abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64722297
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ja idd, ze hebben daar toen geen afewijking geconstateerd. En voorzover ik weet heb je dat of heb je het niet, is volgens mij niet iets wat je kan "krijgen" Maargoed, we zullen het snel weten.

@Tico, heb je verder geen last van ofzo? Heeft Jen ook een heupecho gehad?
Ik heb nergens last van. Jen heeft geen echo gehad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:31:17 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64722323
Oh Bla, een vriendinnetje van mij had dat ook. Eerste echo's wel goed, toen een paar maanden later zagen ze bij het CB ineens iets en toen moesten er ook weer foto's van gemaakt worden. Gelukkig bleek er alsnog niks aan de hand te zijn. Ik hoop dat het bij jullie ook zo uit pakt!
pi_64722553
Ze past ze echt niet meer.... Die mooie wol-zijden rompers die ik tijdens de zwangerschap zo voorzichtig heb geverfd, gewassen en geknuffeld. Die ze vanaf de geboorte tot nu altijd aan heeft gehad en die haar zo heerlijk warm en babyachtig maakten... Het laatste restje kraamtijd, nu echt weg
Kan ik het groeien nog even stil zetten?
pi_64722649
inbinden, net als chineze voetjes.
pi_64722738
bij mij staan mijn heupen ook scheef, maar dat wordt gecorrigeerd doordat mijn ene been dan weer wat korter is dan de andere ik heb ook nergens last van zolang ik maar let op een 'propere' houding volgens mij heeft bijna niemand echt een geheel recht en perfecte bottenstructuur hoor. natuurlijk is het handig om problemen al jong op te lossen, maar ik heb soms wel een beetje het gevoel dat sommige artsen dusdanig snel ingrijpen dat het dan ook weer problemen oplevert terwijl het ook wel vanzelf opgelost was gegeven genoeg tijd.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:45:35 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64722869
Als het stuit-kindjes zijn is het volgens mij wel degelijk echt heel erg zinnig om dit uit te zoeken.
Bij niet-stuit-kindjes is het een ander verhaal.
Idd zijn er plenty mensen die niet helemaal netjes symmetrisch zijn, maar dat is wat anders dan (mogelijke) heupdysplasie.

Het kindje van mijn vriendin was ook een stuitertje. Vandaar de eerdere echo's en later de extra foto's.

En liever een keer te veel dan te weinig, toch?
Zie het hoofdje van Lilah... dan is het huis (terecht) te klein omdat de arts niet doorverwezen heeft.
pi_64723222
Oh, maar je hoort mij niet zeggen dat de echo onzin is hoor. Zeker doen! Maar ik probeer wel te zeggen dat er meer mensen scheef zijn.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:57:26 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64723336
Was ook niet nav van jou, maar meer Simmu's opmerking over te snel ingrijpen.
pi_64723373
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef Ticootje het volgende:
Oh, maar je hoort mij niet zeggen dat de echo onzin is hoor. Zeker doen! Maar ik probeer wel te zeggen dat er meer mensen scheef zijn.
dat dus

en dat je er niet van hoeft te schrikken als er iets niet helemaal recht is.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:01:16 #160
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64723466
Maar wél als het als mogelijke oorzaak heupdysplasie heeft.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64723516
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
Was ook niet nav van jou, maar meer Simmu's opmerking over te snel ingrijpen.
och, tis maar een gevoel wat ik soms heb. en dat weerhield me er ook niet van om met selene toch ffies langs de fysio te gaan voor die voorkeurshouding
pi_64723595
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:01 schreef Sugar het volgende:
Maar wél als het als mogelijke oorzaak heupdysplasie heeft.
naar ik begrepen heb kan het toch juist op jonge leeftijd goed opgelost worden? het dochtertje van een vriendin van mijn moeder had het, en goed: het was een tijdje erg vervelend met zo'n houdingsgeval, maar het werd wel helemaal verholpen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:11:24 #163
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64723829
Jahaaa, maar natuurlijk niet als je dingen te 'te snel ingrijpen' vindt en dus bijvoorbeeld níet die echo zou doen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64723862
Bla, hopelijk valt het allemaal mee
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 12:21:06 #165
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64724160
Fuente, volgens mij liggen babietjes het fijnst in een ringsling als je ze er ietsjes diagonaal in steekt, met de voetjes tegen jouw zij. Met dit koude weer is het zo lekker knus om je kind te dragen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64724264
BE dat soort positieve verhalen hoor ik graag
Dat ze bij Dana zo extra op letten is idd omdat, zoals BE al zei, een stuitekindje is en omdat ik vroeger zelf ook in een beugel heb gelegen.

Maar er zijn dus meer mensen die niet helemaal symetrisch zijn en daar verder geen last van hebben, nou ook dat is fijn om te horen.

Zometeen naar t ziekenhuis voor de foto en dan is de uitslag er op zn laats morgen zij de huisarts, dus mischien weten we het zelfs vanavond al.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 12:25:53 #167
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64724325
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:37 schreef owlet het volgende:
Ze past ze echt niet meer.... Die mooie wol-zijden rompers die ik tijdens de zwangerschap zo voorzichtig heb geverfd, gewassen en geknuffeld. Die ze vanaf de geboorte tot nu altijd aan heeft gehad en die haar zo heerlijk warm en babyachtig maakten... Het laatste restje kraamtijd, nu echt weg
Kan ik het groeien nog even stil zetten?
Nee Maja kan sinds eergisteren zelf gaan zitten
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 12:26:24 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_64724337
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:11 schreef Sugar het volgende:
Jahaaa, maar natuurlijk niet als je dingen te 'te snel ingrijpen' vindt en dus bijvoorbeeld níet die echo zou doen.
idd, door niet snel ingrijpen loop ik nu op mn 32ste met enorm veel pijn, versleten onderrug, en heb ik nog niet al te lang geleden gehoord heupdysplasie te hebben, en nu? wachten tot mn heupen helemaal versleten zijn in de hoop dat er dan wat kunstigs in kan, maar voorlopig kan ik het doen met pijnstillers die alleen maar de scherpe kantjes er af halen en doorgaan met ademhalen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_64724457
Trouwens, ik heb Merel nu vrij veel in de wipstoel. Omdat ze last heeft van opkomende melk, houd ik haar na haar fles eerst een tijd rechtop tegen me aan, en dan echt nog zeker 15 a 20 minuten in de wipstoel, die ook iets overeind staat. Als ik haar namelijk neerleg in de box, gaat ze hikken en krijgt ze last van de melk. Dus Merel zit per dag wel langer in de wipstoel dan dat zou mogen, maar een andere oplossing zie ik niet, dus dan maar zo. Op die manier kan ze ook slapen erna, anders blijft ze tot de volgende voeding last houden.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64724492
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:26 schreef moussy het volgende:

[..]

idd, door niet snel ingrijpen loop ik nu op mn 32ste met enorm veel pijn, versleten onderrug, en heb ik nog niet al te lang geleden gehoord heupdysplasie te hebben, en nu? wachten tot mn heupen helemaal versleten zijn in de hoop dat er dan wat kunstigs in kan, maar voorlopig kan ik het doen met pijnstillers die alleen maar de scherpe kantjes er af halen en doorgaan met ademhalen.
Een kunstheup gaat ook maar een jaar of 10 mee.
pi_64724526
De vriendin van mijn vader heeft hetzelfde Moussy, die heeft nu ook sinds een maand of 3/4 een kunstheup. Dus idd beter een keer teveel dan te weinig nakijken
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 12:36:03 #172
7074 moussy
kuttekop
pi_64724621
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een kunstheup gaat ook maar een jaar of 10 mee.
15 gemiddeld en kan maar 2x geplaatst worden, waarom dacht je dan dat ik het zo lang moet uit zien te zingen?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_64725187
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:30 schreef Fuente het volgende:
Trouwens, ik heb Merel nu vrij veel in de wipstoel. Omdat ze last heeft van opkomende melk, houd ik haar na haar fles eerst een tijd rechtop tegen me aan, en dan echt nog zeker 15 a 20 minuten in de wipstoel, die ook iets overeind staat. Als ik haar namelijk neerleg in de box, gaat ze hikken en krijgt ze last van de melk. Dus Merel zit per dag wel langer in de wipstoel dan dat zou mogen, maar een andere oplossing zie ik niet, dus dan maar zo. Op die manier kan ze ook slapen erna, anders blijft ze tot de volgende voeding last houden.
Ik denk dat het niet zo'n probleem is Fuente. Het is 'maar' een tijdelijke oplossing toch? En als je moet kiezen tussen twee kwaden. Daryl zit hier op sommige dagen ook vrij lang in de wipstoel/maxicosi, zolang het niet elke dag, uren achter elkaar is maak ik me er niet zo'n zorgen om.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_64725736
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:11 schreef Sugar het volgende:
dat bedoel ik helemaal niet en dat staat er ook niet. wellicht is selene's voorkeurshouding een beter voorbeeld. die heeft/had ze, ik heb het een tijdje aangekeken, we zijn langs de fysio geweest en vooralsnog hebben we besloten helemaal niks meer te doen dan we al doen omdat het vanzelf weg lijkt te trekken.

als ik had gewild hadden we ook in therapie gemogen, maar het leek gewoon niet nodig. dus hebben we ervoor gekozen om dat dan dus ook niet te doen. we houden de boel in de gaten en volgende week komt de fysio hier thuis kijken hoe alles staat, en meet ze selene's hoofdje.

ik zeg nergens dat die echo maar niet gemaakt moet worden en ik zeg al evenmin dat er niks gedaan moet worden.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:20:07 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64726008
Dan heb ik je post ook verkeerd begrepen simmu, ik las er ook iets anders in.

Fuente, je zou de box evt nog iets scheef kunnen zetten om haar op die manier ook een klein beetje te helpen.
Gewoon 2 dikke boeken onder de poten zoals men ook wel eens met het bedje doet als kindjes wat benauwd zijn.
Dan ligt zij wel vlak, maar toch met het hoofdje iets hoger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')