Drogreden, er wordt namelijk gesteld dat de ziel het lichaam verlaat als je sterft, dus daarom kan hij nooit gevonden worden tijdens een sectie(??)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:21 schreef Heider00sje het volgende:
Ik ben nog altijd van mening, dat als iets wat moet wegen, dat het uit een bepaalde massa moet bestaan, en het dus tastbaar is. De ziel lijkt me niet tastbaar, dus ik geloof het allemaal niet.
Ehm? als een topic begonnen wordt met vermend 'wetenschappelijk' bewijs... is het toch niet vreemd als eer ook een discussie plaatsvind over die argumentatie ...?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:22 schreef M_Schtoppel het volgende:
Een vriendelijk vezoek of alle skeptische kortzichtigen uit dit topic weg willen blijven. Sta je er niet voor open, geloof je er niet in? Prima, maar opzouten hier dan, dan is dit topics toch niks voor je.
Lopen rellen dat het allemaal maar onzin is doe je godverdomme maar ergens anders.
Fuck off aan hen die het betreft!
Lees dit maar eens door : [Attentie! Lezen AUB]Nieuwe regel in TRU.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:22 schreef M_Schtoppel het volgende:
Een vriendelijk vezoek of alle skeptische kortzichtigen uit dit topic weg willen blijven. Sta je er niet voor open, geloof je er niet in? Prima, maar opzouten hier dan, dan is dit topics toch niks voor je.
Lopen rellen dat het allemaal maar onzin is doe je godverdomme maar ergens anders.
Als iedereen met een andere of afwijkende mening zou vertrekken hebben we geen bodem meer voor discussie. Dus Neen, die zijn gewoon vrij om hun mening te blijven geven! Overigens, TS heeft het de OP verder ook niet gespecificeerd met welke kant er op gegaan kan worden, maw vrij voor iedereen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:22 schreef M_Schtoppel het volgende:
Het is vlgs helemaal niet te vinden... ook niet in leven, het zit niet rechts van je blinde darm ofzo verstopt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:24 schreef dork22 het volgende:
[..]
Drogreden, er wordt namelijk gesteld dat de ziel het lichaam verlaat als je sterft, dus daarom kan hij nooit gevonden worden tijdens een sectie(??)
Hehquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:18 schreef Bastard het volgende:
Even zonder dat ik iets zou willen aantonen om miljoenen mee te gaan verdienenhet lijkt mij sterk dat een ziel een gewicht, een massa heeft.
Je kan ook niet zeggen, doe mij even 3 kilo electriciteit, het heeft namelijk geen massa.. toch?
Definieer nou eerst maar eens wat de ziel is voordat je gaat roepen dat je weet waar hij uit bestaatquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:29 schreef Apekoek het volgende:
Onzin topic, het experiment beruste op een totaal scheef getrokken onderzoek, en dus voldeed het niet aan de wetenschappelijke maatstaven. Een conclusie trekken op basis van een gering aantal of ik dacht zelfs 1 patient voldoet natuurlijk niet. Verder loopt een patient inderdaad leeg zoals urine/stront etc. En verder bestaat de ziel uit het samenhang van elektrische en chemische samenstellingen in de hersens, dit heeft niet zo zeer een gewicht.
Heb je wel eens iemand zien sterven? Dus, echt letterlijk zien doodgaan? Naast je? En dan opgelet?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Definieer nou eerst maar eens wat de ziel is voordat je gaat roepen dat je weet waar hij uit bestaat
Het verschil tussen uit en aan, net als een lamp. Knopje aan (elektriciteit aan cq leven) licht aan, knopje uit licht uit (geen elektriciteit cq dood).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Definieer nou eerst maar eens wat de ziel is voordat je gaat roepen dat je weet waar hij uit bestaat
Daarbij is de ziel veranderd doordat om even makkelijk te zeggen de elektriciteit in de hersenen een andere en niet juiste weg bewandelt, dat is feitelijk de aandoening, de ziel is dus veranderd gewoon simpel weg door een veranderend en defecte stroom schema.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik vind ook bij mensen die flinke hersenbeschadigingen hebben of zeer demente mensen dat heel naar om te zien. De ziel die er al half uit hangt, klaar om los te laten...
Dementerende mensen, en mensen met een beroerte zijn juist voor mij het ultieme bewijs dat er geen ziel is. Je hersenen gaan kapot: resultaat, andere persoonlijkheid enz..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef maedel het volgende:
[..]
Heb je wel eens iemand zien sterven? Dus, echt letterlijk zien doodgaan? Naast je? En dan opgelet?
Ik vind ook bij mensen die flinke hersenbeschadigingen hebben of zeer demente mensen dat heel naar om te zien. De ziel die er al half uit hangt, klaar om los te laten...
Ik zie dat anders eigenlijk. De ziel is niet veranderd, maar kan zich niet uiten door de defecte "gereedschappen". Dus de ziel kan geen boodschappen overbrengen middels de gangbare communicatiemethoden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:41 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Daarbij is de ziel veranderd doordat om even makkelijk te zeggen de elektriciteit in de hersenen een andere en niet juiste weg bewandelt, dat is feitelijk de aandoening, de ziel is dus veranderd gewoon simpel weg door een veranderend en defecte stroom schema.
....maar definieer nou eens wat de 'ziel' is ? welke eigenschappen heeft de 'ziel' ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:36 schreef maedel het volgende:
[..]
Heb je wel eens iemand zien sterven? Dus, echt letterlijk zien doodgaan? Naast je? En dan opgelet?
Ik dacht dat dat 'leven' was. Is 'leven' dan hetzelfde als 'ziel' ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:39 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het verschil tussen uit en aan, net als een lamp. Knopje aan (elektriciteit aan cq leven) licht aan, knopje uit licht uit (geen elektriciteit cq dood).
Ik had het eigenlijk over mensen die een zware hersenbloeding gehad hebben en dood gaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:44 schreef 1299 het volgende:
[..]
Dementerende mensen, en mensen met een beroerte zijn juist voor mij het ultieme bewijs dat er geen ziel is. Je hersenen gaan kapot: resultaat, andere persoonlijkheid enz..
Dus die mensen leven nog vrolijk 20 jaar lang met een half loslatende ziel?
Ik vroeg het, omdat het dan heel zichtbaar is, wat er gebeurt. Vind ik.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:46 schreef _Led_ het volgende:
[..]
....maar definieer nou eens wat de 'ziel' is ? welke eigenschappen heeft de 'ziel' ?
De communicatimethoden, dus de stroomschema's van de hersenen zijn equivalent. Communicatie gaat door de stroomschema's die ik beschrijf, daar uit interpreteren wij een bepaalde ziel/persoonlijkheid. Feitelijk is het niets meer dan een samen hang van dit communicatiebord/stroomschema.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:45 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik zie dat anders eigenlijk. De ziel is niet veranderd, maar kan zich niet uiten door de defecte "gereedschappen". Dus de ziel kan geen boodschappen overbrengen middels de gangbare communicatiemethoden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |