abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64652739
Welkom maar weer...
quote:
Simpele samenvatting van NWS-FAQ

Generalisaties, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al een keer of honderdduizend gelezen, 'moslims zijn kut' en 'bush moet dood' hebben totaal geen toegevoegde waarde in een discussie meer. Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen, met van die enge dingen als onderbouwingen enzo.

Open je een topic en c/p je een tekst van een site? Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt. Niet alleen belangrijk om het artikel op waarde te kunnen schatten door users, maar ook omdat er anders veel sneller klachten binnenkomen over plagiaat.

Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang. Waar wil je naar toe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen en maakt het ook leuker.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 4 januari 2009 @ 18:08:50 #2
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64654817
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:32 schreef Lemmeb het volgende:
Kan iemand eens iets doen aan de walgelijke uitspraken van SCH in Jongen uit Oegstgeest komen om op station Alexander en Jongen uit Oegstgeest komt om op station Alexander #2 ?

Ik neem aan dat jullie er zelf wel uitkomen, maar als je voorbeelden wilt hebben dan zoek ik die met alle plezier.
Jammer dat hier niks mee gedaan is. De minachting voor de slachtoffers druipt er aan alle kanten vanaf vanaf. Je zou SCH bijna van racisme gaan verdenken: alles is in zijn ogen geoorloofd om de door hem zo geliefde Marokkaanse daders te verdedigen, inclusief pissen op de doden.

Voorbeeldje:
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 15:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is maar 1 dood. Die zonodig over het spoor moest lopen. De held.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 4 januari 2009 @ 18:12:45 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 19:38:05 #4
236264 crew  capricia
pi_64658491
quote:
Op zondag 4 januari 2009 18:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jammer dat hier niks mee gedaan is. De minachting voor de slachtoffers druipt er aan alle kanten vanaf vanaf. Je zou SCH bijna van racisme gaan verdenken: alles is in zijn ogen geoorloofd om de door hem zo geliefde Marokkaanse daders te verdedigen, inclusief pissen op de doden.

Voorbeeldje:
[..]

Denk eerder dat jij het gewoon niet eens bent met zijn mening en daarom wil dat er ingegrepen wordt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 4 januari 2009 @ 19:48:15 #5
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64658953
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk eerder dat jij het gewoon niet eens bent met zijn mening en daarom wil dat er ingegrepen wordt.
Ik denk het toch niet. Jij vindt het normaal wat SCH allemaal in dat topic zegt, zoals in die quote? Ik niet in elk geval.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:00:58 #6
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64659606
Trouwens, kunnen we niet een centraal "Misdaden gepleegd door Marokkanen"-topic creëren? Zal waarschijnlijk erg goed lopen en al die lui die er zoveel moeite mee hebben en dat afreageren op de slachtoffers en medeusers, zoals SCH, kunnen er dan heel simpel voor kiezen om er gewoon weg te blijven.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:26:19 #7
89730 Drugshond
pi_64660984
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:00 schreef Lemmeb het volgende:
Trouwens, kunnen we niet een centraal "Misdaden gepleegd door Marokkanen"-topic creëren? Zal waarschijnlijk erg goed lopen en al die lui die er zoveel moeite mee hebben en dat afreageren op de slachtoffers en medeusers, zoals SCH, kunnen er dan heel simpel voor kiezen om er gewoon weg te blijven.
Mjah, zoveel tegenwicht valt er niet te bieden op [NWS] (kaalslag).

Logical.

En ja ik zou ook weg blijven... werk dagelijks met buitenlanders (ben kleurendoof). En vertrouw ze allemaal blind. Als ik ze niet zou vertrouwen zou ik mijn werk niet goed doen. Generaliseren heeft alleen zin als het duidelijk aanwijsbaar is. En dat laatste is behoorlijk aan inflatie onderhevig geweest.

Whats next...
Polen, Bulgaren, Nigerianen (hey mail).

[ Bericht 9% gewijzigd door Drugshond op 04-01-2009 20:35:22 ]
  zondag 4 januari 2009 @ 20:31:11 #8
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64661254
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:26 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mjah, zoveel tegenwicht valt er niet te bieden op [NWS] (kaalslag).

En ja ik zou ook weg blijven... werk dagelijks met buitenlanders (ben kleurendoof). En vertrouw ze allemaal blind. Als ik ze niet zou vertrouwen zou ik mijn werk niet goed doen. Generaliseren heeft alleen zin als het duidelijk aanwijsbaar is. En dat laatste is behoorlijk aan inflatie onderhevig geweest.

Whats next...
Polen, Bulgaren, Nigerianen (hey mail).
Ik werk ook dagelijks met "buitenlanders" en met die lui heb ik ook nooit problemen, maar daar hebben we het hier niet over. Het gaat hier om Marokkanen van het type "kut-Marokkaan", die er in bepaalde gebieden van Nederland een onleefbare puinhoop van maken.

Aangepaste Marokkanen noem ik trouwens nooit meer "Marokkaan", die zijn voor mij gewoon Nederlander.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:32:28 #9
89730 Drugshond
pi_64661325
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik werk ook dagelijks met "buitenlanders" en met die lui heb ik ook nooit problemen, maar daar hebben we het hier niet over. Het gaat hier om Marokkanen van het type "kut-Marokkaan", die er in bepaalde gebieden van Nederland een onleefbare puinhoop van maken.

Aangepaste Marokkanen noem ik trouwens nooit meer "Marokkaan", die zijn voor mij gewoon Nederlander.
Fair.
pi_64661479
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Aangepaste Marokkanen noem je geen Marokkaan . Typisch van twee walletjes eten. Ze zijn dus Marokkaan als het je uitkomt. Noem het dan gewoon kutmensen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 4 januari 2009 @ 20:37:24 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64661597
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:32 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Fair.
Nee, hypocriet. Zijn 'kut-marokkanen' zijn net zo Nederlands voor de wet als hijzelf. Hoe noemt hij dan onaangepaste blonde Germanen? Kut-ariërs?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 4 januari 2009 @ 20:39:54 #12
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64661721
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Aangepaste Marokkanen noem je geen Marokkaan . Typisch van twee walletjes eten. Ze zijn dus Marokkaan als het je uitkomt. Noem het dan gewoon kutmensen.
De term "Marokkanen" heeft voor mij in de loop der jaren zo'n negatieve bijklank gekregen, dat het eigenlijk synoniem staat voor "kutmensen".
  zondag 4 januari 2009 @ 20:40:47 #13
89730 Drugshond
pi_64661758
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
Aangepaste Marokkanen noem je geen Marokkaan .
Wel Marokkaan, maar in omvangsnormen een kaaskop. Ach afkomst is dan een vergankelijke waarde die slechts voor P&O belangrijk is.
Proud of not being proud.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:43:44 #14
89730 Drugshond
pi_64661900
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, hypocriet. Zijn 'kut-marokkanen' zijn net zo Nederlands voor de wet als hijzelf. Hoe noemt hij dan onaangepaste blonde Germanen? Kut-ariërs?
Zie next posting... ik leg de lat op een werkbare manier.
Of beter ik hanteer het FIFO systeem. (Fit in or Fuck off). En ook hier ben ik kleurendoof.
pi_64661932
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De term "Marokkanen" heeft voor mij in de loop der jaren zo'n negatieve bijklank gekregen, dat het eigenlijk synoniem staat voor "kutmensen".
Oh, terwijl je in weze dus nooit een Marokkaanse Marokkaan hebt ontmoet. Zelfs met deze kronkelredenering praat je de hypocrisie niet weg. Maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel, beetje 32 miljoen mensen als kutmensen degraderen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 4 januari 2009 @ 20:47:47 #16
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64662134
Maar als jullie dat beter vinden kunnen we het centrale topic wat mij betreft ook "Misdaden gepleegd door lichtgetinten" noemen. Dat betekent in de praktijk nagenoeg hetzelfde. "Lichtgetint" heeft in de loop der jaren "van Noordafrikaanse komaf" en vergelijkbare uitdrukkingen verdrongen, omdat men het zat was elke keer te moeten melden dat het weer om Marokkanen ging.

Overigens, "lichtgetint" wordt in de media zo vaak in een criminele context gebruikt, dat het voor mij ook een beetje los is komen te staan van de oorspronkelijke betekenis. Als ik het woordje "lichtgetint" hoor, dan denk ik aan "kut-Marokkanen". Die hele enkele keer dat ik daarbij een scheve schaats rijd neem ik dan maar voor lief.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:52:04 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64662382
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, terwijl je in weze dus nooit een Marokkaanse Marokkaan hebt ontmoet. Zelfs met deze kronkelredenering praat je de hypocrisie niet weg. Maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel, beetje 32 miljoen mensen als kutmensen degraderen.
Het boeit me niet dat er ook nog Marokkanen in Marokko wonen, het is meestal simpelweg niet relevant. Het is gewoon een logisch gevolg van de praktijk op straat dat mensen bepaalde woorden met criminaliteit associëren. Zo gaan die dingen dan. Met de woorden "kampers" en "Tokkies" is precies hetzelfde gebeurd.

Men gebruikt ook weleens het woordje "Finnen" voor "kut-Marokkanen". Meestal blijkt dan uit de context wel of men het over "Finnen" heeft, of over mensen uit Finland. Lekker belangrijk.
pi_64666156
Goeie TT.
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 22:16:35 #19
236264 crew  capricia
pi_64667134
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het boeit me niet dat er ook nog Marokkanen in Marokko wonen, het is meestal simpelweg niet relevant. Het is gewoon een logisch gevolg van de praktijk op straat dat mensen bepaalde woorden met criminaliteit associëren. Zo gaan die dingen dan. Met de woorden "kampers" en "Tokkies" is precies hetzelfde gebeurd.

Men gebruikt ook weleens het woordje "Finnen" voor "kut-Marokkanen". Meestal blijkt dan uit de context wel of men het over "Finnen" heeft, of over mensen uit Finland. Lekker belangrijk.
Als jij het woord Marokkaan altijd met criminaltieit associeert, dan moet je bij jezelf ten rade gaan. Als je dat vervelend vindt, dan advisieer ik je om in therapie te gaan.
Ik associeer het met hele andere dingen. En zo zal iedereen zijn eigen associaties hebben.
Het is echter wel storend als jij jouw associaties bij anderen oplegt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 4 januari 2009 @ 22:22:47 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64667488
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Als jij het woord Marokkaan altijd met criminaltieit associeert, dan moet je bij jezelf ten rade gaan.
Nee, want het probleem ligt bij de Marokkaanse gemeenschap. Niet bij mij.
quote:
Als je dat vervelend vindt, dan advisieer ik je om in therapie te gaan.
Neehoor, ik vind dat helemaal niet vervelend. Hoe kom je daar nou weer bij?
quote:
Ik associeer het met hele andere dingen. En zo zal iedereen zijn eigen associaties hebben.
Precies, dat mag. Het is maar net wat voor ervaringen je hebt.
quote:
Het is echter wel storend als jij jouw associaties bij anderen oplegt.
Dat doet iedereen, jij net zo goed. Dit is een forum, ik ben hier user en als ik een idee heb over hoe ik hier een mogelijke verbetering zou willen aanbrengen, dan heb ik daar alle recht toe. Zoals het ook jouw recht is als user om die verbetering vervolgens te verwerpen, bijvoorbeeld omdat je het helemaal geen verbetering vindt.
pi_64668247
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:29 schreef SCH het volgende:
Je doet erg je best Elfletterig, hulde daarvoor. Wat me alleen opvalt is dat je in de vele woorden die je hier ook weer gebruikt om uit te leggen wat je doet, geen zelfkritiek door laat schemeren. Je bent er heilig van overtuigd dat je het goede doet en je laat, vind ik, te weinig ruimte voor wat users vinden. Ik denk anders over die TT's,, anderen met mij. Zou best een reden zijn om daar eens over na te gaan denken in plaats van nogal de hakken in het zand te zetten.

Het is misschien een beetje FOK! dat moderatoren hier nogal defensief reageren doorgaans. Op andere fora, ook waar ik zelf modereer ben gewend, is er veel vaker een sfeer van: hey goede tip, daar gaan we eens over nadenken, komen we op terug, heb je misschien wel gelijk in. Dan maak je veel meer met elkaar zo'n forum.
Ben nu zo'n anderhalve maand moderator op dit forum en kom hier een paar jaar als gebruiker. Ik moet zeggen: ik kan zo onderhand wel begrijpen dat moderators defensief reageren op commentaar, want in de kern komt het erop neer dat je het toch nooit goed doet. Vindt persoon A dat je goed hebt gehandeld, dan staat persoon B wel met de kapmessen klaar.

Ik kies ervoor om zo goed mogelijk inhoudelijk in te gaan op vragen die hier in NWS-feedback worden gesteld, maar persoonlijk heb ik de indruk dat dat averechts werkt. Hoe meer ik probeer te verduidelijken of toe te lichten, des te meer 'discussie' komt daarover. En voor je het weet, is er weer een half topic gevuld met theoretische discussie over het wijzigen van topictitels.

Verder kan ik alleen zeggen dat ik het jammer vind dat je kennelijk niet in de gaten hebt dat ik users regelmatig gelijk geef. Ik wil best kritisch op mezelf zijn en ik ben de eerste om te onderkennen dat het modden nieuw voor me is en dat ik mijn weg daarin probeer te vinden. Maar mag ik dan ook wat zelfkritiek en volwassenheid van users terug verwachten? Ik neem waar dat futiliteiten hier in NWS-feedback worden opgeblazen tot grote drama's, dat mensen NWS-feedback benutten om onderlinge vetes uit te vechten en dat NWS-feedback steeds meer een soort theoretische slowchat wordt over hoe het allemaal zou moeten. De één vindt dit, de ander vindt dat, je kunt onmogelijk overal gehoor aan geven.

Ik vind het allemaal best hoor, maar ik heb geen ja gezegd tegen het modschap om al mijn tijd te besteden aan discussies over modden. Ik denk dan ook dat ik voortaan minder zal gaan toelichten, zodat ik mijn tijd zinniger kan besteden.
  zondag 4 januari 2009 @ 22:40:50 #22
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64668383
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kies ervoor om zo goed mogelijk inhoudelijk in te gaan op vragen die hier in NWS-feedback worden gesteld, maar persoonlijk heb ik de indruk dat dat averechts werkt. Hoe meer ik probeer te verduidelijken of toe te lichten, des te meer 'discussie' komt daarover. En voor je het weet, is er weer een half topic gevuld met theoretische discussie over het wijzigen van topictitels.
Meneer komt er nu zelf ook achter!

Afijn, misschien wordt het nog weleens wat met jou als moderator.
  zondag 4 januari 2009 @ 23:08:17 #23
89730 Drugshond
pi_64669659
quote:
Ik neem waar dat futiliteiten hier in NWS-feedback worden opgeblazen tot grote drama's, dat mensen NWS-feedback benutten om onderlinge vetes uit te vechten en dat NWS-feedback steeds meer een soort theoretische slowchat wordt over hoe het allemaal zou moeten. De één vindt dit, de ander vindt dat, je kunt onmogelijk overal gehoor aan geven.
[NWS] == dood en voeg het maar samen met de [FP]
qua reakties en stroomlijning (alsook qua inhoud) zullen we het verschil niet merken/ missen.

Qua unique selling point hebben de A/FA's liggen maffen.
- edit -

FB maakt het nog leuk... maar zie je mij nog topics maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2009 23:15:21 ]
  zondag 4 januari 2009 @ 23:13:43 #24
89730 Drugshond
  zondag 4 januari 2009 @ 23:14:33 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64669912
POL ook gelijk maar killen dan? Nu we toch bezig zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')