abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2009 @ 17:06:48 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64652023
quote:
Brown: voorlopig geen nieuwe geldinjectie banken

4 januari 2009, 14:38 | ANP
LONDEN (ANP) - De Britse premier Gordon Brown sluit op korte termijn een tweede geldinjectie voor de noodlijdende banksector uit. Dat zegt hij in de Britse krant The Observer van zondag.

Hoewel de Britse regering wil stimuleren dat banken weer geld gaan uitlenen, is het verstrekken van geld aan de financiële sector volgens Brown ,,niet het eerste punt op welke agenda dan ook''. In oktober verstrekte de Britse regering 37 miljard pond sterling (38 miljard euro) aan de banken Royal Bank of Scotland (RBS), HBOS en Lloyds TSB.

Zaterdag meldden de Britse omroep BBC en de krant The Times op basis van bronnen binnen de regering dat er een nieuwe geldinjectie voor banken aan zit te komen.

Nieuwe bank

Een van de opties zou volgens de media zijn om een nieuwe bank te creëeren, waar ,,besmette activa'' gestald zouden kunnen worden of kunnen worden ingewisseld voor staatsobligaties. Voor deze besmette activa, die meestal gerelateerd zijn aan de hypotheekcrisis in de Verenigde Staten, is het moeilijk om hun waarde te bepalen, omdat er nauwelijks meer in wordt gehandeld.

Brown zegt in het gesprek met The Observer dat het creëren van banen de hoogste prioriteit heeft. Eerder werd bekend dat Brown zeker 100.000 banen wil scheppen. De overheid trekt hier zo'n 10 miljard pond sterling voor uit. Hiervoor put de regering deels uit de eigen reserves.
Gelukkig, niet nog meer belastinggeld door de plee.
Al is er helaas een nieuwe plee in de maak.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_64652236
Ik las 't ja, er zitten zoveel mitsen en maren aan dit bericht. "Korte termijn" kan over 3 weken alweer voorbij zijn, het is "niet het eerste punt op de agende", hoeveelste wel? en als de situatie de komende weken opeen verslechterd?. Die laatste optie is helemaal van de zotte, dat gaat 't allermeeste geld kosten van alles alleen kunnen we de waarde pas tzt bepalen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 4 januari 2009 @ 17:14:13 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64652322
Ik denk dat ze stiekum toch een beetje zijn geschrokken van de ineenstorting van de £.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_64653290
Een put graven om een andere te delven.
pi_64680019
Ach zal nog wel een nieuwe geld injectie komen 2e helft van het jaar.
De bonussen moeten ook dan weer betaald worden.
pi_64681968
10 miljard om 100.000 banen te creeëren, dat is 100.000 euro per man

Wat moet je daar nu van denken. Gaan ze die mensen dan allemaal in overheidsdienst nemen voor overbodige jobs? Of gaan ze ze verkopen aan de bedrijven in de solden. Zoals huur nu 1 werknemer in en wij betalen 3 jaar lang zijn loon, verplichting is hem 5 jaar te houden.
pi_64682762
Ik hou ook op de korte termijn mijn hand op de knip; morgen ga ik weer boodschappen doen.
  maandag 5 januari 2009 @ 13:30:01 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64683786
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:14 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat ze stiekum toch een beetje zijn geschrokken van de ineenstorting van de £.
Dat zal het wel zijn. En een grote bank om laten vallen durven ze echtn iet.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')