Ben benieuwt wat het wordt wanneer al de bewolking het land uit is.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:09 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven weer terug op -4,8°C.
Er trok daarstraks wel wat bewolking over. Dat heeft blijkbaar bestwel wat invloed.
Die temperaturen zijn al zeker een kwartier oud.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Bourtange -3.5 °C
Grootegast -3.3 °C
Roodeschool -2.6 °C
Ten boer -3.7 °C
Winschoten -3.3 °C
Dit zijn de temps in groningen. (Actueel)
En volgens 't KNMI (20:20 uur):quote:Op maandag 5 januari 2009 20:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Bourtange -3.5 °C
Grootegast -3.3 °C
Roodeschool -2.6 °C
Ten boer -3.7 °C
Winschoten -3.3 °C
Dit zijn de temps in groningen. (Actueel)
Hetweeractueel is echt een site dat ik heb verbannen.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja ik weet het niet, ik haal deze temps van hetweeractueel wegdus wel van ammateurs.
Dat gaat ook lekker snel idd.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:47 schreef horned_reaper het volgende:
temperatuur in Groningen nu in een vrije val.
19:50 uur: - 2,8
20:30 uur: - 4,0
20:40 uur: - 5,0
20:50 uur: - 5,5quote:Op maandag 5 januari 2009 20:47 schreef horned_reaper het volgende:
temperatuur in Groningen nu in een vrije val.
19:50 uur: - 2,8
20:30 uur: - 4,0
20:40 uur: - 5,0
Echt extreem koud is het nog nietquote:Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef knep het volgende:
Hier in midden-Limburg is de temperatuur het afgelopen uur met een halve graad gestegen.
in rotterdam ook volgens buienradarquote:Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef knep het volgende:
Hier in midden-Limburg is de temperatuur het afgelopen uur met een halve graad gestegen.
Heb ook vernomen dat hoge bewolking die vanuit Duitsland komt binnendrijven de stijgende temperatuur veroorzaakt inderdaad.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:09 schreef DemonRage het volgende:
De kou wordt weer getemperd door bewolking boven Eindhoven.
-4,7°C nu.
Ik woon in het -2.5 gebied, maar volgens het KNMI zou er bij mij wel sneeuw zijn gevallen, ik heb toch echt niks gezien.quote:
Joh weerammateurs hequote:Op maandag 5 januari 2009 20:41 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hetweeractueel is echt een site dat ik heb verbannen.
Laatst vertelde die website me dat het snachts niet kouders was geweest dan -4 in winschoten terwijl het die nacht volgends elke andere site op het internet -9 was geweest.
Wacht maar tot de wind helemaal weg valt, dan moet je maar niet schrikken hoe snel het dan gaat.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:09 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Echt extreem koud is het nog niet. Had verwacht dat het wel sneller zou afkoelen.
Zoals in Day After Tommorrow, waarin het ineens -80 isquote:Op maandag 5 januari 2009 21:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wacht maar tot de wind helemaal weg valt, dan moet je maar niet schrikken hoe snel het dan gaat.
Tuurlijkquote:Op maandag 5 januari 2009 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zoals in Day After Tommorrow, waarin het ineens -80 is
En waar je de grens van de 'EXTREME VRIESKOU' gewoon ziet bewegen. NIKS kan het stoppen, alles bevriest direct in de gehele fucking omgeving, vliegtuigen en helikopters weigeren per direct dienst en storten neer als een Spider-Man met teveel tequila, en dan komt de EXTREME VRIESKOU in een lullig bibliotheekje waar wat sukkels een paar boeken aan het verbranden zijn en dan denkt de VRIESKOU: "Ja nou gaat het niet meer verder."quote:Op maandag 5 januari 2009 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zoals in Day After Tommorrow, waarin het ineens -80 is
tóch is die film geniaalquote:Op maandag 5 januari 2009 22:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En waar je de grens van de 'EXTREME VRIESKOU' gewoon ziet bewegen. NIKS kan het stoppen, alles bevriest direct in de gehele fucking omgeving, vliegtuigen en helikopters weigeren per direct dienst en storten neer als een Spider-Man met teveel tequila, en dan komt de EXTREME VRIESKOU in een lullig bibliotheekje waar wat sukkels een paar boeken aan het verbranden zijn en dan denkt de VRIESKOU: "Ja nou gaat het niet meer verder."
Gaat het ook wel, let maar opquote:Op maandag 5 januari 2009 23:14 schreef DemonRage het volgende:
Ik denk dat de -15°C niet bereikt gaat worden ons land, of het zou nog heel hard moeten gaan met de temperatuur.
Die lauwe zeik van jou ookquote:Op maandag 5 januari 2009 23:11 schreef Asgard het volgende:
Ik keek net op het kaartje en zag dat het in Rotterdam -3,4 graden was. Toen ging ik pissen, kwam ik terug zag ik dat het toen -3,1 graden was.
al een aandal dagen was het koudste moment om half 9 smorgens als de zon nét op gaat komen. dus zou zo kunnenquote:Op maandag 5 januari 2009 23:14 schreef DemonRage het volgende:
Ik denk dat de -15°C niet bereikt gaat worden ons land, of het zou nog heel hard moeten gaan met de temperatuur.
het wordt ook maar iets van -5 of zo.. dus dat komt wel mooi uit.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:17 schreef DemonRage het volgende:
Het blijft gruwelijk vriezen. Nog steeds -12°C in Eindhoven.
Da's vlakbij waar ik woon!quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:22 schreef Againzender het volgende:
Het KNMI heeft zojuist zń site uitgebreid. Staat nu meer actuele info. Standaard radar bijvoorbeeld, en de waarnemingkaartjes laten nu alle meetposten zien
quote:Meer weer- en klimaatinformatie via de KNMI-website
06 januari 2009 - Vandaag breidt het KNMI het aanbod aan weerinformatie op zijn website uit. Zo zullen de dagelijkse waarneemgegevens (zowel historisch als actueel) van het volledige meetnet van 35 automatische weerstations op de KNMI-website te vinden zijn.
In aanvulling daarop is ook het stationsarchief met een overzicht van de meetinstrumenten en veranderingen op het weerstation door de jaren heen, via internet te raadplegen. Ook het Maandoverzicht van Neerslag en Verdamping met alle gegevens van de circa 325 neerslagwaarnemers van het KNMI verschijnt volledig op internet, een mijlpaal voor deze publicatie die zeventig jaar geleden voor het eerst verscheen. Tijdreeksen van deze weerstations, waarvan sommige al meer dan honderd jaar bestaan, zijn daarmee via internet toegankelijk.
Ook de weerkaarten met actuele beelden van de KNMI-neerslagradar zullen op de site te zien zijn en niet alleen meer in geval van een weeralarm. De neerslagradar is een waarneeminstrument dat laat zien waar neerslag valt. De kleuren laten zien hoe hard het regent of sneeuwt.
Door de veranderingen zal ook de voorpagina van de KNMI-website een iets ander uiterlijk krijgen.
Dit grotere aanbod aan informatie is het gevolg van een vrijer gegevensbeleid op het gebied van de meteorologie. Daardoor hoeft voor bepaalde overheidsinformatie niet langer betaald te worden en kan deze informatie beschikbaar gesteld worden aan een groter en algemener publiek. Dit is ook conform het beleid van de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) van de Verenigde Naties, waarin Nederland wordt vertegenwoordigd door het KNMI.
zullen ze bij buienradar.nl niet blij mee zijn denk ik. Maar wel mooi voor de consumentquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |