abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64736719
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Je bedoelt open deuren intrappen? Ik heb veel beters te doen.
Gelet op het feit dat je iets roept wat tegen iedere logica (behalve een vrouwelijke wellicht) in gaat... ligt dat wel in de rede...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64736721
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus wie nu een achterstand heeft is voor het leven vervloekt en wie nu een voorsprong heeft kan lanterfanteren wat deze wil, hij blijft zijn voorsprong houden.

En dit is eerlijker?
Iemand kan toch van functie veranderen naar een functie met een hoger basissalaris

Ik zie geen reden voor je fatalisme.

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 06-01-2009 17:48:58 ]
pi_64736746
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelet op het feit dat je iets roept wat tegen iedere logica (behalve een vrouwelijke wellicht) in gaat... ligt dat wel in de rede...
Ik geloof dat mijn standpunt helder is. Selectief lezen helpt niet want het antwoord had ik al gegeven.
pi_64736805
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Er zijn ZOVEEL mensen die net zo hard werken of misschien nog wel harder. Maar worden afgescheept met een laag bedrag.
Omdat hun output minder waard is. Sim-pel.
pi_64736821
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:39 schreef DS4 het volgende:

Nee, ik doe er al lang aan. Ik hoef niet te wachten tot anderen iets doen...
[..]

Dat roep je, maar toon je niet aan.
[..]

Meteen veel beter dan wat jij presteert. Ook een leukere titel die meteen ook to the point is. Kijk en leer.
Nee, je maakt het wel erg persoonlijk. Dat is nooit sterk. En met het j-woord sla een discussie dood. Maar ja, als jij dat een sterk vindt, dan is het een goede OP
pi_64736889
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat hun output minder waard is. Sim-pel.
Als iemand de pest pokke pleuris werkt, maar niet daarvoor beloond word, dat wil toch niet zeggen dat er wel degelijk prestaties worden geleverd?

Zie toch toch eens de fout in het systeem. Nouja, fout? Een loeier van een systeemfout....
pi_64737087
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik hoor het ook van een kennis. Ze integreren dus NIET. En de taal spreken ze al helemaal niet. Het werkt gewoon niet.
Dus die Polen die hier twee jaar verblijven en vloeiend, met accent, dat dan nog wel, Nederlands tegen mij spreken, die doen alsof en kunnen eigenlijk geen Nederlands?
quote:
Ken je het spreekwoord Oost West Thuis Best?
Ja, dat is de lijfspreuk voor angstige mensen die niet verder durven te kijken dan hun neus lang is.
quote:
Kul. Ze kunnen beter hun arbeid DAAR aanwenden. Wegen bouwen. Huizen bouwen. Ipv een paar gelukzoekers hier toelaten en de lonen aan de onderkant voor de Nederlanders onder druk te zetten.
Het WML is verlaagd? Echt?
quote:
En denk je werkelijk dat het voor die kennis gezellig is om verschillende etnische groepen te werken die NIET INTEGREREN?
Moet werk gezellig zijn? En dan nog, ik ken dus Polen waar ik best een gezellige tijd kan doorbrengen. Je weet wel.. van die strakke geblondeerde... afijn, laat maar...
quote:
Hij kan het weten.
Ik ook. En niet zo'n beetje ook niet.
quote:
Zeker. Ik geloof dat mijn oplossing veel beter is. Mensen HELPEN hun land op te bouwen, ipv een paar gelukzoekers te importeren en de rest een beetje hulpeloos achter te laten.
Ontwikkelingshulp faalt al tientallen jaren. Exporteren van welvaart door meer vrijheid van handel en mensen heeft aantoonbaar veel resultaat opgeleverd de afgelopen tientallen jaren (zie b.v. de EU). Dus waar baseer jij je op?
pi_64737111
quote:
115 Teletekst di 06 jan
Duitse industrieel pleegt zelfmoord

` De 74-jarige Duitse miljardair Adolf
Merckle heeft zelfmoord gepleegd nadat
zijn zakenimperium in grote problemen
was gekomen.Hij is gevonden langs een
spoorlijn in Baden-Württemberg.

Zijn zakenimperium omvatte onder meer
een farmacieconcern en cementfabrieken.
Merckle behoorde tot de honderd rijkste
ondernemers ter wereld.Door riskante
investeringen in aandelen Volkswagen
had hij in korte tijd veel geld
verloren.

Merckle voerde overleg met banken over
de redding van zijn imperium.De inzet
was een overbruggingskrediet van 400
miljoen euro.
Tjsa, als het geld je god is.... Het zal niet de eerste of de laatste zijn.
pi_64737173
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:

Als je iets zegt of opwerpt moet je eerst nadenken. Jij komt met exponentiële beloningen aan en ik heb je totaal tuk dat een exponent dus ook negatief kan zijn....

Dat krijg je op het VWO al.
Je hebt me helemaal niet tuk. Prima dat het negatief kan zijn, maar daarvoor hebben we de ondergrens die WML heet. Gek dat jij ineens nu lijkt te willen pleiten voor die richting voor minder talentvollen...

Overigens is er ook nog een sterk tegenargument te bedenken, maar daar kom je dan weer niet mee. Tot zover die geweldige TU.
pi_64737231
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ontwijkt het niet, je staat niet open voor mijn argumenten.
Smoesjes zijn geen argumenten...
pi_64737281
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:

Omdat er geen direct verband bestaat tussen belonen en presteren.
Juist wel. Zijn output is nu eenmaal veel waard.
pi_64737359
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:48 schreef DivineJester het volgende:
De "man op de werkvloer" die niet behoort tot een stevig netwerk aan kennissen, vrienden of vage bekenden die elkaar over en weer commisariaten en baantjes toespelen zonder daarbij werkelijk uit te gaan van de beste kwalificaties is in het algemeen niet in staat toe te treden tot dergelijke kringen.
De man op de werkvloer is niet verder gekomen dan die werkvloer omdat deze de kwaliteiten niet heeft om verder te komen. Echt, om verder te komen dan de werkvloer is talent en inzet voldoende in NL. Je gaat mij toch niet vertellen dat er potentiële CEO's bij de DAF aan de lopende band staan?
pi_64737399
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt me helemaal niet tuk. Prima dat het negatief kan zijn, maar daarvoor hebben we de ondergrens die WML heet. Gek dat jij ineens nu lijkt te willen pleiten voor die richting voor minder talentvollen...
vb.

Y(x)=a+b.cx
quote:
Overigens is er ook nog een sterk tegenargument te bedenken, maar daar kom je dan weer niet mee. Tot zover die geweldige TU.
Je kan van alles bedenken. Formules te over.
pi_64737434
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Smoesjes zijn geen argumenten...
Ik constateer, je leest echt over dingen heen. Anders kom je niet met deze post.
pi_64737442
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:

De bron is uiteindelijk de duivel.
Het draadje is eindelijk bij de kern belandt: waanbeelden.
pi_64737556
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het draadje is eindelijk bij de kern belandt: waanbeelden.
Onzin. De Bijbel is daar volstrekt helder in: "Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben". De god van het geld is NIET de God van de Bijbel. De god van het geld is een verschijningsvorm van de duivel. Vraag het gerust een theoloog.

Zie je nu wat er met die meneer van 74 is gebeurd? Het is de duivel die mensen influistert......Heb je dat echt niet door? Aanbidding van de mammon leidt tot de afgrond.
pi_64737601
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als iemand de pest pokke pleuris werkt, maar niet daarvoor beloond word, dat wil toch niet zeggen dat er wel degelijk prestaties worden geleverd?

Zie toch toch eens de fout in het systeem. Nouja, fout? Een loeier van een systeemfout....
Ik bescheur met hier al de hele dag om je comments, wat een dikke plaat zeg. Enfin, als iemand de hele dag zichzelf de tyfus werkt om bloemen te kweken en die verkoopt hij aan het einde van het jaar voor 10,000 euro, dan is dat zijn salaris. Wil je dan dat de overheid hem er wat bij geeft, omdat hij zo hard gewerkt heeft? Als zijn buurman slimmer is en met kerstbomen 100,000 euro per jaar verdiend, is dat dan schandalig? Enfin, mijn pa is boer en die snapt dit zelfs.

De groeten vanuit het duivelse centrum van het kapitalisme te Londen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64737652
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Onzin. De Bijbel is daar volstrekt helder in: "Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben". De god van het geld is NIET de God van de Bijbel. De god van het geld is een verschijningsvorm van de duivel. Vraag het gerust een theoloog.

Zie je nu wat er met die meneer van 74 is gebeurd? Het is de duivel die mensen influistert......Heb je dat echt niet door? Aanbidding van de mammon leidt tot de afgrond.
Ok, nu snap ik hem, ben je er zo een.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64737701
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ok, nu snap ik hem, ben je er zo een.
Ik zal er niet lollig om doen....Het is triest genoeg als iemand in de tang van het geld geraakt en zo eindigt.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:09:32 #120
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64737715
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik bescheur met hier al de hele dag om je comments, wat een dikke plaat zeg. Enfin, als iemand de hele dag zichzelf de tyfus werkt om bloemen te kweken en die verkoopt hij aan het einde van het jaar voor 10,000 euro, dan is dat zijn salaris. Wil je dan dat de overheid hem er wat bij geeft, omdat hij zo hard gewerkt heeft? Als zijn buurman slimmer is en met kerstbomen 100,000 euro per jaar verdiend, is dat dan schandalig? Enfin, mijn pa is boer en die snapt dit zelfs.

De groeten vanuit het duivelse centrum van het kapitalisme te Londen...
Ja, want zo simpel steekt dit hele verhaal ook echt in elkaar.

Niet tekort hee

(ik pik de reactie er effe uit)
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64737863
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:51 schreef Pappie_Culo het volgende:

Rechtvaardigheid binnen een groep betekent dat iedereen in die groep z'n steentje bijdraagt. Maar het betekent niet dat de ene, voor het overleven van de groep absoluut onontbeerlijke taak, wordt beloond met het minimale terwijl de andere taak wordt beloond met een pak geld waarmee men tientallen mensen (en die worden soms de laan uitgestuurd om een bedrijf zogenaamd te redden) in loondienst kan houden.
Laten we wel zijn: 99% van de mensen zit in besteedbaar inkomen vrij dicht bij elkaar. De laagstbetaalden hebben niet slechts het minimale. In de top 1% vind je vrijwel uitsluitend ondernemers. Bijsturen op die kleine groep werknemers is dan ook idioot, omdat de negatieve effecten zodanig zijn dat je feitelijk juist de groep raakt die je wil beschermen.
quote:
Rechtvaardigheid is dat je, als je al wil beweren dat de vrije markt het menselijk ideaal is, mensen dezelfde kansen geeft op die markt.
Binnen hun capaciteiten is dat ook zo.
quote:
Jij weet net zo goed dat kapitaal kapitaal oplevert. Wat nou gelijke kansen? Die zijn dus per definitie een illusie.
Mijn moeder is niet onbemiddeld, maar vanaf mijn 18e is de "navelstreng" doorgeknipt. Ik heb alles zelf moeten opbouwen, daar waar kinderen van "armen" hogere stufi kregen omdat hun ouders niet bij konden dragen (en dat ik feitelijk niets kreeg telde dus niet).

Ik heb alles zelf opgebouwd en ik zit ruim bij die 1%. Ik ben 30-er... Hoezo moet je geld hebben om bij de top te komen? Dat is een FABEL!

Ik durf zelfs te stellen dat een schep geld van huis uit meekrijgen eerder een vloek is. Ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die alles kregen. Die kunnen niets, doen niets en bij enkelen is het geld nu op... Jammer...
quote:
Er mag best verschil zijn, zeker als dat verschil voortkomt uit een systeem dat voor bijna iedereen een zeker mate van welvaart meebrengt. Maar zodra de welvaartsverdeling dusdanig scheef wordt (volgens mij is het merendeel van de NL rijkdom bv geeerfd, danwel gegenereerd middels geeerfd kapitaal) zoals zich in verschillende westerse landen begint af te tekenen, dan is er geen sprake meer van rechtvaardigheid en al helemaal niet meer van gelijke kansen.
Jouw beeld klopt niet met de werkelijkheid. Ok, ik zal ooit erven en een niet misselijk bedrag ook. Ik zal dan waarschijnlijk 50-er zijn, misschien nog ouder. Wat moet ik er dan nog mee? Toevoegen aan de rest waarschijnlijk... Dat is leuk, maar ik denk dat ik er een stichting mee op ga zetten (ik heb ook al een idee).
quote:
Maar het zal dan wel erg moeilijk worden om de have-nots aan te spreken op zaken als 'maatschappelijke verantwoordelijkheid'.
Iedereen heeft zijn verantwoordelijkheid. Het is te zot voor woorden om te denken dat de have-nots zich kunnen verschuilen achter die enkelen die echt significant meer hebben. Terwijl nota bene vooral de middengroep het geld op aan het hoesten is.

Maar goed, een CEO heeft niets met erven te maken, dus in dit verband snap ik je pleidooi ook niet helemaal.
pi_64737910
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef DivineJester het volgende:

Het staat ondertussen al vast dat de grote multinationals dermate veel invloed hebben in bepaalde gebieden dat lokale markten volledig worden ondergesneeuwd waardoor, onder andere, lokale ondernemers weinig kans maken iets op poten te zetten, waar arbeidskrachten op internationale schaal gezien veel te weinig ontvangen voor hun diensten en waar allerhande milieu- en arboregels met beide voeten worden getreden om de winst te kunnen maximaliseren. Tuurlijk, laat het over aan de markt en alles komt goed...
Met alle respect, maar de arme landen hebben het meest last van handelsbelemmeringen en die komen vanuit de staten... Ok, lobby van met name boeren, maar het is de politiek die dat in stand houdt.
pi_64737940
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Geen gelijke kansen. Dat is de kern. Geen gelijke kansen voor iedereen. .
Die gelijke kansen binnen ieders mogelijkheden zijn er weldegelijk.
pi_64737972
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:

Al is het 1 of 10 % je begrijpt het niet.
Ik begrijp het heel goed. Jij wil dat ANDEREN inleveren en als wordt gevraagd wat jij inlevert zeg jij "eerst een ander".
pi_64737974
Opklimmen vanaf de werkvloer ging nog tot halverwege de jaren 80, daarna kwamen de graaiers Managers die wel even gingen vertellen hoe het beter kon. en toen is veel vakkennis verloren gegaan.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')