Wacht 2 dagen, kun je AMG vast goedkoper krijgen.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:41 schreef edwinh het volgende:
Fuck, ik zou vanmorgen ook AMG kopen maar die bimbo's van Rabobank vonden het zeker weer leuk om sinds vrijdag met mijn geld overboeking naar binck te gaan speculeren
LOL, je hebt er zelfs een blog overquote:Op maandag 5 januari 2009 13:27 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Met sprinters en turbo's en speerders kan je in een beperkte tijd toch een hoge (percentuele) winst behalen. (Zie mijn blog om mijn winstpercentages te bekijken.)
Nee, deze blog is vooral bedoeld om eens goed bij te houden wat ik aan het doen ben, om er met anderen over te kunnen discussieren, en het transparant te maken wat ik doe.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:54 schreef Lemans24 het volgende:
LOL, je hebt er zelfs een blog overNaar mijn mening is ieder leesbaar blog (en dat is deze wel) nog verder uit te melken met een boek, ben je dat ook al aan het schrijven?
Het probleem van die gare sprinters (En al die andere zooi) is dat ze eigenlijk alleen geschikt zijn voor kleinere bedragen. Handel is veelal erg dun en de spread gaat soms echt door het dak heen, vooral als er grote bewegingen zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:06 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Nee, deze blog is vooral bedoeld om eens goed bij te houden wat ik aan het doen ben, om er met anderen over te kunnen discussieren, en het transparant te maken wat ik doe.
Ik ben ervan overtuigd dat met Sprinters/Turbo's een goede winst te behalen is. En ook op momenten dat de beurs omlaag gaat. Ik wil in ieder op die momenten minder verlies maken dan de AEX. Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat dat kan.
Als dat allemaal lukt, dan wil ik in ieder geval geen boek gaan schrijven, maar een trading kantoor starten dat lijkt me nog wel wat. Of natuurlijk gewoon ontzettend rijk worden met mijn eigen investering methode.
Uiteraard. Iedereen met een paar spaarcenten had miljonair kunnen zijn als ie short was gegaan in de zomer van 2007. Alleen wist ik dat in 2007 niet...quote:Op maandag 5 januari 2009 14:06 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat met Sprinters/Turbo's een goede winst te behalen is. En ook op momenten dat de beurs omlaag gaat. Ik wil in ieder op die momenten minder verlies maken dan de AEX. Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat dat kan.
Een volatiele dollar is dat niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:29 schreef pberends het volgende:
Vreemd dat de AEX niet op de dollar let. Een sterke dollar is toch zeer voordelig voor de fondsen.
Op het sterretje klikken, en 'Diepte van het orderboek bekijken'.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:50 schreef M.Melandri het volgende:
Hoe kun je bij binck zo ver in het orderboek kijken? Bij mij staat ie er niet iig
Hoe staan jou AMGtjes ervoor op moment?quote:Op maandag 5 januari 2009 15:47 schreef pberends het volgende:
Hup omhoog! Hoe verder we morgen lekker kunnen dalen. Ben ook van al m'n longs af btw, zit alleen te twijfelen of ik AMG vroegtijdig verkoop. Nyrstar laat ik er sowieso lekker inzitten.
18% rendement atm.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:51 schreef redguy2222 het volgende:
[..]
Hoe staan jou AMGtjes ervoor op moment?
Hmmmmmm. Denk dat ik AMG maar even hou; ik koop wel een louzy 25 tot 100 shorts op de AEX als de beurs te positief gaat doen in de laatste handelsuren.quote:Kopen: AMG kansrijk in 2009
5 januari 2009 12:00
Aandeel: AMG
Koersdoel: 18,-
Advies: Kopen
Bedrijven met een zwakke balans en conjunctuurgevoelige activiteiten waren in 2008 de snelste dalers. Beleggers vrezen dat ondernemingen zoals TomTom en Wavin binnenkort opnieuw om de tafel moeten gaan zitten met de banken om de voorwaarden van uitstaande leningen te heronderhandelen, waarbij een aandelenuitgifte in veel gevallen onvermijdelijk oogt. In dit opzicht is AMG een opvallende naam tussen de snelste dalers. Het bedrijf heeft een stevige balans en de uitgifte van nieuwe aandelen is voorlopig niet aan de orde. De oorzaak van de enorme koerscorrectie is dat het concern erg afhankelijk is van bedrijven in de metaalsector - en die hebben harde klappen gekregen door de enorme koersdaling van bijvoorbeeld aluminium en veel specialistische metalen.
AMG is een van de koopwaardigste aandelen
Door deze correctie heeft AMG al een mijn gesloten in Brazilië en de orderinname voor de divisie Engineering Systems (productie van speciale ovens voor het smelten van hoogwaardige metalen) is sterk teruggevallen. Voorlopig heeft deze afdeling nog opdrachten met een gezamenlijke waarde van 393 miljoen euro in portefeuille, wat goed is voor minstens een jaar werk. De kans is echter groot dat klanten orders afbestellen, aangezien verschillende staalconcerns in betalingsproblemen dreigen te komen. Daar komt bij dat dochteronderneming Timminco vorig jaar een ambitieuze uitbreiding van de productie van zonnecellen heeft aangekondigd, waarvan het steeds meer de vraag is of de gepresenteerde tijdsplanning haalbaar is. In combinatie met een grote verkoopdruk door gedwongen verkopen van enkele grootaandeelhouders leverde dat een koersdaling op van 85% in acht maanden. Naarmate in de loop van 2009 duidelijker wordt hoeveel orders er komen te vervallen en hoe de productie-uitbreiding bij Timminco vordert, verdwijnen onzekerheden en kan de koers zich herstellen. Zelfs wanneer wordt uitgegaan van een vrij pessimistisch scenario (30% orders wordt afbesteld en Timminco loopt een half jaar vertraging op), kan de winst in 2009 op 3 euro uitkomen. En aangezien beleggers zich geen zorgen hoeven te maken over de balans, is het een kwestie van tijd voordat weer naar deze winst gekeken wordt - en dan blijkt dat AMG een van de meest koopwaardige aandelen van 2009 is.
Zit dat trouwens al in de koers van TomTom enzo verwerkt? Of komt er dan een grote klap?quote:Beleggers vrezen dat ondernemingen zoals TomTom en Wavin binnenkort opnieuw om de tafel moeten gaan zitten met de banken om de voorwaarden van uitstaande leningen te heronderhandelen, waarbij een aandelenuitgifte in veel gevallen onvermijdelijk oogt.
Andersom kan ook: ik had BAM in november gekocht voor 6,65 en uit ellende maar weer verkocht voor 4,65 toen het aandeel al een dag of 10 op rij in een vrij val zat. En zie nu de koers... Was een zeer leerzaam eerste aandelen avontuur!quote:Op maandag 5 januari 2009 16:01 schreef redguy2222 het volgende:
It's your call.Kijk altijd uit met hebberigheid hè
, dat heeft al veel mensen geld gekost.
-0,6%quote:Op maandag 5 januari 2009 16:06 schreef pberends het volgende:
The Census Bureau of the Department of Commerce - Bouwuitgaven - 16:00 05-01-2009
Iemand cijfers? ik zie ze niet bij Binckie.
Heb ik ook gehad met een paar aandelen; heel typisch.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Andersom kan ook: ik had BAM in november gekocht voor 6,65 en uit ellende maar weer verkocht voor 4,65 toen het aandeel al een dag of 10 op rij in een vrij val zat. En zie nu de koers... Was een zeer leerzaam eerste aandelen avontuur!
Ik zit nog wel in BAM vanaf 5,36 toch al 26,5 %quote:Op maandag 5 januari 2009 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Andersom kan ook: ik had BAM in november gekocht voor 6,65 en uit ellende maar weer verkocht voor 4,65 toen het aandeel al een dag of 10 op rij in een vrij val zat. En zie nu de koers... Was een zeer leerzaam eerste aandelen avontuur!
Ah, mooi, de AEX alweer aardig in de plus. Goedkopere shorts!quote:Op maandag 5 januari 2009 16:09 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
-0,6%
consensus -1,4%
(is november)
autoverkopen zijn pas om 20:00quote:Op maandag 5 januari 2009 15:54 schreef slap het volgende:
Kom er maar in met de VS autoverkopen (16.00)
Zeker, verkoop pas als de AEX boven de 280 staat de komende weken.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik zit nog wel in BAM vanaf 5,36 toch al 26,5 %maar laat ze nog wel even staan denk ik
AMG zou ik ook zeker de komende maand aanhouden.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:55 schreef pberends het volgende:
Op AMG verwacht ik wel een rendement te kunnen maken van meer dan 100%, dus het is maar net hoe je het ziet. Verkopen is echt alleen maar voor de korte termijn van een paar dagen.
19.00 toch?quote:
Dow ligt er toch niet echt lekker bij. AEX gaat in z'n eentje op pad, andere eurobeurzen ook iets lager.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, mooi, de AEX alweer aardig in de plus. Goedkopere shorts!
quote:Op maandag 5 januari 2009 16:13 schreef slap het volgende:
Haha, ik lees jouw bericht op iEX, Dancer, gepost door iemand van hier. c/p
Heb je toevallig ook de autoverkopen? la'ma
Niet echt, GM staat nog steeds erg laag, zelfs als je dat vergelijkt met december. Bovendien kan Obama met een nieuw plan voor GM komen.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:16 schreef TeringHenkie het volgende:
Denken jullie dat short gaan op GM zin heeft?
Waarom heb je ze op 6,65 gekocht? Omdat je dacht dat ze dat waard waren. Is er iets essentieels veranderd aan het bedrijf in die 10 dagen? Nee. Waarom zou je dan verkopen? Ze zijn hun geld dan dubbel en dwars waard.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Andersom kan ook: ik had BAM in november gekocht voor 6,65 en uit ellende maar weer verkocht voor 4,65 toen het aandeel al een dag of 10 op rij in een vrij val zat. En zie nu de koers... Was een zeer leerzaam eerste aandelen avontuur!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |