abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64681261
Zelfs eeuwenoude bedrijven zijn niet veilig:
quote:
Scheuren in producent van kristal en porselein
De Brits-Ierse servies- en kristalfabrikant Waterford Wedgwood heeft uitstel van betaling aangevraagd. Wedgwood kan niet langer aan zijn financiële verplichtingen voldoen, maakte het bedrijf vandaag bekend. De handel in het aandeel van Wedgwood werd vandaag stilgelegd op de beurs in Dublin.

Het 250 jaar oude bedrijf maakte al een paar jaar verlies doordat er in de belangrijkste afzetmarkten, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië, minder servies en kristal werd verkocht. Nu kwam daar ook nog eens de kredietcrisis overheen.

Banen op de tocht
Door de aanvraag van het bedrijf om faillissementsbescherming komen 1900 Britse banen en 1500 arbeidsplaatsen in Ierland op de tocht te staan. Volgens een woordvoerder lopen de 5000 banen in de rest van de wereld geen gevaar.

De curatoren gaan nu zoeken naar een nieuwe investeerder. Als dat niet lukt, dan gaan ze bekijken of Waterford Wedgwood geheel of in delen kan worden verkocht.

Eerder werd ook al gezocht naar een koper voor de serviesproducent. Een Amerikaanse investeringsmaatschappij toonde interesse, maar de onderhandelingen liepen op niets uit.

Kosten
Om de kosten te drukken verplaatste Wedgwood enkele jaren geleden een groot deel van de productie in Ierland en Groot-Brittannië naar lagelonenlanden.

Wedgwood ontstond in 1986 door een fusie van het Ierse Waterford Crystal en het Engelse Wedgwood. Het bedrijf is ook bekend als de fabrikant van serviesgoed Royal Doulton.
Bron: http://www.nos.nl/nosjour(...)050109_wedgwood.html
  maandag 5 januari 2009 @ 12:20:48 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64681348
Dat zal mijn moeder niet waarderen, ik geloof dat ze bijna de theekopjesset compleet heeft
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 5 januari 2009 @ 12:21:13 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64681367
'uitstal'?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64681477
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:20 schreef eleusis het volgende:
Dat zal mijn moeder niet waarderen, ik geloof dat ze bijna de theekopjesset compleet heeft
Koopt ze straks voor een prikkie, in de uitverkoop van de fabriek.
  maandag 5 januari 2009 @ 12:31:05 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64681740
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:23 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Koopt ze straks voor een prikkie, in de uitverkoop van de fabriek.
Maar juist dat is rampzalig voor de balanswaarde van haar portfolio.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64682173
Surceance van betaling is meestal het laatste middel voor faillisement.
pi_64685663
jammer, mwhoa wel oke nieuws voor porcelijene fles huh, wedgewood kapot >> delfs blauw meer omzet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')