Als mensen niet uit elkaar kunnen halen wat gevoel is, en het ernaar luisteren/handelen.... Dan is het antwoord ja.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:46 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Moet er dan nu over de definitie van gevoel gediscussieerd worden dan
Voor het gemak quote je de helft van de uitspraak?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tadaa, je gevoel is niet feilloos.
Dus kan het nooit kwaad om verder te kijken dan je neus lang is, ook al denk je dat je gevoel het al bij het juiste eind heeft.
Ja hoor, er zijn genoeg ja/nee beslissingen die je op gevoel kan doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Je bedoelt dus te zeggen dat jouw gevoel een wel/niet beslissing kan uitbrengen? Knap gevoel heb jij dan hoor.
Ja, het deel wat bewijst dat je gevoel dus niet feilloos is.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:49 schreef maedel het volgende:
[..]
Voor het gemak quote je de helft van de uitspraak?
Ja en als ik aangeef dat mijn gevoel enkel iets produceert en mijn interpretatie dus de beslissing is. Dan hoor ik je niet meer.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja hoor, er zijn genoeg ja/nee beslissingen die je op gevoel kan doen.
En hey, ik ben niet degene die beweert dat z'n gevoel het nog nooit mis heeft gehad ! Knap gevoel heb jij hoor
en ik bied je een kans die niet voor interpretatie mogelijk is. Een getal onder de 10 go for it,quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:51 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Ja en als ik aangeef dat mijn gevoel enkel iets produceert en mijn interpretatie dus de beslissing is. Dan hoor ik je niet meer.
Nee, want jij verwart gevoel met een mening of met het gevoel van de je je vingers verbrand o.i.d.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hey, ik ben niet degene die beweert dat z'n gevoel het nog nooit mis heeft gehad ! Knap gevoel heb jij hoor
Lees jij het topic even opnieuw door. Niemand beweert dat namelijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:51 schreef Michielos het volgende:
Ik heb een nummer onder de 10.. ga op jullie gevoel af!(het is immers feilloos)
Overigens ben ik het niet eens met de stelling "de ziel weegt 21 gram" . De ziel wordt zelfs door spiritisten als onstoffelijk gezien
Oh, gelukkig maar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:51 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja, het deel wat bewijst dat je gevoel dus niet feilloos is.
En DAT was het punt.
De volgende keer dat jij zegt dat je gevoel het nog nooit mis gehad heeft kan ik dus verwijzen naar deze uitspraak.
ik heb het topic gelezen. Ik wou enkel On-topic posten...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:53 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Lees jij het topic even opnieuw door. Niemand beweert dat namelijk.
Nee, ik vraag me af hoe iemand kan denken dat ze zeker weet dat iets zo is ('de ziel' bijvoorbeeld) omdat haar 'gevoel' dat zo zegt en er dus geen enkele andere mogelijkheid bestaat of opengehouden moet worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:52 schreef maedel het volgende:
[..]
Nee, want jij verwart gevoel met een mening of met het gevoel van de je je vingers verbrand o.i.d.
Of je begrijpt echt niet waar het over gaat, óf je wil het niet en zit te dollen.
In geval 1 wil ik het je graag uitleggen (hoewel me dat tot nu toe niet goed lukt blijkt wel), en in geval 2 zeg ik "kap nou met die flauwekul en doe volwassen".
Sorry, dan snap je niet waar het over gaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik heb het topic gelezen. Ik wou enkel On-topic posten...Dat is de titel toch? De stelling?
Of heb jij niet gelezen wat de OP was?
en als het gevoel voor foute interpretatie mogelijk is... hoe weet je dan zo zeker dat je het over die zaken WEL bij het goede eind hebt???quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:55 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, ik vraag me af hoe iemand kan denken dat ze zeker weet dat iets zo is ('de ziel' bijvoorbeeld) omdat haar 'gevoel' dat zo zegt en er dus geen enkele andere mogelijkheid bestaat of opengehouden moet worden.
Er hoeft niet meer rationeel nagedacht te worden, immers 'het gevoel' heeft gesproken.
Ja, zoals ik het nu zie, haal je echt van alles door elkaar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:55 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, ik vraag me af hoe iemand kan denken dat ze zeker weet dat iets zo is ('de ziel' bijvoorbeeld) omdat haar 'gevoel' dat zo zegt en er dus geen enkele andere mogelijkheid bestaat of opengehouden moet worden.
Er hoeft niet meer rationeel nagedacht te worden, immers 'het gevoel' heeft gesproken.
topictitel: de ziel weegt 21 gram.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:56 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Sorry, dan snap je niet waar het over gaat.
En nogmaals sorry, geen zin om weer opnieuw uit te leggen.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:55 schreef _Led_ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:26 schreef witte_fantasie het volgende:
Wat ik persoonlijk denk over de discussie over het gevoel.
Mijn gevoel zegt dus dat mijn ziel iets is wat buiten mijn lichaam zich kán manifesteren. Oftewel, het maakt deel uit van mij, maar kan zich ook manifesteren in een ander lichaam (bijv. als ik dood ben). Net zo goed, dat mijn ziel kan communiceren met andere zielen. Zonder direct contact met de andere ziel (lichamelijk contact).
Of mijn gevoel dit juist heeft, is onmogelijk te bewijzen. Alleen al het beschrijven van mijn gevoel is al moeilijk zat haha. Laat staan dit op de juiste manier interpreteren etc.
En toch ga ik hiervan uit, ondanks hier geen bewijzen van zijn.
Ik hou van irrationeel zijn.
Zucht... Ik had het over het andere deel van mijn quote van jouw post.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:57 schreef Michielos het volgende:
[..]
topictitel: de ziel weegt 21 gram.
Stelling: de ziel weegt 21 gram Een onderzoeker had dit "onderzocht" (scheef onderzoek maar dat terzijde)
Mijn antwoord ONTOPIC: Ik ben het hier niet mee eens.
????
dat heb je NERGENS gezegd..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:58 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Zucht... Ik had het over het andere deel van mijn quote van jouw post.
Laat maar.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat heb je NERGENS gezegd..En bij mijn vorige post had je dat ook al kunnen zeggen om eerlijk te zijn.
Maar je gaf aan dat je gevoel veel voor je doet en je interpretatie wel fout kan zijn.
Als het om iets simpels gaat zoals een nummer onder de 10 waar je enkel een nummer kunt voelen of bijvoorbeeld 5 schapen ziet ofzo, lijkt het mij dat je gevoel een nummer door deductie kan ontrafelen. Vandaar dat ik je om een nummer onder de 10 vraag(ik hou het graag simpel). Lijkt mij niet echt "offtopic" of 'niks ermee te maken". Anders gezegd.. ipv erover te zeuren.. WAAROM heeft het er niks mee te maken, en wat zou ik beter kunnen stellen volgens jou?
Dat dus.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Je bedoelt dus te zeggen dat jouw gevoel een wel/niet beslissing kan uitbrengen? Knap gevoel heb jij dan hoor.
Naar mijn weten, werkt mijn gevoel in ieder geval zo, dat ik zenuwachtig wordt, ga zweten, verhoogde hartslag etc. krijg. Op basis van de informatie dat mijn lichaam mij dus geeft, maak ik de beslissing, alles op rood of alles op zwart.
Mijn interpretatie van mijn lichamelijke ervaringen zorgt voor mijn handelen. Niet mijn gevoel zelf. Dan zou ik een ongeleid projectiel zijn.
ok dank!quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:56 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, zoals ik het nu zie, haal je echt van alles door elkaar.
Dit is alleen maar hakken om het hakken, en je weet het.
Lol het trollen valt nu wel erg op vrind.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]![]()
![]()
Nee, ik vraag me oprecht af waarom iemand denkt dat verder nadenken niet nodig is als het gevoel 'gesproken' heeft.
Dat kwam ik gister tegen op niburu " er is een patroon in ons leven "quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:52 schreef maedel het volgende:
[..]
Heb je die uitleg over de mayakalender wel eens gezien (3 uur google video geloof ik...)? Daar geeft die man heel mooi in aan waarom je hersens niet snel genoeg zijn.
quote:Ons verstand is in staat om
maximaal 24 eenheden per seconde te verwerken. Een film die we zien kent daarom 24
plaatjes per seconde.
Ons verstand is kinderspeelgoed vergeleken met onze intuïtie. Onze intuïtie kan met
gemak 5 miljoen eenheden per seconde aan. Onze opdracht als mensen op Aarde is om in
deze scheppingscyclus ons oude gereedschap van het trage verstand in te ruilen voor
onze, op lichtsnelheid werkende intuïtie.
Jij betrekt die 'iemand' op jezelf zo te merken ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:07 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Lol het trollen valt nu wel erg op vrind.![]()
Lees mijn post hierboven nog maar eens. En zoek eens naar een tekst als: "verder nadenken is niet nodig" of "ik sta niet open voor discussie" of "dat is bullshit, mijn mening is de waarheid!". Juist die ga je niet vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |