Dat neem ik je niet kwalijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 03:42 schreef Recce het volgende:
[..]
Gaza is al tijden gebarricadeerd, Hamas probeert te laten zien dat ze de vijand wel aankunnen. Hamas wil misschien deze reactie van Israël wel, omdat ze daar hun aanhang mee zien groeien. Maar verder kan ik ook niet zo goed in de hoofden van idioten kijken.
Maar ondertussen laat jij en de hele westen wel een massamoord toe op een volk zonder wapens.quote:Op zondag 4 januari 2009 03:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het gaat niet om aantallen doden, het gaat om de intentie. joden en het westen laten zich niet meer koeieneren door achterlijke klootzakken met een imam die haat versprijdt.
Mensen in angst onderdompelen is niet de strategie die zal leiden tot vrede. Hamas wil dat geenszins met Israël, daar ben ik me van bewust.quote:Op zondag 4 januari 2009 03:46 schreef Recce het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn die dingen zo onnauwkeurig, dat het maar een paar keer gevaarlijker is dan onweer voor Israël. In ieder geval minder gevaarlijk dan autorijden. Niet dat dat het acceptabel maakt en ik snap de angst prima.
Tja, ik bedacht dat Hamas iets moest doen tegen Israël om hun populariteit te behouden tijdens een blokkade.quote:Op zondag 4 januari 2009 03:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat neem ik je niet kwalijk.
Alleen de blokkade wordt echt niet minder door dagelijks 50 raketten Israël in te slingeren.
Als de Palestijnen werkelijk een twee staten plan ambiëren moet de discours van Hamas drastisch gewijzigd worden of moeten de Palestijnen dit zonder Hamas doen. De onverzoenbare en cynische opstelling van Hamas leidt werkelijk nergens toe.
Al Qaida is een stuk meer verwant aan Hamas dan aan Israel.quote:Op zondag 4 januari 2009 03:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Sta jij ook achter Al Qaida ? die doet precies hetzelfde als Israel.
Die Hamas dagelijks afvuurt op Isreal, heel 2008 al.quote:Op zondag 4 januari 2009 03:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Welke rakketten van Hamas heb jij het over ?
door hamas aangestoken?quote:Op zondag 4 januari 2009 03:59 schreef Recce het volgende:
Wow, er is een enorme brand ontstaan in Gaza stad.
Als dit zo is dan is het echt heel erg cynisch. Wat levert zo'n 'populariteitsstunt' de onschuldige Gazaan op?quote:Op zondag 4 januari 2009 03:54 schreef Recce het volgende:
[..]
Tja, ik bedacht dat Hamas iets moest doen tegen Israël om hun populariteit te behouden tijdens een blokkade.
Volgens mij is de doelstelling van Hamas vrij helder. In hun handvest wordt geen melding gemaakt dat bepaalde onderdelen daaruit, met name over de houding ten aanzien van Israël, slechts voor het militante gedeelte van Hamas bedoeld is.quote:Verder is het natuurlijk zo dat er verschillende takken van Hamas zijn en dat er met het meeste extreme deel van Hamas gewoon niet te praten valt. Dat deel zit ook achter de raketaanvallen. Wat er nu kan gebeuren, is dat dat onderscheid tussen de extreme Hamas en de gematigde Hamas wegvalt, omdat er nu een concrete vijand valt te bestrijden.
Volgens mij heeft Hezbollah eerder dit jaar nog net niet de macht overgenomen in Libanon toen het in conflict raakte met de Libanese regering. Je doet het voorkomen alsof ze zwakker zijn geworden, maar het tegendeel is waar.quote:Op zondag 4 januari 2009 03:56 schreef rja het volgende:
[..]
Die Hamas dagelijks afvuurt op Isreal, heel 2008 al.
Dach je nou je echt dat Israël dit bleef pikken ?
Een flink gedeelde van Libanon is in 2006 met de grond gelijk, om de rakketten die Hezobollah daarvoor dageljks afschoot op Israël .i Daarna niet meer, dus het werkt wel.
Die oorlog noemen de meeste moslims een overwinning voor Hezbollah, de burgers in Libanon en de Gaza mogen opgeofferd worden ? Om haat moslims zoals jij bevredigen, om die flut rakketen af te schieten op Isreal !.
zag je het vraagteken? doe jij maar normaal.quote:Op zondag 4 januari 2009 04:01 schreef Recce het volgende:
[..]
Doe eens normaal. Hoe kan iemand dat nu weten?
Ik neem niet aan dat het grootste deel van de aanhangers/stemmers van Hamas dat handvest precies willen volgen. (hoop ik)quote:Op zondag 4 januari 2009 04:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als dit zo is dan is het echt heel erg cynisch. Wat levert zo'n 'populariteitsstunt' de onschuldige Gazaan op?
[..]
Volgens mij is de doelstelling van Hamas vrij helder. In hun handvest wordt geen melding gemaakt dat bepaalde onderdelen daaruit, met name over de houding ten aanzien van Israël, slechts voor het militante gedeelte van Hamas bedoeld is.
ook hezballah zal het libanese volk gijzelen, zoals hamas doet door middel van geweld en indoctrinatie. en als het zover is zal ook zij kapot gemaakt worden als het israel aanvalt.quote:Op zondag 4 januari 2009 04:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Hezbollah eerder dit jaar nog net niet de macht overgenomen in Libanon toen het in conflict raakte met de Libanese regering. Je doet het voorkomen alsof ze zwakker zijn geworden, maar het tegendeel is waar.
En de burgers in Gaza en Libanon mogen worden opgeofferd ?quote:Op zondag 4 januari 2009 03:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Alle haat tegen Israel is terecht verdiend, eigen schuld.
De stemmers niet. Ik heb al in eerder delen uiteen gezet, dat de stem aan Hamas eerder een tegenstem aan al-Fatah was; de meeste Palestijnen zijn vrij seculier.quote:Op zondag 4 januari 2009 04:04 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik neem niet aan dat het grootste deel van de aanhangers/stemmers van Hamas dat handvest precies willen volgen. (hoop ik)
Hezbollah is inderdaad de actor in Libanon met de meeste politieke (en in het zuiden ook sociaal-maatschappelijke) macht.quote:Op zondag 4 januari 2009 04:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Hezbollah eerder dit jaar nog net niet de macht overgenomen in Libanon toen het in conflict raakte met de Libanese regering. Je doet het voorkomen alsof ze zwakker zijn geworden, maar het tegendeel is waar.
Volgens jou wordt iedereen kapot gemaakt door Israel ofniet. - edit -quote:Op zondag 4 januari 2009 04:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ook hezballah zal het libanese volk gijzelen, zoals hamas doet door middel van geweld en indoctrinatie. en als het zover is zal ook zij kapot gemaakt worden als het israel aanvalt.
door israel? nee door moslims, dat wel. - edit -quote:Op zondag 4 januari 2009 04:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Volgens jou wordt iedereen kapot gemaakt door Israel ofniet. - edit -
Waar was jij dan? Ik heb je niet gezien om je ongenoegen te laten merken. - edit -quote:Op zondag 4 januari 2009 04:14 schreef zoalshetis het volgende:
hamas is een vieze organisatie, maar dat mocht vandaag gewoon demonstreren op het museumplein. met hamasvlaggen en islamitische geloofsondersteuners. dat onthouden mensen. al willen moslims dat straks weer niet laten zien en snel vergeten. schijthommels. je weet wel die dikke dingen die vliegen en poepsproeien.
tijdens welke demo heb je mij niet gezien? die van vandaag? wil je me laten lynchen of zo? hoe dom acht je me wel niet?quote:Op zondag 4 januari 2009 04:14 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waar was jij dan? Ik heb je niet gezien om je ongenoegen te laten merken. - edit -
Dank voor je informatie. Alhoewel ik de reactie van Israël kan begrijpen (een regering moet zijn burgers beschermen), kan ik niet begrijpen wat Israël ermee denkt te bereiken om op deze schaal de Gazastrook aan te pakken. Ik zie alleen maar negatieve gevolgen.quote:Op zondag 4 januari 2009 04:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De stemmers niet. Ik heb al in eerder delen uiteen gezet, dat de stem aan Hamas eerder een tegenstem aan al-Fatah was; de meeste Palestijnen zijn vrij seculier.
De Hamasleden zelf hebben simpelweg de doelstellingen uit het handvest.
Nee, jij bent hier de nummer 1 deskundige op dit gebied. Je posts van gisteren lieten al zien dat je er eigenlijk geen flikker van weet. Maar zoals ik gisteren al zei: blijf vooral doorgaan.quote:Op zondag 4 januari 2009 04:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
door israel? nee door moslims, dat wel. je bent niet zo bijster slim of je kan niet lezen. dus wie is het kneusje nu?
Nou, tot nu toe lijken al dat soort organisaties alleen maar sterker te worden van aanvallen door Israël. Het voorbeeld van Hezbollah heb ik al gegeven, maar Hamas was ooit ook maar een klein onbelangrijk clubje. Dat veranderde toen Israël ze de kop probeerde in te drukken wat Hamas steeds populairder maakte onder de Palestijnen.quote:Op zondag 4 januari 2009 04:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ook hezballah zal het libanese volk gijzelen, zoals hamas doet door middel van geweld en indoctrinatie. en als het zover is zal ook zij kapot gemaakt worden als het israel aanvalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |