abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64483145
quote:
Op maandag 29 december 2008 23:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Toevallig las ik vandaag ook een artikel in de Wall Street Journal.

The South Will Rise Again
ja maar dat is zo een Wilders groepje, ik denk dat Obama zich niet aan de ketting laat leggen meer
pi_64483246
quote:
Op maandag 29 december 2008 23:13 schreef henkway het volgende:

[..]

ja maar dat is zo een Wilders groepje,

Nee hoor. Niet iedereen met een Confederate Flag is een racist. De vlag betekent gewoon veel in het zuiden van de VS.
pi_64485175
quote:
Op maandag 29 december 2008 23:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee hoor. Niet iedereen met een Confederate Flag is een racist. De vlag betekent gewoon veel in het zuiden van de VS.
Als die zelfstandig worden, is het te hopen dat ze geen kernraketten krijgen, een paar handwapens en geweren om in de lucht te schieten, ok
pi_64498566
quote:
"Door de ineenstorting van de economie en de dollar valt de Verenigde Staten in 2010 uit elkaar en zal verdeeld worden in zes stukken", voorspelt professor Panarin.
Al een decennium lang profeteert Igor Panarin een doemscenario voor de Verenigde Staten. In september 1998 op een conferentie in Linz presenteerde de Rus voor het eerst zijn theorie: de val van Amerika in 2010.

De Russische professor verwacht een massa-immigratie, een achteruitgang van de economie, onzedelijk gedrag dat een burgeroorlog zal inluiden en de ineenstorting van de dollar.

Rond eind juni of begin juli in het jaar 2010 zal het land dan uiteenvallen in zes stukken.

“Het publiek in Oostenrijk was toen zeer sceptisch”, zegt Panarin tegen The Wall Street Journal over de conferentie tien jaar geleden. “Ze moesten lachen toen ik de kaart van de Verenigde Staten anno 2010 liet zien, zoals ik voorspel.”

Onrust
Professor Igor Panarin Is Igor Panarin een luchtfietser of ziet hij het juist heel helder? De 50 jaar oude professor is een voormalige KGB-analist en professor aan de Diplomatieke Academie van het Russische ministerie van buitenlandse zaken voor toekomstige diplomaten.

Hij heeft een doctorstitel politicologie en studeerde Amerikaanse economie. Daarnaast wordt hij uitgenodigd voor recepties in het Kremlin, geeft les aan studenten en is voor de media dé expert op het gebied van de relatie Rusland - Verenigde Staten.

De vraag die zijn voorspelling doet rijzen, is: hoe komt Panarin erbij dat de Verenigde Staten uit elkaar valt? Hij baseert zich op geheime informatie van de FAPSI (waar hij heeft gewerkt), de toenmalige nationale veiligheidsdienst van Rusland.

Volgens Panarin zal er economische, financiële, demografische, politieke en sociale onrust komen, wat een crisis en een burgeroorlog zal veroorzaken in de Verenigde Staten.

Daarna vallen verschillende staten uit elkaar op basis van etnische grenzen en zullen buitenlandse machten binnendringen.

De Verenigde Staten anno 2010
Bron: The Wall Street Journal ‘The Californian Republic’ zal dan toebehoren aan China, Canada eist ‘The Central North-American Republic’ op en ‘The Texas Republic’ gaat naar Mexico.

Rusland vordert Alaska terug, Hawaii gaat naar Japan of China en de ‘Atlantic America’ zou zich bij de Europese Unie kunnen voegen, volgens Panarin (zie bovenstaande kaart).

In zijn voorspelling noemt de Rus de buitenlandse schuld van de Verenigde Staten “een piramidecomplot” en nemen China en Rusland de rol van Washington over als “financiële wereldregelaar”.

Of Panarin gelijk krijgt, is nog achttien maanden wachten. Maar hij houdt wel het voorbeeld van Emmanuel Todd voor. “Toen hij de ondergang van de Sovjet-Unie voorspelde in 1976, lachten mensen hem uit”, vertelt hij. De Fransman kreeg vijftien jaar later het gelijk aan zijn zijde.
Bron: Fem business

Een aantal dingen, zoals de landverdeling, zijn niet te verwachten mijn inziens.
Maar ik ben benieuwd wat hiervan is uitgekomen over 18 maanden.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_64498705
De fapsi?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_64498759
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
De fapsi?
http://en.wikipedia.org/wiki/FAPSI
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:03:46 #57
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_64498768
Hetzelfde stond ook in de WSJ, dit is zeg maar de vertaling.
Op BNR was hier gisteren ook aandacht voor.
Hij schat nu de kansen (ze hebben het hem opnieuw eens voorgelegd)... op 50.50% in.
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:04:47 #58
89730 Drugshond
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:06:58 #59
89730 Drugshond
pi_64498859
Europa kan zelf beter oppassen dat het zelf niet uit elkaar valt.
Oost en West Duitsland zal weer makkelijk ontstaan als de economische crisis zich zo doorzet en het fascisme in Europa weer opkomt.
Zelfde geld voor Frankrijk, Spanje (beide Basken), Belgie ( ) en de Britten zullen het ook wel moeilijk krijgen
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:11:23 #61
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64498967
quote:
...en zullen buitenlandse machten binnendringen.
Yeah right! Moskou bestaat dan allang niet meer...

Ik gok inderdaad zoals hierboven dat de EU eerder uit elkaar valt. Alleen al dat ze 30 talen spreken en de binding op kunstmatige politieke gronden is gebeurd. Verder hebben de inwoners niets met elkaar.
censuur :O
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:12:05 #62
89730 Drugshond
pi_64498991
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:07 schreef Devrim_ het volgende:
Europa kan zelf beter oppassen dat het zelf niet uit elkaar valt.
Oost en West Duitsland zal weer makkelijk ontstaan als de economische crisis zich zo doorzet en het fascisme in Europa weer opkomt.
Zelfde geld voor Frankrijk, Spanje (beide Basken), Belgie ( ) en de Britten zullen het ook wel moeilijk krijgen
We hebben hier nog geen tent-city's.... daar zit al een belangrijk verschil.
In Amerika groeien deze namelijk als kool.
pi_64499028
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook dat Europa uit elkaar kan vallen als het fascisme weer eens in opkomst is als het economisch wat slechter gaat.
pi_64499150
Topics samengevoegd.

Uiteenvallen van de US eind 2009 + Hoe dichtbij komt dit doemscenario?
pi_64499408
Het wegvallen van een gezamenlijke correlatie is vaak een aanleiding, bij Joegoslavië was dat Tito bij USSR was dat het failliet van het communisme en bij de USA kan dat de dollar zijn, afgezien daarvan dat Alaska al eerder zelfstandig wilde zijn en Palin zeker die kans zal aangrijpen om een eigen munt te realiseren en grenswachten neer te zetten
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:47:19 #66
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_64499533
quote:
Op maandag 29 december 2008 23:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Toevallig las ik vandaag ook een artikel in de Wall Street Journal.

The South Will Rise Again
Met de Dukes of Hazzard als duo-president?
Ga toch weg.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 30 december 2008 @ 15:49:54 #67
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_64499581
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:42 schreef henkway het volgende:
Het wegvallen van een gezamenlijke correlatie is vaak een aanleiding, bij Joegoslavië was dat Tito bij USSR was dat het failliet van het communisme en bij de USA kan dat de dollar zijn, afgezien daarvan dat Alaska al eerder zelfstandig wilde zijn en Palin zeker die kans zal aangrijpen om een eigen munt te realiseren en grenswachten neer te zetten
Waarbij voor het gemak vergeten wordt dat een groot deel van de Alaskanen aan de staatssteun zitten. Uittreden uit de unie betekent eigen broek ophouden. WAARMEE? Met olie die ergens in de grond moet zitten? Zolang je geen infrastructuur hebt om de olie eruit te halen en te verkopen heb je geen geld...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_64501899
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:49 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Waarbij voor het gemak vergeten wordt dat een groot deel van de Alaskanen aan de staatssteun zitten. Uittreden uit de unie betekent eigen broek ophouden. WAARMEE? Met olie die ergens in de grond moet zitten? Zolang je geen infrastructuur hebt om de olie eruit te halen en te verkopen heb je geen geld...
Zijn al gauw een paar donateurs te vinden die invloed en olie willen, en mogelijk wel Putin himself
pi_64503719
Noord-Amerika in 2010?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_64505712
cool NYC maakt deel uit van europa , hoewel ik het er wel mee eens ben dat america verdeelt gaat worden is dit wel heel dratisch.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_64505885
geloof er geen ruk van, denk eerder dan amerika canada en mexico annexeerd
pi_64506909
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 18:40 schreef Aether het volgende:
Noord-Amerika in 2010?
[ link | afbeelding ]
Yeah right, die Amerikanen hebben eenl grootheidswaanzin, denk je echt dat die zich bij een van die landen gaat voegen?
pi_64508132
quote:
Noord-Amerika in 2010?
[ link | afbeelding ]
De Republiek Texas die zich bij Mexico gaat voegen....
pi_64508894
Denk eerder dat Canada de europese munt neemt en dat Amerika, Amerika wel bijft maar in zulke grote schulden dat ze nooit en te nimmer meer terug kunnen komen als een grootmacht. Zelf zie ik Amerika als de hoer van de wereld, waar iedereen het mee doet (wij dus ook). Een hoer heeft best wel veel geld, maar raakt verslaafd aan haar geld (en dus ook aan het uitgeven van), en is afhankelijk van haar klanten.. dit droogt dus nu op. But damn, it was a nice fuck Een hoer is niks waard, als we haar dus geen geld meer geven.

She was pretty, now we see her uglyness.

Tuurlijk, je krijgt wel opstand, en overvolle gevangenissen etc maar het zal wel 1 land blijven lijkt mij zo.

Die kernkoppen hebben geloof ik ook een houdbaarheidsdatum, als ik het goed heb.

[ Bericht 6% gewijzigd door Billary op 30-12-2008 21:22:35 ]
pi_64517586
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ze dan nog meer Latinos uit kunnen buiten zal er weinig bezwaar zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64522440
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De slobbenwijken rondom Madrid en Rome groeien anders rap.
De VS uit elkaar vallen? nee, daarvoor wonen er tegenwoordig veel te veel lui van elders in de VS in het Zuiden, en de grootste patriot is een Zuiderling dus ik zie dat niet zo gebeuren.
  woensdag 31 december 2008 @ 10:14:14 #77
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_64524888
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:42 schreef henkway het volgende:

[..]

Zijn al gauw een paar donateurs te vinden die invloed en olie willen, en mogelijk wel Putin himself
WAAROM zou je jezelf afscheiden van land1 om jezelf aan te sluiten bij land2 waarbij je zeker weet dat het met je rechten in land2 VEEL erger gesteld gaat zijn? Het is dan wel koud in Alaska, maar hun hersens zijn nog niet bevroren!
pi_64525027
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:20 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De slobbenwijken
.
-
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 december 2008 @ 10:25:10 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64525101
john titor ftw....
pi_64525189
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:14 schreef DoctorB het volgende:

[..]

WAAROM zou je jezelf afscheiden van land1 om jezelf aan te sluiten bij land2 waarbij je zeker weet dat het met je rechten in land2 VEEL erger gesteld gaat zijn? Het is dan wel koud in Alaska, maar hun hersens zijn nog niet bevroren!
quote:
Alaska
The area that became Alaska was purchased from the Russian Empire after Western Union discontinued construction of its first electric telegraph line which ran from California, up the coast of North America, across the Bering Strait, continuing to Moscow and into the European telegraph network. Despite $3 million in U.S. investment for the Russian-American telegraph expedition, work ceased[4] upon the completion of the competing Transatlantic telegraph cable. The U.S. realized the potential of continuing the line to Moscow and sent Secretary of State William H. Seward to negotiate with the Russian Ambassador to fund the remaining phases of the telegraph line. Russia didn't see the potential in funding so Alaska was offered in exchange for the value of the Russian-American telegraph. The Russians feared that if they did not sell Russian North America, it would be taken from them by the westward expansion of the United States and Canada. They tried to play one potential purchaser off against the other to start a bidding war, but this was largely unsuccessful.
quote:
Treaty with Russia for the Purchase of Alaska
On March 30, 1867, the United States reached an agreement to purchase Alaska from Russia for a price of $7.2 million. The Treaty with Russia was negotiated and signed by Secretary of State William Seward and Russian Minister to the United States Edouard de Stoeckl. Critics of the deal to purchase Alaska called it "Seward’s Folly” or “Seward’s Icebox." Opposition to the purchase of Alaska subsided with the Klondike Gold Strike in 1896.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_64525412
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:14 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Ik denk dat de senatoren van een republiek van Rusland financieel veel beter is, bv van halfautonome landen als Kazachstan, zijn steenrijk en corrupt
  woensdag 31 december 2008 @ 10:58:19 #82
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64525770
quote:
Op woensdag 31 december 2008 02:20 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De slobbenwijken rondom Madrid en Rome groeien anders rap.
De VS uit elkaar vallen? nee, daarvoor wonen er tegenwoordig veel te veel lui van elders in de VS in het Zuiden, en de grootste patriot is een Zuiderling dus ik zie dat niet zo gebeuren.
Bron?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 31 december 2008 @ 11:16:12 #83
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_64526227
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is dat ik jou al niet heel erg serieus neem, maar doe eens een gok tot welk land het grondgebied dat nu onder Texas Geld ook voor New Mexico, california en Arizona. valt tot zo'n 150 jaar geleden behoorde en welke bevolkingsgroep veruit in de meerderheid zijn daar?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_64559972
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:16 schreef Semisane het volgende:

[..]

Het is dat ik jou al niet heel erg serieus neem, maar doe eens een gok tot welk land het grondgebied dat nu onder Texas Geld ook voor New Mexico, california en Arizona. valt tot zo'n 150 jaar geleden behoorde en welke bevolkingsgroep veruit in de meerderheid zijn daar?
Dat is allemaal wel zo, maar dat wil niet zeggen dat Texas zich bij Mexico gaat voegen. Ik zie het niet gebeuren.
pi_64560017
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 18:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is allemaal wel zo, maar dat wil niet zeggen dat Texas zich bij Mexico gaat voegen. Ik zie het niet gebeuren.
nee dat lijkt mee ook niet, zeker niet gezien die "Berlijnse" muur die er nu staat
pi_64560044
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 18:37 schreef henkway het volgende:

[..]

nee dat lijkt mee ook niet, zeker niet gezien die "Berlijnse" muur die er nu staat
Volgens mij hebben lui die wat te vertellen hebben daar ook hun buik vol van Mexicanen.
pi_64560277
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:
john titor ftw....
Had die de kredietcrisis voorspeld?
pi_64573256
Ik heb gehoort dat Sun Valley nu vol zit, en dat ze ondertussen tientallen straten extra aan het aanleggen zijn, omdat er zoveel vraag is:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=Sun+Valley+Nevada&sll=34.261757,-118.254089&sspn=1.339271,1.862183&ie=UTF8&ll=39.599571,-119.776554&spn=0.018716,0.045404&t=h&z=15
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 03:19:10 #89
236264 crew  capricia
pi_64573289
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 2 januari 2009 @ 08:37:28 #91
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_64574400
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 18:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij hebben lui die wat te vertellen hebben daar ook hun buik vol van Mexicanen.
Dan heb je dat mooi mis, want het zijn mensen zoals de Bush-kliek die daar wat te vertellen hebben en laten die nou helemaal niet zo anti-mexico/mexicanen zijn. Het beleid dat Bush tijdens zijn presidentschap voerde was totaal verschillend van zijn beleid toen hij gouverneur van Texas was.

Hij maakte zich namelijk sterk voor de Mexicaanse migranten, al was het maar omdat de economiën van met name Texas, Arizona en California sterk afhankelijk zijn van de ongeschoolde Mexicaanse werkkrachten. New Mexico heeft nauwelijks een economie uiteraard. Het is een beetje hetzelfde zoals met de Cubanen in Florida.

Het is niet voor niks dat in die staten het Spaans rap Engels voorbij streeft als "officieuze" taal.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_64590977
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 08:37 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dan heb je dat mooi mis, want het zijn mensen zoals de Bush-kliek die daar wat te vertellen hebben en laten die nou helemaal niet zo anti-mexico/mexicanen zijn. Het beleid dat Bush tijdens zijn presidentschap voerde was totaal verschillend van zijn beleid toen hij gouverneur van Texas was.

Hij maakte zich namelijk sterk voor de Mexicaanse migranten, al was het maar omdat de economiën van met name Texas, Arizona en California sterk afhankelijk zijn van de ongeschoolde Mexicaanse werkkrachten. New Mexico heeft nauwelijks een economie uiteraard. Het is een beetje hetzelfde zoals met de Cubanen in Florida.

Het is niet voor niks dat in die staten het Spaans rap Engels voorbij streeft als "officieuze" taal.
Genoeg mensen daar die hun buik vol hebben van immigranten. Niet voor niets is er altijd spanning binnen de GOP. Een gedeelte, zoals Bush en McCain zijn pro-immigratie, een gedeelte denkt wat anders over immigratie.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:18:38 #93
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_64591158
quote:
Noord-Amerika in 2010?
[ link | afbeelding ]
Dat kaartje. !
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:20:54 #94
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64591250
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Genoeg mensen daar die hun buik vol hebben van immigranten. Niet voor niets is er altijd spanning binnen de GOP. Een gedeelte, zoals Bush en McCain zijn pro-immigratie, een gedeelte denkt wat anders over immigratie.
Anti immigratie zijn zou dodelijk zijn in economische crisis. Hopelijk realiseert obama zich dat goed.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_64591312
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:20 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Anti-emigratie zijn zou dodelijk zijn in economische crisis. Hopelijk realiseert obama zich dat goed.
Anti-emigratie?
pi_64591332
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

De US kan niet zonder immigranten waarom zitten de Japanse automobielfabrieken in Texas? juist, dus klets niet.
De amerikanen zijn oud en te duur
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:23:19 #97
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64591349
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Anti-emigratie?
heb post al veranderd
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 20:23:21 #98
236264 crew  capricia
pi_64591352
Het uiteenvallen van de VS: Is dat een serieus topic, of is het meer een BNW-scenario?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:23:47 #99
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_64591381
De gemiddelde Amerikaan heeft helemaal niet de buik vol van immigranten, wel tegen illegalen maar da's een ander verhaal.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_64591421
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:22 schreef henkway het volgende:

[..]

De US kan niet zonder immigranten waarom zitten de Japanse automobielfabrieken in Texas? juist, dus klets niet.
De amerikanen zijn oud en te duur
Lees gewoon mijn post eens goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')