Koers op woensdag 31 december 2008 @ 14:52:quote:Het Britse pond gaat de laatste maanden echt heel hard naar beneden. Even uit het blote hoofd denk ik dat we nu wel zo'n beetje zitten op de allerlaagste koersen die ik ooit in mijn leven mee heb gemaakt voor die munt.
De laatste dagen is het weer heel erg hard gegaan en ik zat me af te vragen of de huidige omstandigheden zullen gaan leiden tot pariteit (of minder) met de euro.
huidige koers is £ 1 = ¤ 1,1426
http://www.advancedmp3players.co.uk/quote:Op woensdag 31 december 2008 15:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke website heb je gebruikt dan?
Zowel amazon als play.com verzenden geen electronica naar NL.
"Unfortunately, we cannot delivery electronics, personal computers, gadgets, or mobile outside of the UK."
Dus ook geen ipod
Ik baal er enkel van, alles komt binnen in ponden en mijn uitgaven zijn helaas toch echt deels in euro's...quote:Op woensdag 31 december 2008 18:16 schreef SeLang het volgende:
Mooi, mijn huur is in iets meer dan een jaar 33% gezakt (in €).
Net als de meeste andere kosten.
Op de BBC doen ze juist allemaal dol-enthousiast over de gedaalde £.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:23 schreef Stereotomy het volgende:
Pariteit helaas niet gehaald.
Zou deze vrije val de Britten er juist doen aansporen de GBP zo snel mogelijk eruit te kicken en mee te doen aan de Euro, of maakt dat niet uit? En willen de Eurolanden GB er pas bij hebben als de vrije val ongeveer is stopgezet?
Strongbowquote:Op donderdag 1 januari 2009 15:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Op de BBC doen ze juist allemaal dol-enthousiast over de gedaalde £.
"Dat is goed voor de export"
Alleen, wat gaan ze dan exporteren vraag ik me af
Whiskyquote:Op donderdag 1 januari 2009 15:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Op de BBC doen ze juist allemaal dol-enthousiast over de gedaalde £.
"Dat is goed voor de export"
Alleen, wat gaan ze dan exporteren vraag ik me af
Ja die zijn op alle mogelijke manieren gepwnd.quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:02 schreef henkway het volgende:
Ook sneu voor de Engelse pensionado's in Spanje, die moeten droog brood eten bijna
Toch wel triest.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja die zijn op alle mogelijke manieren gepwnd.
- Pensioen is in £
- Hypotheek is in ¤
- Huizencrash in Spanje
- Moeilijker te herfinancieren hypotheek
- Enorm overschot aan onverkoopbare pensionado huisjes (meestal op plekken waar geen werk is e.d.)
Tja, zo is het leven...quote:
Ja, ik heb me altijd bijzonder geërgerd aan die programma's. Aan al dat soort programma's overigens, ook de Nederlandse varianten (TV makelaar e.v.a.).quote:Op vrijdag 2 januari 2009 02:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja, zo is het leven...
Weet je nog al die tv programma's met die Britten die hun huis verkochten en een plek onder de zon zochten in Spanje enzo?
Doordat we massaal in Engeland zijn gaan shoppen en producten van Amazon.uk bestellen stijgt de vraag naar ponden weerquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:05 schreef De_Hertog het volgende:
Lijkt toch weer een licht stijgende lijn in te zitten, van de week stond ie op 1.02 en nu op 1.05
Juist leuk... al die kieskeurige prutsers.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 05:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, ik heb me altijd bijzonder geërgerd aan die programma's. Aan al dat soort programma's overigens, ook de Nederlandse varianten (TV makelaar e.v.a.).
voor minder salaris begrijp ik??quote:Op zondag 4 januari 2009 11:07 schreef Zero2Nine het volgende:
Schokkend inderdaad, die winkelstraten. Las ook dat echt alles werd verkocht zelfs de kluisjes voor het personeel. Voor sommige vestigingen waren al wel kopers, en daar kon het personeel misschien over naar de nieuwe werkgever.
Door de alcohol voel je de kou minder...quote:Op zondag 4 januari 2009 12:19 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het perfect al die uitverkoop hierzo
Alleen zielig dat Engelse breezermeisjes kennelijk geen geld hebben voor fatsoenlijke kleren, want het vriest 4 graden maar ze lopen allemaal zonder jas in alleen een diep uitgesneden hemdje
Damn...quote:Op zondag 4 januari 2009 11:07 schreef Zero2Nine het volgende:
Schokkend inderdaad, die winkelstraten. Las ook dat echt alles werd verkocht zelfs de kluisjes voor het personeel. Voor sommige vestigingen waren al wel kopers, en daar kon het personeel misschien over naar de nieuwe werkgever.
Ik was ook in de UK vorige week en het lijkt er inderdaad op dat een jas niet meer te betalen is voor de jongeren. En die meisjes in een minirok met blote benen is gewoon triest.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:19 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het perfect al die uitverkoop hierzo
Alleen zielig dat Engelse breezermeisjes kennelijk geen geld hebben voor fatsoenlijke kleren, want het vriest 4 graden maar ze lopen allemaal zonder jas in alleen een diep uitgesneden hemdje
Ja slimme, die wordt in Nederland gemaakt.quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:08 schreef Stereotomy het volgende:
De HP Brown Sauce is nog immer even duur bij mijn lokale Turk.
Nee, alsof je die 7 euro gaat merken op je ticket prijs. 20 euro is het alleen geweest ex tax vanaf een of ander vliegveld waar je eerst voor 30 euro heen moet reizen.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:53 schreef Asgard het volgende:
Dus in principe kan je nu gewoon een middag Londen bezoeken en flink inkopen?
Hoeveel kost zo'n ticket naar Londen? 20 euro ofzo? O kut, je hebt zeker ook nog die vliegtaxen ed...
Ja en ook de schappen kun je overnemen. Ze proberen zoveel mogelijk van de £385m. schuld weg te werken door dit soort wanhopige acties. Niet dat het veel uit zal halen.quote:
bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7800839.stm (artikel van 27 december, al eens eerder gepost hier ergens).quote:...
Last week Woolworths' administrators Deloitte said there was still interest in parts of the business but added it had "not come close" to finding a buyer for the firm.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7807554.stmquote:The remaining 200 stores will now close on 6 January, also a day later than originally planned.
... Deloitte tried but failed to sell the business as a going concern.
dan had ie wel 400.000 euro neer moeten leggen en het (te dure) personeel waarschijnlijk over moeten nemenquote:Op zondag 4 januari 2009 21:39 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]Het verbaast me wel dat er nog geen steenrijke Arabier even de moeite heeft genomen die hele keten over te nemen, ze lijken echt helemaal failliet te gaan:
[..]
quote:Woolworths went into administration in November with debts of £385m.
Deloitte tried but failed to sell the business as a going concern.
It is now continuing negotiations to sell off individual stores.
+1 , en ik ken weinig UK sites..quote:Op maandag 5 januari 2009 12:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is dat ik niets nodig heb, maar anders
De UK is het nieuwe Thailand minus het weer en mooie vrouwenquote:Op maandag 5 januari 2009 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Net twee PS3 games besteld voor 15 GBP + 1 GBP verzenden per stuk. Zelfde spellen kosten hier 45 Euri per stuk
De meeste vrouwen kunnen dan wel weer door voor stoephoeren.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
De UK is het nieuwe Thailand minus het weer en mooie vrouwen
quote:Beroemde porseleinfabrikant Wedgwood bijna failliet
De wereldberoemde producent van porselein, kristal en glas, het Britse Wedgwood, staat op het randje van faillissement. Het bedrijf achter het ook in Nederland zeer populaire Wedgwoodservies, lijkt de financiële crisis en de verliezen van de afgelopen vijf jaar niet te overleven. De producent heeft voor een aantal bedrijfsonderdelen een faillissementsbescherming aangevraagd. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend.
Banen
Door de situatie komen krap tweeduizend Britse banen en vijfhonderd Ierse arbeidsplaatsen op de tocht te staan. Volgens een woordvoerder lopen vijfduizend banen op andere plekken in de wereld geen gevaar. De handel in het aandeel werd maandag stilgelegd op de beurs in Dublin.
Overname
Naast een sterke afname in de verkoop heeft Wedgwood ook veel last ondervonden van de zwakke dollar en de grote concurrentie vanuit het Verre Oosten. Het bedrijf voerde al eerder gesprekken over een overname met een Amerikaanse investeringsmaatschappij, maar deze liepen op niets uit. Wel werden er eerder maatregelen genomen om de kosten in te perken. Wedgwood verplaatste een paar jaar geleden een groot deel van de productie in Ierland en Groot-Brittannië naar lagelonenlanden. Ook werden veel banen geschrapt.
Queens Ware
Wedgwood werd in 1759 opgericht door pottenbakker Josiah Wedgwood. Met hulp van familie en vrienden zamelde hij geld in om een eigen bedrijfje te beginnen. De producten, waaronder de bekende beige 'Queens Ware' sloegen meteen aan in de betere kringen in binnen- en buitenland. In 1986 fuseerde Wedgwood met het Ierse Waterford. Beiden staan bekend om de hoogwaardige kwaliteit van hun producten.
Nog altijd beter dan de 1,50 die het geweest is.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En ondertussen zit de pond op bijna 1,07
Ach... iets kopen wat je niet nodig hebt is ALTIJD te duur. Dat vergeten de meesten.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is dat ik niets nodig heb, maar anders
Drag it all downquote:Op maandag 5 januari 2009 18:26 schreef SeLang het volgende:
Het is de schuld van de Duitsers dat de euro nu instort
Duitsland gaat mogelijk belastingen verlagen
£ = 1,08
quote:Op maandag 5 januari 2009 18:26 schreef SeLang het volgende:
Het is de schuld van de Duitsers dat de euro nu instort
Duitsland gaat mogelijk belastingen verlagen
£ = 1,08
Toffe jongens, als het aan mij ligt. Op 1.15 koop ik weer euro's bij....quote:
Maar, als je zo gaat redeneren kun je je geld eeuwig bij je houdenquote:Op maandag 5 januari 2009 18:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ach... iets kopen wat je niet nodig hebt is ALTIJD te duur. Dat vergeten de meesten.
Ze boeken nu reisjes naar Londen omdat het zo goedkoop is maar ze realiseren zich niet dat ze anders niet gegaan zouden zijn en al het geld nog gewoon in de zak hadden gehad.
WooT WooT go Pond!quote:
Ik wil niet weten waar de euro nu zou staan zonder de Duitsers maar nog steeds met de Italianenquote:
1 pond is 100 euroquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik wil niet weten waar de euro nu zou staan zonder de Duitsers maar nog steeds met de Italianen
quote:Dollar stijgt op geloof in herstel economie VS
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--De dollar staat dinsdag fors hoger ten opzichte van de euro, die steeds verder wegzakt. De Amerikaanse munt lijkt te profiteren van short-covering, op de hoop dat de Amerikaanse economie als eerste uit het recessiedal zal klimmen.
De euro noteert dinsdag rond 15.45 uur 1,7% lager op $1,3394, na een dieptepunt op $1,3312.
De Europese eenheidsmunt staat onder druk van ongerustheid over de vooruitzichten voor de eurozone en speculatie dat de Europese Centrale Bank (ECB) de rente toch zal verlagen.
Sinds het begin van het nieuwe jaar is er veel steun voor de dollar, nadat de aantredende Amerikaanse president Barack Obama zijn plannen voor een fiscaal stimuleringspakket ontvouwde en de centrale bankiers van de Federal Reserve verdere monetaire versoepeling hebben beloofd, hoewel de rente al praktisch is verlaagd tot nul.
Volgens valuta-analisten van Commerzbank in Frankfurt wordt de dollar ook geholpen doordat beleggers shortposities afdekken die ze eind vorig jaar hebben ingenomen. "Die worden nu waarschijnlijk steeds meer teruggebracht aan het begin van het nieuwe jaar", aldus de analisten.
Macro-economische cijfers later deze week zullen waarschijnlijk aanhoudende malaise in de Amerikaanse economie tonen. Van de werkgelegenheidscijfers van vrijdag wordt opnieuw een sterke daling verwacht. Dit verhindert beleggers echter niet de positie in te nemen dat de Amerikaanse economie meer kans op herstel biedt dat andere grote economieen. De vergelijking werkt ten nadele van de euro. Tot voor kort profiteerde de Europese munt van de harde opstelling van de ECB, die terughoudend was in het verder verlagen van de rente, zoals de Amerikaanse en andere centrale banken deden.
Nu economische cijfers blijven wijzen op een sterker dan verwachte krimp van de economie van de eurozone, beginnen ECB-bestuurders hun toon te verzachten. Dat is een aanwijzing dat de rente bij de ECB-vergadering volgende week toch verder zal worden verlaagd. Ook in de grootste economie van Europa, Duitsland, wordt door de regering rekening gehouden met neerwaarts risico. De Duitse regering werkt aan een fiscaal stimuleringsplan voor van euro 50 mrd, twee keer zo veel als een week geleden nog werd verwacht.
Dit zet de euro onder druk, die in de eerste dagen van het nieuwe jaar al 5 cent heeft verloren op de dollar.
quote:De Britse detailhandelaar Marks & Spencer gaat woensdag naar verwachting het ontslag aankondigen van meer dan duizend werknemers onder druk van een sterk afzwakkende verkoop. Dat meldde de Britse krant The Times dinsdag.
Bijna duizend banen zouden verloren gaan bij het winkelpersoneel en enkele honderden arbeidsplaatsen op het hoofdkantoor en bij andere afdelingen. Het bedrijf, dat producten uiteenlopend van voedsel tot kleding verkoopt, telt in totaal ongeveer 70.000 werknemers. Marks & Spencer wilde niet reageren op het bericht.
Marks & Spencer komt woensdag met een tussentijds handelsbericht over de kerstverkopen. Die zouden sterk zijn afgenomen wegens de economische malaise in Groot-Brittannië. Eerder vroeg de befaamde Britse warenhuisketen Woolworths uitstel van betaling aan, net als de keten van kinderkledingwinkels Adams.
zou dit ook effect hebben op haar nederlandse vestigingen als de moedermaatschappij ten gronde gaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)banen___.html?p=26,2
[..]
Ligt eraan hoe het organisatorisch geregeld is. Zou kunnen dat buitenlandse vestigingen redelijk los staan van de moeder, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn....quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:09 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
zou dit ook effect hebben op haar nederlandse vestigingen als de moedermaatschappij ten gronde gaat.
Ze hebben geen Nederlandse vestigingen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:09 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
zou dit ook effect hebben op haar nederlandse vestigingen als de moedermaatschappij ten gronde gaat.
Retourtje kost ong 130 tot 170 euro afhankelijk van welk vliegveld je pakt.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:53 schreef Asgard het volgende:
Dus in principe kan je nu gewoon een middag Londen bezoeken en flink inkopen?
Hoeveel kost zo'n ticket naar Londen? 20 euro ofzo? O kut, je hebt zeker ook nog die vliegtaxen ed...
Met KLM ja..quote:Op woensdag 7 januari 2009 01:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Retourtje kost ong 130 tot 170 euro afhankelijk van welk vliegveld je pakt.
Ik kom overigens om het weekend in Londen tegenwoordig en ik moet zeggen dat ik deze koersen wel erg fijn vind. Ik kan gewoon letterlijk 25% meer geld uitgeven daar dan 4 maanden geleden.
Dacht dat M&S mode het was maar, las net op de site dat het inderdaad niet zo isquote:Op woensdag 7 januari 2009 01:33 schreef Orlistat het volgende:
[..]
Ze hebben geen Nederlandse vestigingen.
1.10393
Nee ik vlieg eigenlijk nooit KLM.quote:
Met Ryaniar kost je dat 115 euro, als je alleen handbagage meeneemt. Moet je wel gaan liften naar de stad, ben ik bangquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee ik vlieg eigenlijk nooit KLM.
BMI, (Easyjet niet meer) en VLM
Als jij een Vrijdagavond, Zondagavond retourtje voor me kan vinden voor Londen onder de ¤130 (incl. verdere reiskosten) dan zou ik heel erg onder de indruk zijn.
¤99 per Eurostar-treinquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:10 schreef SpecialK het volgende:
Als jij een Vrijdagavond, Zondagavond retourtje voor me kan vinden voor Londen onder de ¤130 (incl. verdere reiskosten) dan zou ik heel erg onder de indruk zijn.
Ik zit er nu ook sterk aan te denken. Maar net nu begint de koers weer op te lopen. Dus jongens... stoppen met retourtjes boeken en al die Engelse goederen importeren daar stijgt de pond door! ff wachten totdat ik in Londen ben geweestquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:14 schreef Lemans24 het volgende:
En doordeweek kun je natuurlijk nog steeds voor een tientje retour vliegen. Ook maar eens doen binnenkort, ben nog nooit in Londen geweest...
huh??quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:14 schreef Lemans24 het volgende:
En doordeweek kun je natuurlijk nog steeds voor een tientje retour vliegen. Ook maar eens doen binnenkort, ben nog nooit in Londen geweest...
Ryanair,quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:10 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
huh??
ik zoek al ik wee tniet hoelang naar die klotedeals
Als je ze daar uit de muur trekt wordt je het minste genaaid met de koers.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:43 schreef janus84 het volgende:
Ik heb geboekt voor eind februari, wat denken jullie; ponden halen of daar uit de muur trekken?
Duidelijk, waar zou ik in Nederland het goedkoopst ponden kunnen krijgen, qua vergoeding?quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:30 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Als je ze daar uit de muur trekt wordt je het minste genaaid met de koers.
Maar als je denkt dat de Pond sterk weer gaat stijgen ten opzichte van de Euro kun je nu ook alvast speculeren.
danku ik ga zeker even kijkenquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ryanair,
Eindhoven-London (STN)
Tarieven zijn inclusief belasting, kosten en toeslagen
Boekingsperiode: 05.01.09 - 12.01.09
Reisperiode: 19.01.09 - 12.03.09
Reisdagen: Mon - Thurs & after 1200pm Sat (subject to availability)
Reserveren: 14
Periodieke onderbreking: 12.02.09 - 23.02.09 to/from Ireland/UK
Notes on this fare: All Holidays, School Breaks and Major Sporting Events are excluded from this offer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |