Petje af voor Brinkman. Niet voor zijn Engels want dat is zwaar beroerd maar om zijn uitspraken. Hij heeft gelijk, Aruba/De Antillen is een broeinest van corruptie.quote:Brinkman bedreigd met in elkaar slaan
Uitgegeven: 5 januari 2009 19:38
Holloway revisited .....![]()
ORANJESTAD - De chef protocol van Aruba, Eric Brete, heeft maandag gedreigd PVV-Kamerlid Hero Brinkman in elkaar te slaan.
''Aruba is niet corrupt, ik moet me inhouden om je niet kapot te slaan'', zei Brete voor het gebouw van het Bestuurskantoor in Oranjestad.
Brinkman was op dat moment in aanwezigheid van onder anderen de Kamerleden Jan Schinkelshoek, John Leerdam en Ineke van Gent. Regeringsmedewerkers moesten de razende Arubaan in toom houden.
Kind
Brinkman, die op Aruba is voor het halfjaarlijkse parlementair overleg tussen Nederland, de Antillen en Aruba, voelt zich bedreigd, maar doet geen aangifte van bedreiging.
''Het gaat om een naïeve man met het verstand van een kind van vier jaar'', aldus de PVV-politicus. ''Als hij mij in elkaar wil slaan, sta ik mijn mannetje wel. Ik ben 23 jaar bij de politie geweest.''
Beveiligingspersoneel
Opvallend is dat er op de publieke tribune van het Arubaanse parlement geen beveiligingspersoneel aanwezig is. Brinkman denkt dat het incident een reactie is op zijn uitspraken op tv dat Aruba ''corrupt as hell'' is. ''Ik verdiep me nu ook uitvoerig in de Holloway-zaak. Het is een blamagezaak die nog dertig jaar blijft doorgaan, als er niets gebeurt'', stelt de PVV-politicus.
Het Tweede Kamerlid heeft zondag op Aruba voor de tweede keer met de Amerikaanse zender FoxNews gesproken over de zaak.
Opgeschort
Het overleg op Aruba tussen de parlementen van Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba is tot nader order opgeschort. De Nederlandse delegatie onder leiding van Willibrord van Beek heeft er moeite mee dat de Arubaanse premier en ministers hun toespraken hebben afgezegd.
Dat hebben de Antilliaanse Arubaanse delegatieleiders maandag gemeld. De vier Arubaanse bewindsmannen zouden een toespraak houden op het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK) dat halfjaarlijks plaatsheeft.
Uitlatingen
Vermoedelijk heeft de aanwezigheid van PVV-Kamerlid Hero Brinkman geleid tot afzeggingen. Vorig jaar ging een POK-bijeenkomst op Curaçao niet door vanwege uitlatingen van Brinkman.
De Arubaanse premier en de ministers van Aruba hebben geen officiële reden opgegeven voor hun afwezigheid. Minister Rudy Croes van Justitie heeft wel gemeld dat hij op familiebezoek is in de VS. ''Ik had de vlucht al geboekt'', aldus de bewindsman. ''De afzegging komt niet door de komst van Brinkman. Maar met wat hij heeft gezegd over Aruba, verdient hij wel een klap op zijn smoel.''
De PVV ontpopt zich steeds meer als de Partij tegen het Bedrijfsleven.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:45 schreef ES57 het volgende:
Petje af voor Brinkman. Niet voor zijn Engels want dat is zwaar beroerd maar om zijn uitspraken. Hij heeft gelijk, Aruba/De Antillen is een broeinest van corruptie.
http://www.elsevier.nl/we(...)kman-met-klappen.htmquote:Arubaanse politici bedreigen Brinkman met klappen
maandag 5 januari 2009 20:16
Arubaanse regeringsmedewerkers hebben weten te voorkomen dat de chef protocol van Aruba, Eric Brete, PVV-Kamerlid Hero Brinkman is aangevlogen. ‘Aruba is niet corrupt, ik moet me inhouden om je niet kapot te slaan,’ riep de ziedende Brete Brinkman toe.
Het opstootje had plaats voor het gebouw van het bestuurskantoor in Oranjestad waar Brinkman met verschillende Kamerleden aanwezig was voor het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK), met de Antillen en Aruba.
Geen aangifte
Brinkman zegt zich bedreigd te voelen, maar zal geen aangifte doen. ‘Het gaat om een naïeve man met het verstand van een kind van vier jaar,’ zegt hij. ‘Als hij mij in elkaar wil slaan, sta ik mijn mannetje wel. Ik ben 23 jaar bij de politie geweest.’
Het PVV-Kamerlid vermoedt dat de agressie een reactie is op zijn uitspraak bij FOX News dat Aruba ‘corrupt as hell’ is. Zondag sprak Brinkman voor de tweede keer op de Amerikaanse televisiezender over de zaak Natalee Holloway. ‘Het is een blamagezaak die nog dertig jaar blijft doorgaan als er niets gebeurt,’ aldus Brinkman.
Klap op zijn smoel
Het overleg is tot nader order opgeschort, maar dat heeft niet zozeer met de aanval van Brete te maken. Het is de Nederlandse delegatie een doorn in het oog dat de Arubaanse ministers hebben afgezegd, vermoedelijk vanwege de aanwezigheid van Brinkman.
‘De afzegging komt niet door de komst van Brinkman. Maar met wat hij heeft gezegd over Aruba, verdient hij wel een klap op zijn smoel,’ aldus de Arubaanse minister Rudy Croes van Justitie, die niet aanwezig is vanwege familiebezoek in Amerika.
Vorig jaar ging een POK-bijeenkomst ook al niet door vanwege uitspraken van Brinkman, die slecht vielen bij de politici op de Antillen en Aruba. Toen zei de PVV'er dat de Antillen 'grotendeels een corrupt boevennest' zijn
Door Luc van Kemenade
Typisch kansenvolk dat zich weer van hun beste kant laat kennen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:04 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)kman-met-klappen.htm
gezellig...
Aruba is een klerezooi, dat moet gezegd worden.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:12 schreef Ringo het volgende:
Had deze pauper maar volledig in mekaar gerost. Dat is blijkbaar de enige taal die hij verstaat. Wie met modder gaat gooien mag stenen terugverwachten.
Beetje op kosten van de belastingbetaler een snoepreis naar Aruba maken en, eenmaal aangekomen, de gastheer voor rotte vis uitmaken. Wat voor een onbeschofte kleiboer ben je dan.
C'est le ton qui fait la musique. Moge deze held der heikneuters hard in zijn kruis worden getrapt.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:15 schreef ES57 het volgende:
[..]
Aruba is een klerezooi, dat moet gezegd worden.
Als het zo is dat ze corrupt zijn mag hij dat toch zeggen?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:12 schreef Ringo het volgende:
Had deze pauper maar volledig in mekaar gerost. Dat is blijkbaar de enige taal die hij verstaat. Wie met modder gaat gooien mag stenen terugverwachten.
Beetje op kosten van de belastingbetaler een snoepreis naar Aruba maken en, eenmaal aangekomen, de gastheer voor rotte vis uitmaken. Wat voor een onbeschofte kleiboer ben je dan.
Tja, fysiek geweld gebruiken tegen woorden is toch wel erg Neanderthal-achtig, vind je niet? Als ik daar was geweest als Nederlandse parlementariër had ik gezegd dat ik mij schaam dat dit armoedige zooitje mag bestaan in het Koninkrijk der Nederlanden en dat die negers eens op moeten houden met hun slavenverleden te misbruiken tegen Nederland.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
C'est le ton qui fait la musique. Moge deze held der heikneuters hard in zijn kruis worden getrapt.
Maar je moet dan wel met bewijzen komen dat er sprake is van strafbare feiten en dat doet hij dus niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Als het zo is dat ze corrupt zijn mag hij dat toch zeggen?
Of moet je hypocriet je mond houden omdat je te gast bent?
Hij is 23 jaar bij de politie geweest. Hij weet heus wel wat hij zegt.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:21 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Maar je moet dan wel met bewijzen komen dat er sprake is van strafbare feiten en dat doet hij dus niet.
Hij roept van alles zonder enige bewijsvoering.
Inderdaad. Dat doe je. Of je leert jezelf de beginselen der diplomatie aan. Gewoon een kwestie van beschaving hoor, gelijk of niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als het zo is dat ze corrupt zijn mag hij dat toch zeggen?
Of moet je hypocriet je mond houden omdat je te gast bent?
Nee, da's in dit geval helemaal niet nodig, aangezien die lui daar fulltime aan onze subsidietiet liggen en dus volledig afhankelijk van ons zijn. Ze hebben dus alles maar gewoon te slikken.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat doe je. Of je leert jezelf de beginselen der diplomatie aan. Gewoon een kwestie van beschaving hoor, gelijk of niet.
Dat is misschien een tikje cru, maar dat de Antillen een bodemloze geldput zijn ben ik het wel mee eens. Dus enige eisen mogen er wel gesteld worden, en kwalificaties gegeven.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:27 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, da's in dit geval helemaal niet nodig, aangezien die lui daar fulltime aan onze subsidietiet liggen en dus volledig afhankelijk van ons zijn. Ze hebben dus alles maar gewoon te slikken.
Dat dus..quote:Op maandag 5 januari 2009 21:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, da's in dit geval helemaal niet nodig, aangezien die lui daar fulltime aan onze subsidietiet liggen en dus volledig afhankelijk van ons zijn. Ze hebben dus alles maar gewoon te slikken.
Ik denk niet dat je iemand voor corruptie veroordeeld krijgt als je enige bewijs is dat je zelf 23 jaar wijkagent bent geweest. Sorry, maar ook voor PVV-kamerleden geldt dat ze zich gewoon aan de wet moeten houden en dat betekent dat als je iemand van strafbare feiten beschuldigt je met harde bewijzen dient te komen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:22 schreef ES57 het volgende:
Hij is 23 jaar bij de politie geweest. Hij weet heus wel wat hij zegt.
Prima, maar de kwalificaties die Brinkman gebruikt komen er op neer dat het Antilliaanse bestuur en bedrijfsleven crimineel zijn. Nogmaals: bewijzen graag.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:30 schreef Hukkie het volgende:
Dus enige eisen mogen er wel gesteld worden, en kwalificaties gegeven.
En als die er niet komen, wat dan? Ga je dan huilen?quote:
Ook interessant.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:38 schreef nwsmeki het volgende:
free Palestina ... free Palestina
En wanneer wordt het ze dan gezegd? Als ze hier zijn zeker? Alsof daar ooit naar diplomatie geluisterd is.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat doe je. Of je leert jezelf de beginselen der diplomatie aan. Gewoon een kwestie van beschaving hoor, gelijk of niet.
Er ligt helemaal niets open en bloot op tafel want Brinkman is nog nooit met enig bewijs gekomen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:39 schreef Lemmeb het volgende:
De reden dat vrijwel iedereen in Nederland deze uitspraken van Brinkman zonder bewijzen accepteert, is omdat iedereen allang weet dat het gewoon waar is. Tot nu toe was die kennis een soort publiek, onuitgesproken geheim, nu ligt het open en bloot op tafel.
Jawel, de kennis dat de Aruba "corrupt as hell" is. Dat wat tot nu toe nooit uitgesproken werd maar iedereen al wist.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:43 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Er ligt helemaal niets open en bloot op tafel
Tja, je kan wel zo lopen gillen maar Brinkman heeft toch helemaal gelijk hoor.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:44 schreef Ringo het volgende:
Overigens spreekt de gemiddelde achterbuurt-Arubaan beter Nederlands dan deze seigneur Engels.
Een grove schande dat zo'n ongeletterde beer zich als parlementslid mag uitlaten over een zaak die niets te maken heeft met de actuele Antilliaanse problematiek maar wel bijzonder gevoelig ligt bij het SBS-kijkende luiervolk. Een brok persoonlijke frustratie naar aanleiding van een op zichzelf staand media-event, als publieke zaak verkocht. Over corrupt gesproken. Deze man verdient een groots pak slaag.
Je bedoelt dat verwende snotapen uit de betere wijken van NL maar beter niet met Amerikaanse snolletjes kunnen omgaan?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:46 schreef ES57 het volgende:
[..]
Tja, je kan wel zo lopen gillen maar Brinkman heeft toch helemaal gelijk hoor.
Gaat het wel goed met je? Je komt hier weer zo wanhopig over. Alsof je alle controle kwijt bent.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:44 schreef Ringo het volgende:
Overigens spreekt de gemiddelde achterbuurt-Arubaan beter Nederlands dan deze seigneur Engels.
Een grove schande dat zo'n ongeletterde beer zich als parlementslid mag uitlaten over een zaak die niets te maken heeft met de actuele Antilliaanse problematiek maar wel bijzonder gevoelig ligt bij het SBS-kijkende luiervolk. Een brok persoonlijke frustratie naar aanleiding van een op zichzelf staand media-event, als publieke zaak verkocht. Over corrupt gesproken. Deze man verdient een groots pak slaag.
Dat man is wijkagent en heeft de ontwikkeling van een wijkagent. Dat is een keurig beroep, niks mee mis maar je vraagt je wel af wat mensen van zijn niveau in de Tweede Kamer doen. Ik denk niet dat iemand als hij bij Shell snel op directieniveau terecht komt. Als Wilders ooit wil gaan regeren zal hij toch met een ander niveau dan Brinkman, Fritsma of Agema op de proppen moeten komen. Anders wordt het echt lachen, brullen, gieren.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:44 schreef Ringo het volgende:
Overigens spreekt de gemiddelde achterbuurt-Arubaan beter Nederlands dan deze seigneur Engels. Een grove schande dat zo'n ongeletterde beer zich als parlementslid mag uitlaten over een zaak die niets te maken heeft met de actuele.
Heeft hij dan inmiddels wel bewijzen?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:46 schreef ES57 het volgende:
Tja, je kan wel zo lopen gillen maar Brinkman heeft toch helemaal gelijk hoor.
Ik denk niet dat hij nu nog steeds wijkagent is hoor. Zoals Marcouch dat ook niet meer is en Aboutaleb ook niet meer achter de werkbank staat.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:49 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat man is wijkagent en heeft de ontwikkeling van een wijkagent. Dat is een keurig beroep, niks mee is maar je vraagt je wel af wat mensen van zijn niveau in de Tweede Kamer doen.
Ik kan me voorstellen dat jij het goed voor mekaar hebt daar in die oud-Hollandse plaggenhut van je. En waarschijnlijk ben je zo afgestompt dat een emotie als verontwaardiging je nogal vreemd en oneigentijds aandoet. Geeft verder niks hoor.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Gaat het wel goed met je? Je komt hier weer zo wanhopig over. Alsof je alle controle kwijt bent.
dat is nu het hele punt bij corruptie.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:33 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Prima, maar de kwalificaties die Brinkman gebruikt komen er op neer dat het Antilliaanse bestuur en bedrijfsleven crimineel zijn. Nogmaals: bewijzen graag.
Kijk, als hij vindt dat de Antillen slecht met geld om gaan dan mag hij dat zeggen, maar mensen gaan beschuldigen van crimineel gedrag zonder enige bewijsvoering kan echt niet.
Precies, net als dat iedereen weet dat Brinkman graag aan ranzige plassex doet en Wilders in het geheim een boek aan het schrijven is over zijn strijd en een plan in voorbereiding heeft om elke moslim te deporteren naar concentratiekampen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jawel, de kennis dat de Aruba "corrupt as hell" is. Dat wat tot nu toe nooit uitgesproken werd maar iedereen al wist.
Weer zo'n wanhopig hakpostje op de man. Komop zeg, raap jezelf weer bij elkaar en ga weer nadenken!quote:Op maandag 5 januari 2009 21:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat jij het goed voor mekaar hebt daar in die oud-Hollandse plaggenhut van je. En waarschijnlijk ben je zo afgestompt dat een emotie als verontwaardiging je nogal vreemd en oneigentijds aandoet. Geeft verder niks hoor.
Naar Marokko toch?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:56 schreef gelly het volgende:
Wilders in het geheim een boek aan het schrijven is over zijn strijd en een plan in voorbereiding heeft om elke moslim te deporteren naar concentratiekampen.
Het zit je blijkbaar hoog.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Weer zo'n wanhopig hakpostje op de man. Komop zeg, raap jezelf weer bij elkaar en ga weer nadenken!
Zou ook raar zijn als Brinkman, die al het hele jaar over het corrupte systeem daar rept, nu ineens zijn mond zou houden. Wellicht voor zijn geloofwaardigheid?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat jij het goed voor mekaar hebt daar in die oud-Hollandse plaggenhut van je. En waarschijnlijk ben je zo afgestompt dat een emotie als verontwaardiging je nogal vreemd en oneigentijds aandoet. Geeft verder niks hoor.
Ik maak me inderdaad wel zorgen om je.quote:
Ja want de mensen met een goede opleiding doen het zo veel beter.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:49 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat man is wijkagent en heeft de ontwikkeling van een wijkagent. Dat is een keurig beroep, niks mee mis maar je vraagt je wel af wat mensen van zijn niveau in de Tweede Kamer doen. Ik denk niet dat iemand als hij bij Shell snel op directieniveau terecht komt. Als Wilders ooit wil gaan regeren zal hij toch met een ander niveau dan Brinkman, Fritsma of Agema op de proppen moeten komen. Anders wordt het echt lachen, brullen, gieren.
Nee, hij is nu kamerlid maar wel zonder enige bijscholing van zijn wijkagent-niveau. Voor Marcouch geldt hetzelfde, maar die beperkt zich ook tot voorzitter van een of andere deelraad in Amsterdam en dat is een baan van een heel ander niveau. Om de vergelijking met Shell door te trekken: baas van een productieteam is een andere baan dan divisie-directeur.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:53 schreef Lemmeb het volgende:
Ik denk niet dat hij nu nog steeds wijkagent is hoor. Zoals Marcouch dat ook niet meer is en Aboutaleb ook niet meer achter de werkbank staat.
Een teken van emotie!quote:Op maandag 5 januari 2009 22:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik maak me inderdaad wel zorgen om je.
Ja, laten we de banken gaan laten runnen door VMBO'ers.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja want de mensen met een goede opleiding doen het zo veel beter.![]()
Die snappen vaak niet eens wat er speelt..
Gebeurt dat al niet dan?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:02 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ja, laten we de banken gaan laten runnen door VMBO'ers.
Ik neem aan dat in jouw opvattingen Aruba opzeker een bananenrepubliek is?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:02 schreef gelly het volgende:
Bewijs en nuance zijn immers toch maar iets voor zwakke linkse figuren, Brinkman zegt tenminste wat iedereen weet. En dan is het ook gewoon zo. Veroordelingen zonder bewijs zijn ook een hoogtepunt van onze superieure cultuur en maatschappij, daarmee onderscheiden we ons van bananenrepublieken waar politici nog tact in acht nemen en waar we personen pas veroordelen na het bewijs beoordeeld te hebben.
Dit soort denken bewijst inderdaad weer eens hoe gevaarlijk partijen als de PVV zijn: ze hebben volledig lak aan ieder rechtssysteem en pleiten voor de macht aan het gepeupel. Als partijen als PVV en ToN gaan regeren is het met de democratie en de rechtsstaat in Nederland vrees ik snel afgelopen. En later zal hun aanhang dan zeggen: dat hebben we niet geweten, ze hadden toch ook goede ideeen.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:02 schreef gelly het volgende:
Bewijs en nuance zijn immers toch maar iets voor zwakke linkse figuren,...
Als er HBO'ers bestaan die mij domme vragen stellen op het werk kan ik me idd niet voorstellen dat het niveau erg veel hoger isquote:Op maandag 5 januari 2009 22:02 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
S.v.p. wel even wachten tot ik mijn geld daar dan heb weggehaald.
Ja en de SP steunt Joran van der Sloot nu goed?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:06 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dit soort reakties bewijst weer eens hoe gevaarlijk partijen als de PVV zijn: ze hebben volledig lak aan ieder rechtsysteem.
Er kan iig een hoop verbeterd worden. Maar dat gaat niet lukken door de mensen daar te schofferen. Maar goed, dat lijken de PVV en haar aanhangers nog steeds niet helemaal te beseffen gezien het enorme positieve effect dat dat soort aanpak hier in Nederland oplevert.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:04 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik neem aan dat in jouw opvattingen Aruba opzeker een bananenrepubliek is?
quote:Op maandag 5 januari 2009 22:06 schreef FeestNummer het volgende:
Dit soort denken bewijst inderdaad weer eens hoe gevaarlijk partijen als de PVV zijn: ze hebben volledig lak aan ieder rechtssysteem.
Niet alleen wanhopig maar ook nog eens gefrustreerd. Je doet me een beetje denken aan al die politiek correcte, linksige types ten tijde van de opkomst van Fortuyn. Toen gingen ook ineens alle remmen los. Was toch wel even schrikken toen hun wens uitkwam.quote:
Dat waren nog eens tijden.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niet alleen wanhopig maar ook nog eens gefrustreerd. Je doet me een beetje denken aan al die politiek correcte, linksige types ten tijde van de opkomst van Fortuyn. Toen gingen ook ineens alle remmen los. Was toch wel even schrikken toen hun wens uitkwam.
Brete is chef protocol. die regelt dus het dagprogramma enzo.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:07 schreef RAVW het volgende:
Waarom is die Eric Brete nog niet opgepakt wegens openlijke dreigingen naar een Nederlandse staats heer.
Geeft maar weer aan hoe corrupt ze zijn .. ik ken mensen die voor minder hier in Nederland al maanden hebben vast gezeten.
Toen deed je daar nog helemaal niet aan mee.quote:
Nog steeds jammer dat het zo moest lopen:quote:Op maandag 5 januari 2009 22:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niet alleen wanhopig maar ook nog eens gefrustreerd. Je doet me een beetje denken aan al die politiek correcte, linksige types ten tijde van de opkomst van Fortuyn. Toen gingen ook ineens alle remmen los. Was toch wel even schrikken toen hun wens uitkwam.
Heel verschillend ja.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:18 schreef gelly het volgende:
Wat doet die kale nou weer in dit topic ? Die zou ook poepen op figuren als Brinkman en z'n PVV.
Dat de PVV nogal stigmatiseerd lijkt mij duidelijk. Toch denk ik dat het beter was geweest als de politici op Aruba gewoon niets hadden gezegd en weg waren gebleven. Neemt niet weg dat er ooit eens bewijs op tafel moet komen en daar ook naar gezocht moet worden.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Er kan iig een hoop verbeterd worden. Maar dat gaat niet lukken door de mensen daar te schofferen. Maar goed, dat lijken de PVV en haar aanhangers nog steeds niet helemaal te beseffen gezien het enorme positieve effect dat dat soort aanpak hier in Nederland oplevert.
Maar goed, het is voor hen ook helemaal niet het resultaat dat telt, je hebt gewoon ff gezegd waar het op staat !, en dat is kennelijk bevredigend genoeg. Gek genoeg staan ze dan wel weer te huilebalken als niemand ze serieus neemt en anderen op zelfde toon een duit in het zakje doen. Dat is pas sneu.
1) Hij heeft Brinkman niet bedreigd, hij heeft alleen gezegd dat hij zich moest inhouden.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:07 schreef RAVW het volgende:
Waarom is die Eric Brete nog niet opgepakt wegens openlijke dreigingen naar een Nederlandse staats heer.
Geeft maar weer aan hoe corrupt ze zijn .. ik ken mensen die voor minder hier in Nederland al maanden hebben vast gezeten.
intelligente bijdragequote:Op maandag 5 januari 2009 23:00 schreef qonmann het volgende:
corrupt boevenest..hoeveel geld moet die kant nog op ?
Ik moet je daarin gelijk geven, ik snap de nogal primitieve reaktie van de Antillianen ook niet. Als ze verstandig waren geweest hadden ze op ijskoude toon aan Brinkman gevraagd of hij ook bewijzen voor zijn beschuldigingen van corruptie had en of hij daarmee al een aanklacht bij justitie had ingediend. Er verder gewoon keihard negeren natuurlijk. Aziaten hadden wel geweten hoe ze een varkentje als Brinkman (what's in a namequote:Op maandag 5 januari 2009 22:24 schreef tho_Omas het volgende:
Dat de PVV nogal stigmatiseerd lijkt mij duidelijk. Toch denk ik dat het beter was geweest als de politici op Aruba gewoon niets hadden gezegd en weg waren gebleven. Neemt niet weg dat er ooit eens bewijs op tafel moet komen en daar ook naar gezocht moet worden.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:25 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
1) Hij heeft Brinkman niet bedreigd, hij heeft alleen gezegd dat hij zich moest inhouden.
Is een bedreiging, gewoon direct.quote:‘Aruba is niet corrupt, ik moet me inhouden om je niet kapot te slaan,’ riep de ziedende Brete Brinkman toe.
De man zegt wat-ie denkt. Nu nog doen wat-ie zegt en de cirkel is rond.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Is een bedreiging, gewoon direct.
Ik denk dat als hij 1x fysiek geweld gebruikt tegen Brinkman dat het gelijk met alle mogelijkequote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
De man zegt wat-ie denkt. Nu nog doen wat-ie zegt en de cirkel is rond.
http://www.nu.nl/algemeen(...)in-elkaar-slaan.htmlquote:''Aruba is niet corrupt, ik moet me inhouden om je niet kapot te slaan'', zei Brete voor het gebouw van het Bestuurskantoor in Oranjestad.Brinkman was op dat moment in aanwezigheid van onder anderen de Kamerleden Jan Schinkelshoek, John Leerdam en Ineke van Gent. Regeringsmedewerkers moesten de razende Arubaan in toom houden.
http://www.spitsnieuws.nl(...)lappen_bedreigd.htmlquote:Arubaan moest vastgehouden worden
Die 'moedige' Antillianen richten zich echter niet op het bestrijden van corruptie, maar op het bestrijden van personen die zich keren tegen corruptie.quote:Brinkman wil beweging tegen corruptie op Antillen
(Novum) - Hero Brinkman (PVV) wil een door Antillianen gedragen beweging opzetten om de corruptie binnen de politiek op de eilanden aan te pakken. Dat heeft hij zondagochtend lokale tijd gezegd op Curaçao, waar hij met een delegatie van de Eerste Kamer en de Tweede Kamer op bezoek is.
De beweging moet volgens Brinkman geen surrogaat van de PVV worden. "Ik wil een beweging die door alle Antillianen, van communist tot liberaal, wordt gedragen. Zodra de onderklasse zich bewust wordt van hoeveel schade de corruptie hen toebrengt zal dat een gigantische schok teweeg brengen", licht Brinkman zijn uitspraken toe. De armoede, de criminaliteit en de gebrekkige staat van het onderwijs en de gezondheidszorg op de Antillen zijn volgens Brinkman voorbeelden van het resultaat van de corruptie.
Voor het opzetten van de beweging wil Brinkman komende zomer een conferentie organiseren. Hij heeft al mensen op het oog die een rol kunnen spelen. "Negentig procent van de politici op de Antillen zou in het westen als corrupt worden gezien. We hebben hier te maken met een maffiamaatschappij. Gelukkig zijn er genoeg goede en moedige Antillianen die hun kop boven het maaiveld durven uit te steken."
Zelf wil het PVV-Kamerlid geen grote rol spelen in de beweging. "Het moet iets van Antillianen zelf worden, ik wil de boel alleen maar aanslingeren. Ik wil niet alleen maar trappen, ik wil ook met oplossingen komen."
Brinkman heeft al vaker stof doen opwaaien met kritiek op de Antillen. Eerder noemde hij de eilanden een 'corrupt boevennest' en stelde hij voor ze te koop te zetten op internet. Hierdoor werd eerder dit jaar een overleg over de nieuwe staatsstructuur afgeblazen.
Brinkman en andere Kamerleden zijn op de Antillen voor het Halfjaarlijkse Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties. Op het programma van het overleg dat tot en met vrijdag duurt staat onder meer de gevolgen van de kredietcrisis voor de economieën van Nederland, de Antillen en Aruba.
bron: Trouw
Zeker teleurgesteld dat er een Nederlandse witneus bestaat die niet gevoelig is voor het racisme-argument. Meestal werkt dat namelijk wel, maar als huilen over racisme en slavernij niet meer werkt dan moeten ze het hebben van de oude vertrouwde doodsbedreiging.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:04 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)kman-met-klappen.htm
gezellig...
Makkelijk hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:38 schreef du_ke het volgende:
Net alsof Brinkman wel het verstand van een vijfjarige haalt![]()
.
Dat is ook corruptie alleen de corruptie in Nederland is niet zo wijdverbreid. Heb je wel eens ervaring met landen met grote corruptie gehad ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:59 schreef Basp1 het volgende:
In de antillen zeuren over corruptie en hier in nederland gewoon niet je bek open blijven trekken over bouwfraude. What's in the name.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)inkman_op_Aruba.htmlquote:Wilders woest over bedreigen Brinkman op Aruba
(Novum) - PVV-leider Geert Wilders is woest over bedreigingen die op Aruba zouden zijn gedaan aan het adres van partijgenoot Hero Brinkman. Zo zou de Arubaanse minister van justitie Rudy Croes hebben gezegd dat Brinkman 'een klap op zijn smoel verdient' en zou de chef protocol van het eiland, Eric Brete, hebben gezegd dat hij zou regelen dat Brinkman in elkaar wordt geslagen.
Brinkman is met dertien andere leden van het Nederlandse parlement sinds maandag op de Antillen voor het halfjaarlijkse Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties. Zijn bezoeken aan de eilanden gaan niet altijd zonder slag of stoot.
De PVV'er zei zondag op Curacao dat er een door Antillianen gedragen beweging moet komen om de veronderstelde corruptie op de eilanden aan te pakken. Negentig procent van de politici op de Antillen kan volgens hem als corrupt worden beschouwd. Een eerder parlementair overleg over de nieuwe staatsstructuur werd afgeblazen toen Brinkman de eilanden een 'corrupt boevennest' noemde'.
Wilders verzoekt premier Jan Peter Balkenende in Kamervragen of die wil eisen dat Croes aftreedt. Wilders vergelijkt Croes met de oud-dictator van Uganda Idi Amin en vindt dat de Arubaan 'zijn biezen' moet pakken.
De PVV-voorman laat er verder geen onduidelijkheid over bestaan dat 'de Arubanen' Brinkman met rust moeten laten. "Als de Arubanen Hero Brinkman met ook maar één vinger aanraken ga ik persoonlijk naar Venezuela om Chavez te smeken die corrupte criminele middeleeuwse Arubaanse bende over te nemen."
het is dat de staat is bijgesprongen maar anders had t geen verschil gemaakt toch?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:02 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
S.v.p. wel even wachten tot ik mijn geld daar dan heb weggehaald.
Gooit Croes zijn politieke vijanden ook levend voor de krokodillen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:19 schreef Caesu het volgende:
Wilders vergelijkt Croes met de oud-dictator van Uganda Idi Amin
Het is wel de waarheid. Het was een mafiabende toen de Godett'jes de baas waren en het is nu niet veel anders. Ze kloten maar wat aan en wij sturen net genoeg geld om ze daar stil te houden.quote:
Ja wat pakt de PVV het toch zo diplomatiek aan, dat er zoveel veranderd.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:51 schreef Freak187 het volgende:
Ben geen fan van de PVV, maar het is goed dat dit wordt aangepakt door die gasten.
Ik weet het zeker. Wilders is gestuurd door iemand. Het is een opzet. Ik heb hem door. Die man is niet echt...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:19 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)inkman_op_Aruba.html
Jij blaft ook alleen maar over de PVV maar op de vraag of het daar nu echt corrupt is ga je niet in. Waarschijnlijk voel je diep van binnen dat ze gelijk hebben en ontwijk je die vraag omdat je weet dat je post van tafel geveegd wordt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja wat pakt de PVV het toch zo diplomatiek aan, dat er zoveel veranderd.![]()
Die gasten hebben nog nooit van het spreekwoord gehoord blaffende honden bijten niet. (dit geldt trouwens voor beide kampen)
Diplomatie helpt niet tegen corrupte politici die zich verrijken ten koste van de bevolking en die schuldbewuste woorden als 'slavernij' en 'kolonie' gebruiken om nog meer geld van Nederland te krijgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja wat pakt de PVV het toch zo diplomatiek aan, dat er zoveel veranderd.
Dan ga ik er even op in elk land is corruptie, sommige landen wat meer dan andere landen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 03:24 schreef niet_links het volgende:
[..]
Jij blaft ook alleen maar over de PVV maar op de vraag of het daar nu echt corrupt is ga je niet in. Waarschijnlijk voel je diep van binnen dat ze gelijk hebben en ontwijk je die vraag omdat je weet dat je post van tafel geveegd wordt.
PVV is niet diplomatiek, zoveel is zeker maar soms moet je bot zijn om dingen duidelijk over te brengen, fluwele handschoentjes helpen vaak niet.
"Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
Ik leef dus ergens met veel corruptie en dat is gewoon gevaarlijk. Maar het hele punt is hier dat je geld geeft aan een corrupt land dat het dan niet goed uitgegeven wordt. Daarom zou Nederland eigenlijk helemaal geen geld moeten geven aan zon land. Of ieder geval het recht hebben op eigen controles erop.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan ga ik er even op in elk land is corruptie, sommige landen wat meer dan andere landen.![]()
Leuk die uitspraak zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Maar wat draagt het ongefundeerd schreeuwen van die PVV'er nu echt bij aan het oplossen van het corruptie probleem. Het dreigen van geweld van die arubanen is ook te gek voor woorden. Dat geeft wel goed aan dat ik denk dat die PVV'er eigenlijk heel goed in de arubaanse cultuur past. Veel schreeuwen maar totaal geen resultaat.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd als er op aruba een pvv partij zou zijn of men dan ook zo oprecht zou zijn en niet met de corruptie zou mee doen. De proleten van de PVV kennende zouden hun juist het hardste mee doen.
Aangezien elk land corruptie kent zouden we totaal isolationistisch moeten worden met deze stellingen. Een mooi voorbeeld is in principe wel shell, deze zeggen niet mee te doen aan omkopingen maar hebben gewoon het potje anders genoemd en doen net zo hard mee, anders zouden ze in nigeria en rusland niet nog steeds bezig zijn. De fucking hele wereld is zo hypocriet als de pest zolang er maar voor hunzelf geld mee te verdienen is.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:25 schreef niet_links het volgende:
Ik leef dus ergens met veel corruptie en dat is gewoon gevaarlijk. Maar het hele punt is hier dat je geld geeft aan een corrupt land dat het dan niet goed uitgegeven wordt. Daarom zou Nederland eigenlijk helemaal geen geld moeten geven aan zon land. Of ieder geval het recht hebben op eigen controles erop.
Ik vind het in nederland al erg genoeg. En kan me goed voorstellen dat het in thailand (daar woon je toch) nog een stuk erger is. Van de ander kant kan het wel dan soms zo zijn dat je sommige dingen door met geld te strooien een stuk sneller geregeld krijgt als in nederland.quote:En inderdaad elk land heeft corruptie maar tot je in een land gewoond hebt waar je er echt veel mee te maken krijgt heb je er geen idee van hoe erg het kan zijn. Ik ben met je eens dat het schreeuwen niet veel uithaald, maar het doet ieder geval meer als het compleet negeren van het probleem door de rest van de politiek.
Ja het klinkt wel leuk met geld strooien en dan dingen geregeld krijgen. Keerzijde is die brand in die discotheek waar 64 mensen omkwamen met nieuwjaar. Veiligheid was er niet omdat inspecteurs omgekocht waren. Een vliegveld met gebreken omdat mensen gewoon omgekocht waren waardoor er met inferieure materialen gewerkt werd ect.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aangezien elk land corruptie kent zouden we totaal isolationistisch moeten worden met deze stellingen. Een mooi voorbeeld is in principe wel shell, deze zeggen niet mee te doen aan omkopingen maar hebben gewoon het potje anders genoemd en doen net zo hard mee, anders zouden ze in nigeria en rusland niet nog steeds bezig zijn. De fucking hele wereld is zo hypocriet als de pest zolang er maar voor hunzelf geld mee te verdienen is.
[..][\QUOTE]
Ik vind het gewoon fout dat geld van Nederland in de zakken van corupte ministers terecht komt. Dus gewoon niets geven klaar. Zelfde met hulpgelden teveel komt terrecht in de corruptie, gewoon dus niets geven tenzij alles goed verantwoord wordt en je zelf controle kan uitoefenen. Ik zie niet in waarom de Nederlandse belastingbetaler corrupte politicie moet sponsoren.
[QUOTE]
Ik vind het in nederland al erg genoeg. En kan me goed voorstellen dat het in thailand (daar woon je toch) nog een stuk erger is. Van de ander kant kan het wel dan soms zo zijn dat je sommige dingen door met geld te strooien een stuk sneller geregeld krijgt als in nederland.
Wat waar speelt? Op de Nederlandse Antillen? Op Aruba? In de achterbuurt van Rotterdam waar vervelende Antillianen voor overlast zorgen?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja want de mensen met een goede opleiding doen het zo veel beter.![]()
Die snappen vaak niet eens wat er speelt..
Ok nu dan de grote gewetens vraag heb je je zelf al eens schuldig gemaakt aan het schuiven van geld om dingen geregeld te krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:37 schreef niet_links het volgende:
Begrijp me niet verkeerd hoor ik houd van Thailand en wil er altijd blijven wonen, maar corruptie kan best erg zijn.
Tot op heden nog niet echter ik zou best betalen als ik een U turn verkeerd neem ofzo. Of als ik tegen het verkeer in rij op mn brommertje. Dat is dan goedkoper als een echte boete. Dit zijn echter kleine dingen iedereen rijd op zn brommertje tegen het verkeer in voor kleine stukjes omdat ze hier een vreemd eenrichting systeem hebben met u turns op grote afstanden. Je ziet het de politie zelf ook doen echter ze kunnen je ervoor aanhouden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ok nu dan de grote gewetens vraag heb je je zelf al eens schuldig gemaakt aan het schuiven ven geld om dingen geregeld te krijgen.
Dit vroeg ik om aan te tonen hoe makkelijk je in de verleding komt om ook aan deze praktijken mee te doen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:35 schreef niet_links het volgende:
[..]
Tot op heden nog niet echter ik zou best betalen als ik een U turn verkeerd neem ofzo. Of als ik tegen het verkeer in rij op mn brommertje. Dat is dan goedkoper als een echte boete. Dit zijn echter kleine dingen iedereen rijd op zn brommertje tegen het verkeer in voor kleine stukjes omdat ze hier een vreemd eenrichting systeem hebben met u turns op grote afstanden. Je ziet het de politie zelf ook doen echter ze kunnen je ervoor aanhouden.
Jep het ging over aruba, maar ik wilde alleen maar aan geven dat ik het een schande vind als er belastingeld naar corupte mensen gaat. En gaf wat voorbeelden van gevaar van corruptie.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit vroeg ik om aan te tonen hoe makkelijk je in de verleding komt om ook aan deze praktijken mee te doen.
Goed werk dat je tot nu toe nog steeds niet eraan hebt mee gedaan.![]()
Je geeft wel aan dat het moeilijk is er niet aan mee te doen. Dat is volgens mij namelijk het grote probleem wat bij alle corruptie speelt. Wanneer de staat en de wetshandhavers al niet eens meer integer zijn, waarom zou je dan als burger nog integer blijven. Kom ik toch weer met de bouwfraude aan in nederland en de afwikkeling ervan dat geeft mijns inziens aan dat het in nederland bijna net zo'n bananen land is als thailand of in dit geval ging het eigenlijk over aruba.
Sinds wanneer waren die de baas op Aruba?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:51 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Het is wel de waarheid. Het was een mafiabende toen de Godett'jes de baas waren en het is nu niet veel anders. Ze kloten maar wat aan en wij sturen net genoeg geld om ze daar stil te houden.
mee eens, al zou ik het helamaal schitterend vinden wanneer de antiliaanse bevolking eens zelf daar tegen in opstand kwam (de corruptie dan he)quote:Op maandag 5 januari 2009 21:30 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat is misschien een tikje cru, maar dat de Antillen een bodemloze geldput zijn ben ik het wel mee eens. Dus enige eisen mogen er wel gesteld worden, en kwalificaties gegeven.
quote:Aruba
Minister Croes later afgereisd naar VS
8 Jan, 2009, 15:17 (GMT -04:00)
ORANJESTAD — Minister van Justitie Rudy Croes is pas vandaag afgereisd voor familiebezoek in de VS. Dat heeft hij telefonisch vanuit New York laten weten. Eerder gaf hij aan al afgelopen dinsdag weg te gaan, waardoor hij niet aanwezig kon zijn op het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK). De Nederlandse delegatie voelde zich geschoffeerd, omdat de minister pas op het laatste moment had afgezegd. "We zeiden: laat hem tenminste op een briefje schrijven waarom iets anders belangrijker is", reageerde de Nederlandse delegatieleider Willibrord van Beek. "Het is een gemiste kans want wij wilden met hem debatteren over de zetel van het Gemeenschappelijk Hof van Justitie. We weten nu niet waarom hij niet kwam. De een zegt dat door familiebezoek komt, de ander door uitspraken van PVV-Kamerlid Hero Brinkman en nog een ander dat het komt omdat hij geen zin had om met iemand van de parlementaire delegatie te praten."
Croes heeft meegedeeld dat hij zich rekenschap hoeft te geven aan het parlement van de Nederlandse Antillen en Nederland. "Dat hoef ik alleen maar aan de Staten van Aruba." De reden dat hij langer op Aruba bleef, heeft te maken "met een verzoek in het kader van het feitenonderzoek naar de beginfase van de zaak-Natalee Holloway".
Boehoehoe wat een jankverhalen. Als iemand eindelijk eens zegt hoe de vork in de steel zit, laaien de emoties hoog op die schandeilanden van het Koninkrijk. Het zou ten koste gaan van het "Inhoudelijk overleg". Ammehoela, de enige argumenten die die eilandbewoners naar voren brengen zijn "wij willen geld" en "jullie zijn slavendrijvers geweest". Wat een zooitje.quote:Nederlandse delegatie neemt afstand uitspraken Brinkman
9 januari 2009 06:45
ORANJESTAD - De Nederlandse delegatie op Aruba heeft genoeg van de uitlatingen van hun PVV-collega Hero Brinkman tijdens overleg deze week op Aruba tussen parlementariërs van Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba.
Delegatieleider en VVD-Kamerlid Willibrord van Beek heeft donderdagmiddag (lokale tijd) een verklaring uit doen gaan waarin nadrukkelijk afstand wordt genomen van het gedachtegoed van Brinkman.
Vooral sinds Brinkman een paar dagen geleden voor de tweede keer op de Amerikaanse televisiezender FoxNews verklaarde dat Aruba corrupt is, heerst binnen het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK) een beladen sfeer. Niet alleen Arubaanse en Antilliaanse maar ook Nederlandse parlementariërs zelf wilden per se een statement maken.
De bijeenkomst werd er donderdag uren voor geschorst. Daarna herhaalde Van Beek in het Arubaanse parlementsgebouw wat hij eerder al in de media riep: ''Brinkman spreekt op eigen titel en verantwoording zoals ieder lid van de Nederlandse delegatie.''
Een dag eerder was het overleg ook al vertraagd door een opmerking van Brinkman in een debat over de registratie van Arubaanse en Antilliaanse probleemjongeren in Nederland. ''Jullie sturen jullie rotzooi naar Nederland'', zei Brinkman tot onsteltenis van Antilliaanse parlementariërs. Volgens delegatieleider Van Beek hanteerde Brinkman fors taalgebruik dat bij andere delegaties verkeerd werd begrepen. ''Het leidde tot een ordedebat waarbij helder gemaakt is dat Brinkman op dat moment niet over mensen sprak, maar over problemen die over de muur gegooid waren.''
''Mensen denken hier snel dat een uitspraak van een Nederlands delegatielid de gedachte is van alle delegatieleden, licht PvdA-Kamerlid John Leerdam toe. ''Zodra Brinkman zijn mond opendoet, komt de emotie naar boven, vult CDA'er Bas Jan van Bochove aan.
GroenLinks-collega Ineke van Gent vindt de opmerkingen van Brinkman ten koste van inhoudelijk overleg gaan. ''Eindelijk was er het idee, dat we hier met elkaar een doorbraak over de Verwijsindex Risicojongeren (VIR) bereiken, tot er weer door Brinkman op een onbeschofte manier iets werd gezegd. Wat ik jammer vind is dat men zich over en weer laat provoceren. Ik zou zeggen: laat Brinkman lekker in zijn eigen sop gaarkoken.
dit gaat dan weer helemaal nergens overquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Brinkman uit delegatie gezet op Aruba
http://www.ad.nl/binnenla(...)_gezet_op_Aruba.html
ORANJESTAD - De Nederlandse parlementariërs hebben PVV-delegatielid Hero Brinkman vrijdagochtend vlak voor het einde van het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK) op Aruba uit de delegatie gezet. Dat heeft het PvdA-delegatielid John Leerdam bevestigd.
De aanwezigheid van Brinkman was met nog maar een paar uur te gaan voor het einde van het POK niet meer in stand te houden, aldus Leerdam. ,,Brinkman vroeg het woord toen we de Slotverklaring bespraken en begon tot onze verbazing een tirade af te steken tegen de Arubaanse delegatie en Arubaanse bewindslieden. Daarmee schoffeerde hij ook indirect de Nederlandse delegatie.''
Brinkman is tevens verzocht het gebouw van het Arubaanse parlement te verlaten.
http://binnenland.nieuws.(...)gatie_antillen_gezetquote:
Brinkman nam volgens Van Gent vrijdagochtend het woord, waarop hij de Arubaanse minister van justitie Rudy Croes uitmaakte voor leugenaar en lafaard. "Wij hebben toen als delegatie meteen gezegd dat je dit niet zonder overleg kunt doen. Daarom hebben we Brinkman duidelijk gemaakt dat we hem uit de delegatie zouden zetten als hij zijn woorden niet zou terugnemen. Dat weigerde hij." Croes zou eerder deze week hebben gezegd dat Brinkman voor zijn provocerende uitspraken over de Antillen en Aruba 'een klap op zijn smoel verdient'.
http://www.nos.nl/nosjour(...)090109_brinkman.htmlquote:Brinkman noemde vanochtend bij het bespreken van de slotverklaring de Arubaanse minister van Justitie Croes leugenachtig. Volgens het PVV-Kamerlid waren Arubaanse en Antilliaanse deelnemers aan het overleg daar kwaad over en eisten ze dat hij zijn woorden zou terugnemen.
Brinkman zegt dat zijn Nederlandse collega's zich daarbij aansloten, maar dat hij niet bereid was de beschuldiging in te trekken.
Dus hij heeft alleen maar Croes leugenachtig genoemd en daarom wordt hij weggestuurd?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:48 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://binnenland.nieuws.(...)gatie_antillen_gezet
[..]
http://www.nos.nl/nosjour(...)090109_brinkman.html
ja, en leugenachtig vanwege dit:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dus hij heeft alleen maar Croes leugenachtig genoemd en daarom wordt hij weggestuurd?
http://www.amigoe.com/artman/publish/printer_51292.phpquote:Minister Croes later afgereisd naar VS
8 Jan, 2009, 15:17 (GMT -04:00)
ORANJESTAD — Minister van Justitie Rudy Croes is pas vandaag afgereisd voor familiebezoek in de VS. Dat heeft hij telefonisch vanuit New York laten weten. Eerder gaf hij aan al afgelopen dinsdag weg te gaan, waardoor hij niet aanwezig kon zijn op het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK). De Nederlandse delegatie voelde zich geschoffeerd, omdat de minister pas op het laatste moment had afgezegd. "We zeiden: laat hem tenminste op een briefje schrijven waarom iets anders belangrijker is", reageerde de Nederlandse delegatieleider Willibrord van Beek. "Het is een gemiste kans want wij wilden met hem debatteren over de zetel van het Gemeenschappelijk Hof van Justitie. We weten nu niet waarom hij niet kwam. De een zegt dat door familiebezoek komt, de ander door uitspraken van PVV-Kamerlid Hero Brinkman en nog een ander dat het komt omdat hij geen zin had om met iemand van de parlementaire delegatie te praten."
Croes heeft meegedeeld dat hij zich rekenschap hoeft te geven aan het parlement van de Nederlandse Antillen en Nederland. "Dat hoef ik alleen maar aan de Staten van Aruba." De reden dat hij langer op Aruba bleef, heeft te maken "met een verzoek in het kader van het feitenonderzoek naar de beginfase van de zaak-Natalee Holloway".
Ow nou dan heeft hij toch ook gelogen of ligt dat aan mij?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:55 schreef Caesu het volgende:
[..]
ja, en leugenachtig vanwege dit:
[..]
http://www.amigoe.com/artman/publish/printer_51292.php
ja, maar op Aruba mag je dat eigenlijk niet hardop zeggen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ow nou dan heeft hij toch ook gelogen of ligt dat aan mij?
Maar ze zijn verder niet corrupt:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:05 schreef Caesu het volgende:
[..]
ja, maar op Aruba mag je dat eigenlijk niet hardop zeggen.
Hij is door de Nederlandse delegatie eruit gezet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:18 schreef RAVW het volgende:wel lollig om dit te lezen .... hij wordt er uit gezet om dat hij de waarheid zei ?
Wat een mafketels daar zo zeg.
Hey, wat toevallig, staat niets over Aruba in.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
http://www.pvv.nl/images/(...)cidentenAntillen.pdf
Leuk lijstje.
ja zit daar dan verschil in ?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:28 schreef Castor het volgende:
[..]
Hij is door de Nederlandse delegatie eruit gezet.
Nee, dat is wel apart trouwens.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:29 schreef Castor het volgende:
[..]
Hey, wat toevallig, staat niets over Aruba in.
hmmm.. volgens mij zit ie op het verkeerde eilandquote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:29 schreef Castor het volgende:
[..]
Hey, wat toevallig, staat niets over Aruba in.
nee hoor, aan een lid van een partij met 9 zetels zonder enige macht hoeft hij zich niets aan te trekken.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Daar zit verschil in ja, het zijn nl. drie afzonderlijke landen met een bijzondere band. Bovendien als je van mening bent dat 'ze toch net zo hard meelopen met dat arrogante corrupte zooitje', misschien moet je dan eerst iets aan je eigen politici doen, voordat je naar een ander land gaat wijzen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja zit daar dan verschil in ?
Hun lopen toch net zo hard mee met dat arrogante corrupte zooitje
Als ik mijn collega's op het werk leugenachtig noem wordt ik er ook uit geschopt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dus hij heeft alleen maar Croes leugenachtig genoemd en daarom wordt hij weggestuurd?
Is helemaal niet zo apart. Aruba is een wereld van verschil met Curacao of St. Maarten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee, dat is wel apart trouwens.
En liegen wordt dus wel als een normaal iets gezien?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:37 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Als ik mijn collega's op het werk leugenachtig noem wordt ik er ook uit geschopt.
Zo gaat dat met mensen die zich niet normaal kunnen gedragen.
Een mening verkondigen is iets anders dan iedereen verrot schelden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:18 schreef RAVW het volgende:
En debat gaat er juist toch om elkaars mening te horen en die te weer leggen.
Liegen wordt in de politiek helaas als normaal gezien ja. Ga nu niet doen alsof je dat onbekend is, of dat je zo naief bent om te denken dat dat in de Nederlandse politiek niet voorkomt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
En liegen wordt dus wel als een normaal iets gezien?
Als mijn collega's liegen wil ik er niet meer eens werken.
Nee daar heb je helemaal gelijk in, maar dat mag wel door anderen gezegd worden toch?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:42 schreef Castor het volgende:
[..]
Liegen wordt in de politiek helaas als normaal gezien ja. Ga nu niet doen alsof je dat onbekend is, of dat je zo naief bent om te denken dat dat in de Nederlandse politiek niet voorkomt.
Verrot schelden is heel iets anders dan iemand leugenachtig noemen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:42 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Een mening verkondigen is iets anders dan iedereen verrot schelden.
Met dat verschil heeft de PVV wel vaker moetje.
Tenzij je een eenmanszaak begint, zal het voor een wereldvreemd iemand als jij lastig worden ooit ergens je brood te verdienen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
En liegen wordt dus wel als een normaal iets gezien?
Als mijn collega's liegen wil ik er niet meer eens werken.
Hoezo ik heb gewoon werk hoor...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:46 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Tenzij je een eenmanszaak begint, zal het voor een wereldvreemd iemand als jij lastig worden ooit ergens je brood te verdienen.
Ach als het maar een naam heb .. nu is het de PVV die de schuld al krijgt voor dat er echt ens naar de problemen gekeken worden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:42 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Een mening verkondigen is iets anders dan iedereen verrot schelden.
Met dat verschil heeft de PVV wel vaker moetje.
Rita Verdonk loog voortdurend over van alles en nog wat.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:42 schreef Castor het volgende:
Liegen wordt in de politiek helaas als normaal gezien ja. Ga nu niet doen alsof je dat onbekend is, of dat je zo naief bent om te denken dat dat in de Nederlandse politiek niet voorkomt.
Dat is net zo goed niet goed te praten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:49 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Rita Verdonk loog voortdurend over van alles en nog wat.
Toen hoorde je mensen als Hopjesvla niet.
ja echt lachen johquote:
ik kom al vijf minuten niet meer bijquote:
Brinkman heeft precies wat hij wil en waar hij voor gekomen is, een rel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:48 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ach als het maar een naam heb .. nu is het de PVV die de schuld al krijgt voor dat er echt ens naar de problemen gekeken worden.
Vroeger was het de CP van Jan Maat die niets goed kon doen , later werd het onze PIM die hier door helaas het leven moest laten.
Alleen maar omdat de waarheid niet gezegd mag worden.
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=6613quote:BRINKMAN UIT DELEGATIE GEZET OP ARUBA
PVV-Kamerlid Hero Brinkman is uit de parlementaire delegatie gezet die nu op de Antillen is.
Tijdens de behandeling van de slotverklaring van het bezoek stak Brinkman een tirade af tegen Aruba. Hij is door de Nederlandse voorzitter van de delegatie, de VVD-er Willibrord van Beek, uit de delegatie en het gebouw gezet. Van Beek stelt in een verklaring dat de delegatie nadrukkelijk afstand neemt van het gedachtengoed van Brinkman.
Volgens het Arubaanse delegatielid van de partij RED, Rudy Lampe, heeft Brinkman de Arubaanse delegatie beledigd door te zeggen dat deze parlementariërs zich laten misbruiken door de Arubaanse minister van Justitie "en leugenaar" Rudy Croes.
Geert Wilders vindt het ongelooflijk dat de Nederlandse commissie zo met een van haar leden omgaat. Parlementariërs van Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba komen elk half jaar samen in het POK. Wilders vindt dat dit overlegorgaan direct moet worden opgeheven.
In NOVA reageren Hero Brinkman en Willibrord van Beek.
Bekijk ook uitspraken van Hero Brinkman bij FOX News (YouTube, 8 januari 2009)
Damn wat spreekt hij slecht Engels, maargoed dat geldt voor veel politieke Nederlanders.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:50 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=6613
JP mag wel uitkijken, straks wordt ie nog van het eiland afgeschopt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Maar ze zijn verder niet corrupt:
Zorgen om corruptieCaribische redactie
12-02-2008
Verslag van René Roodheuvel (7'46'')
Premier Jan-Peter Balkenende maakt zich veel zorgen over de corruptie op Sint-Maarten. Het witwassen van geld, drugshandel en mensensmokkel zijn ernstige zaken waar niemand zijn ogen voor mag sluiten. Deze boodschap brengt de premier van Nederland dinsdag 12 februari in een toespraak in Phillipsburg.
http://antilliaans.caribi(...)0212_balkenende-saba
en hier worden 280.000 lage inkomens afgezet met een 50 Euro (1 malig)quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:09 schreef qonmann het volgende:
corrupt zootje..en nog steeds gaan er miljarden heen voor die paar 1000 mensen
Yep en anders gooien ze hun slavenoorsprong wel in de strijd, succes verzekerdquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
en hier worden 280.000 lage inkomens afgezet met een 50 Euro (1 malig)
Zo zie je maar Misdaad loont dus wel
wtfquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:24 schreef Brammetje het volgende:
Beide heren gisteren op Nova aangehoord, Brinkman wil de corruptie benoemen en puinruimen. De rest van de delegatie wil het liefst doorsukkelen zoals we al decennia lang doen en elk jaar weer lekker een snoep reisje maken om te genieten van de Piña Colada.
De zwakke politieke leiding van de Antillen weet heel erg goed misbruik te maken van de goedheid van Nederland. Zo verdient de president van Aruba ( net zoveel inwoneners als Eindhoven) ca 25.000 euro per MAAND. Ter vergelijking, Balkende verdient de helft daarvan.
Hopelijk gaan de ogen van de nederlanders steeds verder open en volgt de factuur bij de volgende verkiezingen. Het moet maar eens afgelopen zijn met al dat geld richting dat zonnige oord.
Ik zeg niet dat hij schuldig is, maar het is allemaal toch wel heel erg dubieus.quote:Premier Aruba doet aangifte tegen AIVD
De minister-president van Aruba, Nelson Oduber, heeft donderdag aangifte gedaan tegen de AIVD omdat zijn telefoon door de veiligheidsdienst zou worden afgetapt.Dat heeft hij ook in een aparte brief aan staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties) geschreven.
Premier Nelson Oduber baseert zijn aangifte op berichten die donderdag in de 2 Arubaanse dagbladen Diario en Awe Mainta verschenen. Ondanks dat de kranten volgens hem bekend staan om 'riooljournalistiek' wil hij toch duidelijkheid over het eventueel afluisteren van zijn telefoongesprekken. 'Dit is overigens niet het eerste bericht dat dergelijke informatie verstrekt.'
De 2 dagbladen beweerden dat Oduber werd afgetapt omdat zijn broer Ruben Oduber met Europees geld in India op verdachte wijze overeenkomsten sluit voor een project voor alternatieve energie. Daarbij zou een bedrag van 150 miljoen euro gemoeid zijn.
quote:De delegatievoorzitter is het, opvallend genoeg, niet oneens met de aantijgingen van Brinkman die met name op de Arubaanse ministerie van Justitie Rudy Croes gericht zijn. Wel verwijt hij Brinkman nodeloos beledigende woorden te hebben gekozen om zijn punt te maken.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)ntillen_niet_misluktquote:Op de eerste dag van het bezoek aan de Antillen, had Van Beek al wel „serieus overwogen” het overleg af te gelasten, toen bleek dat de Antillen slechts op het niveau van ambtenaren met de Nederlandse Kamerleden wilden praten. Dit uit protest voor het toelaten van Brinkman tot de delegatie. De Antillen draaiden bij en stuurden alsnog hun politici, al bleef minister Croes bij zijn afzegging. Die zei voor familiebezoek in de Verenigde Staten te verblijven, terwijl hij aanwezig was op de Antillen, zichtbaar voor de leden van de delegatie.
quote:
http://www.destentor.nl/a(...)ent-niet-zo-veel.ecequote:‘Arubaanse premier verdient niet zo veel‘
zondag 11 januari 2009 | 23:40 | Laatst bijgewerkt op: zondag 11 januari 2009 | 23:41
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
ORANJESTAD (ANP) – De Arubaanse minister-president Nelson Oduber verdient met 13.000 florin ofwel 5400 euro netto per maand ‘veel minder dan Brinkman zegt. Dat heeft de Arubaanse regeringswoordvoerder Manolo Giel gezegd naar aanleiding van een opmerking van PVV‘er Hero Brinkman die vorige week op Aruba deel uitmaakte van een parlementaire delegatie.
Op een Arubaans radiostation en vrijdag in een uitzending van het nieuwsprogramma Nova vertelde Brinkman dat Oduber per maand een salaris van rond de 25.000 euro verdient. ‘Daar zou menig premier van Nederland voor ondertekenen', zei het Tweede Kamerlid dat daarmee een vorm van corruptie wil aantonen.
Premier Oduber heeft Brinkman schriftelijk gevraagd om een rectificatie van zijn ‘leugenachtige beweringen'. "Anders wordt een kort geding aangespannen", zegt voorlichter Giel. "We hebben hem zelfs een salarisstrook van de premier laten zien maar dat is blijkbaar niet voldoende voor Brinkman."
quote:Op zondag 11 januari 2009 17:36 schreef Lemmeb het volgende:
Ik zeg: geen euro meer erheen en lekker de tering laten krijgen.
Goh wat weinig ..quote:Op zondag 29 maart 2009 00:32 schreef Castor het volgende:
[..]
Weer dat fabeltje? De premier (Aruba heeft geen president) van Aruba verdient 13.000 florin (5400 euro) netto per maand.
Bron: http://antilliaans.caribiana.nl/kort-nieuws/car20090112_ANP-inkomen
Daar heb je gelijk in, wat dat betreft is het net een Nederlandse politicus.quote:Op zondag 29 maart 2009 00:34 schreef qonmann het volgende:
[..]
Goh wat weinig ..
Smerige zakkenvuller !
Nee, die verdienen heel wat minder...quote:Op zondag 29 maart 2009 00:36 schreef Castor het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, wat dat betreft is het net een Nederlandse politicus.
Echt waar?quote:Op zondag 29 maart 2009 00:37 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nee, die verdienen heel wat minder...
zo weinig inwoners..graaiers
Makkelijk hoor, ongefundeerd blaten. Aruba mag dan evenveel inwoners hebben als een middelgrote Nederlandse stad, qua BNP zitten ze op het niveau van Suriname nl. 2,4 miljard dollar (2007).quote:De Kamerleden krijgen een onkostenvergoeding voor hun werk: de schadeloosstelling. De schadeloosstelling bedraagt ¤ 6.949,86 bruto per maand. Daarnaast ontvangen zij een vakantie-uitkering van 8%, en in december een eindejaaruitkering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |