abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64496612
Hoe herkenbaar, dat bericht over Indonesië... Woedende menigtes... - Het is toch frappant hoe religieuze fanatisten die duizenden kilometers verderop wonen, zich bereid verklaren om te gaan vechten.
pi_64496862
Iran stuurt ook al vrijwilligers
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_64496954
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry hoor. Zes zinnige opmerkingen, maar daarna een bijzonder kromme conclusie. Hoe hypocriet Van Bommel en consorten ook zijn, je kunt ze niet zomaar mede-schuldig verklaren aan moord. Hij heeft daar part noch deel in, behalve dat hij partij kiest voor de Palestijnen.
Hehehe, volgens mij was het een verwijzing naar dit bericht: http://www.elsevier.nl/we(...)lachtoffers-Gaza.htm
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_64497014
Al net zo bezopen, Radioheader. Grote woorden van politici in een klein kut-kikkerlandje, duizenden kilometers weg van Israël en Palestina. Nederlanders vinden zichzelf altijd zo belangrijk....
pi_64497243
Nou poe poe Sp
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_64497507
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe herkenbaar, dat bericht over Indonesië... Woedende menigtes... - Het is toch frappant hoe religieuze fanatisten die duizenden kilometers verderop wonen, zich bereid verklaren om te gaan vechten.
Of wapens te sturen, 40 jaar lang, of wapens ongecontroleerd door te voeren via de nationale luchthaven. Of filmpjes te gaan vertonen ter plekke, of juist andersom duizenden kilometers verderop propaganda bedrijven en aangifte doen van antisemitisme tegen mensen die alleen maar hun mening geven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:26:25 #32
165802 Reki
no comment.
pi_64497796
15:20 Turkish PM to travel to Arab capitols to rally support for Gaza cease-fire (channel 2)
15:05 Egypt refuses to fully open Gaza crossing unless its controled by PA (AP)
zie ondertitel :)
pi_64498011
Dit vind ik wel een 'treffende' foto. Wijlen 2 palestijnen die een raket afgevuurd hebben op Israel. WAARSCHUWINGNiet klikken als je een gevoelige 'inslag' hebt, of onder de 18 jaar oud bent.

http://cache.boston.com/u(...)_pt3/12_17072039.jpg
quote:
The bodies of two Palestinian militants lay near their mortar launcher after an Israeli airstrike in Gaza November 16, 2008. They had been firing mortar rounds into a neighboring Israeli neighborhood. An Israeli air strike killed four Palestinian militants in the Gaza Strip on Sunday and two rockets fired from the Hamas-controlled territory hit Israel as a five-month-old ceasefire continued to unravel. (REUTERS/Stringer) #
pi_64498128
Goede OP.
pi_64498168
Edit-foutje
pi_64498253
Teken een petitie voor een brief aan de veiligheidsraad !!

http://www.avaaz.org/nl/gaza_time_for_peace/?cl=163147848&v=2611
pi_64498300
Wat mijn trouwens opvalt is dat alles wat er in Israël en Palestina gebeurt hier enorm veel losmaakt.

Terwijl duizenden doden door genocides in Afrika de meesten gewoon koud laat.
Ik denk dat de media hier een gigantische rol in spelen.
pi_64498441
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:45 schreef IHVK het volgende:
Wat mijn trouwens opvalt is dat alles wat er in Israël en Palestina gebeurt hier enorm veel losmaakt.

Zat ik me ook al af te vragen. Maar het is niet alleen de media. Kijk maar de situatie in Zimbabwe, waar toch echt wel media-aandacht voor is geweest. Honderden mensen zijn daar al doodgegaan de cholera, als gevolg van het wanbeleid van dictator Mugabe. Topics in Fok! lopen nauwelijks. Paar raketjes in de Gazastrook, hupsakee: 10 topics verder...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2008 14:53:31 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:53:59 #39
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64498503
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:43 schreef ron1872 het volgende:
Teken een petitie voor een brief aan de veiligheidsraad !!

http://www.avaaz.org/nl/gaza_time_for_peace/?cl=163147848&v=2611
Heb je er ook een voor meer bloedvergieten?
pi_64498512
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zat ik me ook al af te vragen. Maar het is niet alleen de media. Kijk maar de situatie in Zimbabwe, waar toch echt wel media-aandacht voor is geweest. Honderden mensen zijn daar al doodgegaan de cholera, als gevolg van het wanbeleid van dictator Mugube. Topics in Fok! lopen nauwelijks. Paar raketjes in de Gazastrook, hupsakee: 10 topics verder...
Niet alleen de media dat zeker niet.

Maar voor een heel groot deel wel denk ik. Er is gewoon veel meer aandacht daarvoor. Vooral ook in de internationale media.
De media is echter weer ook een vraag-aanbod iets.
pi_64498612
quote:
Wat is daar mis mee eigenlijk? Ze geven toch niet aan alle Joden te willen uitroeien maar de Zionisten uit Palestijns te willen kieperen. Broederschap, weer eens wat anders dan een Mubarak die gewoon de achterdeur niet opent terwijl zijn broeders worden afgemaakt op een totaal afgezet gebied.
X
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:58:43 #42
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64498632
quote:
yep alleen doen ze het nooit
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:59:57 #43
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64498665
quote:

Jawel, maar die negerts doen het nog met speren en zo, da's me iets te primitief voor bij de borrel
pi_64498699
quote:

Het gaat niet om de palestijnse doden, die interesseren de meeste mensen hier inderdaad geen reet meer dan een willekeurige dode in Darfur, Zimbabwe of Congo. Het gaat om Israel, waarvan de meeste inwoners toevallig joods zijn.
pi_64498723
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:39 schreef IHVK het volgende:
Goede OP.
De titel is natuurlijk verkeerd. Het is natuurlijk oorlog tussen Israel en de Palestijnen.

Het is niet zo heel belangrijk, maar het is een voorbeeld van de sluipende propaganda. We schilderen de vijand van Israel af als een groepering, niet als een volk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:06:25 #46
165802 Reki
no comment.
pi_64498829
quote:
Belgische progressieve Joden steunen Palestijnen in Gaza

30/12/2008 13:58

De Unie van Progressieve Joden van België (UPJB) steunt een protestactie tegen de bombardementen op Gaza. Die actie vindt woensdag plaats op het Brusselse Muntplein. In een persbericht roept de Unie ook de regering en Europa op om alles in het werk te stellen om de bombardementen te doen ophouden.

Met de actie van woensdag wil men ook protesteren tegen de blokkade van Gaza en het geweld tegen de burgerbevolking. De Unie vindt dat geen enkel argument de gebeurtenissen van de voorbije dagen kan goedpraten, vooral omdat "dit machtsvertoon slechts kan leiden tot een heropflakkering van de extremismen en van de haat tussen gemeenschappen in Israël en bij ons". Daarnaast roept de UPJB minister van Buitenlandse Zaken De Gucht op "erover te waken dat geen bevoorrechte samenwerkingsakkoorden tussen de Europese Unie en Israël getekend worden, zolang Israël het internationaal recht blijft schenden." Enkel vredesonderhandelingen kunnen, volgens de UPJB, een oplossing brengen. (TIP)
zie ondertitel :)
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:46:06 #47
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64499496
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:39 schreef IHVK het volgende:
Goede OP.
Thanx
Trotse papa van Eden
pi_64500662
Vers nieuws:

Even zelf vertaald:

Israëlische minister Isaac Hertzog reageert op uitspraken Erdogan:

De minister zegt dat het niet de intentie van Israël was om het Turkse volk of de Turkse premier voor schut te zetten. (reagerend op de opmerkingen over de bemiddelingstatus van Turkije)

Ook geven ze aan dat vijf dagen geleden, toen Olmert in Turkije was, er nog niets was besloten over de aanvallen en dat de Turkse premier toen daarom niet is ingelicht.

De vergelijking PKK, Hamas werd ook weer gemaakt
Verder gaf hij aan de kritiek te begrijpen, maar hij gelooft er in dat Israël uiteindelijk de Turkse steun weer wel zal winnen. (gewaagde uitspraak.ihvk)

Over de burgerdoden:Er wordt beweerd dat 90% van de doden Hamas militanten zijn.
En ik citeer:
We vallen alle plekken aan waar we weten (vermoeden lijkt me beter.ihvk) dat er raketten zitten. Ook al is dat het midden van de woonkamer. Maar voor we de operatie begon hebben we waarschuwingen uitgedeeld bij dit soort plaatsen.
pi_64500789
quote:
We hear the usual Israeli line. General Yaakov Amidror, the former head of the Israeli army's "research and assessment division" announced that "no country in the world would allow its citizens to be made the target of rocket attacks without taking vigorous steps to defend them". Quite so. But when the IRA were firing mortars over the border into Northern Ireland, when their guerrillas were crossing from the Republic to attack police stations and Protestants, did Britain unleash the RAF on the Irish Republic? Did the RAF bomb churches and tankers and police stations and zap 300 civilians to teach the Irish a lesson? No, it did not. Because the world would have seen it as criminal behaviour. We didn't want to lower ourselves to the IRA's level.

Yes, Israel deserves security. But these bloodbaths will not bring it. Not since 1948 have air raids protected Israel. Israel has bombed Lebanon thousands of times since 1975 and not one has eliminated "terrorism". So what was the reaction last night? The Israelis threaten ground attacks. Hamas waits for another battle. Our Western politicians crouch in their funk holes. And somewhere to the east – in a cave? a basement? on a mountainside? – a well-known man in a turban smiles.
Wat een topschrijver is Fisk toch ook. Hij maakt gehakt van de barbaren.
pi_64500886
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:40 schreef Jestrovic het volgende:

Wat een topschrijver is Fisk toch ook. Hij maakt gehakt van de barbaren.
Ik vind het maar een zwak verhaal eerlijk gezegd. De IRA heeft geen 50 raketten per dag afgevuurd. De IRA was niet uit op totale vernietiging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')