abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64722553
Ze past ze echt niet meer.... Die mooie wol-zijden rompers die ik tijdens de zwangerschap zo voorzichtig heb geverfd, gewassen en geknuffeld. Die ze vanaf de geboorte tot nu altijd aan heeft gehad en die haar zo heerlijk warm en babyachtig maakten... Het laatste restje kraamtijd, nu echt weg
Kan ik het groeien nog even stil zetten?
pi_64722649
inbinden, net als chineze voetjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64722738
bij mij staan mijn heupen ook scheef, maar dat wordt gecorrigeerd doordat mijn ene been dan weer wat korter is dan de andere ik heb ook nergens last van zolang ik maar let op een 'propere' houding volgens mij heeft bijna niemand echt een geheel recht en perfecte bottenstructuur hoor. natuurlijk is het handig om problemen al jong op te lossen, maar ik heb soms wel een beetje het gevoel dat sommige artsen dusdanig snel ingrijpen dat het dan ook weer problemen oplevert terwijl het ook wel vanzelf opgelost was gegeven genoeg tijd.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:45:35 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64722869
Als het stuit-kindjes zijn is het volgens mij wel degelijk echt heel erg zinnig om dit uit te zoeken.
Bij niet-stuit-kindjes is het een ander verhaal.
Idd zijn er plenty mensen die niet helemaal netjes symmetrisch zijn, maar dat is wat anders dan (mogelijke) heupdysplasie.

Het kindje van mijn vriendin was ook een stuitertje. Vandaar de eerdere echo's en later de extra foto's.

En liever een keer te veel dan te weinig, toch?
Zie het hoofdje van Lilah... dan is het huis (terecht) te klein omdat de arts niet doorverwezen heeft.
pi_64723222
Oh, maar je hoort mij niet zeggen dat de echo onzin is hoor. Zeker doen! Maar ik probeer wel te zeggen dat er meer mensen scheef zijn.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:57:26 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64723336
Was ook niet nav van jou, maar meer Simmu's opmerking over te snel ingrijpen.
pi_64723373
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef Ticootje het volgende:
Oh, maar je hoort mij niet zeggen dat de echo onzin is hoor. Zeker doen! Maar ik probeer wel te zeggen dat er meer mensen scheef zijn.
dat dus

en dat je er niet van hoeft te schrikken als er iets niet helemaal recht is.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:01:16 #160
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64723466
Maar wél als het als mogelijke oorzaak heupdysplasie heeft.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64723516
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
Was ook niet nav van jou, maar meer Simmu's opmerking over te snel ingrijpen.
och, tis maar een gevoel wat ik soms heb. en dat weerhield me er ook niet van om met selene toch ffies langs de fysio te gaan voor die voorkeurshouding
pi_64723595
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:01 schreef Sugar het volgende:
Maar wél als het als mogelijke oorzaak heupdysplasie heeft.
naar ik begrepen heb kan het toch juist op jonge leeftijd goed opgelost worden? het dochtertje van een vriendin van mijn moeder had het, en goed: het was een tijdje erg vervelend met zo'n houdingsgeval, maar het werd wel helemaal verholpen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:11:24 #163
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64723829
Jahaaa, maar natuurlijk niet als je dingen te 'te snel ingrijpen' vindt en dus bijvoorbeeld níet die echo zou doen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64723862
Bla, hopelijk valt het allemaal mee
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 12:21:06 #165
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64724160
Fuente, volgens mij liggen babietjes het fijnst in een ringsling als je ze er ietsjes diagonaal in steekt, met de voetjes tegen jouw zij. Met dit koude weer is het zo lekker knus om je kind te dragen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64724264
BE dat soort positieve verhalen hoor ik graag
Dat ze bij Dana zo extra op letten is idd omdat, zoals BE al zei, een stuitekindje is en omdat ik vroeger zelf ook in een beugel heb gelegen.

Maar er zijn dus meer mensen die niet helemaal symetrisch zijn en daar verder geen last van hebben, nou ook dat is fijn om te horen.

Zometeen naar t ziekenhuis voor de foto en dan is de uitslag er op zn laats morgen zij de huisarts, dus mischien weten we het zelfs vanavond al.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 12:25:53 #167
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64724325
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:37 schreef owlet het volgende:
Ze past ze echt niet meer.... Die mooie wol-zijden rompers die ik tijdens de zwangerschap zo voorzichtig heb geverfd, gewassen en geknuffeld. Die ze vanaf de geboorte tot nu altijd aan heeft gehad en die haar zo heerlijk warm en babyachtig maakten... Het laatste restje kraamtijd, nu echt weg
Kan ik het groeien nog even stil zetten?
Nee Maja kan sinds eergisteren zelf gaan zitten
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 12:26:24 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_64724337
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:11 schreef Sugar het volgende:
Jahaaa, maar natuurlijk niet als je dingen te 'te snel ingrijpen' vindt en dus bijvoorbeeld níet die echo zou doen.
idd, door niet snel ingrijpen loop ik nu op mn 32ste met enorm veel pijn, versleten onderrug, en heb ik nog niet al te lang geleden gehoord heupdysplasie te hebben, en nu? wachten tot mn heupen helemaal versleten zijn in de hoop dat er dan wat kunstigs in kan, maar voorlopig kan ik het doen met pijnstillers die alleen maar de scherpe kantjes er af halen en doorgaan met ademhalen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_64724457
Trouwens, ik heb Merel nu vrij veel in de wipstoel. Omdat ze last heeft van opkomende melk, houd ik haar na haar fles eerst een tijd rechtop tegen me aan, en dan echt nog zeker 15 a 20 minuten in de wipstoel, die ook iets overeind staat. Als ik haar namelijk neerleg in de box, gaat ze hikken en krijgt ze last van de melk. Dus Merel zit per dag wel langer in de wipstoel dan dat zou mogen, maar een andere oplossing zie ik niet, dus dan maar zo. Op die manier kan ze ook slapen erna, anders blijft ze tot de volgende voeding last houden.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64724492
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:26 schreef moussy het volgende:

[..]

idd, door niet snel ingrijpen loop ik nu op mn 32ste met enorm veel pijn, versleten onderrug, en heb ik nog niet al te lang geleden gehoord heupdysplasie te hebben, en nu? wachten tot mn heupen helemaal versleten zijn in de hoop dat er dan wat kunstigs in kan, maar voorlopig kan ik het doen met pijnstillers die alleen maar de scherpe kantjes er af halen en doorgaan met ademhalen.
Een kunstheup gaat ook maar een jaar of 10 mee.
pi_64724526
De vriendin van mijn vader heeft hetzelfde Moussy, die heeft nu ook sinds een maand of 3/4 een kunstheup. Dus idd beter een keer teveel dan te weinig nakijken
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 12:36:03 #172
7074 moussy
kuttekop
pi_64724621
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een kunstheup gaat ook maar een jaar of 10 mee.
15 gemiddeld en kan maar 2x geplaatst worden, waarom dacht je dan dat ik het zo lang moet uit zien te zingen?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_64725187
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:30 schreef Fuente het volgende:
Trouwens, ik heb Merel nu vrij veel in de wipstoel. Omdat ze last heeft van opkomende melk, houd ik haar na haar fles eerst een tijd rechtop tegen me aan, en dan echt nog zeker 15 a 20 minuten in de wipstoel, die ook iets overeind staat. Als ik haar namelijk neerleg in de box, gaat ze hikken en krijgt ze last van de melk. Dus Merel zit per dag wel langer in de wipstoel dan dat zou mogen, maar een andere oplossing zie ik niet, dus dan maar zo. Op die manier kan ze ook slapen erna, anders blijft ze tot de volgende voeding last houden.
Ik denk dat het niet zo'n probleem is Fuente. Het is 'maar' een tijdelijke oplossing toch? En als je moet kiezen tussen twee kwaden. Daryl zit hier op sommige dagen ook vrij lang in de wipstoel/maxicosi, zolang het niet elke dag, uren achter elkaar is maak ik me er niet zo'n zorgen om.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_64725736
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:11 schreef Sugar het volgende:
dat bedoel ik helemaal niet en dat staat er ook niet. wellicht is selene's voorkeurshouding een beter voorbeeld. die heeft/had ze, ik heb het een tijdje aangekeken, we zijn langs de fysio geweest en vooralsnog hebben we besloten helemaal niks meer te doen dan we al doen omdat het vanzelf weg lijkt te trekken.

als ik had gewild hadden we ook in therapie gemogen, maar het leek gewoon niet nodig. dus hebben we ervoor gekozen om dat dan dus ook niet te doen. we houden de boel in de gaten en volgende week komt de fysio hier thuis kijken hoe alles staat, en meet ze selene's hoofdje.

ik zeg nergens dat die echo maar niet gemaakt moet worden en ik zeg al evenmin dat er niks gedaan moet worden.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:20:07 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64726008
Dan heb ik je post ook verkeerd begrepen simmu, ik las er ook iets anders in.

Fuente, je zou de box evt nog iets scheef kunnen zetten om haar op die manier ook een klein beetje te helpen.
Gewoon 2 dikke boeken onder de poten zoals men ook wel eens met het bedje doet als kindjes wat benauwd zijn.
Dan ligt zij wel vlak, maar toch met het hoofdje iets hoger.
pi_64726446
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:21 schreef Macka66 het volgende:
Fuente, volgens mij liggen babietjes het fijnst in een ringsling als je ze er ietsjes diagonaal in steekt, met de voetjes tegen jouw zij. Met dit koude weer is het zo lekker knus om je kind te dragen
Thnx voor de tip! Het is nog een beetje oefenen allemaal

BE, ook bedankt, ik zat sowieso te denken om haar bedje ook zoiets schuin te zetten. Ik probeer voeding sowieso nog iets dikker te maken vanmiddag (ik doe nu 2 schepjes jpm bij 150 cc voeding).
Gelukkig gaat het wel steeds beter met de krampjes
Sara
Merel
Ukje
pi_64727406
Zo, terug van het ziekenhuis. Foto's maken ging in elk geval prima, Dana heeft geen kik gegeven en binnen 10 minuten stonden we weer buiten

Ze woog trouwens 6970 gr en is 66.2 cm ze zit iets onder het lijntje van het gemiddelde, maar volgens de CB mevrouw wel nog steeds prima.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 14:14:21 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64727907
fijn dat het zo soepel ging Bla

JJ zit tien gram boven zijn geboortegewicht
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64727912
Hoiii...ik ben nog steeds gelukkig..heb sinds vanmorgen stuwing ... Elin maakt het goed. Ze is wel wat meer dan 10 % van haar geboortegewicht kwijt..maar dat kan komen omdat ze erg veel poept volgens de vk
Ze drinkt gewoon super dus het zal wel goedkomen
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_64731611
DJMO, super joh! Je hebt vast slagroom

Bla, fijn dat het goed ging!

Dakota, fijn dat de borstvoeding zo goed gaat Ze komt vast snel aan nu!
Sara
Merel
Ukje
pi_64731675
oh ja borstvoedingpoep. Soms mis ik dat wel een beetje.
pi_64734162
03 januari 2009: Elin, dochter van Dakota
04 januari 2008: Fee, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka, dochter van DolleMina
06 januari 2009: Seb, zoon van Estrys en Tubby

grappig zeg, het wachten is op nummer 5
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_64734409
Estrys het is 4 januari 2009 ipv 2008
pi_64735340
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:47 schreef LovelyLady het volgende:
Estrys het is 4 januari 2009 ipv 2008
copy/paste uit de op, dus lieve dames mods if you would be so kind
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 20:31:47 #185
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64744156
geen idee waar ik hem neer moet zetten, maar doe maar even hier als tie ergens anders heen moet zeg het dan maar

papa geeft de fles (afgekolfde melk)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64744345
Agh... vader en zoon, lief!
pi_64744381
DJMO wat een klein mannetje (of is jouw man zo groot) Wel een hele lieve foto
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 20:38:25 #188
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64744473
ehmm mag het ook allebei zijn LL johan is 1,85 lang en ong. 100 kilo zwaar, en jr. is ca. 50 cm en 2780 gram

dinsdag 6 januari 2009 @ 20:41:44 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64744633
Oeps! Done!
pi_64744660
Bakert er hier iemand toevallig in?

Leuke, lieve foto DJMO!
pi_64744939
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 20:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bakert er hier iemand toevallig in?

Leuke, lieve foto DJMO!
Ja wij. Sara was ingebakerd, Merel is ook ingebakerd, maar we gaan over op de puckababy (soort bakerzak) voor Merel.
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 20:48:38 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64744982
ze hebben het mij wel voorgedaan ingrid, maar JJ is zo'n rustige en kalme baby dat ik het nut er echt niet van inzie.. nu kan dat nog veranderen natuurlijk, hij slaapt nu nog in de kinderwagen bak, en dat is lekker compact, maar ook in de box ligt hij rustig om zich heen te kijken als hij wakker is, tot hij er in slaap valt ...

pi_64745300
Tyler is juist best druk aan het wapperen met zijn handjes enzo. Hij is soms behoorlijk onrustig. Vanmiddag was de wijkverpleegkundige op bezoek. Die heeft het ff snel voorgedaan.
Maar als hij aan de fles gaat, moet hij dan "los" gemaakt worden? Hoe doe jij dat Fuente?

Verder krijgt hij nu weer flesjes van 60cc, 6x per dag. Maar net begon hij wel weer erg te spugen. We kijken het nog ff aan. Mocht het spugen erger worden, dan weer 30cc 12x per dag.
En over een uurtje alweer spoelen. Ben wel heel blij dat thuiszorg meehelpt!
pi_64746133
Ingrid, wij maken Merel altijd los voor de fles. Ook met de nachtvoeding, maar sommigen laten met de nachtvoeding de doeken ook om.
Wij maken haar los omdat we het ondescheid tussen slapen (= ingebakerd zijn) en wakker (is gevoed worden) duidelijk willen hebben.
Sara
Merel
Ukje
pi_64746543
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:46 schreef Ticootje het volgende:
oh ja borstvoedingpoep. Soms mis ik dat wel een beetje.

Nu de 7e dag aan de fruithap; maar het is meteen gedaan met de borstvoedingsontlasting sinds het eerste beetje banaan!

Amber heeft wel wat moeite nu met de ontlasting; dus ik zal eens wat extra laten drinken; en eventueel heb ik nog druppeltjes in de kast staan.
Vanavond met pyama aandoen en luier verschonen hing er net een klein drolletje halverwege
Ze is ook wat onrustiger; ik merk dat het gewoon zwaarder bij d'r valt; ineens is ze savonds ook weer onrustig; en bij oma wilde ze vandaag ook slecht slapen; wel bij oma in bed; maar niet in de wieg.
(En ik ben dan toegeeflijk; omdat ik het niet raar vind dat jonge babietjes nog die warmte en bescherming nodig hebben van hun mama; maar m'n stiefmoeder begon al goedbedoeld over van dat het geen kindje moet worden die zometeen niet meer alleen kan slapen. Ik denk dat het vanzelf wel weer bijdraait; ze heeft een hoop te verwerken; veel prikkels; en dan nu weer allemaal nieuw eten uitproberen).

Amber is in het begin ook ingebakerd; maar gewoon simpel in een badcape. De kraamzorg begon ermee; omdat Amber vrij onrustig was met haar armpjes tijdens het slapen, en zichzelf wakker hield.

Ohw en welkom alle nieuwe mama's en babietjes natuurlijk!

En wat een lieve foto DJMO!

[ Bericht 5% gewijzigd door Llewella op 06-01-2009 21:28:52 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 21:38:37 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64747141
ja ik vind hem echt zo lief; net alsof jr. vragen wil of bij zichzelf denkt: "huh sinds wanneer heeft papa ook melk "
nog één vraagje: hoe vaak doen jullie/deden jullie zulke ukkies in bad (dus na het vertrek van de kraamzorg) ?? elke dag of één keer per twee of drie dagen?? jr. heeft nogal een droge huid op het moment, en ondanks badolie en gewone olie is het nog steeds droog.. ook is zijn navelstreng er nog steeds niet af .. hoe lang duurt dat nog ongeveer??

pi_64747503
de navelstomp kan er elk moment afvallen. Doe JJ anders zonder olie of sop in bad, niet te warm, niet zo vaak. Babietjes worden echt nog niet zo vies. Je kan hem insmeren met een natuurlijke olie. Dan kun je hem tegelijkertijd masseren. Daar heb je cursussen voor, vaak vinden babies dat heerlijk.
pi_64747624
Wat een lieve foto DJMO! Ik deed en doe mijn zoontje om de dag in bad of onder de douche....
pi_64747836
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:49 schreef peterfan het volgende:
Wat een lieve foto DJMO! Ik deed en doe mijn zoontje om de dag in bad of onder de douche....
Dat kan prima, maar als je last hebt van een droog huidje zou ik het wat minder vaak doen.
pi_64747919
Ik las een keer op zo'n foldertje van Zwitsal (en heb het vaker gelezen) dat 3x per week voldoende is. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf, gaan ze een beetje ruiken of spugen ze een keer flink doe je ze automatisch alweer in bad....
pi_64747962
Ik doe Amber eigenlijk elke dag in bad; maar zoals vandaag maar even overgeslagen omdat het toch eigenlijk niet zo goed zou zijn om het elke dag te doen.
Zelf douche ik ook elke dag; of soms 2x per dag (vooral in de winter; ben zo koukleum ), en Amber vind het badderen ook zichtbaar heerlijk.

Amber had hele droge knietjes; maar daar ben ik toen lotion op gaan smeren ipv olie; en dat heeft goed geholpen!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64748019
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:56 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Ik las een keer op zo'n foldertje van Zwitsal (en heb het vaker gelezen) dat 3x per week voldoende is. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf, gaan ze een beetje ruiken of spugen ze een keer flink doe je ze automatisch alweer in bad....
Een washandje?

Ik was Jen elke dag, maar ze gaat niet elke dag in bad.
pi_64748329
Das ook een oplossing inderdaad. Maar als ze goed zichzelf hadden ondergespuugd werd dat al gauw toch een badje hoor.
Maar dan nog kwam dat niet dagelijks voor
pi_64748378
selene gaat maar eens per week ofzo echt in bad en dan enkel wat badschuim en verder geen zeep of shampoo. soms tussendoor eventjes zonder zeep met mij mee onder de douche. en tussendoor beetje met een washandje. ze heeft een heel droge huid en soms wat berg, zodra ik vaker doe slaat de berg ook weer uit, en tis niet echt nodig ofzo. ik krijg iig geen commentaar van "wat stinkt selene":)

ik douche zelf trouwens ook hoogstens om de dag, mijn velletje kan er ook niet tegen, die van selene is echter wat robuuster dan de mijne
pi_64748529
Hier gaat Koen ook 3 a 4 keer per week in bad. Net hoe het uitkomt.
En verder is het even met een teiltje het gezichtje en de billen wassen met een washandje.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:15:32 #206
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64748766
Hier bakeren we Thijmen ook in.
Hij is zo'n wapper de wapper met zn handjes en armen, dan komt er van slapen weinig terecht.
Overdag zodra hij wakker wordt halen we hem meteen uit de doeken (pacco inbakerdoek gebruik ik)
en pas er weer in wanneer hij gaat slapen. Tijdens de nachtvoedingen (en dat zijn er nogal wat helaas ) laat ik hem in de doeken. Dat klitteband geluid maakt het hele huis wakker anders :-)

Ik vind het heerlijk dat inbakeren. en thijmen hopelijk ook
Maarja.. ik wil ook weer niet te lang wachten met afbouwen. Het is toch iets wat niet hoort zeg maar..
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 januari 2009 @ 22:16:03 #207
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64748787
JJ vind het dus echt een genot om in bad te gaan, zodra hij merkt dat ik aanstalten maak om hem eruit te halen begint zijn lipje al te trillen als voorteken van huilen.. zelf ben ik ook gewend om elke dag te douchen (tis dat ik hier geen ligbad heb, anders had ik het wel geweten ) maar dan toch maar hem wat minder vaak in bad doen dan.. en op zondag met papa onder de douche

pi_64750591
Miffy, wij gebruikten ook de paccodoek, fijn is die he? Afbouwen ging hier destijds super! Hebben we rond de 15 weken gedaan geloof ik.

Merel gaat om de dag in bad, vaker is niet nodig en haar huidje wordt al droger. Sara heef last van eczeem dus die gaat ook om de dag (soms om de 2 dagen).

Zelf douche ik elke dag Maar goed, ik ben wat actiever dan Merel en ik heb geen droge huid.
Sara
Merel
Ukje
pi_64752353
Ik geloof dat Avalon in de zes weken dat ze leeft pas twee keer in bad is geweest Ze heeft er echt een hekel aan dus we wassen haar lekker met een washand.
pi_64752663
Bep gaat alleen op zondagavond in bed. Overige dagen doen we gezicht en handjes wassen met de washand. Haar vel is zo droog als de Kalahari in de zomer, dus ik vet haar regelmatig in. En dan nog sneeuwt het als ik haar maillot uittrek :-/
Saartje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:41:26 #211
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64752892
Isis gaat 2/3 keer per week in bad. Ze vindt het wel leuk, maar heeft ook een wat droog huidje, dus dit vind ik vaak zat.
pi_64759193
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Bep gaat alleen op zondagavond in bed. Overige dagen doen we gezicht en handjes wassen met de washand. Haar vel is zo droog als de Kalahari in de zomer, dus ik vet haar regelmatig in. En dan nog sneeuwt het als ik haar maillot uittrek :-/
Bep slaapt maar 1 dag in de week?
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:23:01 #213
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64759330
Wat is inbakeren, waarom moet dat en hoe doe je dat?
pi_64759463
Daryl gaat zo'n 2 tot 3 keer per week in bad of mee onder de douche met één van ons. Ze vindt het allemaal heerlijk en ze heeft ook niet zo'n heel droog huidje. Zelf ga ik iedere dag minimaal 1x onder de douche, vaak 2x of 1x douche, 1x bad.

Wij bakeren niet in maar gebruiken wel de puckababy, zoals Fuente zegt een soort bakerzakje. Overdag haal ik haar daar wel uit, maar 's nacht laat ik haar erin, ook tijdens de voeding.

Dit is een ingebakerde baby

En het helpt sommige onrustige baby's wat rustiger te worden en beter te slapen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:34:01 #215
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64759536
Wat een leuk worstje!

Maar waarom zou dat niet 'mogen' ?
pi_64759605
Hoe bedoel je niet 'mogen'?
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:39:18 #217
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64759651
Iemand zegt hierboven dat het afgebouwd moet worden omdat het niet goed zou zijn?
pi_64759667
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:34 schreef SHE het volgende:
Wat een leuk worstje!

Maar waarom zou dat niet 'mogen' ?
Niet mogen is een groot woord...

Bij jonge babietjes kun je de eerste hongersignalen niet zien. Dus het voeden op verzoek komt een beetje in het geding. (Soms is het zelfs zo dat een babietje te weinig krijgt.)

Verder is het inbakeren af te raden als je kindje een voorkeurshouding heeft.

En niet zelf aan de slag met doeken, dat kan levensgevaarlijk zijn.
pi_64759675
Ja, zodra een baby op zijn of haar buik kan draaien moet het afgebouwd worden volgens mij. Omdat er anders het risico is dat ze op hun buik liggen en niet terug kunnen draaien. Zo rond een half jaar wordt aangeraden ze weer 'gewoon' te laten slapen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:41:22 #220
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64759696
Als baby'tjes gaan omrollen, is het gevaarlijk, omdat ze niet makkelijk terug kunnen rollen en zo in ademnood kunnen komen.
Daarbij is inbakeren niet iets wat je met alle baby'tjes zomaar kunt doen. Kindjes met (nog niet ontdekte) heupdysplasie moeten niet met de beentjes strak ingepakt worden bijvoorbeeld.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:42:19 #221
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64759721
Hehe, drie antwoorden.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:42:44 #222
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64759729
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Niet mogen is een groot woord...

Bij jonge babietjes kun je de eerste hongersignalen niet zien. Dus het voeden op verzoek komt een beetje in het geding. (Soms is het zelfs zo dat een babietje te weinig krijgt.)

Verder is het inbakeren af te raden als je kindje een voorkeurshouding heeft.

En niet zelf aan de slag met doeken, dat kan levensgevaarlijk zijn.
Ah!
En belemmer je daarmee botgroei oid? Of is het probleem evt verstikking door verkeerde inbakering?

En waarom kun je bij babies de eerste hongersignalen niet zien? Als het huilt dan wil het toch eten? ( of poepen/heeft het pijn ) en doe je'm toch automatisch aan je borst?
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:43:59 #223
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64759766
Bedankt dames! Da's helder.
pi_64759863
als ze ingebakerd zijn slapen ze vaak dieper/langer SHE. mogelijk 'door' de honger heen.

wij hebben het wel gedaan bij Anna, omdat die zonder die strakke doeken gewoon vrijwel niet sliep. wat een verademing toen ze dat met doeken dus ineens wel deed! ze was daardoor als ze wakker was ook een zoveel blijere baby. maar toen ze een half jaar was moest er inderdaad afgebouwd worden, omdat het riskant wordt met dat omrollen. juist doordat ze zo diep slapen is 't mogelijk dat ze omrollen en niet goed genoeg hun hoofd opzij draaien als ze te weinig zuurstof binnen krijgen. bovendien is terugrollen stukken moeilijker als je zo strak ingepakt bent.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 7 januari 2009 @ 09:48:39 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64759888
SHE wil toch ook wel zo'n kleintje eigenlijk??

pi_64759896
Huilen is het laatste hongersignaal SHE .
De baby gaat eerst smakken, met de handjes naar de mond, sabbelen en zoeken met het mondje. Als zijn mama dan nog geen gehoor geeft aan zijn honger, gaat hij over tot zijn allerlaatste middel: huilen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:51:19 #227
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64759960
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:42 schreef SHE het volgende:

[..]
En waarom kun je bij babies de eerste hongersignalen niet zien? Als het huilt dan wil het toch eten? ( of poepen/heeft het pijn ) en doe je'm toch automatisch aan je borst?
Huilen is pas het laatste hongersignaal van een baby. Smakken en zuigen op handjes of mouwtjes zijn eerdere hongersignalen en die kan je dus missen.
pi_64759968
Ik was ook druk nog een reply aan het tikken; weg reply

Maargoed; idd; hongersignalen, niet zelf zomaar wat doen maar onder begeleiding en erin verdiepen en je bewust zijn van wat het met zich meebrengt etc.

Foto van Amber toen ze de eerste keer was ingebakerd door de kraamzorg;
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')