quote:Deel van de lol van urbexen is nou juist het uitzoeken van die lokaties. Wat jij nu doet is het equivalent van het instellen van de camera voor een ander, zodat hij alleen nog de knop hoeft in te drukken en hij het "zijn foto" kan noemen. Dat jij en sommige anderen dat triest vinden... Het zal me totaal aan mijn reet roesten. Neemt niet weg dat ik mijn lokaties alleen maar deel door hints achter te laten waarmee je het zelf kunt googlen.Op woensdag 20 oktober 2010 21:54 schreef mrSPLIFFY het volgende:mensen die moeilijk doen over locaties... Echt triest...
Hier doe er je voordeel mee
http://maps.google.nl/map(...)0044b127b8cd7e9ef43d
quote:Beetje kinderachtig...Op woensdag 20 oktober 2010 17:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Helaas, dat doe ik nietAls je een, beetje gaat zoeken kom je er gemakkelijk achter
![]()
En dankjewel voor het compliment![]()
quote:Nogal wat Urbexers maken gebuik van HDR voor hun fotos. Dat vergt automatisch nabewerking. Ik doe het ook wel eens, maar over het algemeen fotografeer ik een lokatie 'as-is', zonder trucs in Photoshop. Maar het is een kwestie van smaak, niet van de kwaliteit van de fotograaf.Op donderdag 21 oktober 2010 09:37 schreef Uncle het volgende:
Het valt me altijd op bij veel urbex locaties dat er een flinke berg nabewerking nodig is om mooie fotoos te krijgen. De echt goede locaties onderscheiden zich naar mijn mening doordat de fotoos waar het urbex sfeertje inzit zo de camera uit komen rollen...
hoewel dat misschien ook aan de fotograaf kan liggen...
quote:Ik bedoelde meer dat sommige locaties echt sfeer uitstralen, of dat de fotograaf de sfeer gewoon goed kan neerzetten. Soms worden er zoveel bewerkingen toegepast dat ik mijn eigen keuken ook op een enge plaats kan laten lijken...Op donderdag 21 oktober 2010 10:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nogal wat Urbexers maken gebuik van HDR voor hun fotos. Dat vergt automatisch nabewerking. Ik doe het ook wel eens, maar over het algemeen fotografeer ik een lokatie 'as-is', zonder trucs in Photoshop. Maar het is een kwestie van smaak, niet van de kwaliteit van de fotograaf.
quote:Dat is jouw mening.. Ik vindt dat uitzoeken gewoon onzin.. Zeker als mensen die net komen kijken geen locaties geven terwijl ze weten dat je er puur heen gaat voor foto's en niet om te slopen/ kraken of zo...Op woensdag 20 oktober 2010 22:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Deel van de lol van urbexen is nou juist het uitzoeken van die lokaties. Wat jij nu doet is het equivalent van het instellen van de camera voor een ander, zodat hij alleen nog de knop hoeft in te drukken en hij het "zijn foto" kan noemen. Dat jij en sommige anderen dat triest vinden... Het zal me totaal aan mijn reet roesten. Neemt niet weg dat ik mijn lokaties alleen maar deel door hints achter te laten waarmee je het zelf kunt googlen.
quote:OOhja hahahaha Dat is toch wel de GROOTSTE bullshit die ik ooit uit jouw mond heb horen komen...Op woensdag 20 oktober 2010 22:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat jij nu doet is het equivalent van het instellen van de camera voor een ander, zodat hij alleen nog de knop hoeft in te drukken en hij het "zijn foto"
quote:Liever dat en enigszins exclusieve foto's..Op donderdag 21 oktober 2010 13:32 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ohja dus jij bent de enige die ergens van mag genieten.. Egoïstisch heet dat
quote:Nou dat is ook waar ik eigenlijk op DoelOp donderdag 21 oktober 2010 14:47 schreef Omniej het volgende:
Tja, van de algemeen bekende locaties snap ik de geheimzinnigheid ook nooit zo en vind ik het meestal maar interessantdoenerij van de betreffende 'urbexers', die soms lijken te doen alsof ze een locatie zelf gevonden hebben o.i.d... Juist voor dat soort locaties ben ik het wel met Spliffy eens.
Zou iemand nou echt zélf een unieke locatie hebben gevonden die in dat urbexwereldje nog niet bekend is, dan zou geheimzinnigheid wel op zijn plaats zijn ja. Als ik zo'n locatie had, was ik ook de grootste egoïst van de wereld geweest en had ik het koste wat 't kost geheimgehouden ja.
Maar als het gaat om locaties die in rijtjes als Cheateau Noisy, Chambre du Commerce, etc. passen is dat echt bullshit. En voor Doel al helemaal natuurlijk.
quote:Och jee, je hebt me één keer ontmoet en twee keer op FOK! gesproken, en je weet al hoeveel bull ik verspreid?Op donderdag 21 oktober 2010 13:25 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
OOhja hahahaha Dat is toch wel de GROOTSTE bullshit die ik ooit uit jouw mond heb horen komen...
![]()
![]()
![]()
En das op zich best knap
quote:We begrijpen je heus wel hoor, maar je vergelijking raakt kant noch wal.Op donderdag 21 oktober 2010 23:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Och jee, je hebt me één keer ontmoet en twee keer op FOK! gesproken, en je weet al hoeveel bull ik verspreid?
ik leg je duidelijk uit waarom ik dat vind. Probeer eens met begrijpend lezen. Is niet zo moeilijk, iets met context en zo. Ik kan het je aanbevelen.
quote:- Niet nodig -Op donderdag 21 oktober 2010 23:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Och jee, je hebt me één keer ontmoet en twee keer op FOK! gesproken, en je weet al hoeveel bull ik verspreid?
ik leg je duidelijk uit waarom ik dat vind. Probeer eens met begrijpend lezen. Is niet zo moeilijk, iets met context en zo. Ik kan het je aanbevelen.
quote:Eindelijk iemand die er niet zo gestresst over doetOp woensdag 20 oktober 2010 21:54 schreef mrSPLIFFY het volgende:
mensen die moeilijk doen over locaties... Echt triest...
quote:De adelaar is toch nog steeds onderdeel van een bedrijf?Op woensdag 20 oktober 2010 21:54 schreef mrSPLIFFY het volgende:mensen die moeilijk doen over locaties... Echt triest...
quote:Erg fijne bewerking in je eerste foto. In de tweede en derde vind ik 'm wat minder geslaagd omdat de gradient dan gewoon te aanwezig is (dat valt in de eerste minder op), maar ze zijn tof.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:24 schreef el-mar het volgende:
Damn.. Jullie zijn gewoon lui.. Als je een lokatie wilt zoeken, google er dan gewoon op.. die bekende lokaties kun je echt wel vinden hoor.. pfff, die tijd die jullie nu besteden aan het 'zeiken' om een lokatie had je net zo goed kunnen besteden aan een lieve query in een of andere zoekgigant.. of om plaatjes van jullie spannende urbex tripjes te posten![]()
Hop,
plaatje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Die eersteOp dinsdag 26 oktober 2010 18:24 schreef el-mar het volgende:
Damn.. Jullie zijn gewoon lui.. Als je een lokatie wilt zoeken, google er dan gewoon op.. die bekende lokaties kun je echt wel vinden hoor.. pfff, die tijd die jullie nu besteden aan het 'zeiken' om een lokatie had je net zo goed kunnen besteden aan een lieve query in een of andere zoekgigant.. of om plaatjes van jullie spannende urbex tripjes te posten![]()
Hop,
plaatje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Mooie belichting idd! Maar de tweede vind ik ook erg tof.
quote:Je tag leidt echt heel erg af, sorry. Een goede tag valt niet direct op denk ik, maar deze is gelijk boom in your face. Heel de sfeer van de foto gaat daardoor verloren.Op dinsdag 6 januari 2009 21:40 schreef DaMart het volgende:
Een verlaten speeltuin:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neej johquote:Mooie lokatie El-mar wat is het? Ik neem aan dat je de onbewerkte foto's nog hebt. Die zou ik wel eens willen zien.
Ja, dat vind ik ook wel. Ik heb de indruk dat de foto soms veel van zn waarde verliest daardoor. Hij wordt te scherp of teveel contrast... MAAR soms wordt em er ook wel mooier door.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 13:22 schreef Individual het volgende:
Best wel zware foto bewerkingen in dit topic zeg..
Vignettering. Da's sowieso een effect wat van nature al in lenzen zit, maar in Photoshop kun je het versterken (of juist verwijderen natuurlijk) met de Lens Correction filter.quote:Op zondag 14 november 2010 16:29 schreef Keios het volgende:
Ik heb alleen 1 vraag: welke filter of bewerking wordt er op een foto geplaatst waardoor hij aan de hoeken donkerder wordt? Ik heb een foto waar die bewerking zo goed zou bij passen maar ik vind niet hoe ik het moet doen
En?quote:Op maandag 24 januari 2011 15:04 schreef welkominspace het volgende:
als ie nog niet gesloopt is dan weet ik ook nog een mooie.
als het donker is is het daar zo creepy
het is een oude klimmuur/indoor-sportcentrum.
ik zaal vannacht eens kijken of ie nog overeind staat
Is dat Camp Gabriel Petit voor de brand?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |