zoals welk verslag?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:48 schreef Californium het volgende:
Een gewoon verslag ziet er zo uit bij ons hoor
Ohquote:Op maandag 5 januari 2009 16:48 schreef Californium het volgende:
Een gewoon verslag ziet er zo uit bij ons hoor
jeeeej goed bezig! loop je nog een beetje op scherma?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:54 schreef PieterBas het volgende:
Zo.... concept scriptie is af
Eindelijk
Papers bedoel je? Ja, die lees ik genoegquote:Op maandag 5 januari 2009 16:56 schreef Californium het volgende:
Lees je welleesn wetenschappelijke artikelen BB?
Hoe zijn die opgebouwd?... Tis wat meer aan elkaar geluld, maar er is maar 1 basisrecept daarvoor in de wetenschap... ik vraag me af hoe het er bij jullie uitziet BB?
Een kloontje toevoegen op mijn hyves?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:42 schreef Puala het volgende:
willen jullie lief doen en dit account ff toevoegen![]()
http://ikbeneenkloon.hyves.nl/
ach.. naja.. als het maar goed is jaquote:Op maandag 5 januari 2009 16:57 schreef PieterBas het volgende:
De planning was om voor de kerstvakantie het concept af te hebben. Maar goed ik had nu even een paar ingevingen.. omdat ik er 2 weken lang niet meer heb naar gekeken.
Nu maar hopen dat het een beetje goed is..
Ja ok, maar in een paper mist vaak de M&M en dingen die niet van belang zijn voor de paper zelfquote:Op maandag 5 januari 2009 17:00 schreef Californium het volgende:
Ja maar het basisprincipe is hetzelfde...
Samenvatting, inleiding, m&m, resultate, conclusie /discussie..
het gaat niet om het feit dat het in papervorm is... het gaat om de indeling...
Hoe ziet die van jou eruit? of wil je dat niet zeggen ofzo....?
Een reden zou wel fijn zijnquote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 17:04 schreef Californium het volgende:
omg... BB heeft dezelfde indeling....
Ik ga alleen de overduidelijke en onnuttige dingen niet noemen
Ik heb een tussentijdse opgestuurd, maar die is nooit gelezen..quote:Op maandag 5 januari 2009 17:02 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
ach.. naja.. als het maar goed is ja
Dude dat is precies hetzelfde als het mijne, wat op de vorige pagina staatquote:Op maandag 5 januari 2009 17:02 schreef Bravebart het volgende:
Wij moeten voor verslag:Voorblad Samenvatting Inhoudsopgave Inleiding M&M Resultaten Discussie Conclusie Literatuurlijst Bronnen Bijlagen
En dat is dan weer onderverdeeld
True, een verkorte vorm van M&M dan jaquote:Op maandag 5 januari 2009 17:06 schreef Californium het volgende:
in je stageverslag meldt je ook niet wat er mis ging... behalve als je niets anders te vermelden hebt...
Verder Laten ze in papers de M&M niet vaak weg...die zetten ze welleens na de conclusie / discussie...
maar volgens mij komt het allemaal op dezelfde indeling nee hoor
Behalve dan dat jij je discussie en conclusie omgekeerd hebtquote:Op maandag 5 januari 2009 17:06 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dude dat is precies hetzelfde als het mijne, wat op de vorige pagina staat
Bij ons juist nietquote:
Dit dacht ik dus ook, aan de hand van de conclusie ga je de discussie aan, waarin je dan ook eventuele vervolgstappen aanbeveelt. Dacht ikquote:Op maandag 5 januari 2009 17:15 schreef Californium het volgende:
in de conclusie aanbevelingen?
In de conclusie geef je een conclusie uit je resultaten....die je vervolgens in de discussie gaat bespreken.... en daaropaan ga je in de discussie zeggen wat anders kon / vervolgonderzoeken
Wij zijn altijd verplicht dat wel te doenquote:Op maandag 5 januari 2009 17:13 schreef Californium het volgende:
het is volgens mij conclusie en dan discussie...
Maar goed.... Je vermeld in je stageverslag iets over je onderzoek en je M&M en resultaten...mocht je hele onderzoek gefaalt zijn, dan vermeld je dat uiteraard... maar mocht iets pas de 3e keer lukken ga je toch ook niet schrijven dat het 2 keer is mislukt(afhankelijk wat voor een onderzoek uiteraard) denk je nu echt dat ik ga vermelden dat mijn transformatie 10 keer is mislukt vanwege slecchte primers? nee... ik vermeld de goede primers
klaar
Uiteraard.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:17 schreef SMutzskii het volgende:
Doen jullie een nieuw hoofdstuk in een verslag ook altijd op een nieuwe pagina? En als een paragraaf net nog stukje op een pagina staat, zetten jullie het dan ook op de volgende pagina?
Bij ons nietquote:Op maandag 5 januari 2009 17:15 schreef Californium het volgende:
in de conclusie aanbevelingen?
In de conclusie geef je een conclusie uit je resultaten....die je vervolgens in de discussie gaat bespreken.... en daaropaan ga je in de discussie zeggen wat anders kon / vervolgonderzoeken
quote:Discussie en Conclusie
Allereerst de DISCUSSIE...
Hierin worden de in de resultaten beschreven uitkomsten besproken en verklaard. Kies voor de bespreking allereerst een logische volgorde. In een aantal gevallen kan er ook voor gekozen worden om de discussie te integreren in de Resultaten. Overleg hierover met de begeleiding.
Bespreek...
- wat de beschreven resultaten betekenen.
- of de resultaten aan de verwachtingen voldoen.
- de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid van de gevonden resultaten.
Verklaar...
- eventuele waargenomen afwijkingen tussen meting en verwachting. Geef ook eventuele suggesties over op welke manier de resultaten verbeterd kunnen worden dan wel hoe de doelstelling in de toekomst bijgesteld moet worden.
- waar eventuele mankementen/fouten zijn opgetreden die in de toekomst voorkomen moeten worden.
Onderbouw dit alles met (theoretische) argumenten.
Als laatste de CONCLUSIE...
Begin een nieuwe alinea. In de conclusie doe je alleen algemene uitspraken, dus niet meer per resultaat want dit heb je al gedaan in de discussie. Hier beantwoord je of de doelstelling behaald is, wat de gevonden resultaten voor gevolg hebben op de probleem-/doelstelling en wat er eventueel in de toekomst nog aangepast moet worden.
Bedenk dat je hier geen volslagen nieuwe dingen inzet. De onderbouwing van de conclusie moet eerder in de tekst onder de voorgaande onderdelen van het verslag te vinden zijn.
In het kort bevat de conclusie:
- Gevolgtrekking
- Terugkoppeling van de doelstelling
- Aanbeveling voor vervolg.
Ligt eraan welke opmaak je gebruikt, beetje nutteloos veel pagina's maken als elk hoofdstuk op een aparte pagina staat mijns inziens.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:17 schreef SMutzskii het volgende:
Doen jullie een nieuw hoofdstuk in een verslag ook altijd op een nieuwe pagina? En als een paragraaf net nog stukje op een pagina staat, zetten jullie het dan ook op de volgende pagina?
Ik heb nooit erg veel hoofdstukken, dus dan vind ik het wel zo prettig. En alleen een kopje van een paragraaf en misschien nog 2 regels tekst onderaan de pagina vind ik ook niet mooi, dus die gaat ook altijd naar de volgende pagina.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:18 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ligt eraan welke opmaak je gebruikt, beetje nutteloos veel pagina's maken als elk hoofdstuk op een aparte pagina staat mijns inziens.
Meestal is het samengetrokken bij resultaten, net als in een meetrapportquote:Op maandag 5 januari 2009 17:18 schreef Californium het volgende:
ik heb ook nog nooit in een paper eerste de discussie en dan de conclusie gezien... vaak is het ook enkel 'Discussie'
Dit was voor een practicum van 32 uur per week, 3 maanden langquote:Op maandag 5 januari 2009 17:19 schreef Californium het volgende:
dat is bij een verslag voor een project van 7 weken.... een paar uur per week... Je moet je verslag toch vullen met iets
dat is wat anders als 4,5 maand fulltime BB...
Nou ja zoals ik al zei, ligt aan de manier van je opmaak, en omdat ik duidelijk voor een artikel vorm had gekozen heb ik dus ook geen halflege pagina's.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb nooit erg veel hoofdstukken, dus dan vind ik het wel zo prettig. En alleen een kopje van een paragraaf en misschien nog 2 regels tekst onderaan de pagina vind ik ook niet mooi, dus die gaat ook altijd naar de volgende pagina.
Ah, zo bedoel je. Nee, dan inderdaad niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:22 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou ja zoals ik al zei, ligt aan de manier van je opmaak, en omdat ik duidelijk voor een artikel vorm had gekozen heb ik dus ook geen halflege pagina's.
Labjournaal?quote:Op maandag 5 januari 2009 17:23 schreef Californium het volgende:
de conclusie jah... de discussie is apart vaak....
en dan vind ik het raar dat jullie alles wat fout gaat ook moeten vermelden.... Ik ga dat ook zeker niet doen... zou niet eens meer weten hoe vaak ik dezelfde transformatie wel niet heb uitgevoerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |