abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64769253
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:18 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Fruityloops > Firefox + IE + Chrome
Reason > Fruityloops
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:55:00 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_64770774
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:55 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En zonder closed source geen gebruikers/klanten er op?
Onzin. Het internet werd al volop gebruikt voordat alle Windows-users er ook achter kwamen dat het bestaat.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:20:30 #103
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64771977
Geen Maxthon gebruikers hier?
Overigens is Chrome best kut..
-
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:22:45 #104
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64772079
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Reason > Fruityloops
Pro Tools > Cubase > Ableton > Logic Audio >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Reason > fruity loops.
Reason is echt speelgoed .
-
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:24:46 #105
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64772194
Ik moet zeggen, ik was zeer sceptisch en ben pas erg laat overgestapt, een jaar geleden ofzo. Maar ik zou nu absoluut niet meer naar IE terugwillen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64773942
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Pro Tools > Cubase > Ableton > Logic Audio >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Reason > fruity loops.
Reason is ook echt top. Hoort naast Ableton en Cubase.

En speelgoed is het uiteindelijk allemaal.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_64774314
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Reason is ook echt top. Hoort naast Ableton en Cubase.

En speelgoed is het uiteindelijk allemaal.
Uiteindelijk draait het om de creativiteit van degene die aan de knopjes draait. Een slechte kok kan in een goede keuken nog lang niet zo lekker koken als een goede kok met weinig middelen.
pi_64774476
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:09 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Uiteindelijk draait het om de creativiteit van degene die aan de knopjes draait. Een slechte kok kan in een goede keuken nog lang niet zo lekker koken als een goede kok met weinig middelen.
Dat ben ik met je eens, maar de sound uit reason is al veel zuiverder dan wat er uit FL komt. En de synths die in Reason zitten zijn echt heel erg dope.
En de realistische manier van apparaten aansluiten in Reason is helemaal top.

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnDope op 07-01-2009 16:19:55 ]
pi_64776582
Magix Music Maker > Reason, FL, Ableton, Cubase
pi_64779272
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:45 schreef JohnDope het volgende:
Open source is altijd veiliger omdat als mensen er een zooitje van maken in de code, andere mensen die code kunnen bekijken en vervolgens daarop kritiek leveren.
Open code legt ook een grotere druk op de software ontwikkelaar, want als code open is, kan iedereen in het inzien en als je er dan een zooitje van maakt, sta je voor paal.
Zo werkt het inderdaad. In THEORIE. De praktijk heeft echter al lang uitgewezen dat een open source projectstructuur geen garantie is voor betere code. Neem de source code van een willekeurige GNU utility, bijvoorbeeld gcc. Ik heb waar weinig code gezien die zo slecht gestructureerd en onleesbaar is. Daarnaast genereert gcc ook nog eens minder efficiente code dan veel commerciele compilers.
quote:
Overigens bewijst OpenBSD dat open source ontwikkelen in het veiligste product resulteert.
Een enkel voorbeeld bewijst helemaal niets. Er zijn zat andere redenen te bedenken waarom OpenBSD zo veilig is als het is.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_64779417
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar de sound uit reason is al veel zuiverder dan wat er uit FL komt. En de synths die in Reason zitten zijn echt heel erg dope.
En de realistische manier van apparaten aansluiten in Reason is helemaal top.

Ik vind Reason ook een beter programma hoor, maar ik vind het geluid uit reason nou niet echt zuiverder dan uit FL.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_64779993
ach ja het wachten is op Google OS met Chrome ingebouwd, denk dat dat toch best redelijk snel zal zijn (qua laden dan, niet qua releasedate van het OS)
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:29:47 #113
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64780223
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Offtopic: Ableton Live FTW
Ontopic: WTF waarom gaat het hier over?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:32:28 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64791163
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:29 schreef eleusis het volgende:

[..]

Offtopic: Ableton Live FTW
Ontopic: WTF waarom gaat het hier over?
Dat Internet Explorer steeds meer terrein moet prijsgeven aan de opkomende browsers.

Microsoft heeft Netscape Navigator snel en efficiënt van de markt geveegd, maar de huidige browsers zijn nog hardnekkiger dan onkruid.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:33:00 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64791182
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:24 schreef Lemmeb het volgende:
Ik moet zeggen, ik was zeer sceptisch en ben pas erg laat overgestapt, een jaar geleden ofzo. Maar ik zou nu absoluut niet meer naar IE terugwillen.
What took you so long, sheriff?

Scared?
pi_64881477
gebruik zelf ook geen IE
gebruik Firefox en Chrome (werkt trouwens goed, Chrome)
pi_64881486
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:03 schreef Seneca het volgende:

Een enkel voorbeeld bewijst helemaal niets. Er zijn zat andere redenen te bedenken waarom OpenBSD zo veilig is als het is.
De voornaamste reden is dus dat de code voor iedereen toegankelijk is.
pi_64883217
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De voornaamste reden is dus dat de code voor iedereen toegankelijk is.
Kun je dat onderbouwen? Of zeg je dat alleen maar omdat je dat ergens hebt gelezen, en omdat het hetgene is wat de meeste open source evangelisten ook roepen?

In mijn ogen is de reden dat FreeBSD zo veel veiliger is:
a. Het is gebaseerd op een operating system dat vanaf een vroeg stadium ontworpen is met security en networking in het achterhoofd
b. Het is zelf ook ontworpen met security en networking in het achterhoofd

Linux, een ander open-source project, is over het algemeen iets minder secure dan FreeBSD, omdat hier veel meer een ad-hoc aanpak tot design is genomen (Linus wilde een Operating System bouwen, niet per se een secure Operating System, al heeft hij het indirect wel gebaseerd op dezelfde basis als FreeBSD).

Om ook gelijk een tegenvoorbeeld te geven. De Gnu C compiler (gcc) bevat meer lekken en bugs, en genereert inefficientere code dan de Intel C Compiler. Dit terwijl de eerste een open sourcep product is, en de tweede een commercieel product.

Van de voorbeelden die open source evangelisten vaak aanhalen, zoals Firefox, ben ik niet van overtuigd. Het is een feit dat Firefox zich beter aan de standaarden houdt dan IE, maar of het daadwerkelijk zo veel beter en secure ontworpen is, waag ik te betwijfelen, onder andere om de redenen die jij hebt genoemd.

Heb je ooit aan een open source project meegewerkt? Want dan moet je ook weten dat er meer factoren een rol spelen dan alleen hoeveel ogen zo'n project heeft. Politiek speelt een belangrijke rol, veel open source projecten hebben een benevolent dictator als projectleider, en dan is er ook nog eens de kwestie van botsende egos, waardoor fouten niet erkend en/of niet/slechts gedeeltelijk opgelost worden.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_64883335
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:21 schreef Seneca het volgende:

[..]

Kun je dat onderbouwen? Of zeg je dat alleen maar omdat je dat ergens hebt gelezen, en omdat het hetgene is wat de meeste open source evangelisten ook roepen?

In mijn ogen is de reden dat FreeBSD zo veel veiliger is:
a. Het is gebaseerd op een operating system dat vanaf een vroeg stadium ontworpen is met security en networking in het achterhoofd
b. Het is zelf ook ontworpen met security en networking in het achterhoofd

Linux, een ander open-source project, is over het algemeen iets minder secure dan FreeBSD, omdat hier veel meer een ad-hoc aanpak tot design is genomen (Linus wilde een Operating System bouwen, niet per se een secure Operating System, al heeft hij het indirect wel gebaseerd op dezelfde basis als FreeBSD).

Om ook gelijk een tegenvoorbeeld te geven. De Gnu C compiler (gcc) bevat meer lekken en bugs, en genereert inefficientere code dan de Intel C Compiler. Dit terwijl de eerste een open sourcep product is, en de tweede een commercieel product.

Van de voorbeelden die open source evangelisten vaak aanhalen, zoals Firefox, ben ik niet van overtuigd. Het is een feit dat Firefox zich beter aan de standaarden houdt dan IE, maar of het daadwerkelijk zo veel beter en secure ontworpen is, waag ik te betwijfelen, onder andere om de redenen die jij hebt genoemd.

Heb je ooit aan een open source project meegewerkt? Want dan moet je ook weten dat er meer factoren een rol spelen dan alleen hoeveel ogen zo'n project heeft. Politiek speelt een belangrijke rol, veel open source projecten hebben een benevolent dictator als projectleider, en dan is er ook nog eens de kwestie van botsende egos, waardoor fouten niet erkend en/of niet/slechts gedeeltelijk opgelost worden.
Ik praat helemaal niemand na, ik ben altijd iemand die net even wat verder gaat met uitzoeken, dan de gemiddelde uitzoekert.

En in de opensource wereld heb je ook veel te veel meelopers die bekrompen zijn..
pi_64883355
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik praat helemaal niemand na, ik ben altijd iemand die net even wat verder gaat met uitzoeken, dan de gemiddelde uitzoekert.
Nou, in dat geval graag een onderbouwing/reactie op mijn bovenstaande post
pi_64883583
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:26 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nou, in dat geval graag een onderbouwing/reactie op mijn bovenstaande post
Tuurlijk heb je veel bagger, zeker onder de browsers, het blijft mensenwerk, maar over het algemeen, als je alle software naast elkaar legt, dan zal je zien dat de OpenSource software het beste is.
pi_64883697
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je veel bagger, zeker on de browsers, maar over het algemeen, als je alle software naast elkaar legt, dan zal je zien dat de OpenSource software het beste zijn.
Allereerst. Wat versta jij onder "het beste"? Het meest secure? Het snelst? Het gebruikersvriendelijkst? De meeste features? Een combinatie van het voorgaande?

Maar goed, je herhaalt hier nu dat open source software volgens jou beter is omdat er meer ogen op gericht zijn. Ik trek die bewering hierboven in twijfel, en geef daarvoor argumenten. Ik zou graag daar een reactie op zien, in plaats van een herhaling van je bewering
pi_64883734
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:37 schreef Seneca het volgende:

[..]

Allereerst. Wat versta jij onder "het beste"? Het meest secure? Het snelst? Het gebruikersvriendelijkst? De meeste features? Een combinatie van het voorgaande?

Maar goed, je herhaalt hier nu dat open source software volgens jou beter is omdat er meer ogen op gericht zijn. Ik trek die bewering hierboven in twijfel, en geef daarvoor argumenten. Ik zou graag daar een reactie op zien, in plaats van een herhaling van je bewering
Snel en secure.

Het blijft gewoon simpel: hoe meer mensen de boel controleren, hoe meer fouten er gevonden zullen worden.
pi_64888810
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Snel en secure.

Het blijft gewoon simpel: hoe meer mensen de boel controleren, hoe meer fouten er gevonden zullen worden.
Je blijft dus gewoon je bewering herhalen, zonder in te gaan op de kritiek die ik hierboven gaf. Je gaat volledig voorbij aan de organisatorische problemen die komen kijken bij een project waar in principe een onbeperkt aantal mensen aan deel kunnen nemen. Mijn bewering is, en de praktijk wijst dat volgens mij ook uit, dat de organisatorische overhead in veel open source projecten dermate groot is dat het voordeel van een onbeperkt aantal ogen helemaal niet zo duidelijk naar voren komt.

Dit wordt onder andere veroorzaakt doordat soms niet duidelijk is wie de beslissingen maakt wanneer een geen consensus is over hoe een bepaald probleem het beste kan worden opgelost. Het is zeer moeilijk om een duidelijk organisatie structuur te onderhouden waarbij precies duidelijk is wie verantwoordelijk is voor welk deel van de code. Daarom zie je ook dat veel professionele open source projecten zoals MySQL in feite geleid worden door een professioneel team van developers, en niet door vrijwilligers.

Daarnaast is open source code, ondanks zijn open karakter, vaak zeer ontoegankelijk voor mensen die niet bij de kerngroep van een project zijn betrokken, door een gebrek aan documentatie en/of comments. In de praktijk is er maar een zeer klein aantal mensen dat vrijwillig de moeite neemt om zich hier in te verdiepen. En voor die mensen die dit al doen is het vaak moeilijk om een bugreport op de todo lijst te krijgen, omdat de kerngroep met andere dingen bezig is.

Zo kan ik nog een hoop andere kanttekeningen plaatsen, maar het lijkt er niet op dat jij bereid bent die nuance te maken. Het enige wat jij beweert, en blijft beweren, is dat open source software veiliger is doordat meer mensen er naar kijken. Ik vind dat een zeer simplistische kijk op de werkelijkheid die volledig voorbij gaat aan de hierboven genoemde problemen. Je komt ook niet met een onderbouwing voor je stelling, laat staan met een weerlegging van mijn kritiek, dus ik kan dan toch echt weinig anders concluderen dat je alleen maar nablaat wat je ergens op internet hebt gelezen.
pi_64889343
Seneca, doe niet de moeite. JohnDope heeft al bij heel veel topics laten zien dat hij niet normaal voor zichzelf kan denken en discussiëren.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_64908447
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:24 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je blijft dus gewoon je bewering herhalen, zonder in te gaan op de kritiek die ik hierboven gaf. Je gaat volledig voorbij aan de organisatorische problemen die komen kijken bij een project waar in principe een onbeperkt aantal mensen aan deel kunnen nemen. Mijn bewering is, en de praktijk wijst dat volgens mij ook uit, dat de organisatorische overhead in veel open source projecten dermate groot is dat het voordeel van een onbeperkt aantal ogen helemaal niet zo duidelijk naar voren komt.

Dit wordt onder andere veroorzaakt doordat soms niet duidelijk is wie de beslissingen maakt wanneer een geen consensus is over hoe een bepaald probleem het beste kan worden opgelost. Het is zeer moeilijk om een duidelijk organisatie structuur te onderhouden waarbij precies duidelijk is wie verantwoordelijk is voor welk deel van de code. Daarom zie je ook dat veel professionele open source projecten zoals MySQL in feite geleid worden door een professioneel team van developers, en niet door vrijwilligers.

Daarnaast is open source code, ondanks zijn open karakter, vaak zeer ontoegankelijk voor mensen die niet bij de kerngroep van een project zijn betrokken, door een gebrek aan documentatie en/of comments. In de praktijk is er maar een zeer klein aantal mensen dat vrijwillig de moeite neemt om zich hier in te verdiepen. En voor die mensen die dit al doen is het vaak moeilijk om een bugreport op de todo lijst te krijgen, omdat de kerngroep met andere dingen bezig is.

Zo kan ik nog een hoop andere kanttekeningen plaatsen, maar het lijkt er niet op dat jij bereid bent die nuance te maken. Het enige wat jij beweert, en blijft beweren, is dat open source software veiliger is doordat meer mensen er naar kijken. Ik vind dat een zeer simplistische kijk op de werkelijkheid die volledig voorbij gaat aan de hierboven genoemde problemen. Je komt ook niet met een onderbouwing voor je stelling, laat staan met een weerlegging van mijn kritiek, dus ik kan dan toch echt weinig anders concluderen dat je alleen maar nablaat wat je ergens op internet hebt gelezen.
Je moet er niet alleen bij pakken wat jij er bij wilt pakken, je kan ook ergens boven in de piramide beginnen en FreeBSD of OpenBSD als voorbeeld nemen en dat vergelijken met andere OS-en.

En die code door spitten is niet voor iedereen weggelegd.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:39:41 #127
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64920477
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

What took you so long, sheriff?

Scared?
Nee, IE(5 of 6) volstond altijd prima. Je weet pas wat je aan FF mist als je er een tijdje gebruik van hebt kunnen maken.

Bovendien vond ik IE7 echt een draak van een browser, dus toen was het besluit snel genomen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64928783
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je moet er niet alleen bij pakken wat jij er bij wilt pakken, je kan ook ergens boven in de piramide beginnen en FreeBSD of OpenBSD als voorbeeld nemen en dat vergelijken met andere OS-en.

En die code door spitten is niet voor iedereen weggelegd.
Zegt de man die voortdurend selectief een enkel open source project eruit haalt en daar zijn conclusies voor de hele open source wereld op baseerd.

En de OpenBSD code is niet voor iedereen weggelegd idd, maar ik durf te wedden dat ik beter in staat ben om deze te begrijpen dan jij
pi_64931499
Dat minder mensen FF installeren dan verwacht komt natuurlijk ook dat als iets werkt je niet iets anders gaat proberen
Voor je het weet loopt de computer vast etc.

Oude wijsheid als het over software gaat
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 11 januari 2009 @ 22:32:13 #130
12221 Tijn