Dat komt volgens mij omdat veel mensen een (verschillende) mening hebben over deze kwestie.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zat ik me ook al af te vragen. Maar het is niet alleen de media. Kijk maar de situatie in Zimbabwe, waar toch echt wel media-aandacht voor is geweest. Honderden mensen zijn daar al doodgegaan de cholera, als gevolg van het wanbeleid van dictator Mugabe. Topics in Fok! lopen nauwelijks. Paar raketjes in de Gazastrook, hupsakee: 10 topics verder...
Robert Fisk vind ik één van de beste journalisten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:40 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Wat een topschrijver is Fisk toch ook. Hij maakt gehakt van de barbaren.
Ik heb een dubbel gevoel bij hem, hij schrijft soms goede dingen maar zo af en toe ook echte crap!quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:44 schreef venomsnake het volgende:
Robert Fisk vind ik één van de beste journalisten.
Staan ook wel een paar mooie docu s van hem op google video
Die mensen zijn heel anders dan wij (zo genuanceerd genoeg uitgedrukt?). Ze vieren feest al hun zoon zichzelf in Israël in een bus heeft opgeblazen. Ze geven helemaal niks om leven. Hun logica doortrekken naar vandaag de dag zouden ze juist blij moeten zijn dat ze gebombardeerd worden, nu gaan ze eindelijk naar de plaats waar ze altijd al wilden zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:43 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat komt volgens mij omdat veel mensen een (verschillende) mening hebben over deze kwestie.
Ook een soort Westen v Islam of zo iets.
Maar het is idd opvallend, Afrika topics lopen hier gewoon niet goed.
BTW waarom lopen die mensen altijd met die lijken door de straten tezeulen?
Net ook weer, een man met een dode jongen boven zijn hoofd, als of het de CL cup is![]()
En de menigte maar met vlaggen zwaaien
quote:
Zolang we maar denken dat het geen normale mensen zijn, hebben we een zuiver geweten he..quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Die mensen zijn heel anders dan wij (zo genuanceerd genoeg uitgedrukt?). Ze vieren feest al hun zoon zichzelf in Israël in een bus heeft opgeblazen. Ze geven helemaal niks om leven. Hun logica doortrekken naar vandaag de dag zouden ze juist blij moeten zijn dat ze gebombardeerd worden, nu gaan ze eindelijk naar de plaats waar ze altijd al wilden zijn.
Wanneer je maar één kant uit kunt kijken zal het ongetwijfeld voor degene een topper zijn. Ik kijk liever twee kanten uit en ga de selectiviteit uit de weg in dergelijke gevallen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:40 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Het bewijs daarvoor hebben we net nog in het Staatsjournaal kunnen zien. *kuch*quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zolang we maar denken dat het geen normale mensen zijn, hebben we een zuiver geweten he..
Nee sorry, Palestijnen zijn net als jij en ik normale mensen. En ze zijn net zo verdrietig als een broertje zusje moeder vader van hen omkomt.
Nou dat lijkt me een beetje te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:45 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Die mensen zijn heel anders dan wij (zo genuanceerd genoeg uitgedrukt?). Ze vieren feest al hun zoon zichzelf in Israël in een bus heeft opgeblazen. Ze geven helemaal niks om leven. Hun logica doortrekken naar vandaag de dag zouden ze juist blij moeten zijn dat ze gebombardeerd worden, nu gaan ze eindelijk naar de plaats waar ze altijd al wilden zijn.
Het is maar wat je wil zien he.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:02 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Het bewijs daarvoor hebben we net nog in het Staatsjournaal kunnen zien. *kuch*
Een begrafenis die meer lijkt op een overwinningsoptocht van de winnaar van de eredivisie.quote:
Ieder volk gaat anders om met de dood. Dat is door de eeuwen zo altijd zo geweest.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:13 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Een begrafenis die meer lijkt op een overwinningsoptocht van de winnaar van de eredivisie.
Ik ben bij diverse begrafenissen geweest en heb me aangepast aan de overledene. Ik ben bij begrafenissen van ongelovigen geweest, maar ook ben ik geheel in zwart, of geheel in wit gekleed op begrafenissen geweest. Ik heb nog nooit gezien dat er juichend en schietend met het lijk door de straten wordt gerend.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ieder volk gaat anders om met de dood. Dat is door de eeuwen zo altijd zo geweest.
Het is niet dat zwijgend rouwen de enige manier is.
Moet je eens een keer naar Afrika gaan. Of een reis in de tijdmachine.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:19 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik ben bij diverse begrafenissen geweest en heb me aangepast aan de overledene. Ik ben bij begrafenissen van ongelovigen geweest, maar ook ben ik geheel in zwart, of geheel in wit gekleed op begrafenissen geweest. Ik heb nog nooit gezien dat er juichend en schietend met het lijk door de straten wordt gerend.
Een 11-jarige zelfmoordenaar (die je kind) is als held vereren.. dat kan alleen een barbaar. Want dat kind is zelf niet op dat idee gekomen, maar geïndoctrineerd door diens rotte ouders. Zulke beesten verdienen het niet om kinderen te krijgen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ieder volk gaat anders om met de dood. Dat is door de eeuwen zo altijd zo geweest.
Het is niet dat zwijgend rouwen de enige manier is.
Israel is wat de Balkan was op de vooravond van WOI.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zat ik me ook al af te vragen. Maar het is niet alleen de media. Kijk maar de situatie in Zimbabwe, waar toch echt wel media-aandacht voor is geweest. Honderden mensen zijn daar al doodgegaan de cholera, als gevolg van het wanbeleid van dictator Mugabe. Topics in Fok! lopen nauwelijks. Paar raketjes in de Gazastrook, hupsakee: 10 topics verder...
En de mensen die bommen op woonhuizen gooien, waar kinderen zitten te slapen die de volgende dag naar school zouden gaan.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een 11-jarige zelfmoordenaar (die je kind) is als held vereren.. dat kan alleen een barbaar. Want dat kind is zelf niet op dat idee gekomen, maar geïndoctrineerd door diens rotte ouders. Zulke beesten verdienen het niet om kinderen te krijgen.
Het Mandaatgebied Palestina is in 1920 door Groot-Brittannië gesticht - na de val van het Ottomaanse Rijk- en omvatte ook een deel van Jordanië. Na de oorlog werd de staat Israël gesticht. Jordanië bezette toen de West Bank (!) die tijdens de 10-daagse oorlog in 1967 weer is terruggeroofd door Israël.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Het is gewoon uitzichtloos gezien de geschiedenis van beide kampen.
Aan de ene kant de Palestijnen die 60 jaar geleden hun eigen land uit zijn gebonjourd. Die accepteren dat niet (en dus de staat Israel niet) en er zal weinig animo zijn voor een compromis, zowel bij Hamas als de hele Palestijnese bevolking. In feite zijn ze opgezadeld met de schuld die het westen voelde over de Endlösung.
Aan de andere kant de Joden die ongeveer 2000 jaar geleden (correct me if I'm wrong) van hun heilige grond zijn verdreven door de Arabieren (+ Romeinen). Ze zijn altijd het zwarte schaap geweest in de geschiedenis en hebben als slotakkoord daarvan de 2e wereldoorlog moeten doorstaan. Voor hen is het niets meer dan gerechtigheid dat ze dit stuk grond hebben opgeëist. Je kunt zeggen dat 2000 jaar geleden niet relevant is, maar probeer dat maar eens een religieus volk duidelijk te maken.
wat jij normaal noemt.. als mijn buurman raketten gaat afschieten vanuit mijn voortuin moet ik niet raar op kijken als de tegenpartij een raket terugstuurt.. 1 x raden waar die raket terecht gaat komen.. Moet ik dan blij zijn met mn buurman en gaan juichen of moet ik de tegenpartij verantwoordelijk houden..quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zolang we maar denken dat het geen normale mensen zijn, hebben we een zuiver geweten he..
Nee sorry, Palestijnen zijn net als jij en ik normale mensen. En ze zijn net zo verdrietig als een broertje zusje moeder vader van hen omkomt.
bommen of raketten?quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
En de mensen die bommen op woonhuizen gooien, waar kinderen zitten te slapen die de volgende dag naar school zouden gaan.
Zijn dat ook rotte beesten?
Volgens mij ging het net om het rouwen om je eigen kinderen. Praat jij maar eens goed dat er haatbaarden zijn die hun kinderen een bomgordel omdoen om Israëli's met hen de dood in te jagen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
En de mensen die bommen op woonhuizen gooien, waar kinderen zitten te slapen die de volgende dag naar school zouden gaan.
Met dat verschil dat de dode daar in Afrika na een ziekbed van ouderdom is overleden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Moet je eens een keer naar Afrika gaan. Of een reis in de tijdmachine.
Je bekijkt heel de wereld door een 21-ste eeuws westerse bril.
Het feit dat ze zo omgaan met de dood, betekent niet dat ze het leuk vinden om te sterven of familieleden te zien sterven. Dat kun je van mij aannemen.
Uitstekend stuk, inderdaad.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:40 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je praat het van de ene kant goed (die raketten afvuren) en de andere kant (die bommen teruggooit) keur je af.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als je het dodental aan beide kanten bekijkt weet je vast wat ik bedoel.
Israel is niet zo stom om haar bevolking als schild te gebruiken bedoel je..quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als je het dodental aan beide kanten bekijkt weet je vast wat ik bedoel.
Waar keur ik precies het gooien van raketten goed?quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:29 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Je praat het van de ene kant goed (die raketten afvuren) en de andere kant (die bommen teruggooit) keur je af.
Niet allemaal natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:31 schreef ouderejongere het volgende:
In Irak hadden de mensen niks te kiezen. Saddam was de baas en als die zou overlijden zou zijn zoon het bewind hebben overgenomen. Palestijnen hebben zelf voor gewelddadige leiders gekozen.
ik geloof dat het Madagascar was, maar daar wordt het lijk zelfs ieder jaar weer opgegraven, nieuw kleedje erom, rondje door het dorp, en weer begraven.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:19 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik ben bij diverse begrafenissen geweest en heb me aangepast aan de overledene. Ik ben bij begrafenissen van ongelovigen geweest, maar ook ben ik geheel in zwart, of geheel in wit gekleed op begrafenissen geweest. Ik heb nog nooit gezien dat er juichend en schietend met het lijk door de straten wordt gerend.
Zo kan je ook zeggen dat de Israëliërs ook hebben gekozen voor gewelddadige leiders.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:31 schreef ouderejongere het volgende:
In Irak hadden de mensen niks te kiezen. Saddam was de baas en als die zou overlijden zou zijn zoon het bewind hebben overgenomen. Palestijnen hebben zelf voor gewelddadige leiders gekozen.
Helaas is dat een oorlogsdaad, een oorlog is nou eenmaal verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:38 schreef Mr_Memory het volgende:
Maar je eigen zoon als zelfmoordenaar vereren is misdadig en in mijn ogen ook zeer laf, ga dan zelf als vader met zo'n bomgordeltje lopen.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:52 schreef AryaMehr het volgende:
Basiji-leden hebben de Britse ambassade aangevallen en de Palestijnse vlag opgehangen.
Staat op dit moment op een aantal Iraanse websites.quote:
De lompheid, een vlag hijsen.. dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Staat op dit moment op een aantal Iraanse websites.Zal kijken of ik een Engelstalige bron kan vinden.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:47 schreef ouderejongere het volgende:
[..]ik vind dat echt oprecht een goed lied, met een andere tekst en video zou het in de top-40 kunnen staan.
Dat is een oorlogsverklaring volgens internationaal recht.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:52 schreef AryaMehr het volgende:
Basiji-leden hebben de Britse ambassade aangevallen en de Palestijnse vlag opgehangen.
En de joden vereren Baruch Goldstein die een moskee binnenliep en tientallen mensen doodschoot voordat zijn munitie opraakte en de overlevenden hem doodsloegen. enz.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:38 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Helaas is dat een oorlogsdaad, een oorlog is nou eenmaal verschrikkelijk.
Als Hamas een raket afvuurd op Israel, en die raakt een school heb je het zelfde.![]()
Maar je eigen zoon als zelfmoordenaar vereren is misdadig en in mijn ogen ook zeer laf, ga dan zelf als vader met zo'n bomgordeltje lopen.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:07 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Dat is een oorlogsverklaring volgens internationaal recht.
Ik neem aan dat Baruch geen kind was, maar ik kan het mishebben. (dan nog is het te gek voor woorden)quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En de joden vereren Baruch Goldstein die een moskee binnenliep en tientallen mensen doodschoot voordat zijn munitie opraakte en de overlevenden hem doodsloegen. enz.
Waar in godsnaam zeg ik dat Palastijnen minderwaardig en barbaars zijnquote:Voor elke argument wat je aanhaalt om aan te tonen hoe minderwaardig en barbaars de Palestijnen wel niet zijn is een equivalent aan de andere zijde te vinden.
Ben ik helemaal met je eens, de schuld is na zo'n langlopend conflict nog nauwelijks aan te tonen.quote:Waarvoor dient het trouwens? Je kunt er niet omheen dat het uiteindelijk alleen maar bedoeld is om het zwart/wit te maken en "de schuld" op een partij te schuiven.
Dat is een leuk mechanisme met "de schuld". Op magische wijze kun je verantwoording voor je eigen daden ineens laten verdwijnen. Maar ok, dat is een ander verhaal.
Getouwtrek over wie de grootste idioot is leidt nergens toe. Het heeft geen echte relevantie. De echte discussie gaat over de oorzaak van het conflict dat nu al 60 jaar duurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |