abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72055261
Als ik zou moeten kiezen tussen 10000 eigen geld te steken in een badkamer of het geld gebruiken om grondstoffen te kopen die je met winst kan doorverkopen dan wist ik het wel.

Van een badkamer weet je niet of je het geld ooit nog terugziet, maar met een handel kan je direct winst maken. Maar ja, het ging hier over biedprijzen van een woning.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:05:37 #182
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72056161
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:41 schreef Pfft het volgende:
Als ik zou moeten kiezen tussen 10000 eigen geld te steken in een badkamer of het geld gebruiken om grondstoffen te kopen die je met winst kan doorverkopen dan wist ik het wel.

Van een badkamer weet je niet of je het geld ooit nog terugziet, maar met een handel kan je direct winst maken.
Dat zeg je heel goed. Je weet ook niet of je met handel winst kunt maken.
Plus dat het wel een verschil maakt of je praat over privé (lees: spaargeld) of zakelijk (lees: ondernemingsvermogen) geld.
quote:
Maar ja, het ging hier over biedprijzen van een woning.
In het licht daarvan, snapte ik je opmerking ook niet.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72067090
Ik lees hier regelmatig dat degene die het wil kopen weet dat er veel bezichtigingen zijn geweest in een huis en of er regelmatig op geboden is. Van wie kan je deze informatie krijgen? En hoe betrouwbaar is dit?
Van de verkopende makelaar/eigenaar kan ik me voorstellen dat ze bluffen om het huis "interessanter" te maken en druk uit te oefenen.

Ik ben nu aan het kijken naar woningen in een wijk waar er meerdere soortgelijke woningen (stuk of 6) te koop staan in 1 straat. Sommige staan al ruim een jaar te koop.
pi_72083017
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:41 schreef Pfft het volgende:
Kun je met die handel ook douchen?

eigenlijk tvp
  FOK!fotograaf vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:11:57 #185
13368 NiGeLaToR
pi_72083480
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:31 schreef ManAtWork het volgende:
... en soms is het gewoon onwetendheid.
Fijne makelaar heb je dan
pi_72087347
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:49 schreef tijn80 het volgende:
Ik lees hier regelmatig dat degene die het wil kopen weet dat er veel bezichtigingen zijn geweest in een huis en of er regelmatig op geboden is. Van wie kan je deze informatie krijgen? En hoe betrouwbaar is dit?
Van de verkopende makelaar/eigenaar kan ik me voorstellen dat ze bluffen om het huis "interessanter" te maken en druk uit te oefenen.

Ik ben nu aan het kijken naar woningen in een wijk waar er meerdere soortgelijke woningen (stuk of 6) te koop staan in 1 straat. Sommige staan al ruim een jaar te koop.
Al die 'info' van de verkopende makelaar is gebakken lucht. Ze vertegenwoordigen de verkopers dus waarom zouden ze jou helpen om 'het huis van je dromen' af te kraken? Ze verdienen tenslotte comissie op elke cent dat jij als potentiele koper betaalt! Toen wij ons huis kochten zei de makelaar dat de bewoners groter zijn gaan wonen ivm gezinsuitbreiding. Toen we bij de notaris zaten bleken deze mensen ruim 50 jaar te zijn. Een maand later ontvingen we nog steeds post van deze gasten en dachten we 'laten we eens gek doen en langs brengen aangezien ze toch niet zo ver vandaan wonen'. Bleek dat hun nieuwe huisje niet groter was en het vermoeden is dat ze gescheiden zijn....

De enige betrouwbare info is het kadaster te raadplegen om vervolgens tot - een voor jou redelijke prijs- aanschaf over te gaan.
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:18:25 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72087432
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:26 schreef tre het volgende:

[..]

249 vraagprijs en dan 210 bieden? Als je iemand toch per se wil beledigen, bel dan meteen ook even aan en roep dat z'n zus een hoer is.
2 ton bieden, het is een kopersmarkt. De mensen van wie je het huis wilt kopen moeten niet je vrienden worden., maar wel bukken. Hoe dieper in de poep ze zitten, hoe harder je over de prijs moet onderhandelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:19:31 #188
45206 Pietverdriet
pi_72087449
Oh, en makelaars hebben geen belang bij een lage prijs, dat drukt de markt, en makelaars hebben belang bij stijgende huizenprijzen, niet bij dalende
pi_72087481
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

2 ton bieden, het is een kopersmarkt. De mensen van wie je het huis wilt kopen moeten niet je vrienden worden., maar wel bukken. Hoe dieper in de poep ze zitten, hoe harder je over de prijs moet onderhandelen.
Juist, de een zijn brood is de ander zijn dood... Dus de echte tip aan iedereen: Zorg dat je in deze tijd niet de verkopende partij bent !
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:27:25 #190
45206 Pietverdriet
pi_72087524
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 10:22 schreef JO3Y het volgende:

[..]

Juist, de een zijn brood is de ander zijn dood... Dus de echte tip aan iedereen: Zorg dat je in deze tijd niet de verkopende partij bent !
Bedenk maar, iedere 2000 euro die je omlaag onderhandeld is een leuke vakantie.
Mensen zijn maar al te vaak slimmer op een tientje dan op tienduizend. Vooral tijdens het kopen van een huis.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:31:20 #191
45206 Pietverdriet
pi_72087562
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:31 schreef davidvp01 het volgende:
2 maanden terug op een huis geboden.
Kwam van 289k
Half jaar op 279k gestaan
nu maand of 4 op 265k

Ze hebben in een jaar tijd geen bod gehad op het huis.
Mijn eerste bod: 220k, Gingen ze niet op in (wel verwacht)
Take it or leave it bod gedaan van 230k
Kwam tegenbod van 245k
Ben ik niet op in gegaan.
Maandje later teruggebeld, of we maar eens om de tafel moeten gaan zitten.
Geen reactie, maar paar dagen later een mailtje dat ze enkele duizenden euro's speling hebben...
Teruggemaild of dat betekend dat we op een 50/50 moeten komen.

Nee, dat was te veel eraf....
Wie snapt dit?
Je huis dik een jaar te koop hebben staan, zelf al een jaar verhuisd zijn, geen verdere biedingen gehad, en dan laten klappen op 7500,-

Sukkels...
Jij bent de sukkel dat je weer contact met ze hebt opgenomen. Je had na het bod van 220.000 moeten zeggen bel me maar als je het wilt accepteren, en iedere maand die ze wachten het bod met een paar duizend verlagen.
pi_72087564
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bedenk maar, iedere 2000 euro die je omlaag onderhandeld is een leuke vakantie.
Mensen zijn maar al te vaak slimmer op een tientje dan op tienduizend. Vooral tijdens het kopen van een huis.
ik weet niet of je die besparing direct kunt relateren aan je vakantie... Dat zou dus betekenen dat als je er 10.000 euro vanaf krijg dat je meteen 5x op vakantie kunt gaan. Ik ken niemand in mijn omgeving die dat kon veroorloven (en ik praat dan over gezinnen boven modaal) Werkte het maar zo eenvoudig
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:33:59 #193
45206 Pietverdriet
pi_72087596
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 10:31 schreef JO3Y het volgende:

[..]

ik weet niet of je die besparing direct in mindering kunt brengen op je vakantie... Dat zou dus betekenen dat als je er 10.000 euro vanaf krijg dat je meteen 5x op vakantie kunt gaan. Ik ken niemand in mijn omgeving die dat kon veroorloven (en ik praat dan over gezinnen boven modaal) Werkte het maar zo eenvoudig
Het is een denkvoorbeeld, mensen geven maar al te snel 10.000 meer voor een huis, maar bedenken zich eigenlijk niet hoeveel geld dat is. als je het even omrekend naar tastbare zaken is het duidelijker.
pi_72088512
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 10:22 schreef JO3Y het volgende:

[..]

mwoa ligt eraan, wij hebben het toch goed gedaan als verkopende partij...kopers deden een bod 2000 euro onder de vraagprijs terwijl de vraagprijs redelijk hoog ingezet was (10.000 meer als wat ik er 3 jr geleden voor had betaald)
Heb het direct geaccepteerd
pi_72088607
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

mwoa ligt eraan, wij hebben het toch goed gedaan als verkopende partij...kopers deden een bod 2000 euro onder de vraagprijs terwijl de vraagprijs redelijk hoog ingezet was (10.000 meer als wat ik er 3 jr geleden voor had betaald)
Heb het direct geaccepteerd
Slim dat je direct geaccepteerd hebt. Let wel: onderhandelingsruimte zit hem in het accepteren van beide partijen. Als de verkoper niet hebzuchtig is en de koper niet de economische crisis telkens als argument gebruikt dan kun je best snel tot een mooie prijs komen. Maar helaas - en zie ook mijn ondertitel - we leven allemaal onder dezelfde hemel, maar hebben niet dezelfde horizon...
pi_72088734
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is een denkvoorbeeld, mensen geven maar al te snel 10.000 meer voor een huis, maar bedenken zich eigenlijk niet hoeveel geld dat is. als je het even omrekend naar tastbare zaken is het duidelijker.
Alleen jammer dat die vergelijking toch niet helemaal opgaat. Die 10.000 meer is in de praktijk 'n paar tientjes rente per maand, dat wordt al 'n stuk minder tastbaar.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:52:45 #197
45206 Pietverdriet
pi_72088903
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:42 schreef anboni het volgende:

[..]

Alleen jammer dat die vergelijking toch niet helemaal opgaat. Die 10.000 meer is in de praktijk 'n paar tientjes rente per maand, dat wordt al 'n stuk minder tastbaar.
10000 euro, das zeg 550 euro rente in het jaar, na je belastingvoordeel zeg 300 euro per jaar. over een looptijd van 30 jaar is dat 9000 euro. Dat is echt geld.. En het is een bleeder, net als een tv op afbetaling voor een paar tientjes, tientje hier, tientje daar, daar komt veel samen als je het niet doorhebt.

lees ook
Hoe lager het inkomen, hoe groter de plasma-tv

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietverdriet op 22-08-2009 12:05:40 ]
pi_72091210
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

10000 euro, das zeg 550 euro rente in het jaar, na je belastingvoordeel zeg 300 euro per jaar. over een looptijd van 30 jaar is dat 9000 euro. Dat is echt geld.. En het is een bleeder, net als een tv op afbetaling voor een paar tientjes, tientje hier, tientje daar, daar komt veel samen als je het niet doorhebt.
Mwoah, ik vind die paar tientjes per maand meer voor 'n huis toch iets anders dan die paar tientjes voor 'n tv of laptop op afbetaling. (die tv op afbetaling zou ik niet eens overwegen, die paar tientjes per maand wel als het huis me het waard lijkt)
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:04:20 #199
45206 Pietverdriet
pi_72091259
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:01 schreef anboni het volgende:

[..]

Mwoah, ik vind die paar tientjes per maand meer voor 'n huis toch iets anders dan die paar tientjes voor 'n tv of laptop op afbetaling. (die tv op afbetaling zou ik niet eens overwegen, die paar tientjes per maand wel als het huis me het waard lijkt)
Leg uit waarom een paar tientjes in de maand door op een huis te onderhandelen wat anders zijn dan een paar tientjes op een TV?
pi_72091661
TV daalt in waarde, een huis als het goed is niet.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:30:21 #201
45206 Pietverdriet
pi_72092720
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:27 schreef Pfft het volgende:
TV daalt in waarde, een huis als het goed is niet.
Dus liever niet hard onderhandelen en meer betalen dan nodig?
3 tientjes in de maand met een looptijd van 30 jaar is bijna 11.000 euro wat je er meer aan betaald
als je die 3 tientjes in de maand op een spaarrekening zou zetten tegen 4% heb je een dikke 20.000 euro.

Een verschil van meer dan 30.000 Euro,

Paar tientjes in de maand....
pi_72092907
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus liever niet hard onderhandelen en meer betalen dan nodig?
Ik zeg dan ook nergens dat je niet moet onderhandelen, maar als het huis het waard is zou ik het zeker niet op die 10k stuk laten lopen...
quote:
3 tientjes in de maand met een looptijd van 30 jaar is bijna 11.000 euro wat je er meer aan betaald
als je die 3 tientjes in de maand op een spaarrekening zou zetten tegen 4% heb je een dikke 20.000 euro.

Een verschil van meer dan 30.000 Euro,

Paar tientjes in de maand....
Tja, als je vervolgens de inflatie er ook netjes in gaat verwerken, wordt het verschil al snel weer een heel stuk kleiner natuurlijk.
pi_72092933
Weinig mensen blijven 30 jaar in hetzelfde huis wonen. Ik heb zojuist een appartement in Amsterdam gekocht en ben van plan om maximaal 5 jaar te blijven. Zodra de prijzen hier stijgen ben ik weer weg. Dus een nieuwe ronde, nieuwe kansen.
pi_72099064
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:44 schreef Pfft het volgende:
Weinig mensen blijven 30 jaar in hetzelfde huis wonen. Ik heb zojuist een appartement in Amsterdam gekocht en ben van plan om maximaal 5 jaar te blijven. Zodra de prijzen hier stijgen ben ik weer weg. Dus een nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Ja, en als je telkens om de 5jr verhuisd omdat je dénkt winst te maken dan mag je ook rekening mee houden dat je volgende huis maar 25jr aftrekbaar is , en het volgende 20jr enz
pi_72099341
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:14 schreef JO3Y het volgende:

[..]

Ja, en als je telkens om de 5jr verhuisd omdat je dénkt winst te maken dan mag je ook rekening mee houden dat je volgende huis maar 25jr aftrekbaar is , en het volgende 20jr enz
Dat is wat kort door de bocht. Het heeft zowieso niets te maken met het huis, het gaat over het hypotheekbedrag. Als je nu een hypotheek neemt voor 100k, dan heb je daar tot 2039 HRA over. Als je in 2014 een nieuwe hypotheek neemt van 150k, dan heb je over die nieuwe 50k gewoon tot 2044 HRA. Tenminste, als je zo naief bent om te denken dat de HRA dan nog bestaat. Ik verwacht dat de HRA zoals we die nu kennen in 2020 niet meer bestaat, dus is het niet echt boeiend om daar rekening mee te houden.
pi_72100309
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:14 schreef JO3Y het volgende:

[..]

dat klopt niet. Je kan je hypotheek meenemen naar het nieuwe huis, maar dat doet haast niemand. Gewoon bij verkoop alles aflossen en bij het nieuwe huis een nieuwe hypotheek aangaan. De huizenprijzen stijgen zeker over 5 jaar. Tegen die tijd is het huis al zeker 10% gestegen in prijs en dan heb je al winst gemaakt.
  zondag 23 augustus 2009 @ 13:15:22 #207
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72100677
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 13:01 schreef Pfft het volgende:

[..]

dat klopt niet.
Het klopt gedeeltelijk. Zie de post ban anboni.
quote:
Je kan je hypotheek meenemen naar het nieuwe huis, maar dat doet haast niemand. Gewoon bij verkoop alles aflossen en bij het nieuwe huis een nieuwe hypotheek aangaan. De huizenprijzen stijgen zeker over 5 jaar.
Jij hebt een werkende glazen bol?
quote:
Tegen die tijd is het huis al zeker 10% gestegen in prijs en dan heb je al winst gemaakt.
Dan snap ik niet dat jij eigen geld niet in een huis investeert.

[ Bericht 8% gewijzigd door ManAtWork op 23-08-2009 13:38:09 ]
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72101110
Edit.
pi_72261842
Kan er iemand wat uitleg geven?

Ik en mijn vrouw hebben een koophuis. Rond de 2ton.
Nu willen we waarschijnlijk een huis kopen welke getaxeerd is op 425.000¤. De huidige eigenaren hebben zware financiële problemen. Zoals het er nu uitziet kunnen we kopen voor 340.00¤.
Alleen moet mijn eigen huis nog verkopen. Moeilijke tijden nu. Maar willen het andere huis ook niet laten lopen.
Welke opties hebben wij nu?
pi_72262249
De gok wagen en mogelijk met dubbele lasten zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')