Maastricht moesten verschijnen zijn veroordeeld wegens openlijke geweldpleging tijdens de wedstrijd Roda JC - Sparta op 21 oktober 2006. De andere twee werden vrijgesproken.
De opgelegde straffen liepen uiteen van geldboetes, oplopend van 200 euro tot 350 euro, en taakstraffen van 20 tot 40 uur, deels voorwaardelijk.
De politierechter deed de uitspraak op basis van getuigenverhoren en videobeelden en foto’s waarop de verdachten te zien waren tijdens de rellen. Ruim een jaar geleden werden al twee Roda- en twaalf Sparta-supporters veroordeeld in dezelfde zaak.
Tijdens de wedstrijd van Roda JC - Sparta op 21 oktober 2006 bleken aanhangers van Sparta op de westtribune te zitten die normaliter is gereserveerd voor supporters van de club uit Kerkrade. Normaal gesproken is het vrijwel onmogelijk om als supporter van de gastclub in het vak met fanatieke Roda-aanhang te komen, maar voor die wedstrijd verkocht Roda in samenwerking met weekblad GZT losse kaartjes voor 2,50 euro per stuk. De twee groepen supporters belandden op die manier bij elkaar in het vak, wat uitliep op rellen.
Voor de hoogte van de straffen hield de rechter rekening met de lange periode tussen 21 oktober 2006 en de rechtszaak van gisteren.
Reden voor die vertraging was dat de zaak eerder werd aangehouden omdat de advocaten van de verdachten meer getuigen wilden horen.
Daarnaast beschuldigden raadslieden Peter van Geelkerken en Björn Jegers de betrokken brigadier van de politie ervan dat deze tijdens de rellen te lang heeft gewacht met het vragen van politieassistentie.
Tevens noemden zij de kaartenactie van het bestuur van Roda JC een fout van de club. Daarmee was de politierechter het eens.
Hij noemde de actie weliswaar een blunder van de Kerkraadse club, maar niet van belang in de strafmeting van de verdachten.
quote:Roda JC kon niet langer wachten met vastleggen De Wree
FINANCIËN Externe geldschieter staat garant voor transfersom van Belgische verdediger
Roda JC heeft met Germinal Beerschot overeenstemming bereikt over Kris de Wree. De Kerkraadse club is ook met de speler zelf tot een akkoord gekomen over een contract tot de zomer van 2011 met een eenzijdige optie van de kant van Roda voor nog een jaar.
De deal zal vandaag worden afgerond als de 27-jarige Belg medisch goed wordt gekeurd.
Vanwege het gebrek aan financiën wilde Roda in eerste instantie wachten met het aantrekken van De Wree totdat het zelf een speler van de hand had gedaan. De belangrijkste kandidaat is Jamaïque Vandamme.
Kortrijk heeft deze week opnieuw laten weten nog steeds serieus geïnteresseerd te zijn in de aanvaller, maar tot een transfer is het nog niet gekomen. Desondanks besloot Roda gisteren over te gaan tot het vastleggen van de verdediger van Germinal Beerschot. Daarvoor was wel de steun nodig van een externe geldschieter, die garant staat voor de bescheiden transfersom. „Zouden we toch nog iemand verkopen, dan hoeven we die garantstelling niet aan te spreken”, aldus directeur voetbalzaken Martin van Geel, die aangaf niet langer te willen wachten. Na in de beginfase van de competitie voornamelijk op de bank te hebben gezeten, startte De Wree in de laatste zes wedstrijden in de basis. Door zijn goede prestaties (De Wree scoorde afgelopen zondag tweemaal tegen Racing Genk) nam intern bij Germinal de weerstand om hem te verkopen toe.
Vooral trainer Aimé Anthuenis verzette zich tegen een vertrek van de verdediger, wiens contract in de zomer afliep. „Stel we zouden het nu niet hebben gedaan en dadelijk toch Jamaïque Vandamme verkopen, dan was het misschien niet meer mogelijk om De Wree aan te trekken”, verklaart Van Geel. „Met de schorsingen die in de tweede seizoenshelft gaan komen, was versterking achterin een noodzaak.” De rechtsbenige De Wree kan in de laatste linie op meerdere plekken uit de voeten en heeft zelfs ook al als linksback gespeeld.
Harm van Veldhoven kent de aanwinst van zijn periode als trainer van Germinal. Hij is na Eric Addo (gehuurd van PSV), Arnaud Sutchuin (Anderlecht) en Laurent Delorge (Ajax) de vierde speler die Roda tussentijds heeft aangetrokken.
quote:500 reacties op fan-actie[/b]
De actie Fans voor Fans, waaraan deze week een einde is gekomen, heeft ruim 500 nieuwe (halve)seizoenkaarthouders opgeleverd.
Met de actie wilden twee supportersverenigingen van Roda JC (West Side Ultra’s en Fanproject) meer toeschouwers in het stadion zien te krijgen. Vorig seizoen, toen Roda gedeeld vijfde stond, meldden zich in de winterstop nog geen honderd nieuwe (halve)seizoenkaarthouders aan.
quote:Roda JC moet wachten op loting kwartfinales
De loting voor de kwartfinales van de KNVB-beker is een week uitgesteld.
Dat komt omdat de laatste achtste finale gisteravond tussen ADO Den Haag en FC Twente werd afgelast omdat het veld door de vele regen onbespeelbaar was geworden. Roda JC schaarde zich woensdag bij de laatste acht door van de amateurs van FC Lienden te winnen. De loting is uitgesteld tot volgende week woensdag, meteen na ADO Den Haag-FC Twente.
quote:Landskampioen AZ laat Roda-vrouwen kansloos
1-4 Alkmaarse gasten erg efficiënt
VOETBAL – De voetbalsters van Roda JC hebben gisteravond met 1–4 van AZ verloren. De landskampioen was met effectief voetbal op Kaalheide duidelijk een maatje te groot voor de ploeg van René Eijer.
Evenals eerder dit seizoen in Alkmaar was Roda ook nu niet opgewassen tegen de routine van AZ.
De ploeg van trainer Ed Engelkes (tevens assistent bondscoach van het Nederlands elftal) telt vrijwel uitsluitend voetbalsters die momenteel of in het recente verleden voor Oranje speelden.
Al na tien minuten spelen werd de Kerkraadse ploeg op achterstand gezet, toen Jessica Fishlock (Wales international) vrij voor keepster Sandra Swinkels kwam.
Het lukte AZ vervolgens niet de wedstrijd snel te beslissen. Dat was zeker de verdienste van Roda, dat streed voor elke meter maar aanvallend te kort kwam in de passing en daardoor geen goede aanval kon opzetten.
Eijer had niet de beschikking over Danitsja Heiligers en Sharona Demandt (ziek). Ook Miranda Valkenburg was niet fit, maar begon toch aan de wedstrijd.
Kort voor rust bracht Daphne Koster AZ met een kopbal op 0-2 en besliste daarmee in feite de wedstrijd.
Shirley Kocacinar, die na een langdurige blessure haar rentree maakte, zorgde na rust met een afstandschot voor de eretreffer: 1-3.
Bij AZ bleef de uit Elsloo afkomstige Dionne Demarteau op de bank.
Ze raakte begin december op een training aan haar hoofd geblesseerd en onderging een MRI-scan.
Inmiddels traint ze weer mee met de ploeg, maar Engelkes zag geen noodzaak om de Limburgse in het veld te brengen.
Eredivisie vrouwen
Roda JC 1 AZ 4
10. Fishlock 0-1; 45. Daphne Koster 0-2; 60. Oudemast 0-3; 67. Kocacinar 1-3; 70. Bouchra Moudou 1-4.
Scheidsrechter: F. Franssen (Heerlen).
Toeschouwers: 225.
Gele kaarten: Kocacinar en Pluijmen.
Roda JC: Swinkels; Plantaz; Vromen; Gilissen; Hennen; Schepens; Maureen Hamers (76. Aerts); Pluijmen; Valkenberg (46. Kocacinar); Harmsen; De Kort.
Inderdaad, pas vanaf het moment dat hij erin kwam werd Roda enigszins gevaarlijk. Tot dat moment was het veldspel niet onaardig, maar was er geen enkel gevaar. Vrijdag tegen Heracles pleit ik dan ook voor het spitsenduo Cisse/Oper met Hadouir erachter en daar weer achter het blok Meeuwis, Vormer en Janssen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:43 schreef planethugo het volgende:
OPER IN DE SPITS GODVERRRRRDOMME
Ik niet. Het veldspel is niet slecht en het programma wat nu volgt is veel makkelijker dan we tot nu toe gehad hebben.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:23 schreef LeonH het volgende:
ga me vanavond maar es ene flink drinken, want zelfs ik begin het nu somber in te zien...
Dat Roda Heerenveen voetballes gegeven heeft is flauwekul, maar ik vond wel dat Roda voetballend niet onder deed voor Heerenveen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:21 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Wat hebben jullie een grappige coach (of is 'ie niet helemaal 100%?). Heerenveen voetballes gegeven? Toegegeven, het was niet best aan onze kant (eigenlijk gewoon bagger/dramatisch) en Roda stond niet heel slecht te voetballen.. Maar echt in gevaar zijn we nooit geweest, even aanzetten en er vielen zo een aantal kansen/doelpunten (al dan niet met hulp van Addo/Linssen). Geen scorend vermogen, pas met Oper en Yulu-Matondo werd Roda wat gevaarlijk.. Succes de komende weken, op papier zit er genoeg voetballend vermogen in jullie ploeg. Nu nog op het veld
ja was weer een geweldige avond gisteren in frieslandquote:Op zondag 25 januari 2009 11:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat Roda Heerenveen voetballes gegeven heeft is flauwekul, maar ik vond wel dat Roda voetballend niet onder deed voor Heerenveen.
quote:Seizoen Gommans na twee duels ten einde zondag 25 jan 2009 12:01uur
Harrie Gommans verliet Roda JC op huurbasis voor KSV Roeselare om meer speeltijd te krijgen. Die overstap heeft echter slecht uitgepakt. In zijn tweede duel voor de Belgische club scheurde hij zijn petallapees af in zijn rechterknie.
De aanvaller is door de blessure de rest van het seizoen uitgeschakeld. Gommans, die in de twee duels voor de Belgische hekkensluiter niet tot scoren kwam, is zondagochtend al geopereerd, zo meldt Roeselare op het digitale thuis. Chakouri, de maker van de zware overtreding op Gommans, kreeg slechts een gele kaart.
De aanvaller was er zelf na afloop van het duel nog wel rustig onder. "Brute pech inderdaad voor mij. De patellapees blijkt helemaal afgescheurd, zodat ik zondag al onder het mes moet. Dan zullen we definitief weten hoe het zit, maar het ziet er naar uit dat mijn seizoen hier voorbij is voor het goed en wel begonnen was."
"Hoe het precies gebeurd is, weet ik niet zo goed", vervolgt de huurling zijn verhaal. "Feit is dat de harde tackle van de Charleroi-speler er zeker mee te maken heeft, hoewel die eerder op de voet en het scheenbeen was. Ik denk dat ik tegelijkertijd ook net mijn knie draaide om de bal naar rechts te kunnen inspelen en dat het noodlot op die manier toegeslagen heeft. Jammer, jammer, jammer."
Veldspel is zeker niet slecht, er zit tenminste weer een beetje organisatie in, maar daar heb je weinig aan als je niet verder komt dan de 16... Het werd iets dreigender toen Oper en Matondo erin kwamen met nadruk op het woordje iets. Matondo met een goed schot en Oper nog met een schot.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik niet. Het veldspel is niet slecht en het programma wat nu volgt is veel makkelijker dan we tot nu toe gehad hebben.
we spelen nu feitelijk zonder spitsen. Cisse is een vleugelspeler, Hadouir een nummer 10 en Janssen een middenvelder met diepgang. Niet zo vreemd dat we nauwelijks kansen krijgen. De enige manier om met deze opstelling te winnen is door op de counter te spelen. Daarom heb ik weinig vertrouwen in de volgende wedstrijd.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:43 schreef planethugo het volgende:
en wat zijn we weer blij dat superstunter addo weer terug is, we hebben je gemist
OPER IN DE SPITS GODVERRRRRDOMME KUT KUT KUT VAN VELDHOVEN
Dat deed hij trouwens erg knap. Als hij in de basis staat laat hij niet veel zien, maar gisteren viel hij erg goed in.quote:Op zondag 25 januari 2009 12:44 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
ja was weer een geweldige avond gisteren in frieslandop het schot van matondo na eigenlijk geen een echte kans gehad in 90 minuten
Dat gaat Roda veel ged kosten. Gommans wordt vanzelf minder waard en met ongunstige clausule sturen ze hem ook nog terug...quote:
quote:Vijf strafschoppen in vier duels
REACTIE Linssen: ‘Geen slimme overtreding’
Roda JC kreeg in de laatste vier competitieduels vijf strafschoppen tegen. Tegen Heerenveen ging de bal zaterdag opnieuw op de stip. „Ik hoop niet dat dit zo door gaat”, verzuchtte trainer Harm van Veldhoven.
De beslissing van scheidsrechter Liesveldwas de juiste, gaf Edwin Linssen toe. De middenvelder haalde kort na rust Roy Beerens onderuit in het strafschopgebied. „Het was een overtreding, het was gewoon niet slim. Ik wilde hem kort houden zodat hij niet kon draaien.
Hij zocht me op totdat ik de voet uitstak. Dan is het een penalty.”
De 2-0 betekende meteen de doodsteek voor het duel. Heerenveen, dat toch al niet lekker in de wedstrijd zat, kon nog meer achterover leunen. „Dit is heel zuur. Het was onze beste wedstrijd dit seizoen, althans tot twintig meter voor het doel”, vond Linssen. „Alleen creëren we te weinig kansen en dat moeten we ook niet uit het oog verliezen.
Je verliest door twee persoonlijke fouten, voor de rest was er niets aan de hand. Dat is heel pijnlijk, maar het zegt ook iets over de situatie waarin we ons bevinden.
Je mist op bepaalde momenten het vertrouwen en het geloof.
Dan gebeuren zaken die niet zullen gebeuren als je lekker in je vel zit.
Sta je zes, zeven plaatsen hoger, dan gaat het vanzelf. Nu speel je toch met een bepaalde angst: ‘Als ik ga krijgen we misschien een counter tegen en is het 1-0’. Dat was vorig jaar met VVV ook zo.
Daarom is het te hopen dat we een paar wedstrijden achter elkaar punten gaan pakken en je meer vertrouwen krijgt.”
Om te beginnen vrijdag tegen Heracles.
Linssen: „Je gaat hier in Heerenveen ook met de instelling het veld in om te winnen. De beleving zal dan ook niet anders zijn. Maar vrijdag kunnen we niets laten liggen, dat is duidelijk.”
quote:Roda JC voetbalt, Heerenveen scoort
ONNODIG Gebrek aan stootkracht en individuele fouten staan aan basis van 2-0 nederlaag
VOETBAL – Heerenveen liep, op eigen veld nog wel, een groot gedeelte van de wedstrijd achter de bal en tegenstander Roda JC aan. Toch stapten de Friezen juichend van het veld: 2-0.
Roy Beerens vond na afloop dat ‘ze misschien wel meer hadden verdiend’.
Met ‘ze’ bedoelde de flankspeler van Heerenveen Roda JC. De voormalige PSV'er, de laatste weken uitstekend op dreef, vervulde bij beide treffers een hoofdrol.
Voor de rest bleef de Man of the Match onzichtbaar, iets wat eigenlijk gold voor heel Heerenveen.
Maar omdat de Kerkraadse ploeg het vele balbezit (bijna zestig procent) vijf kwartier lang niet wist om te zetten in kansen en zich daarnaast ook nog eens achterin enkele slippertjes permitteerde, liep de thuisploeg geen averij op.
Harm van Veldhoven baalde vreselijk na afloop. „Ik denk niet dat Heerenveen nog zoveel voetballes krijgt dit seizoen als vandaag. We kunnen ons alleen verwijten dat we aanvallend te weinig hebben gebracht.”
De coach van Roda heeft een paar dagen de tijd om voor dat probleem een oplossing te vinden.
Vrijdag komt Heracles op bezoek in Kerkrade, een wedstrijd die gezien de alarmerende situatie gewonnen móet worden. En om te winnen zal Roda niet alleen aardig moeten voetballen, maar ook moeten scoren.
P uur kijkend naar de cijfers van het balbezit was het een opvallende uitslag. Roda stond positioneel beter, liet de bal makkelijk rond- 40. Beerens 1-0, 54. Pranjic 2-0 (strafschop).
Scheidsrechter: Liesveld. Toeschouwers: 25.300. Gele kaart: Svec, Grindheim (SC Heerenveen), De Fauw (Roda JC).
gaan en had de wedstrijd onder controle. Heerenveen durfde vanuit de laatste linie geen van de vier verdedigers door te schuiven naar het middenveld waardoor de gasten daar constant een man over hadden en vooral Edwin Linssen of Marcel Meeuwis in de opbouw altijd vrij was. Het probleem was dat de bal alleen op de eigen helft of rond de middenlijn probleemloos van voet tot voet ging. Eenmaal op de helft van de tegenstander, daar waar het moet gebeuren dus, kon Roda geen vuist maken.
De Limburgers doken (afgezien van een mogelijkheid voor Laurent Delorge in de tweede minuut) pas in het laatste kwartier een paar keer op in de buurt van doelman Brian Vandenbussche. Maar toen was het duel al gelopen.
Ook dat mocht Roda zichzelf aanrekenen. Heerenveen slaagde er namelijk evenmin in voor veel gevaar te zorgen, al werd Bram Castro in de eerste helft tweemaal op de proef gesteld.
Voor de rest kende de sluitpost in het Abe Lenstra-stadion een betrekkelijk rustige avond. Dan is het des te vervelender wanneer je toch zonder punten de bus in stapt, omdat je de machteloze tegenstander zelf een handje hebt geholpen. Het begon kort voor rust met een fout van Addo.
Uitgerekend de man die van PSV is gehuurd om met zijn ervaring achterin voor meer stabiliteit te zorgen, liet de bal van de voet springen en stond daarmee onbedoeld aan het beginpunt van een razendsnelle Friese counter, afgerond door Beerens: 1-0. En ook voor de 2-0 (Linssen tikte Beerens aan waarna Danijel Pranjic niet faalde van elf meter) zullen een bedankbriefje en een bosje bloemen richting Kerkrade onderweg zijn.
quote:Seizoen Gommans waarschijnlijk voorbij
PECH Zware knieblessure voor Roda-huurling
VOETBAL – Het seizoen van Harrie Gommans is zo goed als zeker ten einde. De 25-jarige spits uit Roermond liep in zijn tweede wedstrijd voor Roeselare tegen Charleroi (3-1) een zware knieblessure op na een overtreding van Mohamed Chakouri.
Gommans is gisteren meteen geopereerd.
De aanvaller werd na een half uur zwaar ten val gebracht door Chakouri, die later in de wedstrijd met een tweede gele kaart uit het veld werd gestuurd. Door de overtreding bleek de patellapees te zijn afgescheurd. „Dit is een domper”, aldus Roeselare-trainer Dennis van Wijk. „Met Gommans verliezen we een spits die we nodig hebben.”
Roeselare nam Gommans deze maand op huurbasis over van Roda JC. Het contract loopt tot en met juni, maar door de zware blessure zal de aanvaller dit seizoen naar verwachting niet meer in actie komen voor de Belgische club.
precies, Cisse is een vleugelspeler maar toch is hij steeds net niet. Ik zag zaterdag genoeg situaties die bijv. Kone moeiteloos afgemaakt zou hebben. Cisse krijgt de bal diep, rent een stukje en gaat vervolgens naar de bal en om zich heen kijken waar de tegenstander is, hij houdt in en is de bal alweer kwijt. Hij moet gewoon doorrennen, zo hard als ie kan. Altijd dat getwijfel van zowat elke speler, ik word er moedeloos van.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:16 schreef iehlaak het volgende:
[..]
we spelen nu feitelijk zonder spitsen. Cisse is een vleugelspeler, Hadouir een nummer 10 en Janssen een middenvelder met diepgang. Niet zo vreemd dat we nauwelijks kansen krijgen. De enige manier om met deze opstelling te winnen is door op de counter te spelen. Daarom heb ik weinig vertrouwen in de volgende wedstrijd.
dat probleem heeft RJC volgens mij al 5 jaar, ik snap dat niet, hoe moeilijk is het nu om een bal over 20 meter afstand voor te geven, ik kan dat op het 4de elftal van Wijlre nog wel redelijk en ik oefen er NOOIT opquote:Op zondag 25 januari 2009 15:29 schreef iehlaak het volgende:
Oh ja. Zou er misschien iemand op corners willen oefenen? De helft van de corners komt niet hoog genoeg en wordt hij de eerste paal weggeramd. Een kwart van de corners is veel te hoog en zeilt overal overheen. En het laatste kwart is de zogenaamde korte corner. Hoewel ik sowieso niet begrijp waarom er ook maar een team is dat een korte corner neem -ik heb er nog nooit iets goeds uit zien voortkomen- begrijp ik al helemaal niet waarom die houten klazen van ons een korte corner nemen. Een aantal keer zelfs direct buitenspel.![]()
idd, die corners zijn echt hopeloos... en ook bij aanvallende vrije trappen is het meestal niet veel goeds wat er vanaf komt, misschien maar eens iemand anders dan hadouir die ballen voor laten trappen?quote:Op maandag 26 januari 2009 14:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
dat probleem heeft RJC volgens mij al 5 jaar, ik snap dat niet, hoe moeilijk is het nu om een bal over 20 meter afstand voor te geven, ik kan dat op het 4de elftal van Wijlre nog wel redelijk en ik oefen er NOOIT op
Nu hou ik ook al steeds mijn hart vast als we een corner tegenkrijgen. Van Veldhoven denkt het voetbal uitgevonden te hebben en wil daar dan steeds op de zone ipv de man verdedigen. Volkomen kansloos experiment
Je moet natuurlijk ook bij Roda wíllen voetballen...quote:Op maandag 26 januari 2009 22:37 schreef LeonH het volgende:
ik snap trouwens weer niet waarom een clubloze Redan naar Excelsior gaat. Had Roda zich toch ook kunnen halen?
Kost geen bal, en kan niet veel slechter zijn dan wat je nu hebt rondlopen. Had bij Roda wel een leuk rendement van 5 goals op 11 wedstrijden, maar bij de andere clubs was het daarentegen wel weer klote
quote:Roeselare heeft weinig plezier van huurling
GOMMANS ‘Heb ik dat weer’
Toen Harrie Gommans afgelopen zaterdag zijn knieschuif op de verkeerde plaats zag zitten, wist hij meteen dat het goed mis was. „Heb ik dat weer.”
Roeselare-Charleroi, zaterdagavond.
Het duel was bijna een half uur oud, toen Harrie Gommans de bal wilde aannemen en tegelijkertijd vanuit een ooghoek zag hoe Charleroi-verdediger Mohamed Chakouri met een tackle in kwam vliegen. Een fractie van een seconde later lag de onfortuinlijke spits op de grond met een afgescheurde patellapees, die zich tussen het scheenbeen en de knie bevindt. En dus zit het seizoen voor de onlangs van Roda JC aan Roeselare verhuurde spits er nu al op. „Ik wilde de bal in één keer doortikken en gelijktijdig de tackle ontwijken”, herinnert Gommans zich. „Het ging zo snel, ik weet niet eens of ik de blessure heb opgelopen door het contact met de tegenstander of door een verkeerde beweging.
Ik denk het laatste, al heb ik blauwe schenen, dus hij heeft me wel goed geraakt. Maar ik neem die jongen niets kwalijk. Toen ik de knieschijf aan de buitenkant zag zitten, wist ik meteen dat het mis was. Ik ben naar het ziekenhuis gebracht waar een echografie uitwees dat de pees volledig is afgescheurd.”
En dus ligt de ongelukkige Roermondenaar nu thuis met het been tussen de enkel en de lies in het gips. Als dat over drie weken wordt verwijderd, moet de aanvaller nog eens drie weken rust houden. Voor de totale revalidatie staat een periode van zes tot negen maanden. „Heb ik dat weer. Blessures zijn nooit prettig natuurlijk, maar deze komt op een wel erg vervelend moment.
De eerste dagen spookte vanalles door mijn hoofd: waarom moet mij dat overkomen, kom ik nog wel aan het voetballen; dat soort zaken. Als de pees een paar centimeter lager zou zijn afgescheurd, was het herstel een stuk moeilijker geworden. Het is in deze situatie het minst slechte wat me kon overkomen.” Na zondagochtend te zijn geopereerd, keerde Gommans gistermiddag terug naar huis. „Het is echt balen, want de eerste weken bij Roeselare zijn me uitstekend bevallen. Ik zal nu met Roeselare en Roda moeten overleggen waar ik ga revalideren. Voor Roeselare kom ik dit seizoen in elk geval niet meer in actie.”
quote:Jong Roda JC vind geen aansluiting
Jong Roda JC wist in de thuiswedstrijd tegen nummer twee NAC niet de aansluiting met de bovenste twee plaatsen te realiseren. De Kerkraadse ploeg speelde gelijk: 1-1.
alsjeblief zeg, with all due respect..... flikker op met je redan. Die maakt ons echt niet beter. Heeft t geluk gehad dat ie bij een club in het begin meestal 2/3x achter elkaar scoorde en dat iedereen dacht dat t dus een geweldige spits was, maar feitelijk is ie overal mislukt. Van zo een net-niet spelers hebben we er al teveel voorin lopenquote:Op maandag 26 januari 2009 22:37 schreef LeonH het volgende:
ik snap trouwens weer niet waarom een clubloze Redan naar Excelsior gaat. Had Roda zich toch ook kunnen halen?
Kost geen bal, en kan niet veel slechter zijn dan wat je nu hebt rondlopen. Had bij Roda wel een leuk rendement van 5 goals op 11 wedstrijden, maar bij de andere clubs was het daarentegen wel weer klote
quote:Stevens neemt per direct ontslag als trainer van PSV
28/01/2009 13:16
PSV en Huub Stevens gaan per direct uit elkaar. De trainer heeft woensdag zijn ontslag aangeboden bij de club uit Eindhoven.
Stevens is van mening dat er geen echte 'click' is tussen hem en de spelersgroep. Voor de Limburger reden om in het belang van PSV zijn ontslag in te dienen.
Later meer...
vi.nl
Zou het onverhoopt tot een fusie komen dan zou me dat niet eens verbazen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Iets voor Roda?
quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:23 schreef RD4 het volgende:
Zal wel een aanbieding uit Duitsland op zak hebben, Huub St¤¤v¤ns$....
Nee denk ik echt niet hè!!quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Iets voor Roda?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |