Ik geef je op dit punt gelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
En toch deed je net alsof het om geld moest gaan.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als ik jou was zou ik bij de Waterschappen gaan werken.
Daar is geld relatief onbelangrijk.quote:
Kansloos. Het sterft afgestudeerden civiele technici. Reken maar. Ik echt alles uitgezocht. Kansloos, gewoon kansloos. Van richting veranderen is kansloos. Door en door en door verzadigd.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar is geld relatief onbelangrijk.
De laagste inkomens hebben iets meer dan het minimale, dat is waar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laten we wel zijn: 99% van de mensen zit in besteedbaar inkomen vrij dicht bij elkaar. De laagstbetaalden hebben niet slechts het minimale. In de top 1% vind je vrijwel uitsluitend ondernemers. Bijsturen op die kleine groep werknemers is dan ook idioot, omdat de negatieve effecten zodanig zijn dat je feitelijk juist de groep raakt die je wil beschermen.
Ben ik niet met je eens. Als ik nu een goed idee heb moet ik een lening zien te krijgen om een dergelijk idee te kunnen laten registreren. Maar als ik financieel in de knoei zit moet ik maar zien wat er van terecht komt.quote:Binnen hun capaciteiten is dat ook zo.
Dat is uiterst lovenswaardig.quote:Mijn moeder is niet onbemiddeld, maar vanaf mijn 18e is de "navelstreng" doorgeknipt. Ik heb alles zelf moeten opbouwen, daar waar kinderen van "armen" hogere stufi kregen omdat hun ouders niet bij konden dragen (en dat ik feitelijk niets kreeg telde dus niet).
Moeten is een rotwoord. Er komt ook wel meer bij kijken natuurlijk, dat zal ik niet ontkennenquote:k heb alles zelf opgebouwd en ik zit ruim bij die 1%. Ik ben 30-er... Hoezo moet je geld hebben om bij de top te komen? Dat is een FABEL!
Een schep geld meekrijgen lijkt me ook vooral goed voor de plaatselijke coke dealer. Maar het is fijn dat er iemand is die je kan financieren tegen gunstige voorwaarden. Kan dat geen drempel noemen.quote:Ik durf zelfs te stellen dat een schep geld van huis uit meekrijgen eerder een vloek is. Ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die alles kregen. Die kunnen niets, doen niets en bij enkelen is het geld nu op... Jammer...
Ik bedoel er mee dat rijkdom en bezit vaak van generatie op generatie gaat, met de bijbehorende connecties e.d.quote:Jouw beeld klopt niet met de werkelijkheid. Ok, ik zal ooit erven en een niet misselijk bedrag ook. Ik zal dan waarschijnlijk 50-er zijn, misschien nog ouder. Wat moet ik er dan nog mee? Toevoegen aan de rest waarschijnlijk... Dat is leuk, maar ik denk dat ik er een stichting mee op ga zetten (ik heb ook al een idee).
Eigenlijk niet. Maar ik vind dat graaiers en schrapers zich ook niet mogen verschuilen achter de vrije markt. Moraal is moraal en die werkt twee kanten op.quote:Iedereen heeft zijn verantwoordelijkheid. Het is te zot voor woorden om te denken dat de have-nots zich kunnen verschuilen achter die enkelen die echt significant meer hebben. Terwijl nota bene vooral de middengroep het geld op aan het hoesten is.
Nee, maar dat was ook niet wat ik bedoeldequote:Maar goed, een CEO heeft niets met erven te maken, dus in dit verband snap ik je pleidooi ook niet helemaal.
Even voor de duidelijkheid. Ik hoor vaak mensen (gelovigen) zeggen dat God liefde is. Klopt dat? En zo ja betreft het dan voorwaardelijke of onvoorwaardelijke liefde?quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Intussen verschijnen er prachtige teksten onderaan de pagina. Prachtig.
http://www.ikzoekgod.nl/?gclid=CJfPwq6o_JcCFUog3godBlntCw
quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:14 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid. Ik hoor vaak mensen (gelovigen) zeggen dat God liefde is. Klopt dat?
Onvoorwaardelijke liefde.quote:En zo ja betreft het dan voorwaardelijke of onvoorwaardelijke liefde?
Je bent weer aan het oordelen en daar staat toch echt heel duidelijk van in de Bijbel dat je daar geen punten mee scoort.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof dat als je een geweten hebt dat je jezelf geen 30% erbij geeft en je onderdanen slechts 3? Dat kan God nooit goed vinden. Dat weet ik zeker. Want dan klopt het gewoon niet meer. Dan ben je namelijk ook een dief.
Jij wil dood?quote:Van mij mag die dag heel snel komen.
Waarom stelde je dan een niet relevante vraag?quote:Ik heb nl hersens gekregen. die mag ik gerust gebruiken.
Self-fulfilling prophecy.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Kansloos. Het sterft afgestudeerden civiele technici. Reken maar. Ik echt alles uitgezocht. Kansloos, gewoon kansloos. Van richting veranderen is kansloos. Door en door en door verzadigd.
Lagere overheden kunnen geen geschikt personeel krijgen en zitten ook vandaag de dag met de handen in het haar.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Bij overheid al helemaal niet te noemen. daar stoten ze alleen maar af.
Zoek eens beter uit...quote:En ja, ook uitgezocht.
Mag ik hier hard om lachen. Ja, ze roepen veel, maar feitelijk komt er niets van terecht.quote:En bij de overheid gaan ze trouwens ook steeds meer op een marktgerichte manier te werk. ZELF ERVAREN.
[s]
Ik mag gewoon iets vinden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent weer aan het oordelen en daar staat toch echt heel duidelijk van in de Bijbel dat je daar geen punten mee scoort.
[..]
Nou vandaag of morgen niet. Neemt niet weg dat ik het hier wel heb gezien. De andere kant moet veel mooier zijn. Dat is wel zeker.quote:Jij wil dood?
quote:Waarom stelde je dan een niet relevante vraag?
Ja, ik ga niet mee spotten met de Allerhoogste.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dat gedoe over God is serieus?
quote:Heb net een vraag gesteld bij ik zoek God. Wie weet hebben we begin volgende week een andere Pappie (en anders ik wel)
Ze roepen van alles. Maar intussen stellen ze de hoogste eisen. Hoe rijmt het een met het ander. Ik heb trouwens ooit gewerkt bij zo'n overheid dat midden in ene reorganisatie zit. Wat een sfeer was dat . Nog erger dan erg.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lagere overheden kunnen geen geschikt personeel krijgen en zitten ook vandaag de dag met de handen in het haar.
[..]
Zoeken naar iets wat er niet is. Het gaat over jaren...Het hield dus een keer op.quote:Zoek eens beter uit...
[..]
Ook de agressie heeft daar hard toegeslagen. Ik praat uit ervaring.quote:Mag ik hier hard om lachen. Ja, ze roepen veel, maar feitelijk komt er niets van terecht.
Dus geloven in God is geloven in onvoorwaardelijke liefde. Als ik eerlijk ben tref ik dat weinig bij gelovigen. Neem als voorbeeld nu het conflict in Gaza wat er niet geweest zou zijn als de mensen elkaar onvoorwaardelijk voor lief namen.quote:
Dat zullen vast weer die patserige types zijn die het redden met charme. Het zijn krachtige types die het redden op overtuigingskracht, commerciële vaardigheden die weer op een een of andere managementbaan worden gezet. Waar dus geen specifieke kennis nodig is. Daar moet ik het dus niet van hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Self-fulfilling prophecy.
Ik ken genoeg mensen die het is gelukt. Maar jij roept dat het niet kan en probeert het niet en je zegt dan achteraf: zie je wel, ik zit nog steeds in dezelfde situatie. Gevangene van je eigen angst.
Die gelovigen zijn geen betere mensen. Geloof me maar. Ze zijn ook zondig. Wat daar Gaza gebeurt is te triest voor woorden. Al spreekt de Bijbel heel duidelijk over het volk van God dat nimmer te verslaan valt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:32 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Dus geloven in God is geloven in onvoorwaardelijke liefde. Als ik eerlijk ben tref ik dat weinig bij gelovigen. Neem als voorbeeld nu het conflict in Gaza wat er niet geweest zou zijn als de mensen elkaar onvoorwaardelijk voor lief namen.
Weer een goed onderzoek om EG zijn punten te onderstrepen.quote:http://www.nu.nl/economie/1895036/beloningsbeleid-oorzaak-kredietcrisis.html
'Beloningsbeleid oorzaak kredietcrisis'
Uitgegeven: 7 januari 2009 12:16
Laatst gewijzigd: 7 januari 2009 12:16
AMSTERDAM - Het belonings- en bonussenbeleid is de belangrijkste oorzaak van de kredietcrisis. Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd internationaal onderzoek van KPMG onder vijfhonderd bestuurders bij banken.
Ruim de helft legt hier de vinger op de zere plek.
Gebrek aan 'fatsoenlijk bestuur' op het gebied van risicomanagement is volgens de bankiers een andere belangrijke oorzaak van de malaise op de financiële markten.
Banken hebben te veel risico's genomen bij het nemen van strategische beslissingen. Bijna drie kwart van de ondervraagden is voor strengere regelgeving op de financiële markten.
1% is ongeveer 5x modaal. In loondienst doet bijna niemand dat. Wel als partner, als ondernemer, als deelnemer, enz. enz. Alleen al omdat het fiscaal aantrekkelijk is gaan er velen over naar de ondernemersvorm bij dit inkomen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
In de top 1% vind je bijna uitsluitend ondernemers? Dat is echt nieuw voor mij.
Ja. Minima betaalt vrijwel geen belastingen en ontvangt veel subsidies. Dit tot een inkomen van ongeveer 20K. Daarboven ga je al rap meer betalen. Top 5% is al bij 2x modaal. Top 1% is 5x modaal. Natuurlijk, dat is op zich wel fiks meer dan minimaal, maar in besteedbaar inkomen absoluut gezien absoluut niet op het niveau van de miljoenen die hier over tafel vliegen.quote:Dat 99% van de mensen qua besteedbaar inkomen dicht bij elkaar zit lijkt me een overdrijving, maar point taken. Bedoel je met besteedbaar inkomen gewoon inkomen na aftrek sociale premies en belastingen?
Als het idee goed is krijg je financiers. Geloof me, ik ben met zoiets bezig. En met zo'n beetje de lastigste vorm:: niet te beschermen en ik heb een paar miljard nodig om het goed uit te voeren. Misschien dat ik ooit het met je eens ga zijn, maar momenteel merk ik dat ik toch bij diverse personen verdomd makkelijk aan tafel kom te zitten. En dat in deze tijd!quote:Ben ik niet met je eens. Als ik nu een goed idee heb moet ik een lening zien te krijgen om een dergelijk idee te kunnen laten registreren. Maar als ik financieel in de knoei zit moet ik maar zien wat er van terecht komt.
Maar we hebben het hier over loondienst, niet over ondernemers en investeerders, want daar heeft EG geen probleem mee.quote:Puur ter illustratie van het feit dat van 1 miljoen 2 miljoen maken minder lastig is dan van 1 euro 1 miljoen te maken.
Ik zal niet ontkennen dat afkomst kan helpen hoor. Maar uiteindelijk moet je het zelf maken en hebben we een maatschappij waar iemand met talent alle kanten op kan. Gelukkig maar!quote:Moeten is een rotwoord. Er komt ook wel meer bij kijken natuurlijk, dat zal ik niet ontkennen
Tante Agaath is natuurlijk een voordeel. Maar ieder voordeel heb z'n nadeel. Vanaf jongs af aan moeten knokken om verder te komen kan je ook helpen. Het is niet zo eenvoudig dat goede komaf alleen maar voordelen heeft. Natuurlijk zijn die er... maar er zijn ook nadelen.quote:Maar het is fijn dat er iemand is die je kan financieren tegen gunstige voorwaarden. Kan dat geen drempel noemen.
Toch is het aantal rijken explosief gestegen. En nogmaals, daar heeft EG dus geen probleem mee vreemd genoeg. Het gaat om de CEO die veel geld krijgt voor zijn arbeid.quote:Ik bedoel er mee dat rijkdom en bezit vaak van generatie op generatie gaat, met de bijbehorende connecties e.d.
Een familiekapitaal moet je in stand houden, zo luidt de "wet". Dat is een grote verantwoordelijkheid. Kijk, nieuw geld smijt er vaak mee. Maar oud geld, die generaties... De vruchten mag je plukken, maar meer ook niet. Zo is de mores.quote:Dat duidt er niet op dat het makkelijker is rijkdom te behouden dan te vergaren?
Ik ben het in ieder geval met je eens dat ieder zijn/haar verantwoordelijkheid moet nemen. We zullen vast nog wel een verschil hebben in waar wij verantwoordelijkheden leggen. Zo meen ik dat iemand die een hoog salaris vraagt en dat ook krijgt gewoon goed bezig is. Als jij anderen kan overtuigen van jouw waarde: prima.quote:Eigenlijk niet. Maar ik vind dat graaiers en schrapers zich ook niet mogen verschuilen achter de vrije markt. Moraal is moraal en die werkt twee kanten op.
Hartelijk Dank!!!!quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weer een goed onderzoek om EG zijn punten te onderstrepen.![]()
Laat de martk zijn werk maar dan dan komt er altijd een optimum uit, ow nee een credit crisis, maar dat maakt toch niet uit voor die omhoog gevallen nitwits die hebben hun schaapjes toch allang op het droge. Die sloebers onderaan die nu ontslagen worden ach daar draait in nederland de gehele maatschappij voor op om hun uitkering op te brengen.
Maar je oordeelt ook.quote:
Ik vind het oprecht jammer dat je er zo over denkt en ik hoop van harte dat je in de toekomst wel een uitweg vindt. Dat is een kwestie van durven, maar als je zo negatief bent... wat heb je dan nog te verliezen?quote:Nou vandaag of morgen niet. Neemt niet weg dat ik het hier wel heb gezien. De andere kant moet veel mooier zijn. Dat is wel zeker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |