quote:Op zondag 4 januari 2009 17:57 schreef Shark.Bait het volgende:
Die kleurenpracht en lichtstralen van nummer 2![]()
Nummer 1 insturen, hoe slechter jou kans, hoe beter de mijne
Ik zou de 2de foto doen.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:03 schreef Noxa het volgende:
Eerst maar es een top 3 doen... en dan verder uit kristalliseren.
1. Gouden Budda beeld in het koningklijke paleis te Bangkok, Thailand
[ afbeelding ]
Flickr
2. Viaduc de Millau, 2,nog wat Km lang. Schitterende brug!
[ afbeelding ]
Flickr
3. Mijn allermooiste foto tot nu toe, denk ik..... Een Hyena in het Kruger Park, Zuid Afrika.
[ afbeelding ]
Flickr
deze staat voor mijn gevoel veel te scheefquote:Op zondag 4 januari 2009 18:00 schreef Noxa het volgende:
[..]
Ik ruik hier enige competitie drang.
Dis ook wel een mooie...
[ afbeelding ]
Demi is t voor mij helemaalquote:Op zondag 4 januari 2009 18:01 schreef snakelady het volgende:
Noxxa, ik vind de 2de het mooiste door de fijne kleuren!
-Robbedoes- , de 1ste vind ik heel mooi, lekkere kleuren en die geconcentreerde blikkken vind ik heel gaaf, ook een lekkere scherptediepte. alleen dat stukje vuil naast de schoen stoort een beetje
1 Deze is nog net in 2008 gemaakt, in december.
[ afbeelding ]
2. afgelopen zomer gemaakt.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
Ja heb ook wel foto's van andere posities. Maar grootste deel om de brug is afgesloten. Dus kan niet veel plekken kiezen.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:02 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ik zou de 2de foto doen.
Alleen jammer dat je hem genomen hebt van een plek waar iedereen zijn foto;s maakt van dit viadukt.
Kijk maar eens op mijn site wat de mogelijkheden zijn van dit viadukt.
KLIK
Beetje last van vallende lijnen idd.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
deze staat voor mijn gevoel veel te scheef
HDR en panoramafoto's zullen wel toegelaten worden bij deze wedstrijd.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:02 schreef Intrepidity het volgende:
In de regels staat dat meerdere foto's samenvoegen niet toegestaan is.. Vallen hier ook HDR-foto's en panoramafoto's onder? of gaat het om het verplaatsen van een object uit de foto naar een andere foto?
Gewoon een beetje illegaal klimmen en klauteren. :-)quote:Op zondag 4 januari 2009 18:04 schreef Noxa het volgende:
[..]
Ja heb ook wel foto's van andere posities. Maar grootste deel om de brug is afgesloten. Dus kan niet veel plekken kiezen.
Uploaden die hapquote:
Ik ga voor 2, vooral om de compositie. Close-ups zie je veel vaker dan zo een soort foto. Bij het inzenden van deze foto heb je mijn stem waarschijlijk al te pakkenquote:Op maandag 5 januari 2009 09:48 schreef Ireth het volgende:
Ik heb een vijftal foto's uitgezocht, nu alleen nog kiezen
2.
[ afbeelding ]
Zelf neig ik erg naar 1, 3 of 5. Iemand een mening?
Moet je nagaan hoe slecht de rest is hahaquote:Op maandag 5 januari 2009 11:11 schreef Ynske het volgende:
@ Ireth, k zou voor Suus aan t water gaan.
@Ronhui, sorry, deze foto vind ik niet echt een beste foto, hij is heel rommelig
hier nog niets om uit te zoeken, al mn fotos liggen nog in utrecht, komt volgende week wel
Aparte foto! Vind hem erg tof. Is tenminste niet van dat standaardspul (van de meeste trouwfoto's krijg ik spontaan braakneigingen).quote:Op zondag 4 januari 2009 19:53 schreef Fonzie27 het volgende:
Pfff, even de archieven doorspitten is niet leuk meer als je iets te enthousiast je speigel laat klapperen, volgende drie zijn mij bijgebleven.
Mijn zus die dit jaar getrouwd is (en ik de repportage voor mocht doen)
[ afbeelding ]
zou je aub je foto's willen verkleinen naar 610 pix breed?quote:Op maandag 5 januari 2009 14:00 schreef MaartenJalink het volgende:
Jullie hebben zo te zien allemaal digitale spiegelreflexcamera's! Niet eerlijk, maar ik ga gewoon de strijd aan! Niets is geshopt (zou dat slim zijn?)
Dit is "De Brug" in Istanbul waar Geert Mak over schreef in zijn boekenweekgeschenk:
[ afbeelding ]
En dit is de brug in Istanbul dit Europa met Azië verbindt:
[ afbeelding ]
Waarom is dat niet eerlijk?quote:Op maandag 5 januari 2009 14:00 schreef MaartenJalink het volgende:
Jullie hebben zo te zien allemaal digitale spiegelreflexcamera's! Niet eerlijk, maar ik ga gewoon de strijd aan! Niets is geshopt (zou dat slim zijn?)
Dit is "De Brug" in Istanbul waar Geert Mak over schreef in zijn boekenweekgeschenk:
[ afbeelding ]
En dit is de brug in Istanbul dit Europa met Azië verbindt:
[ afbeelding ]
Waarom? Het stoort de lay-out toch niet? :Squote:Op maandag 5 januari 2009 14:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
zou je aub je foto's willen verkleinen naar 610 pix breed?
de layout niet, maar bij mij is er een probleem met het laden van foto's die zo groot zijnquote:Op maandag 5 januari 2009 17:22 schreef MaartenJalink het volgende:
[..]
Waarom? Het stoort de lay-out toch niet? :S
@Snakelady: thanks voor de info. Ik vind 2 ook de mooiste. De bewogen bootjes vind ik juist het mooie; het geeft de beweging van het water zo mooi onschuldig weer.
Dus nu ben jij ongeveer helemaal blij?quote:Op maandag 5 januari 2009 17:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
de layout niet, maar bij mij is er een probleem met het laden van foto's die zo groot zijn
2048px × 1536px moet wel twee keer geladen worden om te kunnen weergeven
quote:Op maandag 5 januari 2009 17:50 schreef MaartenJalink het volgende:
[..]
Dus nu ben jij ongeveer helemaal blij?
Was ook precies mijn insteek, maar moet er wel bij vermelden dat het wel persoonsafhankelijk is.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:16 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Aparte foto! Vind hem erg tof. Is tenminste niet van dat standaardspul (van de meeste trouwfoto's krijg ik spontaan braakneigingen).
Bij mij zijn foto 3 én 4 gemaakt met een Kodak Easyshare. 1, 2 en 5 zijn wel met een spiegelreflex gemaakt. Mijn persoonlijke favoriet (uitgaande van wat ik mooi vind) is bij mij toch die beer. En dies gemaakt met een Kodak.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:00 schreef MaartenJalink het volgende:
Ik vind hem lief! Vind hem echt 'Lief' uitstralen! Prettige plaat om naar te kijken!quote:Op maandag 5 januari 2009 19:10 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Een van m'n betere foto's denk ik..
yeps van de voorstelling de Eetkamer, kleur moet ik volgende week ff opzoekenquote:Op maandag 5 januari 2009 20:31 schreef pea4fun het volgende:
@ ireth, het roodborstje hangt in een iets andere uitsnede op canvas bij me in de kamer
@ Ynske, is 1 ook van een voorstelling? Ik ben benieuwd naar de kleurenversie. Erg mooi beeld
ok, was de voorstelling de 3 stuiver opera met Macky.quote:2 vind ik vooral vreemd...pannen op de achtergrond, de kleding uhm ja.... en doet ze nou boeien om?
maakt nietquote:3 vind ik mooi, maar beetje 13 in dozijn sorry
denk idd dat t toch 1 moet worden, en dan nog de vraag kleur of neitquote:4 vind ik jammer dat hij zo half op de rug te zien is en de toeter snijdt het beeld doormidden.
@ Anne, dank...ik vind het zelf nog steeds lastig...
quote:Op maandag 5 januari 2009 21:23 schreef Davita het volgende:
Ynske: Ik twijfel tussen 1 en drie. Heb je de kleurenversie al gevonden?
Duidelijk nummer 1. Vind em stylish. Beetje bond achtig.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:47 schreef Ynske het volgende:
Ik denk dat ik voor deze ga
1
[ afbeelding ]
ik twijfel nog over de kleur of zw, zal van de week de kleur eens opsnorren
ik heb ook nog
2.
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
De bokeh is wat onrustig. En rechts heb je last van flares of is dat nabewerking? Verder wel leuke foto, maar niet zo spannend.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:23 schreef Davita het volgende:
Noxa: Je foto van het viaduct vind ik het mooist. Van foto 1 vind ik het jammer dat het gezicht er niet helemaal opstaat. Bij foto vind ik het licht niet zo mooi. Ik zou dus voor foto 2 gaan!
-Robbedoes-: Foto 2 vind ik een beetje druk. Jouw foto 1 vind ik het mooist; heerlijk natuurlijk.
Snakelady, foto 1 en 2 vind ik mooi maar foto 3 vind ik geweldig! De kleuren, de blik: wow!
Fonzie27: Jouw foto 1 vind ik erg mooi. De achtergrond is super maar de zus en haar blik maken de foto helemaal af! Foto 2 zou ik wel eens willen zien zonder je modellen. Foto 3 vind ik wel wat hebben; jammer dat zijn koppie er niet helemaal opstaat.
Ireth: 2! Die foto laat zich pas echt op waarde schatten bij een tweede keer kijken!
Ronhui: Ik denk dat je foto mooier wordt als je iets meer van het groen aan de rechterkant weghaalt.
MaartenJalink: Foto 2 vind ik het best! De boten op de voorgrond zijn mooi.
Ronalld: Mooie sfeer op je foto!
Pea4fun: Foto 4. Mooie kleuren, lekker scherp. En aaibaar natuurlijk.
Ynske: Ik twijfel tussen 1 en drie. Heb je de kleurenversie al gevonden?
Ik heb zelf net deze ingestuurd.
[ afbeelding ]
Ik heb vorig jaar erg weinig foto's gemaakt helaas maar deze sprong er voor mij uit. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!
je hand is begraven?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:10 schreef Noxa het volgende:
Maar goed deze foto van mijn hand...
[ afbeelding ]
Nicequote:Op maandag 5 januari 2009 22:10 schreef Noxa het volgende:
Maar ik wil ook even inspringen op je 3e foto. Deze zomer was ik op het zelfde kerkhof. Vond het erg indrukwekkend, we waren er heel stil van. (ben nu Band of Brothers aan het kijken, dan krijgt het nog meer waarde)
Maar goed deze foto van mijn hand...
[ afbeelding ]
Nou, ik weet toevallig dat Yns vaak in Limboland isquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:17 schreef Noxa het volgende:
[..]
![]()
grapjas en lolbroek enzo.
PdeHoog, daar kun je gelijk in hebben. Maar hoe zie je dat?
nee is ook in Normandië tijdens de vakantiequote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NiceIk denk overigens niet dat het op het zelfde kerkhof is
Die van jou is denk ik in Normandië gemaakt? Die van Yns op Margraten vermoed ik
Die 1e is lief. Maar vind die met die kippen toch leuker. Weet niet zo goed waarom, maar vind em wel stoer. Met die zwarte balken lijkt het ook op een actie film zo.quote:
How oldskool, rozijntjesquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:02 schreef Sugar het volgende:
Oei, nu heb ik nog 3 foto's gevonden die ik mooier vind dan de meeste hierboven. Wil er nog iemand zeggen welke hij.zij het beste vindt? Bedankt!
2
[ afbeelding ]
Die met de rozijnen is erg leuk. Maar toch vind ik de foto van het blonde meisje mooier...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:02 schreef Sugar het volgende:
Oei, nu heb ik nog 3 foto's gevonden die ik mooier vind dan de meeste hierboven. Wil er nog iemand zeggen welke hij.zij het beste vindt? Bedankt!
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens Suug! Dies leuk!!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:27 schreef Spvdb het volgende:
@Sugar: Die foto van die peuterbillen in bikini vind ik echt super, te schattig gewoon!![]()
inkoppertjequote:
quote:
Die van die lopende shaorma schotelsquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:02 schreef Sugar het volgende:
1
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 januari 2009 01:07 schreef ElizabethR het volgende:
En ik doe niet mee, iedereen heeft mijn landschapjes nou zo langzamerhand wel gezien
Daarom typ ik ook, leuk om je hier ook actief te zien.quote:
Super!! Maar in de OP staat dat je zelf de bewerkingen gedaan moet hebben. Als ik deze nu instuur speel ik dus valsquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:01 schreef ElizabethR het volgende:
Nu kun je wel meedoen
Hoop dat het naar je zin is, ik heb het heel snel gedaan, als je hem zo niet netjes genoeg vindt doe ik hem over op een ander tijdstip en zorgvuldiger
[ afbeelding ]
Dat is ook de enige diezonder bewerking ingestuurd kan worden. De rest moet ik eigelijk allemaal wat verscherpen...quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:05 schreef Sugar het volgende:
Ik vind je 5e foto veel leuker, beter, mooier!
nummer 3. alleen jammer dat scherpstel punt op oor ligt en niet op ogen....maar detail.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:04 schreef janeway het volgende:
Ik heb een paar foto's waar ik wel tevreden over ben.. maar welke ik de mooiste vind?
[ afbeelding ]
vuur. Ikke man, ikke barbeknoei met vuur. Burn baby burn. Disco inferno enzo.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:28 schreef samsuus het volgende:
Laat ik na maanden meegluren ook eens meedoen![]()
Ik kan alleen niet kiezen uit deze 5 foto's. Ik ben absoluut geen top fotograaf verwacht er dus ook niks van.
2
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:28 schreef Shark.Bait het volgende:
vuur. Ikke man, ikke barbeknoei met vuur. Burn baby burn. Disco inferno enzo.mijn fiat voor de vuur foto. brandweerman erbij mooie zet.
Mooie foto, ik weet of het kn maar je zou evt het gezich nog ietsje donkerder kunnen maken, hij is aan de zijkant wel wat licht nog naar mijn mening.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:46 schreef janeway het volgende:
Sugar, die gans met de kippen vind ik top. Echt wel humor.
Vliegvrager. het ei is een bijzonder goed gelukte foto zeg..
Ik denk dat ik ga voor deze.. Iets aangepast.
[ afbeelding ]
Ik vind niet dat ze dat moet doen, dan is het jouw foto en niet de hare. Noem het artistieke vrijheid. Of je monitor staat niet goed. of de mijne, of de hare, of een combinatie van deze opties.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:06 schreef Fonzie27 het volgende:
[..]
Mooie foto, ik weet of het kn maar je zou evt het gezich nog ietsje donkerder kunnen maken, hij is aan de zijkant wel wat licht nog.
Ik heb mijn opmerking aangepast, het is ook een mening en het is natuurlijk de beslissing van de fotograaf zelf, het is geen opdracht die ze uit moet voeren. Net zoals jij dat vindt dat ze het niet zou moeten doenquote:Op donderdag 8 januari 2009 09:16 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ze dat moet doen, dan is het jouw foto en niet de hare. Noem het artistieke vrijheid. Of je monitor staat niet goed. of de mijne, of de hare, of een combinatie van deze opties.
Klopt dat het gezicht wat licht is.. Maar donkerder maken daar wordt het niet mooier van. En kind lief is zo wit vanzichzelf ook...quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:06 schreef Fonzie27 het volgende:
[..]
Ik heb mijn opmerking aangepast, het is ook een mening en het is natuurlijk de beslissing van de fotograaf zelf, het is geen opdracht die ze uit moet voeren. Net zoals jij dat vindt dat ze het niet zou moeten doen.
Mijn monitor staat goed, heb hier genoeg afbeeldingen met witte achtergronden
Geen meningen? Dus waardeloos neem ik aan?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:05 schreef Evenveel het volgende:
Ik denk dat ik het hiermee ga proberen...
[ afbeelding ]
Waardeloos niet maar heb je iets wat meer spreekt? Tralies maakt het te druk nl.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:29 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Geen meningen? Dus waardeloos neem ik aan?
* gaat verder zoeken
D'r vader is Ronald McDonald?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:58 schreef janeway het volgende:
. En kind lief is zo wit vanzichzelf ook...
Nee, sorry. Dat komt wel vaker voor. Die foto waar jij het plafond een uur lang fappend van kan witten vinden anderen saaier dan een slaapverwekkende speech van mijn voormalig directeur, en die was oscar nominatie waardig saai. Dat maakt die foto niet minder jou beste foto, maar je winkansen kunnen wel eens niet optimaal zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:29 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Geen meningen? Dus waardeloos neem ik aan?
* gaat verder zoeken
Precies, die tralies, was ik eigenlijk ook al bang voor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:02 schreef Fonzie27 het volgende:
[..]
Waardeloos niet maar heb je iets wat meer spreekt? Tralies maakt het te druk nl.
* Ireth stikt de moord in een stukje cake...quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
D'r vader is Ronald McDonald?
[..]
Nee, sorry. Dat komt wel vaker voor. Die foto waar jij het plafond een uur lang fappend van kan witten vinden anderen saaier dan een slaapverwekkende speech van mijn voormalig directeur, en die was oscar nominatie waardig saai. Dat maakt die foto niet minder jou beste foto, maar je winkansen kunnen wel eens niet optimaal zijn.
lol, je hebt de tijd tot de 27e, moet te doen zijn lijkt mequote:Op donderdag 8 januari 2009 19:49 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Precies, die tralies, was ik eigenlijk ook al bang voor.
Ik ga zoeken, maar, ben een beetje traag.
Mijn excuses als mijn opmerking verkeerd valt. Kan gebeuren, ik wil niet respectloos zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:32 schreef janeway het volgende:
[quote]Op donderdag 8 januari 2009 19:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
D'r vader is Ronald McDonald?
[..]
Nou spijt me zeer hoor maar een beetje respect mag wel.. Jesus .. Wil je het zelf komen bekijken..
quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:15 schreef Ireth het volgende:
[..]
* Ireth stikt de moord in een stukje cake...
Excuus aanvaard,,, was zelf nogal aangebrand geloof ik.. Maar je moest eens weten hoe complex het kind heeft van haar witte kleurtje..quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:30 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Mijn excuses als mijn opmerking verkeerd valt. Kan gebeuren, ik wil niet respectloos zijn.
[..]
ja? Op die leeftijd al? Er is helemaal niks mis mee. Ik denk dat we allemaal wel dingen aan onszelf zien/merken/hebben waar we minder tevreden over zijn, zonder dat we dat hoeven te zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:52 schreef janeway het volgende:
[..]
Excuus aanvaard,,, was zelf nogal aangebrand geloof ik.. Maar je moest eens weten hoe complex het kind heeft van haar witte kleurtje..
1quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:59 schreef Chanty het volgende:
@Spvdb: Vond van je vorige serie nummer 4 toch echt de leukste. Mooi gevonden zo met die schaduw
@Samsuus: die beentjes in de luier, daar is geen twijfel over mogelijkAlleen inderdaad even dat hoekje wegshoppen
Ik ben ook maar eens gaan gravenOver deze Borneo-foto's was ik wel erg tevreden
Zelf een lichte voorkeur voor 1 omdat ik die het meest pakkend vind. Maar de andere foto's hebben ook wel wat, mooie kleuren, mooie blikken. Wat jullie?
De kwal is geschoten in Berlijn, die moest er gewoon nog bij.
[ afbeelding ]
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
[ afbeelding ]
6.
Klopt... Maar de kever is echt zo engquote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:23 schreef Chanty het volgende:
3 idd1 is ook tof maar de reflectie is wat storend
ow jaquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:25 schreef snakelady het volgende:
Ik vind het knap van je dat de snavel niet overbelicht is en het zwart nog mooi gedetaileerd is!!
Maar deze zijn van 2009.
Dus zou ik voor het roodborstje gaan, die is ook gaaf en leuk!
6!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Mijn eerste selectie (komen evt. nog wat foto's van vlak voor nieuwjaar bij):
1)
[ afbeelding ]
2)
[ afbeelding ]
3)
[ afbeelding ]
4)
[ afbeelding ]
5)
[ afbeelding ]
6)
[ afbeelding ]
Of 3 of 6, maar ze zijn bij mij wel vrij donker, iets lichter maken misschien?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Mijn eerste selectie (komen evt. nog wat foto's van vlak voor nieuwjaar bij):
1)
[ afbeelding ]
2)
[ afbeelding ]
3)
[ afbeelding ]
4)
[ afbeelding ]
5)
[ afbeelding ]
6)
[ afbeelding ]
Van mij niet binnen gekomenquote:Op zondag 11 januari 2009 16:25 schreef Xilantof het volgende:
Alles wat tot nu toe binnen is gekomen staat in het topic!
nee...? ik heb hem niet gezien. Ook niet in de spam...quote:Op zondag 11 januari 2009 19:45 schreef Fonzie27 het volgende:
[..]
Van mij niet binnen gekomen. Had hem nl wel verstuurd....
done, laat me even weten of hij is aangekomen.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nee...? ik heb hem niet gezien. Ook niet in de spam...
Zou je hem nog eens kunnen versturen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |