Scherpquote:Op zondag 28 december 2008 19:51 schreef Rosbief het volgende:
Wat heb je dan op je ID gezet, een aap ofzo?
Geen vakantiefoto's? o.i.d.quote:Op zondag 28 december 2008 19:50 schreef Picklz-unlimited het volgende:
Wie heeft dit ook.
Ik heb geen fotos van mijzelf, ook niet digitaal. En de enige babyfoto die ik had is nu ook pleite.
Daarnet vroeg een maat of ik een foto had van mijzelf maar kan hem dus niets toesturen. En eerlijk gezegd wil ik dat er ok geen goto gemaakt wordt van mij..
Wie is er ook niet zo foto gek, want in deze tijd ontkom je er haast niet aan?
Hij zal het niet zo letterlijk bedoelen, denk ik.quote:Op zondag 28 december 2008 21:05 schreef B.E.D het volgende:
Hoax.
Iedereen heeft een identiteitskaart en/of paspoort.
quote:Op zondag 28 december 2008 19:50 schreef Picklz-unlimited het volgende:
En de enige babyfoto die ik had is nu ook pleite.
quote:Op zondag 28 december 2008 19:51 schreef Rosbief het volgende:
Ik ging er dan ook vanuit dat TS nogal overdrijftquote:Op maandag 29 december 2008 12:26 schreef Xeanor het volgende:
Ok, sommige mensen vinden het niet echt tof als overal maar een heleboel foto's worden genomen.
Dat je echter geen enkele foto van jezelf hebt, is iets heel anders. Volgens mij ben je gewoon heel onzeker over je uiterlijk.
sorry hoor maar ookal ga je nooit op de foto dan blijf je nog lelijkquote:Op maandag 29 december 2008 12:34 schreef Picklz-unlimited het volgende:
Ik denk dat voor mezelf de nadruk idd. ligt op het esthische. Dus dat ik zie dat anderen over anderen oordelen op het uiterlijk af. Ik heb zelf zoiets van, leer mij persoonlik kennen ipv een foto te bewonderen. Maar dat blijkt helaas niet te stroken met de tijdsgeest. En ik vroeg me af of er meer mensen waren die mijn mening delen. So far so good, of eigenlijk kan het nog veel meer, maarja...
mensen gaan je toch beoordelen op je uiterlijkquote:Op maandag 29 december 2008 12:40 schreef Picklz-unlimited het volgende:
Ik vind dat er meer aan een persoon is dan een foto. Over het algemeen ben ik niet hondslelijk. Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat ik liever niet op de foto wil? Maar iedereen blijft maar zeuren om die fotos. Het is alsof mensen om je heen maar blijven zueren om je "hyves"
Bij jou zijn het bekenden die zeuren om een foto, dus die kennen jou al en weten dat er meer is aan jou dan je beeldige looksquote:Op maandag 29 december 2008 12:40 schreef Picklz-unlimited het volgende:
Ik vind dat er meer aan een persoon is dan een foto.
quote:Op zondag 28 december 2008 19:51 schreef Rosbief het volgende:
Ik begrijp niet dat je met dit argument gaat gooien. "Ik vind dat er meer aan een persoon is dan een foto."quote:Op maandag 29 december 2008 12:40 schreef Picklz-unlimited het volgende:
Ik vind dat er meer aan een persoon is dan een foto. Over het algemeen ben ik niet hondslelijk. Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat ik liever niet op de foto wil? Maar iedereen blijft maar zeuren om die fotos. Het is alsof mensen om je heen maar blijven zueren om je "hyves"
Dat was niet mijn argument niet btw. Ik snap best dat je kiekjes wilt delen vanwaar je geweest bent. Al is het met de eiffeltiren. Wat ik bedoel is dat ik liever niet wil dat mensen gaan koekeloeren, en ik heb niks met het openlijk op internet gooien van een eigen profiel-foto. Of enig andere foto van mezelf. Want oordelen op uiterlijk doetstandaard iedereen. Ik heb liever dat mensen mij leren kennen, behalve een foto. En dat mensen steeeds zueren om een foto dat snap ik niet. Waarom zijn fotos zo gemeengoed geworden kan het echt niet zonder?quote:Op maandag 29 december 2008 13:34 schreef Xeanor het volgende:
Dat iemand daar (bijv. facebook) een foto van zich post met op de achtergrond de eiffeltoren, heeft dus echt helemaal niets te maken met zijn/haar uiterlijk
Je gaat het gewoon omdraaien, jullie zin me een stelletje. Als dit topic over het belang van een mooi uiterlijk zou gaan hadden jullie wer het omgekeerde beweert zeker?quote:Op maandag 29 december 2008 16:32 schreef MarMar het volgende:
Plus dat als je denkt dat iemands uiterlijk zien alleen maar iets zegt over mooi of niet mooi, je wellicht oppervlakkiger bent dan je wilt zijn
Als je zo slecht tegen kritiek kan als deze posting laat zien snap ik dat je geen foto's wilt laten zien...quote:Op maandag 29 december 2008 19:02 schreef Picklz-unlimited het volgende:
[..]
Je gaat het gewoon omdraaien, jullie zin me een stelletje. Als dit topic over het belang van een mooi uiterlijk zou gaan hadden jullie wer het omgekeerde beweert zeker?slot op dit topic. Ik heb het alweer gezien. Mensen vallen je liever aan en proberen je onderuit te halen.
Welkom op Fokquote:Op maandag 29 december 2008 20:04 schreef Picklz-unlimited het volgende:
Altijd mensen onderuit proberen te halen, altijd proberen tenen te trappen. Ik zie het alweer dat ik niet hier moet zijn voor ideen. Het enige wat mensen hier doen is mekaar agzeiken en de mekaar troef proberen afte steken. Kan je niet mee discussieren
Wat is een hekenl.quote:Op maandag 29 december 2008 20:26 schreef Picklz-unlimited het volgende:
Ik merk gewoon dat alles wat een TS op fok zegt, dat mensen gewoon steevast altijd het tegenovergestelde proberen te stellen. Het gaat niet meer om een discussie, maar om het laten zien hoe slim je wel niet bent. Daar heb ik een hekenl aan.
Ne, ji probeert het weer om te draaien en te doen lijken alsof alle schuld maar bij mij ligt en dat ik maar zielig ben of dat ik waarde hect aan uiterlijk of wat dan ook. Het is gewoon zo dat idereen (ik minder tot geen) waarde hect aan uiterlijk van iemand op een foto. Daarom plaats i mezelf liever niet fotos zodat anderen (ook mensen de ik niet ken) kunnen koekeloeren.quote:Op maandag 29 december 2008 19:25 schreef EdwinHeijmen het volgende:
als jij je stoort aan de kritiek (positief dan wel negatief) die mensen daarop zouden kunnen hebben draait het dus niet om de foto, maar om de waarde die jij hecht aan die kritiek, waarvan jij zelf al zegt dat die niet gebaseerd is op de persoon, maar zijn of haar afbeelding...
ik heb nergens gezegd dat je zielig zou zijn...quote:Op maandag 29 december 2008 20:40 schreef Picklz-unlimited het volgende:
[..]
Ne, ji probeert het weer om te draaien en te doen lijken alsof alle schuld maar bij mij ligt en dat ik maar zielig ben of dat ik waarde hect aan uiterlijk of wat dan ook. Het is gewoon zo dat idereen (ik minder tot geen) waarde hect aan uiterlijk van iemand op een foto. Daarom plaats i mezelf liever niet fotos zodat anderen (ook mensen de ik niet ken) kunnen koekeloeren.
Ik word nu al misselijk van de mensen en hun gedrag hier
Ik heb hetzelfde als wat je ex heeft, daarom volg ik dit topic ook. Alleen gaat de OS er een andere kant mee op dan ik oorspronkelijk dacht.quote:Op dinsdag 30 december 2008 00:09 schreef Metalfreak het volgende:
Ik ben ook geen grote fans van foto's, maar ik sta er regelmatig wel op. Aparter bij mij is dat er weinig foto's bij zijn waar geen bier op staat.
Mijn ex had dat trouwens wel heel erg, het was echt een mission impossible om haar op de foto te krijgen (en ze was heel mooi verder) heb haar slechts 1x zover gekregen om op de foto te gaan en dat was de eerste avond dat we elkaar ontmoetten. Ze wilde het gewoon niet, ben er eigenlijk nooit achtergekomen waarom niet.
Ik weet niet of je hetzelfde bedoelt, maar ik vind over het algemeen dat mensen er in het echt anders uitzien dan op hun foto. De foto lijkt wel op ze, en je ziet ook wel dat het dezelfde persoon is maar het is niet het complete plaatje. Ik denk dat het komt omdat dingen als diepte en animatie v/h gezicht afwezig zijn. Het komt voor dat ik een meid die ik in het echt super aantrekkelijk vind op foto zie en dat 't me absoluut niks doet. Film is al een stuk beter (maar vakantievideo's zijn nog stommer dan vakantiefoto's).quote:Op maandag 29 december 2008 12:40 schreef Picklz-unlimited het volgende:
Ik vind dat er meer aan een persoon is dan een foto. (...)
Ja dat is natuurlijk niet echt vreemd, een foto is een milliseconde en een momentopname die vereeuwigd is, dat is natuurlijk geen reflectie van wie iemand is maar alleen een tijdelijke afdruk van dat moment, al dan niet geposeerd en dus niet echt.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:38 schreef Aaargh! het volgende:
Ik weet niet of je hetzelfde bedoelt, maar ik vind over het algemeen dat mensen er in het echt anders uitzien dan op hun foto. De foto lijkt wel op ze, en je ziet ook wel dat het dezelfde persoon is maar het is niet het complete plaatje.
Maar jij weet toch niet uit jezelf hoe je er uit zag als een baby, en hoe je ouderlijk huis er uit zag toen je baby was, en hoe je ouders en opa en oma er uitzagen toen jij een baby was. Dat is toch leuk om te zien, hoe het vroeger was, terwijl je daar zelf geen bewuste herinnering aan hebt? Of om als je zelf kindjes krijgt te zien of ze op jou als baby leken? Of om aan een nieuwe partner te laten zien als je in de fase bent dat je elkaar van alles over je leven vertelt?quote:Op zondag 4 januari 2009 12:38 schreef Aaargh! het volgende:
Ben een paar jaar geleden van een studentenhok verhuist naar m'n eigen huis en toen kwam m'n moeder met de opmerking dat nu ik ruimte genoeg had ik ook wel m'n eigen baby album kon bewaren. Mijn reactie was zoiets als: voor mijn part gooi je 't ding weg, ik hoef 'm niet.
Het probleem is niet zozeer foto's als wat er op de foto staat. 99% van de foto's in de wereld vallen in de categorie "Jan en Truus voor de Eiffeltoren". Ik weet hoe de Eiffeltoren eruit ziet, ik weet hoe Jan en Truus eruit zien, ik hoef die foto niet te zien. Wat wel mooi is zijn foto's die gewoon op zichzelf een mooie foto zijn. Deze bijvoorbeeld. Heel kort door de bocht: Foto's die gaan om het afgebeelde zijn niet mooi, foto's die gaan om de afbeelding zelf kunnen wel mooi zijn.
Nee, dat is dus niet leuk, ik vind er iig geen reet aan. Het interesseert me echt helemaal niks.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:54 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar jij weet toch niet uit jezelf hoe je er uit zag als een baby, en hoe je ouderlijk huis er uit zag toen je baby was, en hoe je ouders en opa en oma er uitzagen toen jij een baby was. Dat is toch leuk om te zien, hoe het vroeger was, terwijl je daar zelf geen bewuste herinnering aan hebt?
Nee, ook dat niet. Ff afgezien van het feit dat ik geen kinderen wil.quote:Of om als je zelf kindjes krijgt te zien of ze op jou als baby leken? Of om aan een nieuwe partner te laten zien als je in de fase bent dat je elkaar van alles over je leven vertelt?
Inderdaad. Dus waarom een foto maken als 't toch niet voldoet ?quote:Op zondag 4 januari 2009 12:48 schreef Re het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk niet echt vreemd, een foto is een milliseconde en een momentopname die vereeuwigd is, dat is natuurlijk geen reflectie van wie iemand is maar alleen een tijdelijke afdruk van dat moment, al dan niet geposeerd en dus niet echt.
Volgens mij is jouw jeugd dan niet leuk geweest.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:03 schreef Aaargh! het volgende:
Nee, dat is dus niet leuk, ik vind er iig geen reet aan. Het interesseert me echt helemaal niks.
Nee, ook dat niet. Ff afgezien van het feit dat ik geen kinderen wil.
omdat het wel een moment opname is die je in context kan plaatsen en daar een verhaal omheen kan maken.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:03 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus waarom een foto maken als 't toch niet voldoet ?
Waar slaat dat nu op ? Mijn jeugd was niks mis mee.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:26 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Volgens mij is jouw jeugd dan niet leuk geweest.
Maar waarom zou ik dat willen ? Besides, daar heb ik helemaal geen foto's voor nodig.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:29 schreef Re het volgende:
[..]
omdat het wel een moment opname is die je in context kan plaatsen en daar een verhaal omheen kan maken.
En dan heb ik een foto van mezelf ? Wat moet ik er in hemelsnaam mee ?quote:of je zet jezelf eens door een goede fotograaf op de foto
Je hoeft niet agressief te doen hoorquote:Op zondag 4 januari 2009 13:41 schreef Aaargh! het volgende:
Waar slaat dat nu op ? Mijn jeugd was niks mis mee.
Kan ik het net zo goed omdraaien: Heb jij nu zo'n kut leven dat je je m.b.v. foto's wilt vastklampen aan het verleden ?
Volgens mij maak je veel te druk man. Wees blij dat er mensen uberhaupt een foto van je willen. Zou toch betekenen dat je niet onaardig bent om naar te kijkenquote:Op maandag 29 december 2008 12:40 schreef Picklz-unlimited het volgende:
Aggressiefquote:
Ik niet.quote:Vrijwel iedereen hecht waarde aan zn babyfotoboek.
Wat is er waardevol aan ? Het is een collectie saaie foto's die ik al 10 keer gezien heb. Ik weet wie er op staan, ik weet hoe ze er toen uitzagen. Er is geen reden om ooit die foto's nog eens te bekijken want ze leveren simpelweg geen nieuwe informatie op.quote:Niet dat we het allemaal wekelijks doorkijken, maar je bent vrij uniek als je zegt 'gooi maar weg het interesseert me geen flikker'. Bijna iedereen vindt het in ieder geval waardevol genoeg om in een doos op zolder te bewaren.
Hoezo wind ik me er over op ? Van waar die pseudo-psycho meuk ? Er zit niks meer achter dan dat ik zeg: ik vind er niks aan. Jij bent degene die er niet tegen kan dat niet iedereen hetzelfde denkt over dingen als jij, heb je soms problemen met je zelfbeeld ?quote:En als het je werkelijk niet interesseerde, zou je je er ook niet zo over opwinden. Het zit je duidelijk hoog, en daarom denk ik dus dat je die foto's juist niet wíl zien, in plaats van dat je 'gewoon niks met foto's hebt'.
Ja, agressief. Dat ik zeg dat ik denk dat jij het niet leuk hebt gehad, is geen aanval. Dus je hoeft niet zo van je af te bijten met dat ik dan wel een kutleven zal hebben. Het is gewoon iets wat ik denk, wat geeft dat?quote:
Foto's zijn niet alleen informatie... En los daarvan denk ik niet dat jij over 40 jaar nog exact weet hoe al je kinderfoto's er uit zagen.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:32 schreef Aaargh! het volgende:
Wat is er waardevol aan ? Het is een collectie saaie foto's die ik al 10 keer gezien heb. Ik weet wie er op staan, ik weet hoe ze er toen uitzagen. Er is geen reden om ooit die foto's nog eens te bekijken want ze leveren simpelweg geen nieuwe informatie op.
Nou, alleen al het aantal vraagtekens in deze post en het feit dat je steeds beweerd dat er met mij van alles mis is, zegt al heel wat....quote:
R&P, dude.quote:
Dat is jouw mening, ik heb een andere. Geen reden om je op te winden.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:32 schreef Aaargh! het volgende:
Er zit niks meer achter dan dat ik zeg: ik vind er niks aan.
Ik kan er prima tegen dat niet iedereen het zelfde denkt. Alleen denk ik dat je niet zonder reden zo afwijkt van vrijwel verder ieder ander persoon. Je bent hier in een discussieforum over psychologie beland, als je er niet tegen kan dat iemand een mening heeft over je psyche zijn er nog zat andere fora om in rond te hangen.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:32 schreef Aaargh! het volgende:
Jij bent degene die er niet tegen kan dat niet iedereen hetzelfde denkt over dingen als jij, heb je soms problemen met je zelfbeeld ?
Hoe lastig is het om te begrijpen dat het geen kwestie is van begrijpen maar van oneens zijn? Ik begrijp prima wat je zegt, alleen geloof ik het niet. Dat is wat anders dan iets niet begrijpen.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:32 schreef Aaargh! het volgende:
Ik vind het gewoon oersaai om oude foto's te bekijken, ik wil ze niet zien omdat het me gewoon verveeld. Hoe lastig is het om dat te begrijpen ?
Vakantiefoto's van een tante zijn heel iets anders dan babyfoto's van jezelf.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:32 schreef Aaargh! het volgende:
Als ik eens gedwongen vakantiefoto's moet 'bewonderen' oid dan ga ik daar ook met een snelheid van 2 foto's per seconde doorheen. Henk en Truus staan op alle foto's, dus die kan je negeren, bovendien staan ze naast je als je ze eens beter wilt bekijken. Dus dan gaat dat als volgt : Eifeltoren, Eifeltoren, Eifeltoren, Arc de triomphe, Arc de triomphe, gemeentehuis, gemeentehuis, gemeentehuis, etc. (Hoef ik ook allemaal niet uitgebreid te bestuderen want ik heb ze al eens in 't echt gezien) Binnen 10 seconden ben je door een weekendje Parijs. En dat zijn dan foto's die ik nog niet eerder gezien heb.
Nogmaals, het gaat niet om informatie. Los daarvan, ik kijk films wel opnieuw en lees boeken wel opnieuw. Omdat ik ze leuk vind, ook al ken ik de 'informatie' al.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:32 schreef Aaargh! het volgende:
Ik snap niet wat je boeit aan foto's, wat houd je interesse vast ? Vooral als het foto's zijn die je al eerder gezien hebt. Je kijkt toch ook niet een film die je al eens gezien hebt voor een 2e keer, of een boek dat je al gelezen hebt ? En daar zit een hoop meer informatie in dan in 1 simpele foto.
Foto's zijn wel alleen informatie, alles is alleen informatie. Wat zou het meer moeten zijn dan dat ?quote:Op zondag 4 januari 2009 14:43 schreef Dipkip het volgende:
Foto's zijn niet alleen informatie... En los daarvan denk ik niet dat jij over 40 jaar nog exact weet hoe al je kinderfoto's er uit zagen.
Dat was alleen als reactie op jou omdat jij hetzelfde insinueert. De enige reden dat ik dit beweer is om jou te laten zien dat het nergens op slaat en dat je het net zo goed kan omdraaien.quote:Nou, alleen al het aantal vraagtekens in deze post en het feit dat je steeds beweerd dat er met mij van alles mis is, zegt al heel wat....
Dit is geen kwestie van meningen. Jij kan geen andere mening hierover hebben omdat het niet iets is waar je een mening over KAN hebben. Het is simpelweg de constatering van een feit en ik ben toevallig de enige die dit feit kan vaststellen omdat het over mijn interne belevingswereld gaat. Ik ben de enige en laatste autoriteit op dat gebied.quote:Dat is jouw mening, ik heb een andere. Geen reden om je op te winden.
Dit is niet het enige punt waarop ik afwijk van ieder ander persoon, er zijn een heleboel punten waarop ik totaal anders tegen de wereld aankijk dan 'normale' mensen, dit is simpelweg een van de manieren waarop dit tot uiting komt. Lijkt me verder niks mis mee. Gaat ff te ver offtopic om hier op in te gaan. Laat ik het omdraaien: voor mij is het heel vreemd dat andere mensen wel waarde hechten aan iets dat zo onbelangrijk is als foto's.quote:Ik kan er prima tegen dat niet iedereen het zelfde denkt. Alleen denk ik dat je niet zonder reden zo afwijkt van vrijwel verder ieder ander persoon. (...)
Ik heb geen reden om hierover tegen je te liegen.quote:Hoe lastig is het om te begrijpen dat het geen kwestie is van begrijpen maar van oneens zijn? Ik begrijp prima wat je zegt, alleen geloof ik het niet. Dat is wat anders dan iets niet begrijpen.
Nee, dat zie je dus verkeerd. Het is EXACT hetzelfde. Beide gebeurtenissen waar ik niet bij was en foto's waar ik niet op sta. De foto's zelf zijn als afbeelding niet interessant en het afgebeelde is dus ook niet boeiend.quote:Vakantiefoto's van een tante zijn heel iets anders dan babyfoto's van jezelf.
Natuurlijk wel, waar zou het anders om gaan ?quote:Nogmaals, het gaat niet om informatie.
Da's jammer voor je. In de tijd dat je een boek herleest had je een ander interessant boek kunnen lezen, denk aan hoeveel geweldige boeken je nog niet gelezen hebt omdat je te druk was met het herlezen van een oud boek.quote:Los daarvan, ik kijk films wel opnieuw en lees boeken wel opnieuw. Omdat ik ze leuk vind, ook al ken ik de 'informatie' al.
Ik vind zeggen dat iemand problemen heeft met zn zelfbeeld wat anders dan denken dat iemand het niet leuk heeft gehad. En ik bedoelde mijn opmerking alles behalve vervelend, terwijl jij het alleen maar zegt om iets terug te zeggen. Maar goed, maakt ook niet uit.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef Aaargh! het volgende:
Dat was alleen als reactie op jou omdat jij hetzelfde insinueert. De enige reden dat ik dit beweer is om jou te laten zien dat het nergens op slaat en dat je het net zo goed kan omdraaien.
quote:Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef Aaargh! het volgende:
Dit is geen kwestie van meningen. Jij kan geen andere mening hierover hebben omdat het niet iets is waar je een mening over KAN hebben. Het is simpelweg de constatering van een feit en ik ben toevallig de enige die dit feit kan vaststellen omdat het over mijn interne belevingswereld gaat. Ik ben de enige en laatste autoriteit op dat gebied.
Dat is inmiddels wel duidelijk jaquote:Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef Aaargh! het volgende:
Dit is niet het enige punt waarop ik afwijk van ieder ander persoon, er zijn een heleboel punten waarop ik totaal anders tegen de wereld aankijk dan 'normale' mensen, dit is simpelweg een van de manieren waarop dit tot uiting komt.
Ja, dat is duidelijk hoor. En voor mij is het duidelijk dat daar een reden achter zit. Herhaling heeft niet zoveel nut vind ik.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef Aaargh! het volgende:
Laat ik het omdraaien: voor mij is het heel vreemd dat andere mensen wel waarde hechten aan iets dat zo onbelangrijk is als foto's.
Ik heb nergens beweerd dat je liegt? Je kunt dingen op een andere manier zien dan ik, je kunt dingen anders onthouden dan ze zijn, je kunt niet beter weten, er kan van alles zijn waardoor jij oprecht meent dat er niks aan de hand is terwijl je naar mijn mening niet liegt maar er toch iets aan de hand is. Ik ben het gewoon met je oneens, dat wil niet zeggen dat jij liegt, dat wil zeggen dat jij een andere mening hebt.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef Aaargh! het volgende:
Ik heb geen reden om hierover tegen je te liegen.
Je staat toch wel op je babyfoto's lijkt mij.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef Aaargh! het volgende:
Nee, dat zie je dus verkeerd. Het is EXACT hetzelfde. Beide gebeurtenissen waar ik niet bij was en foto's waar ik niet op sta.
Vind je jezelf niet boeiend dan?quote:Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef Aaargh! het volgende:
De foto's zelf zijn als afbeelding niet interessant en het afgebeelde is dus ook niet boeiend.
Gevoel, emotie? Zegt dat je niets?quote:Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef Aaargh! het volgende:
Natuurlijk wel, waar zou het anders om gaan ?
Dat is niet jammer voor mij, ik maak zelf die keuze. Ik geniet meer van het zo eens in de 2 jaar herlezen van mijn lievelingsboeken, dan ik gemiddeld geniet van een nieuw boek. Ik lees boeken niet om de informatie er uit te halen, maar om er van te genieten. Dus als ik er het allermeest van geniet in mijn favoriete boek te lezen, ben ik uitermate effectief bezig.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:15 schreef Aaargh! het volgende:
Da's jammer voor je. In de tijd dat je een boek herleest had je een ander interessant boek kunnen lezen, denk aan hoeveel geweldige boeken je nog niet gelezen hebt omdat je te druk was met het herlezen van een oud boek.
quote:Op zondag 4 januari 2009 15:35 schreef Dipkip het volgende:
(...)
!! En wie ga je nu op me afsturen, de meningpolitie?
Net als hierboven, het slaat nergens op om hier een mening over te hebben.quote:Ik kan een mening over jou hebben en die heb ik ook. Mensen hebben wel vaker meningen over elkaar.
Lees je wel ?quote:Dat jij beter geinformeerd bent over jezelf wil nog niet zeggen dat jij de 'enige en laatste autoriteit' bent die uitingen mag doen over jouw persoonhoe verzin je het...
Tuurlijk zit er een reden achter, namelijk dat ik op een andere manier naar de wereld kijk dan andere mensen. In mijn ogen is het absurd en een beetje sneu dat je wel waarde hecht aan foto's.quote:Ja, dat is duidelijk hoor. En voor mij is het duidelijk dat daar een reden achter zit. Herhaling heeft niet zoveel nut vind ik.
Niet direct, wel indirect. Als ik beschrijf hoe ik iets beleef dan kan jij gewoon niet zeggen dat dat niet klopt, tenzij je denkt dat ik lieg. Een beleving is per definitie subjectief, en als het over mijn beleving gaat ben ik de enige die hier iets zinnigs over kan zeggen.quote:Ik heb nergens beweerd dat je liegt?
Sorry hoor, maar op dit punt KAN DAT NIET. Het gaat hier niet om een mening, maar om een beleving. Ik ervaar dit zo, DUS dat is de manier waarop ik het ervaar.quote:Je kunt dingen op een andere manier zien dan ik, je kunt dingen anders onthouden dan ze zijn, je kunt niet beter weten, er kan van alles zijn waardoor jij oprecht meent dat er niks aan de hand is terwijl je naar mijn mening niet liegt maar er toch iets aan de hand is. Ik ben het gewoon met je oneens, dat wil niet zeggen dat jij liegt, dat wil zeggen dat jij een andere mening hebt.
Nee natuurlijk niet. Toen bestond ik nog niet eens. Op die foto's sta ik niet maar een lege 'huls' waar ik later toevallig in ontsta. Zelfbewustzijn ontwikkeld zich pas maanden na de geboorte. Zie het als een lege CD waar nog niks op staat.quote:Je staat toch wel op je babyfoto's lijkt mij.
Ik weet alles van mezelf al, als ik mezelf wil zien kan ik nu naar rechts kijken, kijk ik midden in een spiegel.quote:Vind je jezelf niet boeiend dan?
Is ook een vorm van informatie, en ook daar heb ik geen foto's voor nodig.quote:Gevoel, emotie? Zegt dat je niets?
Dat is toch precies hetzelfde.quote:(...) Ik lees boeken niet om de informatie er uit te halen, maar om er van te genieten. (...)
We praten totaal langs elkaar heen, bovenstaande kan je inderdaad een mening over hebben, maar daar had ik het totaal niet over.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:49 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat je gewoon niet wil begrijpen wat ik zeg, maar ik zal het nog 1 keer kort toelichten.
Ik heb nooit gezegd dat jij jouw jeugd wel of niet leuk hebt gevonden (= jouw persoonlijke beleving inderdaad). Ik vermoed door jouw gedrag, dat jij het soort jeugd hebt gehad wat ik als niet leuk bestempel. Hoe jij je jeugd ervaren hebt, weet alleen jij. Dat neemt niet weg dat een ander wel een mening kan hebben over jouw jeugd.
En dan jouw reactie hierop:quote:Op zondag 4 januari 2009 14:32 schreef Aaargh! het volgende:
Ik vind het gewoon oersaai om oude foto's te bekijken, ik wil ze niet zien omdat het me gewoon verveeld. Hoe lastig is het om dat te begrijpen ?
Ik zeg dat ik oude foto's bekijken als oersaai ervaar, en jij bent het niet met me eens. Aangezien ik de enige ben die weet hoe ik iets ervaar kan jij het gewoon niet met me oneens zijn of er een andere mening over hebben, tenzij je denk dat ik lieg.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:43 schreef Dipkip het volgende:
(...) Hoe lastig is het om te begrijpen dat het geen kwestie is van begrijpen maar van oneens zijn? Ik begrijp prima wat je zegt, alleen geloof ik het niet. Dat is wat anders dan iets niet begrijpen.
Dat was geen mening, dat was een vraag. Er stond dan ook een vraagteken achter.quote:En jij had net ook een mening over mijn zelfbeeld - hoezo mag jij dan wel een mening hebben over mijn zelfbeeld (een beeld wat alleen ik zelf heb) en ik niet over jouw jeugd?![]()
Jij hebt een smallere definitie van het concept 'informatie' dan ik.quote:Informatie is heel iets anders dan emotie. Informatie zijn gegevens die ik uit de bron (boek, film) haal, bijvoorbeeld de verhaallijn.
Maar ook je emotie e.d. zijn niet meer dan elektrische signalen en neurotransmitters in je hersenen, input (het verhaal) veranderd de interne toestand van je hersenen. Deze interne toestand is niet meer dan een set gegevens die theoretisch gezien opgeslagen kunnen worden. Dat we nu niet direct bij die data kunnen wil niet zeggen dat het geen informatie is.quote:Die informatie zou ik kunnen reproduceren, ik zou de verhaallijn aan een ander kunnen vertellen en die kent dan de verhaallijn van de film. Emotie is mijn reactie op een boek of film, een gevoel wat ik voel als ik dat boek lees of die film kijk. Dat komt vanuit mij, is uniek voor mij en mogelijk ook voor het moment (ik zou bij herlezing of opnieuw kijken anders kunnen reageren).
M.a.w. de 'afbeelding' van de informatie (de herinnering) is een slap aftreksel van het afgebeelde (de oorspronkelijk emotie). Precies dezelfde reden waarom ik foto's niks aan vind. De herinnering is veel sterker dan de foto, meestal doet de foto afbreuk aan de daadwerkelijke herinnering. Foto's waarbij geen herinnering hoort hebben al helemaal geen waarde, tenzij het gewoon een mooie foto is, maar dan gaat het dus om de afbeelding zelf en niet om het afgebeelde.quote:Maar het grootste verschil is nog wel dat een herinnering aan een gevoel heel iets anders is dan dat gevoel zelf. Of ik nu opnieuw in het boek lees hoe de hoofdpersoon heet, of het me nu herinner, maakt niet echt uit, hooguit kan ik me vergissen en het boek niet.
Wow, dit is een lastige, hier moet ik ff over nadenken. Het lastige is, hoe weet je dat je herinnering niet hetzelfde is als het origineel als je je het origineel niet meer kan herinneren ?quote:Maar me herinneren hoe ik me voelde toen ik het boek las, voelt heel anders dan het het originele gevoel. Meestal minder sterk, minder rijk en minder complex.
Bestond daar twijfel over dan ?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:36 schreef Chickiewickie het volgende:
(...)
MIJN mening: aaargh! is een beetje gek
Je wilt dat iedereen in dit topic komt en zegt "Ja picklz heeft gelijk jogensn1112$!21!!!" en dat eht dan klaar is en jij je weer goed voelt omdat iedereen het met je eens is? triest figuur, aargh ook trouwensquote:Op maandag 29 december 2008 19:02 schreef Picklz-unlimited het volgende:
[..]
Je gaat het gewoon omdraaien, jullie zin me een stelletje. Als dit topic over het belang van een mooi uiterlijk zou gaan hadden jullie wer het omgekeerde beweert zeker?slot op dit topic. Ik heb het alweer gezien. Mensen vallen je liever aan en proberen je onderuit te halen.
Jij zegt dat je het gewoon saai vind, ik ben het niet met je eens dat je het gewoon saai vind, ik denk dat er meer achter zit. De nadruk ligt op het woordje 'gewoon' niet op 'saai'. Dat jij het als saai ervaart kan best, bemoei ik me ook niet mee, ik geef alleen de mening dat er meer aan de hand is dan doodgewoon niet zo geinteresseerd zijn in iets.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:32 schreef Aaargh! het volgende:
Ik zeg dat ik oude foto's bekijken als oersaai ervaar, en jij bent het niet met me eens. Aangezien ik de enige ben die weet hoe ik iets ervaar kan jij het gewoon niet met me oneens zijn of er een andere mening over hebben, tenzij je denk dat ik lieg.
Emotie is meer dan een dataset. Het zorgt bijvoorbeeld ook voor veranderingen in je lichaamquote:Op zondag 4 januari 2009 17:32 schreef Aaargh! het volgende:
Maar ook je emotie e.d. zijn niet meer dan elektrische signalen en neurotransmitters in je hersenen, input (het verhaal) veranderd de interne toestand van je hersenen. Deze interne toestand is niet meer dan een set gegevens die theoretisch gezien opgeslagen kunnen worden. Dat we nu niet direct bij die data kunnen wil niet zeggen dat het geen informatie is.
Ik vind foto's juist helpen om de oorspronkelijke ervaring op te roepen, omdat als je je alleen iets probeert te herinneren vaak steeds dezelfde dingen bij je opkomen. Terwijl als ik op een foto dingen zie die niet als eerste (of als tiende) bij me opkomen, komen er weer nieuwe herinneringen vrij. Bijvoorbeeld als ik aan mijn speelgoed van vroeger denk, denk ik aan een stuk of 5 dingen waar ik heel veel mee speelde en die nu nog ergens op zolder bij mn ouders moeten liggen. Maar laatst nadat mijn oma overleed, kreeg ik een foto die zij van me gemaakt had bij haar thuis, met een knuffel die zij voor me gemaakt had precies zoals ik hem wilde. In de trein naar huis ben ik die knuffel verloren en ik heb daar heel veel verdriet om gehad toen. Ik heb het ook oma nooit vertelt. Maar ik was het dus zelf ook vergeten, en door het zien van die foto wist ik het weer. Ik zou je nu niet kunnen zeggen hoe het knuffeltje er uit ziet, en mijn moeder herkende het verhaal ook niet. Tot zij de foto kreeg en zag dat de knuffel gemaakt moest zijn van een truitje wat zij weer als kind droeg. Dat zijn de dingen die foto's doen, die je geheugen niet kan doen. Je kunt op een later moment andere informatie of andere emoties krijgen uit zo'n foto, dat kan niet vanuit je geheugen omdat je geheugen niet objectief is. Jij legt vast wat er volgens jou op de foto te zien is en daarmee klaar. Alles wat niet belangrijk voor je is (zoals bij mij het stofje waar de knuffel van is gemaakt) sla je niet op. Jij was er dus nooit achter gekomen dat oma van een truitje van moeder een knuffel maakte.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:32 schreef Aaargh! het volgende:
M.a.w. de 'afbeelding' van de informatie (de herinnering) is een slap aftreksel van het afgebeelde (de oorspronkelijk emotie). Precies dezelfde reden waarom ik foto's niks aan vind. De herinnering is veel sterker dan de foto, meestal doet de foto afbreuk aan de daadwerkelijke herinnering. Foto's waarbij geen herinnering hoort hebben al helemaal geen waarde, tenzij het gewoon een mooie foto is, maar dan gaat het dus om de afbeelding zelf en niet om het afgebeelde.
Heel makkelijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:32 schreef Aaargh! het volgende:
Wow, dit is een lastige, hier moet ik ff over nadenken. Het lastige is, hoe weet je dat je herinnering niet hetzelfde is als het origineel als je je het origineel niet meer kan herinneren ?
u is een vrouwquote:Op maandag 5 januari 2009 13:01 schreef Aneurism het volgende:
De foto's waar ik mijn kloppend lid tem als een woeste amazone zijn mij nog steeds het meest dierbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |