Nou, vorige week was er ook een nieuwsitem op RTL nieuws over de Hamas die per ongeluk verkeerd terecht kwam in een Palestijnse wijk en daar allerlei kinderen doodde.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ieder volk gaat anders om met de dood. Dat is door de eeuwen zo altijd zo geweest.
Het is niet dat zwijgend rouwen de enige manier is.
Het schiet ook niks op. Men geeft elkaar de schuld, dat weet je vooraf. Of beter gezegd, men veegt het eigen straatje schoon en wil niet verantwoordelijk zijn voor eigen daden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:20 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens, de schuld is na zo'n langlopend conflict nog nauwelijks aan te tonen.
quote:
quote:Iranian students break into UK Embassy residence
TEHRAN, Iran: Iran's official news agency says dozens of hardline students have broken into the British Embassy residence in Tehran.
The IRNA agency says the students accuse Britain of supporting Israel's air assault on the Gaza Strip.
According to the agency, the students stormed the compound Tuesday evening and pulled down the British flag.
IRNA says the students then hoisted a Palestinian flag at compound's entrance before police forced them to leave.
The news agency says the break-in lasted about an hour and that the area is now calm. No injuries were reported.
Ja laat Iran maar van de kaart vegenquote:Bolton: Gaza Crisis Means We Should Attack Iran Now»
Yesterday, on Fox’s Hannity and Colmes, Iran war hawk John Bolton said that Israel’s recent bombing campaign in Gaza is all the more reason for the United States to bomb Iran now. “So while our focus obviously is on Gaza right now, this could turn out to be a much larger conflict,” he said, adding that “we’re looking at potentially a multi-front war here.”
“You would strike Iran right now?” asked host Alan Colmes. “I would have done it before this,” Bolton responded. Colmes asked whether tensions and war across Middle East would escalate if the U.S. or Israel were to bomb Iran. Bolton said that the many Arab countries would secretly be cheering if Iran were attacked:
COLMES: So if we do that, they strike back, are we then in danger of creating a broader war?
BOLTON: I think in many Arab states in the region, although they wouldn’t say it publicly, they’d be doing the equivalent of popping champagne corks because the Arab states don’t want Iran with nuclear weapons any more than Israel does. What Iran could do is what’s already happening in the Gaza Strip or what might happen if they unleashed Hezbollah, terrorist attacks on Israel.
It’s hard to believe that the Arab world would be pulling out the party hats if Iran were attacked. Thanks to the policies of President Bush, the U.S is immensely unpopular across the Middle East. Iran, on the other hand, enjoys unprecedented support in Iraq, which is supposed to be America’s greatest ally in the region.
The LA Times reported last year that Iranian President Mahmoud Ahmadinejad “has transcended national and religious divides to become a folk hero across the Middle East.” Ahmadinejaded, “the leader of a non-Arab Shiite nation, has ingratiated himself with the Middle East’s predominantly Sunni Arab population.”
Without regard for the wider war and increased regional instability that an attack on Iran would likely cause, Bolton believes the solution to a Middle East already in flames is to throw more wood on the fire.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:26 schreef NewsVan het volgende:
[..]
Ja laat Iran maar van de kaart vegen
??quote:
Klopt. Er zou eigenlijk een soort Sjah voor terug moeten komen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:36 schreef Slappy het volgende:
Iran zelf is geen kut land alleen het land word bestuurd door een gestoorde freak.
Die heeft niet eens zoveel te vertellen, het zijn vooral de mannen met baarden (geestelijk leiders) die daar bepalen wat er gebeurtquote:Op dinsdag 30 december 2008 22:36 schreef Slappy het volgende:
Iran zelf is geen kut land alleen het land word bestuurd door een gestoorde freak.
Maar natuurlijkquote:Op dinsdag 30 december 2008 22:26 schreef NewsVan het volgende:
[..]
Ja laat Iran maar van de kaart vegen
Ik denk dan ook dat hij bedoelt dat Iran aangevallen moet worden en de opkomst van dat land weer een paar treedjes terug te sodemieteren. En dat zie ik ook nog wel gebeuren. Ik vrees dat de islamitische wereld zich langzaam onmogelijk maakt in de wereld. Ze willen teveel en dat kan nog wel eens hun ondergang worden, dat gedroom over wereldheerschappij van allah. Zolang de burgerbevolking in het M-O zich niet kan ontdoen van het juk van hun leiders en de islam geef ik ze weinig hoop op een goede toekomst zonder oorlog.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:01 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar natuurlijk![]()
Waarvoor denkt iedereen toch dat de USA zomaar Iran van de kaart veegt?
Hoeveel jaar zijn ze nou in Irak en Afganistan bezig? en wat is het resultaat... 0,0
Zodra de USA terugtrekt uit Irak, gaat het weer de zelfde weg in dat land.
Democratie kan je nu eenmaal niet opleggen, en het is de vraag of we dat ook wel moeten willen.
Iran bombaderen is heel goed mogelijk, maar wat schiet je er mee op? (nukes buiten beschouwing gelaten)
Bezetten en totaal controleren gaat je never nooit niet lukken, zie Irak, Afganistan en zelfs Vietnam.
Een land bevrijden zoals Koeweit, ja dat gaat de USA makkelijk af, maar een land bezetten is een ander verhaal.
Israel gaat de zelfde weg op, met een grond offensief wat zal lijden tot een bloedvergiet aan beide zijden.
Om de Hamas totaal te vernietegen moet je zowat de hele burgerbevolking uitmoorden, daar kom je nooit mee weg in de wereld.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:49 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat hij bedoelt dat Iran aangevallen moet worden en de opkomst van dat land weer een paar treedjes terug te sodemieteren. En dat zie ik ook nog wel gebeuren. Ik vrees dat de islamitische wereld zich langzaam onmogelijk maakt in de wereld. Ze willen teveel en dat kan nog wel eens hun ondergang worden, dat gedroom over wereldheerschappij van allah. Zolang de burgerbevolking in het M-O zich niet kan ontdoen van het juk van hun leiders en de islam geef ik ze weinig hoop op een goede toekomst zonder oorlog.
Hoe maken ze zich onmogelijk? Waarmee?quote:Ik vrees dat de islamitische wereld zich langzaam onmogelijk maakt in de wereld.
Wàt willen ze dan en waarom zou dat hun ondergang kunnen worden? Wees duidelijk svp.quote:Ze willen teveel en dat kan nog wel eens hun ondergang worden
Wat is een paar treedjes terug? De atoom faciliteiten?quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:49 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat hij bedoelt dat Iran aangevallen moet worden en de opkomst van dat land weer een paar treedjes terug te sodemieteren. En dat zie ik ook nog wel gebeuren. Ik vrees dat de islamitische wereld zich langzaam onmogelijk maakt in de wereld. Ze willen teveel en dat kan nog wel eens hun ondergang worden, dat gedroom over wereldheerschappij van allah. Zolang de burgerbevolking in het M-O zich niet kan ontdoen van het juk van hun leiders en de islam geef ik ze weinig hoop op een goede toekomst zonder oorlog.
Israël/Palestina, Irak & Afghanistan bedoel je?quote:Op woensdag 31 december 2008 00:21 schreef Mr_Memory het volgende:
Nee dat lijkt me niet wenselijk, één brandhaard in de regio is wel genoeg.
Nee hoor, een groot deel van de wereld is de islam-ideologie zo langzamerhand wel een beetje zat.De slechte kanten van de islam zijn de goede kanten echt aan het overschaduwen en dan wordt de situatie vanzelf onhoudbaar. Genoeg partijen, zoals Israel, die daar dankbaar gebruik van gaan maken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je betoog raakt kant nog wal.
[..]
Hoe maken ze zich onmogelijk? Waarmee?
[..]
Wàt willen ze dan en waarom zou dat hun ondergang kunnen worden? Wees duidelijk svp.
Net als alle andere staten: als het wèl bedreigd wordt.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:51 schreef ravan het volgende:
Wanneer mag Israël zich dan wél verdedigen?
Wat is dat toch voor een waandenkbeeld? Als een ander land een paar treedjes terug wordt gebombardeerd, zou dat een voordeel voor ons zijn? Wat een imbeciele redenering!quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:49 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat hij bedoelt dat Iran aangevallen moet worden en de opkomst van dat land weer een paar treedjes terug te sodemieteren.
Alsof de westerse wereld zich niet onmogelijk maakt en niet te veel wil?quote:En dat zie ik ook nog wel gebeuren. Ik vrees dat de islamitische wereld zich langzaam onmogelijk maakt in de wereld. Ze willen teveel en dat kan nog wel eens hun ondergang worden, dat gedroom over wereldheerschappij van allah. Zolang de burgerbevolking in het M-O zich niet kan ontdoen van het juk van hun leiders en de islam geef ik ze weinig hoop op een goede toekomst zonder oorlog.
Oh, je vindt het volledig vernietigen van een maatschappelijke structuur een verdediging?quote:Op woensdag 31 december 2008 00:51 schreef ravan het volgende:
Wanneer mag Israël zich dan wél verdedigen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |