Ik vind de eerste ep eigenlijk niet zo leukquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:06 schreef Tim86 het volgende:
Komt wel goed. Het zegt genoeg over de serie dat we nu met z'n allen weer net zo zitten te genieten van de eerste ep
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Bij mijn DigTV prog gids staat ie wel..quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:41 schreef -Mo- het volgende:
En het komt blijkbaar ook niet elke werkdag, want is zie het voor morgen niet geprogrammeerd staan.
Nou kan ik op die tv-sites niet verder kijken dan twee dagen, dus als iemand met een heuse gids kan kijken of het alleen elke donderdag uitgezonden gaat worden, gaarne.
Ik keek overigens op de RTL site, en ze hebben niet eens een promo voor HIMYM gemaakt.
Het is beter dan Friendsquote:Op vrijdag 2 januari 2009 03:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Jammer dat er zo weinig aandacht aan wordt besteed. Ze moeten het promoten als dé nieuwe kraker uit de VS, net zoiets als Friends. Dat doen ze wel voor al die flut Amerikaanse actieseries.
Volgensmij zenden ze nog steeds de herhalingen uitquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
JoeyIk was helemaal vergeten dat dat überhaupt bestaan heeft
Dat zijn er 16 miljoen te weinigquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:52 schreef IQM het volgende:
Gisteren 108.000 kijkers. Het programma ervoor (My Name Is Earl) scoorde 125.000 kijkers, het programma erna (Wie is de chef?) 174.000
Ah, en dus ook niet aan mijn gehoorquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:38 schreef IQM het volgende:
Hmm, het ligt dus niet aan mijn tv-kaart.
Wat heeft dat topic daarmee te maken?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:02 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je bent sowieso vergeetachtig de laatste tijd
Ik stop met WoS
Me too.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:02 schreef 2Mini het volgende:
Ik kijk het toch liever zonder ondertiteling
Oh jij zou NotoireGek unbannen en dat was je vergeten volgens Pierre. De post waarin hij zei dat jij degene was die het zou doen is alleen gedelete volgens mij of ik begin gek te wordenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:07 schreef Breuls het volgende:
[..]
Wat heeft dat topic daarmee te maken?
Free NG!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:05 schreef Breuls het volgende:
Ik unban helemaal nooit iemand. Ik doe namelijk niks met bans.
Daarom zal de post wel verwijderd zijn. Excuses voor mijn offtopic geloelquote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:05 schreef Breuls het volgende:
Ik unban helemaal nooit iemand. Ik doe namelijk niks met bans.
Zouden ze alles ietsje sneller afspelen om tijd te besparen?!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:47 schreef IQM het volgende:
Beter mailen we RTL 5 met een klacht en de vraag waarom ze de serie niet meer promoten. Ze weten niet dat ze goud in handen hebben.
Meer reclame.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 00:12 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Zouden ze alles ietsje sneller afspelen om tijd te besparen?!![]()
![]()
Da's een stukje crappy framerateconversie tussen NTSC en PAL, de hele aflevering speelt dus te snel af. Prutsers bij RTL dus.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:34 schreef BlackSheep het volgende:
Het lijkt wel alsof de stemmen een heel klein beetje gepitched zijn ofzo. Ben ik de enige die dat hoort? Iedereen zijn stem lijkt een fractie hoger.
Volgens mij gebeurt dat bij veel comedy's, nu ik er zo over nadenk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:08 schreef nietzman het volgende:
[..]
Da's een stukje crappy framerateconversie tussen NTSC en PAL, de hele aflevering speelt dus te snel af. Prutsers bij RTL dus..
Het mist wel een beetje z'n effect als je twee keer hetzelfde getal gebruiktquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:44 schreef Merkie het volgende:
Uitleg: in Amerika worden series met 24 frames per seconde afgespeeld (NTSC), in Nederland met 24 frames per seconde (PAL). Hierdoor is de afspeelsnelheid dus 1,0416667 keer zo hoog, en daardoor wordt de geluidsfrequentie dus met een zelfde factor verhoogd.
Komt omdat de doelgroep voor deze series wel beter weet, dat je gewoon keer op keer genaaid wordt door rtl/sbs.quote:
NTSC 29,97 en 25 PALquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt dat bij veel comedy's, nu ik er zo over nadenk.
Uitleg: in Amerika worden series met 24 frames per seconde afgespeeld (NTSC), in Nederland met 24 frames per seconde (PAL). Hierdoor is de afspeelsnelheid dus 1,0416667 keer zo hoog, en daardoor wordt de geluidsfrequentie dus met een zelfde factor verhoogd.
Wat was de grap in het Engels?quote:Op maandag 12 januari 2009 18:56 schreef noud89 het volgende:
Sorry hoor.. maar de 'kat-in-de-zak-wet'???
Ik zou niet weten hoe je het wel moet vertalen maar dit kan dus echt niet
The Lemon-law.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:13 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Wat was de grap in het Engels?
Ik kijk nou al 4 seizoenen How I Met Your Mother en het is nogsteeds niet bekend. Dusja, op het antwoord zul je nog even moeten wachtenquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:30 schreef larry_flynt het volgende:
Leuke serie.
Wie is de moeder.
Zeker die nieuwslezeres? Die is het leukst
En daarna regelmatig: "Aunt Robin".quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:25 schreef FrankRicard het volgende:
Die nieuwslezeres is het iig niet, dat is in de eerste aflevering al duidelijk gemaakt.
Yeah they didquote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:41 schreef BlackSheep het volgende:
Stormtrooper > SS'er?Really? ......Really?
Ja dat was iid een beetje jammer.... maar ondanks dat blijft deze aflevering toch echt wel geniaal...quote:
Denk je nou echt dat dat echt is? Natuurlijk gaan ze zoiets niet van te voren opnemen. Ze hebben vast en zeker wel een idee wie mother is, maar dat kan altijd veranderen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:26 schreef noud89 het volgende:
Jawel hoor..
Er is een scene opgenomen waarin alleen de dochter en de zoon spelen en waaruit blijkt wie de moeder is. De regisseur en de enkele cameraman die erbij was hebben net als deze twee geheimhoudingsplicht.
Dit stukje zal worden uitgezonden op het moment dat How I Met Your Mother stopt.. dus hopelijk duurt het nog wel even voordat we het weten
Da's prima te doen, maar Zoon en Dochter zijn inmiddels vier jaar ouder (althans, de acteurs dan, want Ted-2030 vertelt alles (alle seizoenen, ja) in 1 dag), dus ik denk dat het handig is als ze de originele opname kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:57 schreef noud89 het volgende:
Ja dat denk ik anders ga ik dat niet typen he
Wat maakt het uit als ze de moeder veranderen? Dan maken ze toch gewoon een nieuw stukje?
Als je King of Queens grappiger vind dan zou ik toch eens bij een dokter langs gaan. Met alle respectquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:38 schreef Shadow_NL het volgende:
Ik heb nu een aantal afleveringen bekeken en moet zeggen dat ik het wel aardig vind.
Dat sommige mensen het helemaal te gek vinden en super grappig vind ik (nog) een beetje raar.
Series als the king of queens vind ik toch echt stukken grappiger en beter dan dit, maar dit is mijn mening natuurlijk.
zo denk ik er ook over. HIMYM is velen malen beter.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:08 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Als je King of Queens grappiger vind dan zou ik toch eens bij een dokter langs gaan. Met alle respect
You gotta be kidding me.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:41 schreef BlackSheep het volgende:
Stormtrooper > SS'er?Really? ......Really?
Ik vind het juist geen 13 in een dozijn comedy, daarom vind ik het hilarisch.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:12 schreef KirkLazarus het volgende:
Hoe kan het dat zoveel mensen dit werkelijk hilarisch vinden. Het is een 13 in 'n dozijn comedy... aardig, niet meer dan dat.
Juist niet, de verhaallijnen zijn over het algemeen veel slimmer dan in andere comedy's. Compleet met niet-chronologische verhaallijnen en spannende ontknopingen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:12 schreef KirkLazarus het volgende:
Hoe kan het dat zoveel mensen dit werkelijk hilarisch vinden. Het is een 13 in 'n dozijn comedy... aardig, niet meer dan dat.
Nee. Misschien moet je zelf eens wat minder naar haar kijken en de serie zelf volgen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:24 schreef KirkLazarus het volgende:
Of jullie zeggen dat maar en kijken in werkelijkheid alleen vanwege die half-Nederlandse chick
Dat is gewoon niet waar. Dat je het niet leuk vindt, onbegrijpelijk, maar hey, dat kan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:12 schreef KirkLazarus het volgende:
...quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:02 schreef 2Mini het volgende:
OMG Wie heeft alle 10 de ondertiteling namen van de truck als Ted niet de truck had genomen...
1. Busje Komt Zo
2. Vlam In De Pijp
Ze hadden 69 Chevy best onvertaald kunnen laten hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:38 schreef Fir3fly het volgende:
Nou ja, engelse woordgrapjes zijn nou eenmaal moeilijk te vertalen. Ik vind dieplader nog best goed.
Toffe username.quote:Op woensdag 18 februari 2009 @ 21:25 schreef BarneyStinson het volgende:
[afbeelding] (What up, FOK!?)
/
...zoals in die van vanavond. Sowieso een topaflevering, met de 'general idea' grappen en hoe die werden gebruikt om de situatie tussen Robin en Ted te illustreren, een duidelijk voorbeeld van hoe goed HIMYM soms geschreven is.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:06 schreef Breuls het volgende:
Slap bet!
Dat wordt nog zoo briljant in komende afleveringen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:51 schreef Thy... het volgende:
Het wordt legend... en ik hoop dat je niet Joods was ten tijde van de tweede wereldoorlog want het tweede deel van het woord is ...arisch
Nederlandse vertalingen![]()
Maargoed, hoe meer mensen deze serie kunnen zien hoe beter zullen we maar zeggen.
Hoe hebben ze die grappen vertaald?quote:Op maandag 16 maart 2009 18:59 schreef Breuls het volgende:
[..]
...zoals in die van vanavond. Sowieso een topaflevering, met de 'general idea' grappen en hoe die werden gebruikt om de situatie tussen Robin en Ted te illustreren, een duidelijk voorbeeld van hoe goed HIMYM soms geschreven is.
Geen idee. Misschien letterlijk. Ik probeer zoveel mogelijk over de ondertiteling heen te kijken, omdat ik er een hekel aan heb.quote:
Dat is ook de reden dat ik HIMYM:NL niet volg... áls er ondertiteling is, ben ik namelijk toch altijd geneigd om mee te lezen.quote:Op donderdag 2 april 2009 11:00 schreef Breuls het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien letterlijk. Ik probeer zoveel mogelijk over de ondertiteling heen te kijken, omdat ik er een hekel aan heb.
Geniale vertaling als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:51 schreef Thy... het volgende:
Het wordt legend... en ik hoop dat je niet Joods was ten tijde van de tweede wereldoorlog want het tweede deel van het woord is ...arisch
Nederlandse vertalingen![]()
Maargoed, hoe meer mensen deze serie kunnen zien hoe beter zullen we maar zeggen.
Thanks, helaas worden vertalers bij ondertitelbedrijven over het algemeen niet aangenomen op hun gevoel voor humor, dus de daadwerkelijke vertaling zal wel bagger zijnquote:Op donderdag 2 april 2009 11:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Geniale vertaling als je het mij vraagt.
Ze hebben de eerste 3 seizoenen uitgezonden. Zoals Breuls al zei zitten ze in de USA nog in seizoen 4 en heeft RTL5 hier nog geen rechten van.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom werd nu weer 1 van de eerste afleveringen uitgezonden? Is het seizoen afgelopen?
Daar gaat me enige verslaving waar ik echt voor ga zittenquote:Op donderdag 2 april 2009 19:52 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ze hebben de eerste 3 seizoenen uitgezonden. Zoals Breuls al zei zitten ze in de USA nog in seizoen 4 en heeft RTL5 hier nog geen rechten van.
Download de 19 aflevering uit seizoen 4 die al in de USA zijn uitgezondenquote:Op donderdag 2 april 2009 19:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Daar gaat me enige verslaving waar ik echt voor ga zitten
Andere series download of koop ik
Ja maar Heroes, 24, Lost staan in de wachtrijquote:Op donderdag 2 april 2009 19:55 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Download de 19 aflevering uit seizoen 4 die al in de USA zijn uitgezonden.
"We are international business men, going to an international business meeting"quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Man gisterenavond, PHILLY!
Beste aflevering ooit.
Heroes zou ik wegstrepen, definitie van baggerquote:Op donderdag 2 april 2009 20:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja maar Heroes, 24, Lost staan in de wachtrijDan zal ik HIMYM achter in de wachtrij zetten
Volgens mij voor het eerst dat series ook op gemist komen? Nice.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 02:32 schreef 2Mini het volgende:
For those who are intrested...
HIMYM is terug te zien sinds vandaag op RTL gemist. Helaas wel met ondertiteling waardoor je Robyn en Barney Simpson krijgt..
Zwaar relaxed dat ze nu ook gratis HIMYM uitzenden via RTL Gemistquote:Op dinsdag 5 mei 2009 02:32 schreef 2Mini het volgende:
HIMYM is terug te zien sinds vandaag op RTL gemist. Helaas wel met ondertiteling waardoor je Robyn en Barney Simpson krijgt..
Dat is wel kek!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 02:32 schreef 2Mini het volgende:
Jaquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
Zijn ze nou weer terug gegaan naar seizoen 2?
Ik zat ook al te kijken. Wat een onzin zegquote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
Zijn ze nou weer terug gegaan naar seizoen 2?
En dan vinden ze het gek dat mensen overschakelen op downloaden.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik zat ook al te kijken. Wat een onzin zeg
Eens.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:59 schreef ch0c0mel het volgende:
Ben nu seizoen 1 aan het downloaden![]()
Oh en even een statement;
Ted en Robin horen gewoon bij elkaar
Seizoen 5 begint in september en de makers wilden in principe tot 2012 doorgaan (dus in totaal 7 seizoenen).quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:17 schreef tinny het volgende:
echt 1 van de beste USA comedy's in tijden!!
Ben wel benieuwd waar ze nu in USA staan met deze serie? m.n ho elang het nog door gaat...
En Ted Mosebeyquote:Op dinsdag 5 mei 2009 02:32 schreef 2Mini het volgende:
De herhaling neem ik aan, want S4 is allang compleet onlinequote:Op woensdag 1 april 2009 18:38 schreef Breuls het volgende:
Ja, gisteren was de finale van seizoen 3. Seizoen 4 loopt nog op CBS,
Je zit nu in het NL-topic, hè. Toen (1 april) liep seizoen 4 nog (in Amerika).quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
De herhaling neem ik aan, want S4 is allang compleet online
Owwwwwwww, ik reageer op een oude postquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:08 schreef IQM het volgende:
[..]
Je zit nu in het NL-topic, hè. Toen (1 april) liep seizoen 4 nog (in Amerika).
Da's S04E17 "The Front Porch".quote:Comedyserie Ted is ontzet wanneer hij ontdekt dat Lily verantwoordelijk is voor het eindigen van enkele van zijn relaties. Marshall draagt graag een pyjama in bed, maar moet zich daarvoor verdedigen.
Ja.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:16 schreef tinny het volgende:
maar betekent dat dan vanavond S4E18?????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |