quote:
Op donderdag 1 januari 2009 10:00 schreef Webkim het volgende:Gelukkig nieuw jaar allemaal!
Ik heb vuurwerk gekeken met mijn zoon.

Helemaal soezelig, met knalrode slaapwangen in zijn slaapzak op mijn arm. Grote ogen van al dat raars in de lucht en volop zijn eerste woordje mompelend. "Boem. Bmmm! Bmmmboemm!"

Hoe toepasselijk op oudjaarsavond.
Hier hadden we kleuter en peuter eerder op de avond naar bed gedaan met de belofte kleuer toch écht, écht, écht wakker te maken.... Hij wilde zo graag vuurwerk zien en vroeg bij iedere knal die die 's middags en 's avonds hoorde of het al vuurwerktijd was.....
Die kon dus niet in zn bed blijven en zn broertje ook niet... Rond 22.00 zijn ze mee naar beneden gekomen, hebben heerlijk geplaystationned (Big little planet) en peuter is op de bank ( vrijwel meten) in slaap gevallen.... Elke keer als er vuurwerk werd afgestoken buiten liet kleuter alles waar ie mee bezig was voor wat het was en rende naar het raam.... Weer met de vraag of het al bijna vuurwerktijd was....Of dan misschien over een paar minuutjes.
Om 23.55 moest ie eik wel naar de wc... Maar wist van de spanning ( en het feit dat ie wist dat ie wel een béétje op moest schieten ) niet meer wat ie moest doen... Broek naar beneden...Ow ja.... en daar stond ie... Uhm plassen??? Ow ja, data ook nog....
Doorspoelen en licht uit doen kon écht niet meer en met grote ogen stond ie even later vor de tv... Met "de klok" mee af te tellen. Even later mocht ie. lekker warm ingepakt en met gehoorbeschermers met papa en de oudste twee naar buiten, vuurwerk afsteken.... Ik bleef met de twee kleinste ( die alle twee heerlijk lop de bank lagen te slapen) binnen... Kleinste monster is ook nog even wakker geworden en heeft heerlijk tegen mama aangeplakt naar al dat moois buiten gekeken.
Rond 2 uur ben ik naar bed gegaan en de rest volgde nie tveel later....
En nu zit al het grut op dochterlief na lekekr duf voor de tv
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...