Ka me hierbij alleen maar aansluiten. Prima wedstrijd gespeeld, ook gelet op het gebrek aan wedstrijdritme.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef planethugo het volgende:
thnx DS!
wat vonden we trouwens van Delorge? Ik vond 'm wel aardig spelen, je merkt wel duidelijk dat t geen back is maar je zag al dat het een speler is die aanvallend zeker iets toevoegt en een goede pass heeft. Kortom, een echte versterking
Zal wellicht niet baten. Ik vrees dat Roda's dagen geteld zijn...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:36 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Ka me hierbij alleen maar aansluiten. Prima wedstrijd gespeeld, ook gelet op het gebrek aan wedstrijdritme.
quote:‘Dit hoop ik nooit meer mee te maken’
AANHOUDINGEN Zes verdachten opgepakt voor bedreigen arbiter Pol van Boekel uit Venray
De politie heeft op 22 en 23 december zeven mannen opgepakt voor het bekladden van de woning en de auto van Pol van Boekel, scheidsrechter betaald voetbal uit Venray in april 2008. De verdachten komen uit Kerkrade, Gouda en Landgraaf en zijn 18 tot 26 jaar oud. Met Kerstmis waren de verdachten weer thuis.
Scheidsrechter Pol van Boekel deed op zaterdag 12 april, toen hij in de ochtenduren zijn huis in Venray verliet een ontdekking, die hem nog lang zal heugen. Zijn auto, de voordeur van zijn woning, de muur van de garage en rolluiken waren met verf besmeurd. De ongenode voorjaarsschilders wensten de oud-profvoetballer van VVV weinig goeds toe. ‘Jij gaat dood, stond op een rolluik geklad’. De T van gaat en de D dood waren weliswaar onleesbaar, maar de boodschap was duidelijk. De daders lieten Van Boekel ook weten dat hij in hun ogen een hoer was, en ook een homo. Hun teksten suggereerden dat Van Boekel en/of de KNVB er maffiapraktijken op nahielden.
De kladderaars lieten weliswaar geen visitekaartjes achter, maar zetten de politie wel op een spoor. De kapitale letters RJC op muren en op de motorkap van de auto waren een aanwijzing dat Roda JC-aanhangers hun gram hadden gehaald op de scheidsrechter. En er waren meer redenen om dat aan te nemen. Scheidsrechter Van Boekel (op de foto met Roda JC’er Willem Janssen) stuurde immers op vrijdag 4 april tijdens de wedstrijd Roda JC - NEC Cheikh Tioté, trainer Raymond Atteveld en verzorger Norbert Keulen van de Kerkradenaren naar de tribune. Daar praatten de supporters in Parkstad nog lang over na. Op 11 april, een dag voor de kladpartij, kreeg Van Boe- kel al een vreemd, anoniem, telefoontje over deze wedstrijd.Wellicht dat de daders op zoek naar zijn adres waren.Van Boekel is blij dat hij een punt achter de affaire kan zetten nu er verdachten zijn opgepakt. „Ik hoop het nooit meer mee te maken.
Het heeft geen invloed gehad op mijn fluiten.
Afgezien van het feit dat ik tot eind vorig jaar geen wedstrijden van Roda JC meer heb gefloten. Maar persoonlijk laat het je niet koud. Het is belachelijk dat dit soort dingen gebeuren.
Mensen moeten niet aan andermans spullen zitten. Zeker niet aan je huis. Dan komt het wel heel erg dichtbij. Maar goed, ze zijn opgepakt en verdienen straf. Daarmee is de zaak wat mij betreft afgedaan.”
De fans van Roda zijn de zaak nog lang niet vergeten. Toen Van Boekel op 20 december vorig jaar het duel Roda-Groningen leidde, had de leidsman het zwaar te verduren.
Het ene spreekkoor na het andere daalde van de tribunes op hem neer. Ook uit de reacties op internet blijkt dat het nog lang niet goed zit tussen een deel van de Roda-aanhang en de Noord-Limburgse arbiter.
Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
quote:Vertrek Vandamme maakt bij Roda JC ruimte voor De Wree
KNVB Protest tegen gele kaart voor Kah verworpen
Roda JC wacht op een telefoontje van Kortrijk, dat Jamaïque Vandamme zou willen overnemen. Als de Belgische eersteklasser akkoord gaat met de transfersom, wil de Kerkraadse club zich na het vertrek van de aanvaller zo snel mogelijk versterken met een verdediger.
Volgens trainer Harm Volgens trainer Harm van Veldhoven heeft Roda meerdere kandidaten op het oog. Eén van hen is Kris de Wree van Germinal Beerschot Antwerpen. „Een vertrek van Jamaïque biedt eventueel ruimte voor het aantrekken van DeWree”, aldus Van Veldhoven. „Maar hij is niet de enige die we volgen.”Wel is duidelijk dat de coach vooral versterking zoekt in de verdediging. „Voorin hebben we voldoende mogelijkheden”, geeft Van Veldhoven aan. „Achterin zijn we, ook met het oog op mogelijke schorsingen, kwetsbaar. Bovendien is het niet te doen met weinig geld een aanvaller te vinden die echt een versterking is.”
De backposities zijn (ondanks het aantrekken van Laurent Delorge) nog steeds onvoldoende bezet, terwijl ook centraal achterin niet veel mag gebeuren.
Het voordeel van De Wree is dat hij achterin op meerdere posities inzetbaar is.
Het contract van de 27-jarige Belg bij GBA loopt in de zomer af.
Door hem nu van de hand te doen kan de club nog een transfersom vragen. GBA-coach Aimé Anthuenis liet in Belgische media weten gisteren in Belgische media weten zijn verdediger niet kwijt te willen.
Roda heeft zonder succes protest aangetekend tegen de gele kaart die Pa Modou Kah zondag kreeg in het duel tegen PSV. Scheidsrechter Jan Wegereef slingerde de verdediger op de bon (en gaf PSV een strafschop), omdat hij dacht dat Kah hands had gemaakt. In werkelijkheid werd de bal geblokt door het gezicht van de Roda JC’er. Na het bekijken van de televisiebeelden erkende de scheidsrechter het fout te hebben gezien. „Hoewel we wisten dat het eigenlijk niet mogelijk is in beroep te gaan tegen een gele kaart, hebben we het toch geprobeerd”, aldus directeur voetbalzaken Martin van Geel. „Maar het protest is meteen verworpen.”
quote:FC LIMBURG
Roda JC heeft vanavond (20.00 uur) een uitgelezen kans de laatste acht van het bekertoernooi te bereiken.
De Kerkraadse ploeg ontvangt FC Lienden, de huidige nummer vijf in de zondag hoofdklasse C. De tegenstander, die in de vorige ronde op eigen veld stuntte tegen Vitesse, wordt in Kerkrade gesteund door meer dan meer dan 1200 toeschouwers.
Roda heeft de amateurs driemaal bekeken. „Het is een grote, atletische ploeg met snelheid op de flanken”, aldus trainer Harm van Veldhoven, die niet van plan lijkt veel wijzigingen aan te brengen in zijn ploeg om andere spelers meer speelminuten te geven. „Je kunt jezelf meer vertrouwen geven met dit soort wedstrijden. Zoveel winnen we niet. Je weet dat je in dit soort duels alleen iets te verliezen hebt, dus de druk ligt bij ons.
Maar we spelen wel thuis, dus normaal gesproken moet je winnen.”
Ruud Vormer, die zondag tegen PSV vanwege een lichte blessure ontbrak in de basis, is voldoende hersteld. Bovendien kan PSV-huurling Eric Addo zijn debuut maken.
Vincent Lachambre, Przemyslaw Tyton en Dieter van Tornhout zijn niet van de partij.
Vermoedelijke opstelling Roda: Castro, Delorge, De Fauw, Addo/Kah, De Jong, Vormer, Meeuwis, Bodor, Janssen, Hadouir, Cissé.
Resterend bekerprogramma.
Vandaag 20.00 uur: NEC-Sparta, FC Volendam- Excelsior, AZ-Achilles’29; 20.45 uur: NAC-FC Groningen.
Morgen 20.45 uur: ADO Den Haag-FC Twente.
Ook dan zou die kaart zijn blijven staan, gele kaarten worden namelijk echt nooit ingetrokken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:16 schreef LeonH het volgende:
Delorge was ik ook zeker tevreden over. Je zag dat ie al rond de 70e minuut stond te puffen wegens gebrek aan wedstrijd ritme, maar je zag ook zijn ervaring op bepaalde momenten.
Weet niet precies wat die reglementen zijn wat betreft die gele kaart maar was eens benieuwd geweest als het een Amsterdams, Rotterdams of Eindhovens clubje was geweest.
Dan kreeg die scheids de week erop iig. geen FC Gronigen - Ajax aangewezen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ook dan zou die kaart zijn blijven staan, gele kaarten worden namelijk echt nooit ingetrokken.
dat is een ding wat zeker is ja, dan had ie Helmond Sport - Veendam mogen fluiten, hoezo maffiapraktijken. Die domme supporters moeten wel gek zijn!quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:02 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dan kreeg die scheids de week erop iig. geen FC Gronigen - Ajax aangewezen.
Het zit diep héquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:49 schreef Timmie1983 het volgende:
Wat wordt het trouwens tegen FC Lienden? Denk toch een 4-1 of zo. Winnen we deze wedstrijd, dan staan we als 'degradatieploeg' toch maar weer in de kwartfinale
. Kunnen we van
Ajakkes, Pisvee
en Feijenerd
niet zeggen.
quote:
Dat je uberhaubt reageert op een dergelijke prikker...quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:52 schreef thewishmaster het volgende:
Ik denk dat Roda eerst maar eens moet zorgen dat ze nacompetitie ontlopen voordat ze neerbuigende taal uitslaan richting de traditionele top drie, vooral als je de kwartfinale haalt via Cappele uit, Willem II thuis en Lienden thuis.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:52 schreef thewishmaster het volgende:
Ik denk dat Roda eerst maar eens moet zorgen dat ze nacompetitie ontlopen voordat ze neerbuigende taal uitslaan richting de traditionele top drie, vooral als je de kwartfinale haalt via Cappele uit, Willem II thuis en Lienden thuis.
Desondanks twijfel ik er niet aan dat Roda de beker niet wint dit seizoen. Dat zagen we vorig seizoen, toen ze in de finale met Feyenoord een sterke tegenstander troffen, werden ze gelijk ondersteboven gespeeld. Dat zal dit jaar niet anders zijn wanneer ze bijvoorbeeld AZ tegenkomen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:10 schreef RD4 het volgende:
[..]
Ja, dikke lul drie bier. Hoe je het haalt is onbelangrijk als je het maar haalt. Volendam-uit altijd lastig, alleen rot als je er voor de beker verliest.....
Dus met een sterke tegenstander verliezen we direct?quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:15 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Desondanks twijfel ik er niet aan dat Roda de beker niet wint dit seizoen. Dat zagen we vorig seizoen, toen ze in de finale met Feyenoord een sterke tegenstander troffen, werden ze gelijk ondersteboven gespeeld. Dat zal dit jaar niet anders zijn wanneer ze bijvoorbeeld AZ tegenkomen.
Die mening ben ik ook toegedaan, als wij AZ treffen is het ook over en uit. Maar zolang dat niet zo is en wij verder zijn gekomen dan Ajax (die nota bene verliezen van Volendam) ben ik een blij man. Er is geen beter vermaak dan leedvermaak. Wij komen er wel bovenop net zoals jullie vast en zeker nog eens de beker winnen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:15 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Desondanks twijfel ik er niet aan dat Roda de beker niet wint dit seizoen. Dat zagen we vorig seizoen, toen ze in de finale met Feyenoord een sterke tegenstander troffen, werden ze gelijk ondersteboven gespeeld. Dat zal dit jaar niet anders zijn wanneer ze bijvoorbeeld AZ tegenkomen.
Tevens zijn we sinds 2002 thuis ongeslagen in de beker....quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:16 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus met een sterke tegenstander verliezen we direct?
Leuke wetenschap, als ajax de laatste 3 jaar gewonnen had in Kerkrade had men 3 titels mogen vieren.
Ik ben blij dat er ook normaal onderbouwde reacties gegeven kunnen worden in dit topic. Bij de beker maakt het echter niet uit of je in de halve finale wordt uitgeschakeld of in de eerste ronde, een prijs heb je in allebei de gevallen niet. De nederlaag tegen Volendam was trouwens schandalig, daar kan geen discussie over bestaan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:32 schreef RD4 het volgende:
[..]
Die mening ben ik ook toegedaan, als wij AZ treffen is het ook over en uit. Maar zolang dat niet zo is en wij verder zijn gekomen dan Ajax (die nota bene verliezen van Volendam) ben ik een blij man. Er is geen beter vermaak dan leedvermaak. Wij komen er wel bovenop net zoals jullie vast en zeker nog eens de beker winnen.
Finalist worden is in veel gevallen voldoende om ook europees te spelen. Als AZ bij de 1e 5 eindigt speelt de finalist toch ook Europees? En Europees en/of de beker halen is voor ons al een hele prestatie.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:33 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er ook normaal onderbouwde reacties gegeven kunnen worden in dit topic. Bij de beker maakt het echter niet uit of je in de halve finale wordt uitgeschakeld of in de eerste ronde, een prijs heb je in allebei de gevallen niet. De nederlaag tegen Volendam was trouwens schandalig, daar kan geen discussie over bestaan.
Misschien is dat zijn definitie van wedstrijdritme op laten doenquote:Op woensdag 21 januari 2009 16:42 schreef TheYoung1 het volgende:
Waar ik me zondag overigens wel nog aan ge-ergerd had: dat van Veldhoven Vandamma nog warm liet lopen ondanks dat hij net de derde wissel ging inbrengen..Was iemand anders dat ook opgevallen?
Ik vond het een lage streek en gemeen denigrerend voor een speler. Zoiets doe je niet.
Voor topclubs geldt dat misschien, maar bij ons als subtopper is een halve finale al bijna net zo heerlijk hoor. Zelfs die in Amsterdam 2 jaar terug, man wat was dat zuur... maar wel een heerlijke dag verder gehad.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:33 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Bij de beker maakt het echter niet uit of je in de halve finale wordt uitgeschakeld of in de eerste ronde, een prijs heb je in allebei de gevallen niet.
praat voor jezelf ja!quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:45 schreef NoMercy285 het volgende:
[..]
Voor topclubs geldt dat misschien, maar bij ons als subtopper is een halve finale al bijna net zo heerlijk hoor. Zelfs die in Amsterdam 2 jaar terug, man wat was dat zuur... maar wel een heerlijke dag verder gehad.
nee je bent toch echt de enige die op vandamme letquote:Waar ik me zondag overigens wel nog aan ge-ergerd had: dat van Veldhoven Vandamme nog warm liet lopen ondanks dat hij net de derde wissel ging inbrengen..Was iemand anders dat ook opgevallen?
de winnaar moet CL spelen om de verliezend finalist UEFA Cup te laten spelen.quote:Finalist worden is in veel gevallen voldoende om ook europees te spelen. Als AZ bij de 1e 5 eindigt speelt de finalist toch ook Europees? En Europees en/of de beker halen is voor ons al een hele prestatie.
het leuke van bekervoetbal is dat er altijd wel gekke uitslagen bijzitten, dus dat gedoe van: dat zagen we vorig jaar wel.... als een club in zijn eigen stadion mag spelen met 75% eigen supporters, scheidsrechterlijke dwalingen en beide teams die wel willen maar niet kunnen voetballen dan heb je al weinig kans.quote:Desondanks twijfel ik er niet aan dat Roda de beker niet wint dit seizoen. Dat zagen we vorig seizoen, toen ze in de finale met Feyenoord een sterke tegenstander troffen, werden ze gelijk ondersteboven gespeeld. Dat zal dit jaar niet anders zijn wanneer ze bijvoorbeeld AZ tegenkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |