Alle nederzettingen in Gaza zijn opgedoekt. Als dank gooien de Palestijnen meer raketten op Israël dan voor de ontruiming.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:19 schreef morg78 het volgende:
[..]
Alle nederzettingen opdoeken zou nog beter zijn. En om de machtsbasis van Hamas en aanverwanten weg te nemen zou Israël zich echt constructief kunnen inzetten voor het gewone Palestijne volk (verbetering wegen, huizenbouw voor Palestijnen, enz). Vergt wel een hoop wederzijds vertrouwen natuurlijk.
HAHAHAHHAHA!quote:Op woensdag 31 december 2008 15:37 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Alle nederzettingen in Gaza zijn opgedoekt. Als dank gooien de Palestijnen meer raketten op Israël dan voor de ontruiming.
Fatah had aan Israel gevraagd om HAMAS te bombarderenquote:Op woensdag 31 december 2008 15:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heb je uit de lucht gegrepen, want daar zijn geen aanwijzingen voor.
De beste verdeling lijkt mij:quote:Op woensdag 31 december 2008 15:10 schreef HarryP het volgende:
[..]
Die kolonisten zijn ook een groot deel van het probleem.
Het beste is om Israel NU de genzen te laten bepalen (doen ze al met die muur) en vervolgens een aantal nederzettingen opdoeken en dan de situatie een aantal jaar (10+) laten stabiliseren.
Vervolgens kan er weer gepraat worden over vrede en toenadering.
Maar dan moeten er natuurlijk geen raketten vallen.
Niet een deel, maar het probleem samen met het hele zionistische ideaal waar Israel op gebouwt is. Er had al veel eerder door de Internationale gemeenschap ingegrepen moeten worden om Israel eraan te houden het bij zijn eigen grenzen te houden. Het is te gek voor woorden dat de Israelische regering het over vrede heeft terwijl het nog steeds goedkeuring geeft voor de bouw van nieuwe nederzettingen. Maar wel schijnheilig klagen dat je niet kan onderhandelen met iemand die je wilt vernietigen, terwijl je zelf tijdens onderhandelingen doorgaat met het stelen van land.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:10 schreef HarryP het volgende:
[..]
Die kolonisten zijn ook een groot deel van het probleem.
Israel laat zich niet NU de grenzen bepalen maar pas over tientallen jaren. Dan staat de muur er al een tijd, zijn de kolonisten al verder gesettled en zijn de nieuwe "feiten op de grond" (zo gaf Bush het al letterlijk aan) een reden om nieuwe lijnen te trekken en het te ontdoen van de eerder internationaal erkende grenzen. Dat Bush al aangaf dat er "nieuwe realiteiten" zijn laat al zien hoe erg het is. Waarom zou Israel ook eigenlijk stoppen en nu grenzen stellen, over 30 jaar zijn er "nieuwe feiten" en zijn de Palestijnen de badguys als zij niet instemmen om "eindelijk tot vrede te komen", nadat hun alweer verdere grond is ontnomen. Daarnaast wordt grond die nu nog gestolen wordt een goed machtsmiddel in de onderhandelingen met de Palestijnen om aan hun kant concessies af te dwingen (zoals recht op terugkeer van vluchtelingen, wat Israel nooit toestaat). Zo is het bij Egypte gegaan en ook bij Syrie nu en de Golan: Israel wilt hen dwingen af te zien van hun eis recht op terugkeer van Palestijnse vluchtelingen en Israelische terugtrekking tot de grenzen van 67.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:10 schreef HarryP het volgende:
Het beste is om Israel NU de genzen te laten bepalen (doen ze al met die muur) en vervolgens een aantal nederzettingen opdoeken en dan de situatie een aantal jaar (10+) laten stabiliseren.
Ja weer lekker praten, dat heeft Palestijnen vooral al veel opgeleverd en moeten ze weer proberen.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:10 schreef HarryP het volgende:
Vervolgens kan er weer gepraat worden over vrede en toenadering.
Klopt, ze zouden eigenlijk niet moeten vallen. Maar op welk recht (behalve zelfverdediging door eigen mensen) kunnen de Palestijnen dan rekenen zodat Israel gedwongen wordt het bij de eigen grenzen te houden, Internationaal erkende. Het probleem wat er nu is tussen Hamas en Israel verbloemt weer de echte problematiek: Israel erkent de grenzen van 67 allang niet meer en is nog steeds bezig met het uitbreiden van zijn gebied ten koste van Palestijnse grond.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:10 schreef HarryP het volgende:
Maar dan moeten er natuurlijk geen raketten vallen.
Leg even uit, want volgens mij klopt het gewoon wat ouderejongere zegt.quote:
Zo makkelijk is het allemaal niet. Israël heeft nog nooit gericht gevuurd op burgers, alleen op terroristen. De Palestijnen hebben talloze keren burgerslachtoffers gemaakt door zich in een bus op te blazen. De veiligheidsmuur is volkomen terecht en legaal gebouwd. Het doden van onschuldige burgers dient bestraft te worden en niet beloond. Met elke aanslag verliezen de Palestijnen een deel van hun rechten.quote:
Heel simpel. Netto is er helemaal geen sprake van "dekolonisatie" geweest, hetgeen wat aan de ene kant werd weggehaald, werd er net zo hard weer aan de andere kant bijgebouwd. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de muur. Maar dat zijn feiten, die nogal pijnlijk zijn voor eenieder die denkt dat Israël alles doet om het vredesproces te bevorderen.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:49 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Leg even uit, want volgens mij klopt het gewoon wat ouderejongere zegt.
Tuurlijk joh..quote:Op woensdag 31 december 2008 15:37 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Alle nederzettingen in Gaza zijn opgedoekt. Als dank gooien de Palestijnen meer raketten op Israël dan voor de ontruiming.
De veiligheidsmuur is volstrekt illegaal en daarnaast ook nog eens gebouwd op Palestijns grondgebied. Daar is geen enkele twijfel over mogelijk. Het laat maar weer eens zien hoeveel je zogenaamd weet.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:53 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het allemaal niet. Israël heeft nog nooit gericht gevuurd op burgers, alleen op terroristen. De Palestijnen hebben talloze keren burgerslachtoffers gemaakt door zich in een bus op te blazen. De veiligheidsmuur is volkomen terecht en legaal gebouwd. Het doden van onschuldige burgers dient bestraft te worden en niet beloond. Met elke aanslag verliezen de Palestijnen een deel van hun rechten.
Duitsland is ook zwaar gestraft voor zijn oorlogsmisdaden. Grote gebieden zijn toen toegewezen aan Polen.
Leg maar specifiek uit op welke punten ik het te makkelijk af doe dan, ipv alles skippen.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:53 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het allemaal niet.
Ja ja dan krijgen we weer zo'n nutteloze discussie en vervallen in semantiek. Hier pas ik dus voor en ik houd het liever bij de kern die ik al benoemde in eerdere post.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:53 schreef ouderejongere het volgende:
Israël heeft nog nooit gericht gevuurd op burgers, alleen op terroristen.
De muur mag zeker maar op eigen grond aub.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:53 schreef ouderejongere het volgende:
De Palestijnen hebben talloze keren burgerslachtoffers gemaakt door zich in een bus op te blazen. De veiligheidsmuur is volkomen terecht en legaal gebouwd.
Je doet iets te makkelijk af aan het feit dat Israel nog steeds een gebiedsuitbreiding doet. Gaat dan ook dezelfde redenatie op dat met elke nieuwe bouw Israeliers een deel van hun rechten verliezen. Nu je toch als een moraalridder, opkomend voor de onschuldigen, bezig bent. En nogmaals: waar kan de Palestijn zijn recht halen in deze? En als hij dat nergens kan halen: is het dan raar dat het aankomt op zelfbescherming? met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:53 schreef ouderejongere het volgende:
Het doden van onschuldige burgers dient bestraft te worden en niet beloond. Met elke aanslag verliezen de Palestijnen een deel van hun rechten.
Tsjah dan nog de vraag wie Duitsland in deze nou voorstelt, waar ik het eigenlijk helemaal niet over wil hebben.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:53 schreef ouderejongere het volgende:
Duitsland is ook zwaar gestraft voor zijn oorlogsmisdaden. Grote gebieden zijn toen toegewezen aan Polen.
http://en.wikipedia.org/wiki/2006_Palestinian_civil_skirmishesquote:Op woensdag 31 december 2008 15:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heb je uit de lucht gegrepen, want daar zijn geen aanwijzingen voor.
Israël heeft zich zonder akkoord teruggetrokken uit Gaza en alle nederzettingen daar afgebroken. Omdat daarnaast die muur gebouwd is, veranderde de tactiek van Hamas: van zelfmoordaanslagen en aanvallen op het Israëlische leger, naar mortier aanvallen op burgers.quote:Op woensdag 31 december 2008 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel simpel. Netto is er helemaal geen sprake van "dekolonisatie" geweest, hetgeen wat aan de ene kant werd weggehaald, werd er net zo hard weer aan de andere kant bijgebouwd. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de muur. Maar dat zijn feiten, die nogal pijnlijk zijn voor eenieder die denkt dat Israël alles doet om het vredesproces te bevorderen.
Leuk ook de vergelijking met Duitsland, toen mensen vochten tegen Duitsland noemden we ze geen terroristen, maar verzetsstrijder en nationale helden. Elke held in NL heeft wel een straat of streek naar zich genoemd, maar goed als het Israel betreft is het zelfverdediging en terroristen.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:53 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het allemaal niet. Israël heeft nog nooit gericht gevuurd op burgers, alleen op terroristen. De Palestijnen hebben talloze keren burgerslachtoffers gemaakt door zich in een bus op te blazen. De veiligheidsmuur is volkomen terecht en legaal gebouwd. Het doden van onschuldige burgers dient bestraft te worden en niet beloond. Met elke aanslag verliezen de Palestijnen een deel van hun rechten.
Ja, en de oorlog begon toen Israel het vredesakkoord door de plee spoelde en weer grond ging roven. Het is oorlog, en een bestand moet ergens toe leiden. Een bestand om roof en bezetting te verduurzamen is natuurlijk niet houdbaar.quote:Op woensdag 31 december 2008 14:57 schreef morg78 het volgende:
Deze laatste escalatie is begonnen toen Hamas raketten begon af te vuren na het aflopen van een bestand met Israël, niet omdat Israël begon met het bombarderen van Hamas-stellingen.
Wow, ze geven het toe.quote:Een deel van de huidige Palestijnen is verdreven door het Israëlische leger (dat heeft Israël ook toegegeven inmiddels), een deel is gevlucht.
Ja, en? Dat het tweederangsburgers zijn zo al een enorm probleem moeten zijn. Nu worden ze gebruikt om te pleiten voor de humaniteit van een staat dat een volk onderdrukt, land rooft en etnisch zuivert?quote:De Palestijnen zijn deel van een bevolkingsgroep die in heel het huidige Israël woonde (het gevluchte / verdreven deel). Het deel van die bevolkingsgroep dat niet is gevlucht en niet is verdreven woont nog in het huidige Israël: de Israëlische arabieren.
Het bestaande bestand met HAMAS is door HAMAS niet verlengdquote:Op woensdag 31 december 2008 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en de oorlog begon toen Israel het vredesakkoord door de plee spoelde en weer grond ging roven. Het is oorlog, en een bestand moet ergens toe leiden. Een bestand om roof en bezetting te verduurzamen is natuurlijk niet houdbaar.
[..]
Feit dat je zo'n vergelijking durft te trekken zegt wel iets over hoe zorgvuldig jij je info analyseert en je mening vormt.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leuk ook de vergelijking met Duitsland, toen mensen vochten tegen Duitsland noemden we ze geen terroristen, maar verzetsstrijder en nationale helden. Elke held in NL heeft wel een straat of streek naar zich genoemd, maar goed als het Israel betreft is het zelfverdediging en terroristen.
Ja, en? We hebben nou al meer dan 10 jaar bestanden, bombardementen, bestanden, en ondertussen gaat de bezetting, onderdrukking, het roven van land en het etnisch zuiveren gewoon door. Nu is het Hamas, 5 jaar geleden was het Al Fatah dat werd belegerd.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:25 schreef henkway het volgende:
Het bestaande bestand met HAMAS is door HAMAS niet verlengd
Lieve Schat(je) wat verschilt er precies? 10 % van de gevallen doden zijn terroristen en 90% zijn burgers, alsof het andersom iets veranderd? In feite zeg je in je eigen woorden dat de aanval van Israël net zo illegaal is. De Mossad heeft de capaciteit om alle leiders van de Hamas te doden zonder verder onnodig bloed te vergieten of een kogel af te vuren, de aanvallen van Israël zijn in mijn ogen conform jouw conclusie : Als het maar een Palestijn is.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:43 schreef schatje het volgende:
Even serieus, is het Nederlandse verzet toen tegen de Duitsers daadwerkelijk te vergelijken met het verzet van de Palestijnen tegen Israël?
Persoonlijk vind ik legitiem verzet als er militaire doelen wordt gepakt en niet tegen weerloze burgers, een schoolbus met Joodse kinderen. Ik denk dus niet dat het te vergelijken is met elkaar omdat het bij de Palestijnen zo'n 90% burgerdoelen en 10% militaire doelen zijn. Ik heb het idee dat het voor de Hamas enzo niet uitmaakt, zolang het maar een Jood is.
Ah oké.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Feit dat je zo'n vergelijking durft te trekken zegt wel iets over hoe zorgvuldig jij je info analyseert en je mening vormt.
Tja, dat kan gebeuren als de één aan de verliezende hand is in een oorlog en de andere aan de winnende.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:
is er één vaste waarde: De Palestijnen gaan erop achteruit en Israel breidt zichzelf en zijn macht uit.
Precies, je hebt er geen fatsoenlijk antwoord op. Je komt altijd met hele lappen teksten en moeilijke woorden aan, maar als het inhoudelijk wordt en je daadwerkelijk zelf verbanden moet leggen dan haak je opeens af.quote:
Ah oké.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:57 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Precies, je hebt er geen fatsoenlijk antwoord op. Je komt altijd met hele lappen teksten en moeilijke woorden aan, maar als het inhoudelijk wordt en je daadwerkelijk zelf verbanden moet leggen dan haak je opeens af.
Ja, Israël heeft nou eemaal meer belang bij oorlog dan bij vrede, vandaar ook dat ze de vrede om zeep geholpen hebben en vandaar ook dat ze altijd zorgen dat er geen vrede komt.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:55 schreef -scorpione- het volgende:
Tja, dat kan gebeuren als de één aan de verliezende hand is in een oorlog en de andere aan de winnende.
Ja, in mijn ogen dus wel. Ik zie liever dat er militair object wordt opgeblazen dan zeg maar een schoolbus met Joodse kinderen. Maar goed, jij ziet dat anders. Dat kan.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
10 % van de gevallen doden zijn terroristen en 90% zijn burgers, alsof het andersom iets veranderd?
bronquote:'Hamas bereid raketaanvallen te staken'
GAZA-STAD - De Palestijnse organisatie Hamas heeft nog geen vredesvoorstel ontvangen, maar is bereid een bestand te overwegen waardoor een einde komt aan de Israëlische luchtaanvallen. Dat heeft een hoge functionaris van Hamas, Ayman Taha, woensdag gezegd.
''Als zo'n voorstel wordt gedaan, zullen we het bestuderen. We zijn voor elk initiatief dat een einde maakt aan de agressie en de totale opheffing van de blokkade'', aldus Taha.
Hij zei dit nadat Israël een Frans voorstel voor een staakt-het-vuren had afgewezen en had gezegd door te gaan met het offensief.
Bestand
Eerder noemde een woordvoerder van Hamas het Franse plan voor een bestand van 48 uur ''onevenwichtig''. Volgens hem zouden slachtoffer en dader door het voorstel op gelijke voet worden geplaatst.
De internationale gemeenschap moet volgens hem juist aandringen op een einde van de Israëlische agressie en blokkade.
volgens mij zien we en zeggen we aardig hetzelfde, alleen concludeer ik dat de gevolgen van Israëlische aanvallen hetzelfde zijn als dat van Hamas op een veel grotere schaal als je het hebt over burgers, maar toch voor geen moment neigen we Israël terroristisch te noemen.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:11 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, in mijn ogen dus wel. Ik zie liever dat er militair object wordt opgeblazen dan zeg maar een schoolbus met Joodse kinderen. Maar goed, jij ziet dat anders. Dat kan.
Valt me tegen dat kansloze marokkanen in Amsterdam de boel niet afbreken hebben ze nu een goed excuus .quote:Op woensdag 31 december 2008 18:48 schreef buachaille het volgende:
In Antwerpen zijn groepen arabieren (en waarschijnlijk ook andere moslims) naar de joodse wijk gegaan om te rellen tegen joden. Bron: De Volkskrant
Echt te triest voor woorden, straks gaan rechts-extremisten hier arabieren in elkaar slaan als er in Mombai of waar dan ook moslimbommen ontploffen. Het zegt weer genoeg over de Islamitische motieven achter het MO-conflikt.
Amsterdam heeft niet echt een joodse buurt natuurlijk. Maar volgende week gaat men in Den Haag protesteren bij de Israelische ambassade. Volstrekt overtrokken, maar goed, demonstreren is in orde.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:17 schreef Slappy het volgende:
Valt me tegen dat kansloze marokkanen in Amsterdam de boel niet afbreken hebben ze nu een goed excuus .
Vind je Mandela een terrorist?quote:Op woensdag 31 december 2008 17:43 schreef schatje het volgende:
Even serieus, is het Nederlandse verzet toen tegen de Duitsers daadwerkelijk te vergelijken met het verzet van de Palestijnen tegen Israël?
Persoonlijk vind ik legitiem verzet als er militaire doelen wordt gepakt en niet tegen weerloze burgers, een schoolbus met Joodse kinderen. Ik denk dus niet dat het te vergelijken is met elkaar omdat het bij de Palestijnen zo'n 90% burgerdoelen en 10% militaire doelen zijn. Ik heb het idee dat het voor de Hamas enzo niet uitmaakt, zolang het maar een Jood is.
Ik moet zeggen dat dat wel heel triest is.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:48 schreef buachaille het volgende:
In Antwerpen zijn groepen arabieren (en waarschijnlijk ook andere moslims) naar de joodse wijk gegaan om te rellen tegen joden. Bron: De Volkskrant
Echt te triest voor woorden, straks gaan rechts-extremisten hier arabieren in elkaar slaan als er in Mombai of waar dan ook moslimbommen ontploffen. Het zegt weer genoeg over de Islamitische motieven achter het MO-conflikt.
Israel probeert teminsten nog om burgerdoelen te vermijden, daarin tegen de raketten van Hamas zijn 100% op burgerdoelen.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
volgens mij zien we en zeggen we aardig hetzelfde, alleen concludeer ik dat de gevolgen van Israëlische aanvallen hetzelfde zijn als dat van Hamas op een veel grotere schaal als je het hebt over burgers, maar toch voor geen moment neigen we Israël terroristisch te noemen.
Vergelijk het met een partijtje schaken. Als je na twee zetten je koningin verliest is het wel heel makkelijk om dan remise aan te bieden.quote:
Ik ken een Marokkaanse die vierkant achter Israël staat. De meeste Nederlandse Marokkanen interesseert het geen moer wat er in Gaza gebeurt.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:17 schreef Slappy het volgende:
[..]
Valt me tegen dat kansloze marokkanen in Amsterdam de boel niet afbreken hebben ze nu een goed excuus .
Als je vanuit een helicopter een raket afvuurt op een flatgebouw, dan zijn al die doden net zo opzettelijk en net zo gewild als wanneer je een bus opblaast. Je weet van tevoren wat het gevolg is, dus is dat de intentie. Of er nou een militair in een bus zit, of een hamasstrijder in een keuken.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:11 schreef schatje het volgende:
Ja, in mijn ogen dus wel. Ik zie liever dat er militair object wordt opgeblazen dan zeg maar een schoolbus met Joodse kinderen. Maar goed, jij ziet dat anders. Dat kan.
Hier in Nederland hebben we Joodse organisaties die criticasters van Israel het leven zuur komen maken, is dat dan ook triest?quote:Op woensdag 31 december 2008 18:48 schreef buachaille het volgende:
Ja, Israël staat bekend om voorzichtig om te gaan met het schieten van raketten in Palestinaquote:Op woensdag 31 december 2008 19:22 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Israel probeert teminsten nog om burgerdoelen te vermijden, daarin tegen de raketten van Hamas zijn 100% op burgerdoelen.![]()
precies je hebt helemaal gelijk, dat is wat ik zei : Dood aan Israel de terroristen, lang leve het schieten op burgerdoelen door Hamas.quote:Dat jij anti Israel bent is wel duidelijk, en prima in mijn ogen, maar ik vind het jammer dat je nooit die raketten van Hanas betreurt en afkeurt.
Moet ik hier uit opmaken dat je wel afkeurt? Ik zie het je namelijk nooit posten.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, Israël staat bekend om voorzichtig om te gaan met het schieten van raketten in Palestina
[..]
precies je hebt helemaal gelijk, dat is wat ik zei : Dood aan Israel de terroristen, lang leve het schieten op burgerdoelen door Hamas.
die tellingen komen van de ziekenhuizen, er zullen er best een 100 onder het puin liggenquote:Op woensdag 31 december 2008 19:59 schreef Xenomaniac het volgende:==
Ja je hebt hierin gelijk. Het probleem is alleen dat de reden hiervan een veel dieper liggende oorzaak is.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:11 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik denk dat de hele situatie niet hetzelfde is.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:43 schreef schatje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |