Een washandje?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:56 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Ik las een keer op zo'n foldertje van Zwitsal (en heb het vaker gelezen) dat 3x per week voldoende is. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf, gaan ze een beetje ruiken of spugen ze een keer flink doe je ze automatisch alweer in bad....
Bep slaapt maar 1 dag in de week?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Bep gaat alleen op zondagavond in bed. Overige dagen doen we gezicht en handjes wassen met de washand. Haar vel is zo droog als de Kalahari in de zomer, dus ik vet haar regelmatig in. En dan nog sneeuwt het als ik haar maillot uittrek :-/
Niet mogen is een groot woord...quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:34 schreef SHE het volgende:
Wat een leuk worstje!
Maar waarom zou dat niet 'mogen' ?
Ah!quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Niet mogen is een groot woord...
Bij jonge babietjes kun je de eerste hongersignalen niet zien. Dus het voeden op verzoek komt een beetje in het geding. (Soms is het zelfs zo dat een babietje te weinig krijgt.)
Verder is het inbakeren af te raden als je kindje een voorkeurshouding heeft.
En niet zelf aan de slag met doeken, dat kan levensgevaarlijk zijn.
Huilen is pas het laatste hongersignaal van een baby. Smakken en zuigen op handjes of mouwtjes zijn eerdere hongersignalen en die kan je dus missen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:42 schreef SHE het volgende:
[..]
En waarom kun je bij babies de eerste hongersignalen niet zien? Als het huilt dan wil het toch eten? ( of poepen/heeft het pijn ) en doe je'm toch automatisch aan je borst?
Ik vind het machtig interessant en ik ben dol op kinderen, echt. Maar ik denk dat ik zo'n frummel stuk maak.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:48 schreef DJMO het volgende:
SHE wil toch ook wel zo'n kleintje eigenlijk??
quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:51 schreef Llewella het volgende:
Foto van Amber toen ze de eerste keer was ingebakerd door de kraamzorg;
[ afbeelding ]
Omg! *rammelt*quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:51 schreef Llewella het volgende:
Ik was ook druk nog een reply aan het tikken; weg reply![]()
Maargoed; idd; hongersignalen, niet zelf zomaar wat doen maar onder begeleiding en erin verdiepen en je bewust zijn van wat het met zich meebrengt etc.
Foto van Amber toen ze de eerste keer was ingebakerd door de kraamzorg;
[ afbeelding ]
Whehe, ik vind Maneli dan nog wel wakker posten met zo'n kindquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bep slaapt maar 1 dag in de week?
in bad..wijsneusquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bep slaapt maar 1 dag in de week?
wat ben ik dan nu gelukkig met mn knulquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:56 schreef LovelyLady het volgende:
* LovelyLady wilt ook een meisje....
Alleen al omdat alles gewoon roze is en zoete kleurtjes heeft
Jeetje; ja; maar je hoeft niet alles van te voren te weten hoor!quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vind het machtig interessant en ik ben dol op kinderen, echt. Maar ik denk dat ik zo'n frummel stuk maak.
Ik kom zo vaak dingen die me niets zeggen, of wat voor mij echt abracadabra is, dat ik me er voorlopig nog even van weerhoud.
Ik ben geen natuurlijke moeder zeg maar![]()
Bedankt voor de antwoorden allen, heel duidelijk. ( dat van dat smakken wist ik ook niet, ik dacht dat huilen per definitie honger was )
Het is raar maar waar; maar ik heb sinds een paar dagen zelfs een roze brilquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:56 schreef LovelyLady het volgende:
* LovelyLady wilt ook een meisje....
Alleen al omdat alles gewoon roze is en zoete kleurtjes heeft
volgens mij is bijna niemand een natuurlijke moeder hoorquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vind het machtig interessant en ik ben dol op kinderen, echt. Maar ik denk dat ik zo'n frummel stuk maak.
Ik kom zo vaak dingen die me niets zeggen, of wat voor mij echt abracadabra is, dat ik me er voorlopig nog even van weerhoud.
Ik ben geen natuurlijke moeder zeg maar![]()
Bedankt voor de antwoorden allen, heel duidelijk. ( dat van dat smakken wist ik ook niet, ik dacht dat huilen per definitie honger was )
Serieus, Ik ben rete-blij met mijn 2 banjers. Ik ben geen meisjes-mama, maar als ik zo'n foto zie ben ik welquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:58 schreef DJMO het volgende:
wat ben ik dan nu gelukkig met mn knulik haat die zoete kleurtjes
bij Yo ook, ze heeft van mij welgeteld maar één roze pakje aan gehad
quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:00 schreef Ticootje het volgende:
Meisjes zijn veul leuker dan jongetjes, al is het alleen maar ddor de staartjes, klipjes, en roze frutsels.
Ja maar.... jongens zijn ook heul leuk hoor! Ze zijn stoer enzo... dusquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:00 schreef Ticootje het volgende:
ik vond mezelf ook geen meisjes mama. Ik wilde zo graag een jongetje. Moet je nu eens zien, ik moet echt zoeken in Jen dr kast naar iets dat niet roze is. Meisjes zijn veul leuker dan jongetjes, al is het alleen maar ddor de staartjes, klipjes, en roze frutsels.
Het haar achter is wel langer, dus als ik dat allemaal bij elkaar raap, kan er net een speldje in.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:03 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ik vind het allebei leuk. Zo verschillend maar zo leuk.
en er liggen hier al een jaar haarspeldjes klaar voor Yara maar het haar mist nog. Dus nog geen staartjes en klipjes hier
Maar die kunnen geen jurkjes aan...quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:07 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ja maar.... jongens zijn ook heul leuk hoor! Ze zijn stoer enzo... dus
Drama's als ze 14 zijn, loverboys aan de deur, gejatte kleding en hysterische aanvallen, continue moeten kijken naar balletposes...quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:00 schreef Ticootje het volgende:
ik vond mezelf ook geen meisjes mama. Ik wilde zo graag een jongetje. Moet je nu eens zien, ik moet echt zoeken in Jen dr kast naar iets dat niet roze is. Meisjes zijn veul leuker dan jongetjes, al is het alleen maar ddor de staartjes, klipjes, en roze frutsels.
En Tomas wil nog steeds graag als MegaMindy naar carnavalquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:10 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Egwel![]()
Sander had ook een keer een tutu aan en vlindervleugeltjes![]()
Respect voor de boys!!!quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:12 schreef TearSong het volgende:
En Tomas wil nog steeds graag als MegaMindy naar carnaval
Oh, dan heb ik nog een paar maanden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Drama's als ze 14 zijn, loverboys aan de deur, gejatte kleding en hysterische aanvallen, continue moeten kijken naar balletposes....
Wat ben ik blij met een jongen!.
Daarom ben ik ook actief lurker hier, ik wil me niet teveel laten overdonderen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:02 schreef Llewella het volgende:
[..]
Wel goed te zien dat je je erin verdiept; dan wordt je niet overrompeld door een standpunt van een ander; maar kun jezelf bepalen wat bij jou/jullie past mocht je later toch ook zo'n klein hummeltje mogen groot brengen
tuurlijk welquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar die kunnen geen jurkjes aan...
Nee, ik ben een echte meiden-trutten mamaquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Drama's als ze 14 zijn, loverboys aan de deur, gejatte kleding en hysterische aanvallen, continue moeten kijken naar balletposes....
Wat ben ik blij met een jongen!.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier een hele blije mama, met Dana's heupjes is niks aan de hand![]()
* Bla_Bla_Bla haalt opgelucht adem
Ik ook niet hoor SHEquote:
Das ook wel relaxed inderdaad!quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:39 schreef Marie79 het volgende:
Fijn hoor Bla!
Voor Maarten hebben we eind februari een afspraak bij de kinderarts voor zijn heupjes, omdat ik dus vroeger dysplasie heb gehad gaan ze bij hem uit voorzorg ernaar kijken, vind ik zelf ook wel een prettig idee!
precies, beter even een keer naar laten kijken voor de zekerheidquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:39 schreef Marie79 het volgende:
Fijn hoor Bla!
Voor Maarten hebben we eind februari een afspraak bij de kinderarts voor zijn heupjes, omdat ik dus vroeger dysplasie heb gehad gaan ze bij hem uit voorzorg ernaar kijken, vind ik zelf ook wel een prettig idee!
Ik hoorde net dat mijn de zus van mijn vriend ook een lengte verschil van 1,5 cm in een been heeft, mischien hier dus ook familiekwaaltje. Zij heeft er ook geen last van btwquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:07 schreef Ticootje het volgende:
Gelukkig bla. Is ze gewoon scheef...
Het is echt voor de zekerheid...quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:23 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
precies, beter even een keer naar laten kijken voor de zekerheid
Al begreep ik dat t bij jongetjes zelden voorkomt. Maar ey, na de controle weet je t zeker
Ik mis ook de meisjes kleuren hoor!! Als ik kleding ga kopen voor ze, loop ik altijd een beetje sip langs al die prachtige meiden kleertjes!! (maargoed, das dan ook het enige hoor... verder ben ik echt een jongens-mama :-))quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:56 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Serieus, Ik ben rete-blij met mijn 2 banjers. Ik ben geen meisjes-mama, maar als ik zo'n foto zie ben ik wel
"nieuwsgierig" hoe het zou zijn als we een meid zouden hebben.
(wie weet komt het nog... vriendlief zou er nog wel 1 willen)
hier maakt de kat zich standaard uit de voeten zodra dennis er is, en gaat dan vaak op mies haar bed liggen of peert hem naar buiten. Tijdens het eten zit ze idd trouw onder de kinderstoel, al eet ze nu dennis zelf aan het eten is minder op(er beland zoveel naast dat ze het gewoon weg niet op krijgt)quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:14 schreef mrien het volgende:
Lotte wordt helemaal enthousiast als er een kat langs komt lopen (we hebben er 2). Ze gaat helemaal breeduit lachen, een heel grappig geluid produceren en dat geluid doet ze alleen bij de katten, heel grappig. Ze vind ze echt heel interessant!
De katten daarentegen, vinden haar toch wat minder interessant dan zij hun![]()
Al gaat het trouwens al beter, eerst schrokken ze van elke beweging die ze maakte, nu komen ze er soms gewoon bij zitten als ze eten krijgt
Van de week trouwens wel geschrokken, haal ik Lotte uit bed, komt er een kat van het aankleedkussen af lopen![]()
Nooit gezien dat hij op haar kamer was (waarschijnlijk onder haar bedje gekropen ofzo) toen ik haar naar bed bracht..daar let ik nu dus extra goed op
Kunstvoeding is toch maximaal een liter per dag omdat met niet goed is voor de niertjes?quote:
Dat had ik gister met het middagslaapje meneer wilde absoluut niet in zijn bedje slapen. Hij was dan ook behoorlijk uit zijn hum. Heb 3 uur lang met een mekkerende mopperende en af en toe krijsende/brullende beeb gezeten. Uiteindelijk begon hij weg te zakken en heb ik Koen in de kinderwagenbak gedaan, binnen no-time was hij vertrokken naar dromenland.quote:Op donderdag 8 januari 2009 07:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dana heeft een nieuw huiltje, echt raar dat ze ineens zo anders klinkt.
Gisteravond was het voor t eerst dat ze niet in dr eigen bedje wou slapen na dr avond eten, echt huilen huilen met dikke tranen, arm ding. Ben dus maar lekker samen met dr op ons bed gaan liggen, ik de tv aan en Dana was binnen 10 minuten vertrokken....ze wou schijnbaar liever niet alleen zijn, dat heb je soms
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |