Heeft natuurlijk niet alleen met de minimum en maximum temperatuur te maken, maar met de etmaal-gemiddelde temperatuur. Verder heeft het ook te maken met de luchtvochtigheid (en dus dauwpuntstemperatuur), de stroming in het water, de bodemwarmte, uitstraling, evt. isolatieverschijnen (zoals sneeuw) en dergelijke. Er speelt vanalles mee. Over het algemeen groeit de ijsvloer bij negatieve luchttemperatuur en slinkt de ijsvloer bij positieve luchttemperatuur, maar als het gemiddeld rond het vriespunt zit kan je er niet direct iets van zeggen.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:31 schreef kepler het volgende:
Vandaag is de eerste echte dooi-dag in Rotterdam (2.5 graden), maar als het vannacht weer goed aanvriest dan kunnen we toch wel gewoon weer schaatsen morgen lijkt me? Of smelt het ijs sneller weg dan dat het aangroeit? (dus 2.5 graden dooi haalt meer ijs weg dan -2.5 graad er bij kan doen)?
Knmi heeft het alleen maar over sneeuw in het zuidoosten.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:33 schreef IHVK het volgende:
Geen hoop meer voor sneeuw in Rotterdam?
Toch wel een aardig kansje lijkt mij. Het is echt net wel of net niet als je de nieuwste kaarten bekijkt.
Het KMI (Belgie) zegt dat ook.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:59 schreef IHVK het volgende:
Maar op weerwoord hopen sommigen zelfs op sneeuw in Leeuwarden en als ik de meteogrammen bekijk kan in het midden-zuidwesten zeker wel sneeuw vallen na middernacht. Of het blijft liggen is weer een andere vraag.
Het front zou richting het zuiden gaan.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:16 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Vraagje, als de wind vanavond draait, veranderd het regen/sneeuwfront dan ook van richting?
Zeg nooit nooit, mijn broer moet vanavond strooien en hij woont in Zeeland.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:50 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Dan zit ik met mijn Spijkenisse goed verkeerd.
quote:De ANWB weet dat vooral onder de lijn Rotterdam-Utrecht-Veluwe-Twente zondagavond en -nacht plaatselijk sneeuw kan vallen.
Strooien doen ze toch juist altijd als er GEEN kans op gladheid is?quote:Op zondag 4 januari 2009 15:52 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit, mijn broer moet vanavond strooien en hij woont in Zeeland.
[..]
Ze hebben eergisteren nog gestrooid, en zout blijft 4 dagen liggen.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:54 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Strooien doen ze toch juist altijd als er GEEN kans op gladheid is?
Neem zo'n grens niet te letterlijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:07 schreef IHVK het volgende:
KNMI geeft trouwens aan: sneeuw ten zuiden van de lijn Rotterdam-Emmen.
Dus het wordt voor mij inderdaad net wel of niet. Voor het Noorden en Noordwesten waarschijnlijk gewoon regen.
Maar iedereen kan nog verrast worden.
Het zal we aan marge hebben, maar dat kan ook negatief uitpakken lijkt mij, vandaar mijn twijfels.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Neem zo'n grens niet te letterlijk.
Veel zal afhangen de komende dagen van een eventueel sneeuwdek komende nacht.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:25 schreef horned_reaper het volgende:
Zo Zo ... -15 voorspeld in Enschededat wordt nog wat
Op dit moment sneeuwt het lichtjes.... HIER in Venloquote:Op zondag 4 januari 2009 20:10 schreef -skippybal- het volgende:
Hier, hier... Waar is hier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |